abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53401455
quote:
Op zondag 23 september 2007 11:31 schreef Barcaconia het volgende:
Ik snap dat niet, mensen die dan niet durven zeggen dat ze niks geven aan goede doelen... Je gaat toch niet de deur dichtgooien, of een lam smoesje bedenken? Zeg gewoon dat je niks geeft, of gooi een euro in die bus.
Eh, gewoon de deur dichtsmijten lijkt me toch een vrij duidelijke manier om te zeggen dat je niets geeft? Een smoesje is wel suf inderdaad.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_53401496
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:37 schreef Barachem het volgende:
Wat ik echt erg vind is dat ze geen kankerstichting collectanten hebben die cash ophalen op straat.
Het enige waarvoor die rondlopen op straat is om mensen aan de automatische incaso te helpen.
Dat heeft te meestal te maken me de verhouding van kosten v. baten van dergelijke acties.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  zondag 23 september 2007 @ 12:16:58 #28
10024 Barachem
Heb ik zelf in elkaar geflanst
pi_53401832
quote:
Op zondag 23 september 2007 10:43 schreef MaLo het volgende:

[..]

Hier is wel iemand aan de deur geweest voor het Koningin Wilhelmina Fonds, gewoon met een collectebus.
Ik heb het over collectanten op straat, niet over die pipos die de deuren langsgaan.
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:02 schreef 700MB het volgende:

[..]

Dat heeft te meestal te maken me de verhouding van kosten v. baten van dergelijke acties.
Kan ik begrijpen, maar toch is het irritant als je wel wat wilt geven en ze alleen maar zo'n formulier met automatische incasso te voorschijn toveren.
Ja dag, ik wil wel wat geven, cash, maar pleurt op met die incasso.
The taming and domestication of religion is one of the unceasing chores of civilization. - Christopher Hitchens
pi_53402087
quote:
Op zondag 23 september 2007 12:16 schreef Barachem het volgende:
Kan ik begrijpen, maar toch is het irritant als je wel wat wilt geven en ze alleen maar zo'n formulier met automatische incasso te voorschijn toveren.
Ja dag, ik wil wel wat geven, cash, maar pleurt op met die incasso.
Door het geven van cash kost je hen dus geld, dat is waar het op neer komt (gezien de geringe omvang van de meeste donaties). Daarbij is het natuurlijk sowieso handiger om een langerlopende relatie met een donateur aan te gaan, dat er daardoor wat 50-cent-gevers afvallen is niet zo erg als er daardoor een hoop 10-euro-per-maand-gevers bijkomen.
pi_53402370
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:04 schreef Bokita het volgende:
Ik heb deze week gecollecteerd voor de Nierstichting. Ze belden en ik dacht: waarom niet, doe ik ook eens wat.
Maar dat is nog best kut om dat te doen zeg. "Nee, ik heb al een accept-giro gestuurd". Ja, dus een kwart van die wijk gireert al en kan er nog niet een euro of zelfs maar vijftig cent ingooien. Net als die mensen die gewoon botweg de deur dichtgooien of zeggen dat er al een collectant is langsgeweest terwijl dat niet eens kan omdat dat georganiseerd wordt door iemand die de collectanten een vaste wijk geeft.

Klacht: mensen met kutsmoezen om geen vijftig cent in een collectebus te hoeven gooien.

Mensen die met een collectebus rondgaan voor geld waar 50% van word gebruikt om o.a. de loon van de directie te spekken.
  zondag 23 september 2007 @ 12:43:15 #31
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_53402494
KWF Kankerbestrijding
Nierstichting

De rest daar doe ik eerlijk gezegd niet aan.
pi_53402537
Waar ik me ook aan erger zijn die lui op straat.
Alleen in plaats van een euro in de bus willen die bijdehandjes gelijk een automatische incasso elke maand.
Met een MINIMUM bedrag van 5 euro wel te verstaan.
Dat vind ik gewoon asociaal. Eisen stellen aan giften.

"geen verplichtingen hoor!" laat het mij dan gewoon zelf overschrijven?

Toch is het wel goed dat deze mensen er zijn omdat er via deze wegen toch wel heel wat inkomsten gegenereerd worden. (ik doe systeembeheer op een callcenter dat belt voor goede doelen, dus ik zie wel daadwerkelijk resultaten.)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')