abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 23 september 2007 @ 17:31:26 #1
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_53410440
Mijn eerste modelshoot.. Feedback is welkom .

Weg.

[ Bericht 69% gewijzigd door Netsplitter op 30-12-2009 15:12:27 ]
pi_53412578
Ik weet niet of het aan de compressie, de belichting of visagie, maar ik vind de make-up erg korrelig.
Op 5 en 6 vind ik het er zelfs bijna vies uit zien .
Het was wel leuk, jammer dat de belichting niet meerwerkte in de muziekzaal .
Ik vind nummer 9 het leukst .
Pretentieus geneuzel.
  zondag 23 september 2007 @ 19:18:25 #3
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_53412686
Wat een aparte sfeer, zeker op 1, 3, 4, 9 en 10. Heel erg mooi!

Van de portretjes vind ik 5 de mooiste
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 23 september 2007 @ 19:19:53 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53412714
9 is mijn absolute favoriet , de expressie is gewoon heerlijk. Ontspannen, eigenzinning, uitdagend .

En ik had op zich best iets meer Radlah willen zien, want op 1 komt ie al super over. (Sowieso, mannen aan piano's ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_53412765
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:19 schreef Tha_Erik het volgende:
9 is mijn absolute favoriet , de expressie is gewoon heerlijk. Ontspannen, eigenzinning, uitdagend .

En ik had op zich best iets meer Radlah willen zien, want op 1 komt ie al super over. (Sowieso, mannen aan piano's ).
Harald was meer een atribuut . Maarrr, ik ga hem hopelijk nog op de foto zetten voor de portrettenwedstrijd .
Pretentieus geneuzel.
  zondag 23 september 2007 @ 19:24:09 #6
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_53412810
quote:
Op zondag 23 september 2007 19:21 schreef roooosje het volgende:

[..]

Harald was meer een atribuut . Maarrr, ik ga hem hopelijk nog op de foto zetten voor de portrettenwedstrijd .
Doen!

(Dus dát is nou Harald )
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  zondag 23 september 2007 @ 19:55:50 #7
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_53413525
Mooie serie voor mij springen 2 en 5 er echt uit.
pi_53416763
#1 - foto doet me niet zoveel. Ik heb het idee dat Roosje een beetje doelloos bij de pianist staat. Misschien dat iets meer ruimte om de onderwerpen heen ook mooier zou worden (lees...iets meer groothoek zodat er een duidelijk beeld van de omgeving bijkomt).
#2 - Mooi portret. Iets te donker bij de kleding en dat voorwerp rechtsonder vind ik ietwat storend overkomen.
#3 - Nette pose, maar ik weet niet wat je precies wil suggeren met de kleding.
#4 - Gewoon een nette foto
#5 - Net portretje. Mooi gewerkt zo met de achtergrond
#6 - Ja Dit vind ik een toffe. Hoewel-ie wat onscherp dan wel korrelig overkomt hier op het scherm.
#7 - Te fel belicht. Wel een leuke pose en mooi gewerkt met de DOF
#8 - mwah. Ik vind de houding niet geheel optimaal. De rechterarm doet een beetje vreemd en het schuine is in deze ook niet echt succesvol. Juist omdat je zo'n duidelijke rand scheef ziet lopen.
#9 - Leuk
#10 - Een tikkie te fel belicht ben ik bang. Vind ook de pose icm kleding niet zoveel uitstralen.

Dusseh... #6 is bij mij favo, maar kijk nog ff goed naar het korrelige want dat is niet mooi
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_53416827
Mooie foto's. Wat wel jammer is op een aantal foto's zijn de wat harde schaduwen (# 3 en 6). Foto 9 vind ik de absolute topper, daar heb je echt prachtig het model weten te vangen in de foto! Verder zijn 5 en 7 goed geslaagd. Knappe serie voor een eerste modellenshoot hoor! (Ik moet nog zien dat ik het er zo vanaf ga brengen volgend weekend... )
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_53417456
Nette serie!

Ik vind het alleen niet echt een kasteel sfeer hebben. 3 en 4 hebben meer een woonwagen uitstraling, ook in combinatie met de kleding. (Zo'n ouderwetse met een ezeltje ervoor) En dat bedoel ik dan niet negatief hoor, vind het juist leuk.
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 23 september 2007 @ 23:03:30 #11
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_53419384
1. Het vrouwelijke model kijkt niet gemakkelijk, en is een tikkeltje onscherp Was het de bedoeling dat ze zo keek? Ook vind ik de cropping aan de boven en linkerkant aan de krappe kant.

2.Er groeit een paal uit zijn hoofd, zijn bloes is erg donker-is dat laatste opzet of toeval? Nu lijkt het of er 2 irritante lichte vlekken zitten-de een is duidelijk een knoop de ander aan de rugkant is mysterieus, maar leidt iig af.

3. Licht is hard. Hard licht gebruikt men (met rede) voor mannen; zacht licht gebruikt men (met reden) voor vrouwen. Overigens klopt het niet dat het model lipstift heeft en mooi opgemaakt is; maar dat ze geen nagellak heeft of mooie nagels. Vrouwen die opvallende lippenstift gebruiken hebben doorgaans verzorgde handen
De houding van het rechterbeen is niet flatteus imo. Haar gezichtuitdrukking komt ook niet gemakkelijk over.

4.Ik zie niet in waarom deze foto erbij zit. Leg uit; hij zou in mijn showcase niet terecht komen.

5.De extra ruimte aan de onderkant van de foto had je imo beter kunnen gebruiken om de bovenkant van het hoofd te laten zien. Het licht is hier ook zichtbaar fout; het laat alle onneffenheden van de huid zeer goed zien; daarom gebruikt men soft licht voor dames.

6.De gezichtsuitdruking is niet echt. haar ogen lachen niet maar haar mond wel. Wederom, door het harde strijklicht worden alle oneffenheden in de huid geaccentueerd. Omdat het licht niet van boven komt (wat natuurlijk is--de zon 'hangt' boven ons) maar van opzij ziet de neus schaduw er onnatuurlijk uit imo. Persoonlijk zou ik wat van die ruimte onder haar kin weglaten en de lens hoger richten zodat de bovenkant van haar hoofd er ook op komt te staan. Of je moet hem wat lichter maken zodat ik op deze gecalibreerde monitor kan zien wat er op de onderkant van de foto te zien zou zijn.

7.Dat is de Rooosje die ik ken
Jammer van het licht, jammer dat de bovenkant van het hoofd eraf gecropped is-de onderkant van de foto vind ik die crop niet waard.

8.Ik stoor me aan de scheve horizon. Leuk zoals haar blik is vastgelegd.

9.Vreemde blik, drukke achtergrond. Wat was de bedoeling van deze foto?

10.Achtergrond onscherpte is hier mooier dan die van nummer 9. Maar ze kijkt niet vrolijk, ondanks je semi glimlach-had ze er genoeg van? Moest ze zo kijken? Wat is de bedoeling van deze foto. Lichtval is iig beter dan de andere foto's, maar de blik roept bij mij vraagtekens op.

Ondanks deze kritiek denk ik niet dat je het slecht gedaan hebt voor een eerste keer.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_53419986
quote:
Op zondag 23 september 2007 22:10 schreef -Marjo- het volgende:
Nette serie!

Ik vind het alleen niet echt een kasteel sfeer hebben. 3 en 4 hebben meer een woonwagen uitstraling, ook in combinatie met de kleding. (Zo'n ouderwetse met een ezeltje ervoor) En dat bedoel ik dan niet negatief hoor, vind het juist leuk.
De serie bij de piano: Bennie had veel troubles met het licht en dingen werkten niet en daardoor dat de uitdrukking vrij afwachtend is.
De uitrukkingen tijdens de shoot waren ook minder, omdat ik gewend ben dat een fotograaf in 4 uurtjes 400 platen schiet en de goede eruit pikt, maar Bennie heeft een andere werkwijze en wilde graag het gelijk goed hebben. Als je lang een glimlachje moet vasthouden, dan wordt ie verkrampt en dat zie ik heel duidelijk bij deze serie terug.
Ik vind er zelf mooie platen bijzitten, alleen het was een beetje aftasten met elkaar.

Ik mis een bepaalde spontaniteit bij de foto's.

Uiteindelijk zijn er meer foto's uitgekozen die bij de zigeunerkar gemaakt zijn, dus een beetje een misleidende TT . Maar ik ben wel blij met de foto's .
Pretentieus geneuzel.
  zondag 23 september 2007 @ 23:41:32 #13
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53420496
geen uitgebreid commentaar van mij hoor...op de meeste foto 's sta je een beetje 'lacherig' op. iets wat ik vroeger deed op de schoolfoto.

de enige die ik er echt uit vind springen zijn 6 en 7.

voor de rest, qua omgeving had de fotograaf er véél meer uit kunnen halen met zo een model en omgeving.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53421481
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:41 schreef Puckzzz het volgende:
voor de rest, qua omgeving had de fotograaf er véél meer uit kunnen halen met zo een model en omgeving.
Wacht even, in de inleiding zegt de TS dat het z'n eerste modelshoot is. Zeg dan wat iemand er meer uit kan halen. Je kunt niet van iemand verwachten dat ie bij z'n eerste modelshoot gelijk het maximale eruithaalt.
Klein commentaartje van mijn kant, ik vindt de slippers niet passen bij de uitstraling, bij zo'n zigeunerkar had blote voeten eerder goed gestaan.
  maandag 24 september 2007 @ 13:17:29 #15
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_53430475
Bedankt al voor de hele goede feedback die ik her en der zie staan, kan ik erg veel mee, met name met de belichting, visagie en poseren heb ik nul ervaring. Binnen heb ik een softbox gebruikt maar buiten niet. Ik denk overigens dat mijn softbox te klein is om echt mooi zacht licht te maken. Heb het model ook weinig sturing gegeven, onder andere omdat ik daar onervaren in ben. Overigens krijg ik daar veel tegenstrijdige geluiden over. De ene workshop roept de fotograaf niet met autodrive te werken omdat het model daar nerveus van wordt, en een volgende roept in een workshop dat wel te doen etc. Heb inmiddels wel ook technieken geleerd om er veel meer spontatiteit in te krijgen, maar dat wordt met belichting dan weer een stuk lastiger. Enfin, ik vind het erg leuk om mee te oefenen en uiteindelijk zal er wellicht ook iets uitrollen dat er uitziet zoals ik het van te voren in mijn hoofd heb .
pi_53446339
Zal ik ook nog even mosterd na de maaltijd komen brengen?

Heel veel is al gezegd. Laat ik beginnen dat ik dit helemaal geen verkeerde eerste modelshoot vind, veel beter dan mijn eerste iig okay, die was erg beroerd

Paar dingen om in het vervolg op te letten:

Strijklicht: let op met licht van de zijkant bij vrouwelijke modellen. Zijlicht maakt oneffenheden op de huid zichtbaar, erg zichtbaar. Bij close portretten (#6) kom je er niet met een beetje blur, maar moet je flink gaan zitten retoucheren. Moddelen nabewerken is hard werken. Modellen met een echt gave huid zijn zeldzaam. zijlicht levert trouwens ook lelijke neus-schaduwen op.

Ik vind er twee echt goede foto's bij zitten: 7 (harde licht stoort me helemaal niet, goed camerastandpunt en de blik is sterk) en 9 (blik is priceless en de verhouding licht op model/licht op achtergrond is mooi in balans)
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!fotograaf dinsdag 25 september 2007 @ 08:15:22 #17
18921 freud
Who's John Galt?
pi_53451696
Hey! Eindelijk ertoe gekomen om even commentaar te leveren onder genot van een bak koffie. Omdat je van opbouwende kritiek meer leert dan 'dat is mooi', mijn puntjes . Zeker wel leuke omgeving, en voor een eerste werk met flitsers en bounce zeker een net resultaat. Ben het wel eens met de rest dat je je model wel iets meer mag coachen op het laten matchen met de sfeer die je neer wil zetten, maar goed, is ook je eerste keer met een model werken begreep ik, en het is gewoon lastig!

@1; recht op de zijkant van die piano is het een nogal statische compositie. Model past qua houding en mimiek niet zo in je plaatje. Haar achterste arm is ook helemaal donker. Kan je oplossen door een kleine flitser te verstoppen, of haar de andere schouder vast te laten houden.
@2; Ik weet niet zo wat je met deze plaat neer wil zetten, Met donkere kleding werkt het goed om er nog een kleine flitser achter te zetten, dan komt je model meer los van de achtergrond. Door je DOF versterk je het overlopen van je model in de achtergrond.
@3; beetje weinig ruimte nog bij de slipper, valt er bijna buiten volgens mij. Ook is de achtergrond in de wagen niet goed meebelicht, waardoor je een groot zwart vlak krijgt. Dit kan je voorkomen door langere sluitertijd te gebruiken, of met je bounce licht naar binnen te reflecteren. Je had bij Roosje beter haar haar over haar rechterschouder kunnen laten vallen, dan ben je ook de BH bandjes kwijt.
@4; beetje matige compo imo met het model knal in het midden en afgesneden deuren. Ook hier weer is het interieur niet goed verlicht, waardoor je een donker gat krijgt. Ook is de foto ietsje scheef genomen.
@5; toffe foto, ook lekkere DOF. Misschien had je iets meer de ketting kunnen laten zien. Als je haar haar apart had geflitst, kon je daar ook wat meer definitie in krijgen.
@6; Lekkere plaat, beste uit de serie imo. Maar wat is dat zwarte rechtsonder in de foto? Ik mis een stuk roosje??!!!
@7; Lekkere plaat, misschien tikkie te hard belicht op haar gezicht, maar kan ook aan mijn monitor liggen hier.
@8; leuk standpunt, maar DOF had veeel sterker gemogen van me. Ook kijkt ze wat raar (sorry rooosje )
@9; leuke compo! Maar puntje vinger valt er net af en net nog een stukje knie wat niet echt in de plaat past. Of meer laten zien of minder, maar nu is het net niet.
@10; tikkie te hard belicht, en dat blauwe krat op de achtergrond .

Zo, en nu nieuwe koffie .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')