Hey! Eindelijk ertoe gekomen om even commentaar te leveren onder genot van een bak koffie. Omdat je van opbouwende kritiek meer leert dan 'dat is mooi', mijn puntjes
![]()
. Zeker wel leuke omgeving, en voor een eerste werk met flitsers en bounce zeker een net resultaat. Ben het wel eens met de rest dat je je model wel iets meer mag coachen op het laten matchen met de sfeer die je neer wil zetten, maar goed, is ook je eerste keer met een model werken begreep ik, en het is gewoon lastig!
@1; recht op de zijkant van die piano is het een nogal statische compositie. Model past qua houding en mimiek niet zo in je plaatje. Haar achterste arm is ook helemaal donker. Kan je oplossen door een kleine flitser te verstoppen, of haar de andere schouder vast te laten houden.
@2; Ik weet niet zo wat je met deze plaat neer wil zetten, Met donkere kleding werkt het goed om er nog een kleine flitser achter te zetten, dan komt je model meer los van de achtergrond. Door je DOF versterk je het overlopen van je model in de achtergrond.
@3; beetje weinig ruimte nog bij de slipper, valt er bijna buiten volgens mij. Ook is de achtergrond in de wagen niet goed meebelicht, waardoor je een groot zwart vlak krijgt. Dit kan je voorkomen door langere sluitertijd te gebruiken, of met je bounce licht naar binnen te reflecteren. Je had bij Roosje beter haar haar over haar rechterschouder kunnen laten vallen, dan ben je ook de BH bandjes kwijt.
@4; beetje matige compo imo met het model knal in het midden en afgesneden deuren. Ook hier weer is het interieur niet goed verlicht, waardoor je een donker gat krijgt. Ook is de foto ietsje scheef genomen.
@5; toffe foto, ook lekkere DOF. Misschien had je iets meer de ketting kunnen laten zien. Als je haar haar apart had geflitst, kon je daar ook wat meer definitie in krijgen.
@6; Lekkere plaat, beste uit de serie imo. Maar wat is dat zwarte rechtsonder in de foto? Ik mis een stuk roosje??!!!
@7; Lekkere plaat, misschien tikkie te hard belicht op haar gezicht, maar kan ook aan mijn monitor liggen hier.
@8; leuk standpunt, maar DOF had veeel sterker gemogen van me. Ook kijkt ze wat raar (sorry rooosje
![]()
)
@9; leuke compo! Maar puntje vinger valt er net af en net nog een stukje knie wat niet echt in de plaat past. Of meer laten zien of minder, maar nu is het net niet.
@10; tikkie te hard belicht, en dat blauwe krat op de achtergrond
![]()
.
Zo, en nu nieuwe koffie
![]()
.