Inkoppertjequote:Op zaterdag 22 september 2007 20:23 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Hey, da's Total Roef voor jou hé.![]()

Ik ga niet met Roef naar het strandquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:22 schreef Supersheep het volgende:
[..]
Doe er een touwtje om, is Roefje ook weer blij

Ik zie bij zo'n koelkast echt zo'n eenzame vrouw voor me, eind dertig, alleen, met een sigaret en een glas wijn op de bank.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:28 schreef RoofingBurner het volgende:
Lijkt op een aflevering van 'niks in de fridge', alleen ben ik bang dat ze hier niets mee kunnen. Heb je de rest opgegeten ofzo?

Oud-Hollands gerecht, bestaat voor een redelijk deel uit vlees van de kop en de nek van het varkenquote:

Je bedoelt typje 'glas te vér' vertolkt door Arjan Ederveen.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zie bij zo'n koelkast echt zo'n eenzame vrouw voor me, eind dertig, alleen, met een sigaret en een glas wijn op de bank.![]()

En dan kan ze zo uit een tekening van Peter van Straaten zijn gestapt...quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:29 schreef Soempie het volgende:
[..]
Ik zie bij zo'n koelkast echt zo'n eenzame vrouw voor me, eind dertig, alleen, met een sigaret en een glas wijn op de bank.![]()

quote:

Of die vrouw van man bijt hond.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:32 schreef Soempie het volgende:
[..]
En dan kan ze zo uit een tekening van Peter van Straaten zijn gestapt...![]()

ieuwwwquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:32 schreef B.ertha het volgende:
[..]
1 kg platte magere platte ribbetjes
rommelkruid of balkenbrijkruid
laurierblad
ui
grof gemalen peper
knoflook
ca 1 kg boekweitmeel
Bereidingswijze
De ribbetjes in een grote pan met water flink lang laten koken en kruiden met laurierblad, ui, grof gemalen peper en knoflook. Nadat ze lekker mals zijn alles door een vergiet overgieten in een andere grote pan. Het vlees van de botten halen, terug doen in de bouillon en opnieuw verhitten. Daarna de rommelkruid of balkenbrijkruid toevoegen. Dan zoveel boekweitmeel zo snel mogelijk in één keer toevoegen tot met snel roeren een erg dikke brij ontstaan is. De brij overgieten in nat gemaakte schaal resp. schalen. De schaal resp. schalen in de koelkast bewaren.
Ik wilde de wiki-link hier neerzetten, maar daar staat de vroegere, nogal smerige, bereidingswijze in
[afbeelding]

Ken ik niet, maar vast wel.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:31 schreef RoofingBurner het volgende:
[..]
Je bedoelt typje 'glas te vér' vertolkt door Arjan Ederveen.30 minuten
![]()

quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:35 schreef Supersheep het volgende:
Eigenlijk zou ik blij moeten zijn met iemand die rotzooi lekker vindt...
Maar toch..

Station Amsterdam toch?quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef B.ertha het volgende:
BTW, wie van jullie gaan er allemaal naar Iamredleader en Tinuviel, voor de eet-meet?
Ik denk dat ik wel ga

quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik ken iemand en die eet wel eens een broodje zure zult.

quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef RoofingBurner het volgende:
Ik ken iemand en die eet wel eens een broodje zure zult.

Ik denk dat ik niet ga.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:38 schreef B.ertha het volgende:
BTW, wie van jullie gaan er allemaal naar Iamredleader en Tinuviel, voor de eet-meet?
Ik denk dat ik wel ga

quote:De Brabantse Keuken - Koos Manders
Brabantse zure zult
1 kg varkenskop (wangen)
200 g varkenstong
100 g varkenshart
200 g zwoerd
2 liter water
3 laurierblaadjes
10 g peperkorrel
5 g zout
10 g nootmuskaat
1 1/2 dl azijn
Zet de varkenskop, tong en hart op met heet water.
Voeg laurier, peperkorrels en zout toe. Breng het geheel aan de kook en laat het ca. 5 uur trekken.
Haal vervolgens vlees en zwoerd van de botten.
Maal het vlees samen met hart en tong fijn in de gehaktmolen of keukenmachine.
Het overgebleven vocht zeven en bij het gemalen vlees doen. Deze massa, onder voortdurend roeren, aan de kook brengen, goed doorlaten koken!!!
Het geheel op smaak brengen met nootmuskaat, azijn en zout.
Het geheel nogmaals goed doorkoken, in een vorm doen en af laten koelen.

Klinkt wel lekker.quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:41 schreef Etcetera het volgende:
nou ja er zal vast een offciele naam voor zijn, maar bij ons heet het vensterbankpudding:
pudding met laagjes vanillepudding, hagelslag en theebiscuitjes. en dat een paar keer. té lekker

Klinkt simpel en best goedquote:Op zaterdag 22 september 2007 20:41 schreef Etcetera het volgende:
nou ja er zal vast een offciele naam voor zijn, maar bij ons heet het vensterbankpudding:
pudding met laagjes vanillepudding, hagelslag en theebiscuitjes. en dat een paar keer. té lekker

is het ookquote:

quote:Op zaterdag 22 september 2007 20:41 schreef B.ertha het volgende:
ik ga een filmpje kijken met de family
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |