de politie houd je toch niet bij zonder autoquote:Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Beelzebub85 het volgende:
Krijg je een boete ofwat als je het wel doet? Mooie uitdaging lijkt me dat
het is gewoon afgezet met hekken...quote:Op zondag 23 september 2007 17:40 schreef Beelzebub85 het volgende:
Krijg je een boete ofwat als je het wel doet? Mooie uitdaging lijkt me dat
Nee, gewoon om burgers te pesten. Daar zijn ambtenaren een kei in, die maken er een soort kunst of wedstrijd van om zoveel mogelijk mensen te irriteren.quote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef Yestuuur het volgende:
WAT IS DE REDEN?? echt alleen maar 'om mensen bewust te maken van het milieu?'
Jij denkt dat de politie wel meedoet aan zo'n autoloze zondag? Naïeveling.quote:Op zondag 23 september 2007 17:42 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
de politie houd je toch niet bij zonder auto![]()
Ook dat nog ja, het begon om 12.00 tot 17.00quote:
dat denk ik niet echt hoorquote:Op zondag 23 september 2007 17:44 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Jij denkt dat de politie wel meedoet aan zo'n autoloze zondag? Naïeveling.
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2007.266.01quote:Autoloze zondag Amsterdam leidt tot aggressie
Amsterdam is deze zondag autoloos wat onder ander betekent dat er geen verkeer vanaf de Ring Amsterdam ingelaten wordt. Op een aantal plekken heeft dit geleid tot aggressie. Zo parkeerde een woedende automobilist zijn auto op de trambaan waardoor ook de tram de stad niet in kon. Elders gooide een vrouw met dranghekken.
Op menige plaats kregen de verkeersregelaars het aan de stok met automobilisten die de discussie over de afsluiting aangingen. Veelal ging dit met scheldpartijen gepaard. Op de Stadionweg ging een automobilist veel verder: hij reed een verkeersregelaar aan omdat die hem er niet langs wilde laten.
De autoloze zondag vind in meer steden plaats, maar niet overal op dezelfde dag. Zo is Rotterdam volgende week autoloos en beleefden een aantal steden twee weken geleden "hun" autovrije dag. In Amsterdam vinden vandaag tal van activiteiten plaats, waaronder de jaarlijkse Dam-tot-Dam loop.
het begon om 9, en we waren er om 9.13quote:Op zondag 23 september 2007 17:44 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ook dat nog ja, het begon om 12.00 tot 17.00
Je bent gepwnd door een Groene Rakker die daar al van 05:00 stond met zijn dranghek.quote:Op zondag 23 september 2007 17:47 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
het begon om 9, en we waren er om 9.13![]()
we waren dus wel wat eerder weggereden anders..
agressieve lui opsporen zodat die in het vervolg uit de stad geweerd kunnen worden natuurlijk.quote:Op zondag 23 september 2007 17:47 schreef BobbyB het volgende:
[..]
http://www.vid.nl/Nieuws/article/VID.2007.266.01
Je gaat je echt afvragen wat ze er nu precies mee willen bereiken.
Ik ben niet sneller in mijn auto dan een politie motorquote:Op zondag 23 september 2007 17:43 schreef Beelzebub85 het volgende:
Rij om die hekken heen, verplaats ze. Wees inventief.
Ja dat vind ik ook. Best allemaal zo'n dagje eens in het jaar, maar de keuze moet er wel blijven.quote:Op zondag 23 september 2007 17:57 schreef Yestuuur het volgende:
laat de burger zelf kiezen gvd. symboolpolitiek.
Grapjasquote:Op zondag 23 september 2007 17:32 schreef Sapstengel het volgende:
moet je hem ook nog verplicht thuis laten staan..
je moest eens weten hoeveel liter diesel er door de aggegraten is gepompt tijdens dat event....quote:Op zondag 23 september 2007 18:10 schreef hello_moto1992 het volgende:
Net zulkiets als Live Earth, het helpt geen reet![]()
hij wilde je mooie getunede vw golf hebbenquote:Op zondag 23 september 2007 17:53 schreef DamzkoO het volgende:
Walgelijk, ik wilde net even naar Noord rijden, houdt een Marrokaan (toezichthouder ofzo) me aan en zegt dat ik niet verder mag rijden. Flikker een eind op met die klote-autoloze-zondag.
Da's een Marrokaan die werkt. Zelfs op zondag zegquote:Op zondag 23 september 2007 17:53 schreef DamzkoO het volgende:
Walgelijk, ik wilde net even naar Noord rijden, houdt een Marrokaan (toezichthouder ofzo) me aan en zegt dat ik niet verder mag rijden. Flikker een eind op met die klote-autoloze-zondag.
Het wegennet rondom Amsterdam is dat immers welquote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef BobbyB het volgende:
Vooral de alternatieven die ze bieden: ga met het OV! Als er iets niet betrouwbaar is, is het het OV wel.
Ik dacht al, waar blijft hetquote:Op zondag 23 september 2007 19:00 schreef Martijn_16 het volgende:
Ik heb lekker de Van Dam tot Dam gelopen
Nou kom ik er niet iedere dag, maar de keren dat ik er kwam stond er geen file, maar dat het er altijd druk is zal ik niet ontkennen. Maar je hebt wel een probleem als je rond 2 uur 's nachts nog terug wil naar het oosten van het land. Geen trein die die richting dan nog op gaat. Ver kom je in ieder geval niet.quote:Op zondag 23 september 2007 18:48 schreef JDude het volgende:
[..]
Het wegennet rondom Amsterdam is dat immers wel.
Gegarandeerd filerijden ja.
dit was toch meer zoiets van: dit is handig om op dit moment.quote:Op zondag 23 september 2007 19:00 schreef Martijn_16 het volgende:
Ik heb lekker de Van Dam tot Dam gelopen
Idd, en daarom verplichten ze mensen bepaalde stukken te mijdenquote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef Yestuuur het volgende:
Zal wel weer een APV zijn, dan is opeens een hoop mogelijk hoorquote:Op zondag 23 september 2007 20:51 schreef NJlo het volgende:
Kidding aside, het kan aan mij liggen, maar is dit niet tegen de grondwet? Je kunt toch niet zomaar mensen verbieden hun eigen, legale spullen gebruiken op wegen die van iedereen zijn?
Een "gna gna" onderbuikgevoel voor de linkse klootzakken.quote:Op zondag 23 september 2007 17:41 schreef Yestuuur het volgende:
Het kan aan mij liggen, maar zijn die straten er niet neergelegd voor auto's? Leuk dat er dat soort dingen georganiseerd worden, maar daar is ook genoeg ruimte voor op plaatsen waar geen auto's kunnen/mogen komen. Automobilisten betalen daarbij ook nog eens wegenbelasting en dan kun je daar dus niet eens gebruik van maken.quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef BillGates het volgende:
zeikerts
was wel blij dat er geen autos in de stad waren vandaag. eindelijk es plek voor een hoop leuke dingen op straat. (skeelertoch, fietswedstrijden, de hardloopwedstrijd, kinderfestivals etc)
tienduizenden mensen hebben daar aan meegedaan. en de straat is toch ook van hun, of niet soms?
allemaal dingen die je normaal nooit kan doen omdat er altijd perse van die autos in de straat rijden.
maar ehm, er reden wel gewoon auto's... je mocht alleen niet de ring binnenkomen. Of kreeg je soms een boete als je binnen de ring reed?quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef BillGates het volgende:
zeikerts
was wel blij dat er geen autos in de stad waren vandaag. eindelijk es plek voor een hoop leuke dingen op straat. (skeelertoch, fietswedstrijden, de hardloopwedstrijd, kinderfestivals etc)
tienduizenden mensen hebben daar aan meegedaan. en de straat is toch ook van hun, of niet soms?
allemaal dingen die je normaal nooit kan doen omdat er altijd perse van die autos in de straat rijden.
Daar betalen we dan ook wegenbelasting voor.quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef BillGates het volgende:
zeikerts
En om het nog leuker te maken:quote:Evenals de autovrije zondag van 19 september vorig jaar, zal de komende autovrije zondag worden georganiseerd op grond van de Algemene Plaatselijke Verordening (APV).
1 miljoen euro uit het mobiliteitsfonds om de wegen af te sluitenquote:De kosten van de autovrije zondag in de binnenstad bedragen naar verwachting maximaal 1 miljoen gulden. Dit bedrag zal worden gefinancierd uit het stedelijk mobiliteitsfonds.
Die bron van je komt uit 2000 en er staat gulden..arendquote:Op maandag 24 september 2007 12:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Ohja inderdaad een APV, dus je krijgt inderdaad een boete als je toch naar binnen rijdt:
[..]
En om het nog leuker te maken:
[..]
1 miljoen euro uit het mobiliteitsfonds om de wegen af te sluiten
bron
Ik was net uit mijn bed, excuusquote:Op maandag 24 september 2007 13:00 schreef Kerdaben het volgende:
[..]
Die bron van je komt uit 2000 en er staat gulden..arend
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben
Omg daarom betalen we wegenbelasting, zodat er wegen zijn om op te rijden. Er zijn ook hardloopbanen waar je op kunt harlopen, en speelpleintjes om op te spelen.quote:Op zondag 23 september 2007 22:39 schreef BillGates het volgende:
zeikerts
Sorry, dat is..?quote:Op zondag 23 september 2007 22:17 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zal wel weer een APV zijn, dan is opeens een hoop mogelijk hoor![]()
gaat om het principe. we betalen ons scheel aan wegenbelasting en accijnsen om vervolgens niet te mogen rijden. de tyfus voor al de mensen die links hebben gestemd bij de vorige verkiezingen, waar dan ook!!!!quote:Op maandag 24 september 2007 18:23 schreef JDude het volgende:
Algemene Plaatselijke Verordening.
En sjonge, wat een stelletje huilies hier. Je bent toch al niet goed snik als je met je auto Amsterdam in rijdt, maar who cares als het eens een dagje helemaal niet kan omdat er wat te doen is..
anusquote:Op maandag 24 september 2007 19:25 schreef JDude het volgende:
Het ging om een stukje Nederland, weg genoeg over om te rijden.
Omdat er wat te doen is!? Dat is het probleem, er is juist helemaal niks te doen daar! Alleen maar mensen bang maken voor dat zogenaamde broeikaseffect, BS.quote:Op maandag 24 september 2007 18:23 schreef JDude het volgende:
En sjonge, wat een stelletje huilies hier. Je bent toch al niet goed snik als je met je auto Amsterdam in rijdt, maar who cares als het eens een dagje helemaal niet kan omdat er wat te doen is..
Nou het is mij toch een keer gelukt om mega dicht bij het station te parkeren.quote:Op maandag 24 september 2007 18:23 schreef JDude het volgende:
En sjonge, wat een stelletje huilies hier. Je bent toch al niet goed snik als je met je auto Amsterdam in rijdt,
Ik vond 't wel prima zoquote:Op zondag 23 september 2007 21:03 schreef Yestuuur het volgende:
[..]
dit was toch meer zoiets van: dit is handig om op dit moment.
bovendien hoef je daar echt niet heel de dam voor af te zetten.
quote:Op maandag 24 september 2007 19:25 schreef JDude het volgende:
Het ging om een stukje Nederland, weg genoeg over om te rijden.
En waarom niet als ik vragen mag? FYI: Er wonen daar ook gewoon mensen hoor, in huizen en zulks.quote:Op maandag 24 september 2007 18:23 schreef JDude het volgende:
En sjonge, wat een stelletje huilies hier. Je bent toch al niet goed snik als je met je auto Amsterdam in rijdt,
Inderdaad. En ik vind dat ze dan ook ergens dit jaar de speelpleinen moeten afsluiten voor kinderen zodat we kunnen dragracen en donuts draaien enzoquote:Op dinsdag 25 september 2007 10:18 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Lekker boeiend dat er in Groningen genoeg ruimte is om te rijden, daar heb je wat aan als je in Amsterdam moet zijn voor bijv. familie of vrienden.
[..]
En waarom niet als ik vragen mag? FYI: Er wonen daar ook gewoon mensen hoor, in huizen en zulks.
Een autoloze zondag is net zo nutteloos als nationale straat speel dag waarbij willekeurige wegen worden afgesloten (om die verwende tering jeugd op te laten spelen), zonder voor aankondigingen welke wegen ze dit jaar weer afsluiten waardoor zelfs streek bussen door onze (al veel te smalle) straat moeten rijden, alleen maar om te ontdekken dat je er ook zo niet door kan waardoor de vriendelijke buschauffeur met zijn bussie lekker weer achteruit mocht gaan rijden.
Wegen zijn voor auto's (daar betalen de automobilisten ook meer dan genoeg voor), fietspaden voor fietsers, trottoirs voor voetgangers en pleintjes om op te spelen. Is dat nu zo moeilijk?
quote:Op dinsdag 25 september 2007 11:03 schreef Me_Wesley het volgende:
Inderdaad. En ik vind dat ze dan ook ergens dit jaar de speelpleinen moeten afsluiten voor kinderen zodat we kunnen dragracen en donuts draaien enzo![]()
hoeft ook niet, dat een stel hippies de stad afzet wil nog niet zeggen dat je boetes krijgt als je toch doorrijdt.... dat deden de meeste mensen uiteindelijk ook gewoon, waardoor het hele initiatief faalde (terecht natuurlijk).quote:Op zondag 23 september 2007 17:52 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ik ben niet sneller in mijn auto dan een politie motor![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |