quote:Gezien het aantal bijwerkingen denk ik dat ze redelijk voorzichtig moeten zijn bij wie ze het voorschrijven, het is nogal een paardemiddel!
Op donderdag 21 maart 2002 13:01 schreef Tweek het volgende:
Zo presenteerde mijn dermatoloog het ook, hij had nog niets eens gekeken of hij zei al dat ik het moest gebruiken. En als die achterlijke huisartsen het ook wat vaker voorschrijven of sneller door verwijzen dan had ik nu een stuk minder littekens.
Maar ik ben het er mee eens dat huisartsten sowieso eerder mensen naar de dermatoloog moeten doorverwijzen!
quote:Das wel waar, maar ik kreeg eerst benzac voorgeschreven, een zalfje dus en daarna kreeg ik tetracycline, een anti-biotica, pas daarna werd ik door gestuurd al met al toch weer een jaar verneukt. Over roaccutane kreeg ik pas te horen toen de pa, die huisarts is, van een vriend erover begon. Die zei dus ook dat sommigen het niet snel voor schrijven, nou lekker is.
Op donderdag 21 maart 2002 13:15 schreef Nuke het volgende:[..]
Gezien het aantal bijwerkingen denk ik dat ze redelijk voorzichtig moeten zijn bij wie ze het voorschrijven, het is nogal een paardemiddel!
Maar ik ben het er mee eens dat huisartsten sowieso eerder mensen naar de dermatoloog moeten doorverwijzen!
3x = scheepsrecht hoor ik net...
Hebben / hadden jullie dit ook ?
quote:Van vermoeidheid heb/had ik helemaal geen last. Wat ik wel merkte is dat het even duurt voordat het iets gaat doen. Dus resultaat en bijwerkingen werden bij mij pas merkbaar na een tijdje. En de vervelende bijwerkingen pas na langere tijd.
Op vrijdag 22 maart 2002 21:40 schreef Nuke het volgende:
Ik merk na ongeveer 2 weken nog steeds weinig, al valt het me wel op dat ik telkens erg vermoeid ben enzo... héél vaag... het is nu 21:40 en ik zou zo in slaap kunnen vallen.Hebben / hadden jullie dit ook ?
Ik ben nu bijna een maand bezig en merk dat m'n huid erg droog aan het worden is... Het is alsof ik te lang in de zon heb gezeten, en aan het vervellen ben.
Wat betreft alcohol kan ik kort zijn, na 3 dagen als geheelonthouder geleefd te hebben heb ik voorzichtig een biertje geprobeerd... deze kwam iets harder aan dan normaal... maar na enige training merk ik niet van alcohol in combinatie met het medicijn. (ik weet alleen dat ik een beetje op moet passen ivm belasting van de lever)
Ik heb nog niet gemerkt van verminderd nachtzicht of andere bijwerkingen... hooguit dat m'n huid gaver is dan normaal...
Ik hou jullie op de hoogte
Ik merk dat ik in de zon sneller verbrand, en dat ik redelijk last heb van droge / rode ogen. (heb ik druppels voor gekregen)
Om een droge huid tegen te gaan heb ik een "nivea for men" smeersel gekocht, en dit werkt erg goed!
Het middel heeft een héél duidelijk effect op m'n huid, niet dat ik hiervoor nou héél extreme acne had... maar nu heb ik af en toe een verdwaald puistje
Ik heb 3 pillen per dag voorgeschreven gekregen, je schijnt 20mg per 30 kilo lichaamsgewicht te kunnen/moeten slikken. Ik weeg zelf 90 kilo, dus er zou nog een pil bij kunnen...
Ik merk zelf nog niets, al krijg ik van al die verhalen toch spontaan last van droge lippen. Maar dat zal wel psychisch zijn (of misschien is het wel zo'n waanidee waar ze het in de bijsluiter over hebben
).
Hoe staat het met de andere gebruikers?
[edit]
Ow, daar vergat ik nog naar te vragen: heeft iemand van jullie lenzen? Ik heb zelf zachte contactlenzen, en ik vraag me af in hoeverre ik daar last van ga krijgen, i.v.m. die droge ogen die hier beschreven worden.
[/edit]
Ik zit nu in de 3e week van 2x 20MG per dag en het werkt goed, bij de 3e week schijnen er verergeringen te komen en dat heb ik ook nu, dus ik weet dat het aanslaat en dat geeft wel weer de goede moet! Want kep nu al een paar jaar last van acne.
Ik zelf heb ook een paar kleine littekens op me huid zitten van puistjes van een tijd terug. Is daar ook iets tegen om weg te krijgen? Een zalf ofzo die de huid herstelt of doet Roaccutan dat al?
Yoooo!
en. Nuke na 3 maanden ongeveer hoe staat het nu met jouw acne? ben ik wel benieuwd na eigenlijk
quote:Ik heb zelf hardwe lenzen. Maar geen enkele last van gehad.
Op donderdag 02 mei 2002 23:17 schreef VincentB het volgende:Ow, daar vergat ik nog naar te vragen: heeft iemand van jullie lenzen? Ik heb zelf zachte contactlenzen, en ik vraag me af in hoeverre ik daar last van ga krijgen, i.v.m. die droge ogen die hier beschreven worden.
[/edit]
quote:Het gaat erg goed, heb er nouwelijks nog last van! Al moet ik er wel bij vermelden dat ik een vrij lichte vorm van acne heb. Maar toch, je ziet duidelijk resultaat
Op zondag 05 mei 2002 16:05 schreef krn176 het volgende:
Nuke na 3 maanden ongeveer hoe staat het nu met jouw acne?
Ik heb ook last van een droge huid, maar daar heb ik een smeerseltje tegen... en wat oogdruppels aangezien ik snel last heb van geïrriteerde ogen.
Ik heb wel gemerkt dat je met zon erg op moet letten, goed insmeren dus!
Als er iemand nog speciale vragen heeft, dan kan ik die altijd even stellen aan de beste man. (post ze hier maar)
Ikzelf wil weten of het er alleen in kuurvorm is of ook in permantente vorm. (die is logischerwijs lichter.) En of je minder tabletten kan slikken en zo minder bijwerkingen hebt. En of je het in combinatie met Eryacne kan gebruiken. En ..... of er een alternatief is.
Weet iemand hier al toevallig antwoord op? Ik heb de kuur overigens zelf al een paar jaar geleden gedaan, maar zonder (permanent) resultaat....
quote:Uiteraard heeft ieder persoon er in meer of mindere maten last van de bijwerkingen. Maar feit blijft dat het sterk afgeraden word cs-blade...
Op zondag 05 mei 2002 21:42 schreef cs-Blade het volgende:
dus je mag geen alcohol drinken als je met die kuur bezig bent??
quote:Er staat in de bijsluiter alleen dat "overmatig alcoholgebruik" afgeraden wordt.... en dat is best logisch aangezien de kuur redelijk zwaar je lever belast. Maar het is niet zo dat het medicijn op alcohol reageert ofzo (staat iig nergens in de bijsluiter, en daar is vast wel over nagedacht)
Op zondag 05 mei 2002 21:42 schreef cs-Blade het volgende:
dus je mag geen alcohol drinken als je met die kuur bezig bent??
ik slik nu bijna een week en begin nu inderdaad last van droge lippen te krijgen. Met smeren wacht ik nog even, want dat vind ik eigenlijk niet lekker...
Van een vermindering van puistjes merk ik eigenlijk nog niets.
quote:Persoonlijk ben ik bijna gelijk begonnen met smeren (Labello Med) en tot nu heb ik nog geen gebarsten lippen gekregen. (terwijl de doctor garandeerde dat dat zou gebeuren)
Op dinsdag 07 mei 2002 20:56 schreef VincentB het volgende:
ik slik nu bijna een week en begin nu inderdaad last van droge lippen te krijgen. Met smeren wacht ik nog even, want dat vind ik eigenlijk niet lekker...Van een vermindering van puistjes merk ik eigenlijk nog niets.
Het duurt minimaal een maand voordat je iets gaat merken, maar dat kan ook wel eens langer zijn....
Succes met je kuur
quote:Ik heb zelf ook zachte lenzen en je merkt het wel dat d'r minder traanvloeistof wordt aangemaakt, dit is op zich niet zo erg omdat je er net als ik weinig last van zal hebben maar de dermatologe heeft mij verteld dat het toch heel slecht is voor je ogen
Op donderdag 02 mei 2002 23:17 schreef VincentB het volgende:Ow, daar vergat ik nog naar te vragen: heeft iemand van jullie lenzen? Ik heb zelf zachte contactlenzen, en ik vraag me af in hoeverre ik daar last van ga krijgen, i.v.m. die droge ogen die hier beschreven worden.
quote:Dus dat wordt druppels gebruiken denk ik...
Op woensdag 08 mei 2002 22:51 schreef krn176 het volgende:[..]
Ik heb zelf ook zachte lenzen en je merkt het wel dat d'r minder traanvloeistof wordt aangemaakt, dit is op zich niet zo erg omdat je er net als ik weinig last van zal hebben maar de dermatologe heeft mij verteld dat het toch heel slecht is voor je ogen
Ik begin nu trouwens ook een erg droge huid in mijn gezicht te krijgen, alsof ik aan het vervellen ben. Ik denk dat ik maar wat crème ga gebruiken.
quote:Ik gebruik ook oogdruppels als ik erg last van rode ogen heb, voor m'n huid gebruik ik één of ander hydraterend smeerseltje van Nivea... werkt erg goed!
Op donderdag 09 mei 2002 13:15 schreef VincentB het volgende:
Dus dat wordt druppels gebruiken denk ik...Ik begin nu trouwens ook een erg droge huid in mijn gezicht te krijgen, alsof ik aan het vervellen ben. Ik denk dat ik maar wat crème ga gebruiken.
Oh, let trouwens erg op in de zon... laatst waren zelfs m'n handen verbrand!
het is ontzettend snel, maar ik heb besloten te stoppen met de kuur. Toen ik gisteren in de spiegel keek en zag dat zo'n beetje alle huid in mijn gezicht begon los te laten begon ik mij toch wel heel erg af te vragen of de nadelen wel opwegen tegen de voordelen. Ik heb alleen last van acné op mijn rug en borst, en dat valt normaal dus helemaal niet op. Nu ziet mijn gezicht eruit alsof er schuurpapier overheen gehaald is, en dat vind ik nou niet echt een vooruitgang.
Voor hen die doorgaan: succes, ik blijf dit topique volgen!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |