abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_3205270
Hallo,
Binnenkort gaan wij met een groep vrienden naar Belgie. Een paar van die vrienden willen graag een gouden horloge/ring kopen (de goud prijzen zijn toch erg laag in belgie?).
Ik vroeg mij waar wij dan het beste in Antwerpen kunnen kijken (en het liefst niet uren lopen van het station).

Dus als iemand een idee heeft:)

Thanks!

pi_3205379
ga naar marokko en zo daar is het goedkoop.

en dan struikel je ook over de goudkraampjes/winkeltjes

pi_3205406
Ik zou een juwelier proberen
pi_3205449
Als je uit het centraal station komt heb je rechts van het station de ZOO en links een heeeele lange straat. Die straat is de beruchte goud straat. Alleen maar juweliers zover je kunt kijken...

Nou, daar dus...

Laat je niet neppen, ga naar meerdere juweliers, wees kritisch.

Vraag altijd om de garantie bon en een certifikaat. Die zullen ze niet allemaal zomaar geven. Zonder dat certifikaat kun je niet ruilen of achteraf huilen als het toch niet zoveel karaats zijn als wat de verkoper zei.

pi_3205516
Trouwens, de reden waarom het zo goedkoop is, was vroeger omdat die gasten (Joden) veel en goedkoop inkochten. Tegenwoordig zijn het Russen die geld witwassen en meer duistere praktijken. Niet dat het goud daar minder mooi van wordt.

In Nederland koop je voornamelijk 14K en in Belgie (of iig. Antwerpen) koop je 18K of meer. Het goud is dus zachter dus koop geen 24K ofzow. Dan zitten er binnen een week deuken in!

maandag 18 februari 2002 @ 11:02:00 #6
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_3205582
De meerderheid van de 'goudzaken' in Antwerpen is nog steeds van Joden btw. En inderdaad, winkels genoeg
pi_3205605
quote:
Op maandag 18 februari 2002 11:02 schreef CraZaay het volgende:
De meerderheid van de 'goudzaken' in Antwerpen is nog steeds van Joden btw. En inderdaad, winkels genoeg
Ik woon in Roosendaal en lees nog wel eens lokaal nieuws. Antwerpen hoort daar ook bij (wanneer er geen fuck gebeurd in Roosendaal en omstreken). Pas nog een groot stuk gelezen. 1 op 20 is nog Joods. De rest zijn Georgiers en Russen.

Mafia aanhang en dergelijk. Dus dat het allemaal Joden zijn is allang niet meer. Joden worden uitgekocht en diegene die niet willen afgeschoten. Antwerpen is een Russisch bolwerk vandaag de dag!

maandag 18 februari 2002 @ 11:26:07 #8
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_3205976
Je moet naar Dubai gaan of naar de VAE, daar is goud pas goed en goedkoop!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_3206539
thanks voor de replies

Wat ik me dan nog meer afrvaag is, hoeveel moet een gouden horloge (niet super kwaliteit ofzo) kosten? En een gouden ring (mannen horloges/ringen)?

Nogmaals bedankt voor de replies!

pi_3206607
Dat zal je zelf moeten ondervinden. Ik heb toen een 18K armband gekocht voor mijn vriendin. In Nederland had ik er 1 gezien voor FL300,-

In Belgie kocht ik er 1 voor FL200,- Dikker, steviger, iets zwaarder dus en 18K (dus meer glimmen)

Laten taxeren in Nederland bij een juwelier. Die zei dattie er FL450,- voor zou vragen.

Maar, dan heb ik dus wel meerdere winkels gehad en hier en daar geklaagt en gepingelt...

maandag 18 februari 2002 @ 17:32:51 #11
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_3211314
Past beter in lifestyle dus daar gaatie heen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  maandag 18 februari 2002 @ 18:18:14 #12
19644 BobBlow
World Watcher
pi_3211942
Ik werk elke dag in Antwerpen en kan je vertellen dat je in de buurt van het station (waar het dus uitpuilt van de juwelierszaken) idd geen jood meer ziet. De Georgische en Russische maffia heeft er idd het zaakje zo'n beetje overgenomen. De koffiebars in de buurt zitten 's ochtend vol met van die gure maffia-maatpak-tiepjes die hun zaakjes zitten te regelen. En wat betreft de kwaliteit: er zijn al een heleboel handelszaken gesloten omdat ze nep verkochten. 14 K voor 18K dus. (Een aantal van die gasten zijn nl. intussen al onder een andere naam een ander zaakje begonnen, dus kijk maar heel goed uit). Ook met certificaten van diamanten zou er nogal vaak geknoeit worden. Trouwens,
ik vind de juwelen die er in de winkels liggen overwegend ook lelijk... Maar ja, over smaak valt niet te twisten hé
Maar ik zou zeker niet net naast het centraal station kopen...
How does a duck know what direction south is ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')