abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53380862
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

volgens de quantum mechanica niet, maar blijkbaar begrijp je deze niet.
[..]
Nee, ik snap jou niet. Ik heb zo'n 10 vakken quantummechanica en quantumveldentheorie gevolgd, dus we kunnen er rustig van uit gaan dat ik dat beter begrijp dan jij. En ik zie die link tussen evolutie en quantummechanica niet. Tenzij je onder quantummechanica die esoterische flauwekul van films als "what the bleep" bedoelt, want dat begrijp ik inderdaad niet. Quantummechanica wordt te pas en te onpas gebruikt voor zweefteefzaken die niet worden begrepen, en vaak door mensen die nog niet eens een eigenvector kunnen uitrekenen.
quote:
Je spreekt nu chinees in mijn oren maar laat ik je vertellen dat chaos en orde hetzelfde zijn, enkel het perspectief is anders. En dat perspectief hangt enkel af van de geest in de machine om het even een naam te geven.
[..]

Als je vind dat je niet kunt kiezen zul je ervaren dat je niet kunt kiezen.
Maar je kunt alles kiezen tot in haar diepste detail, ontkennen dat je de keuze hebt is in feite je hele wezen ontkennen is het niet?
Mja, dat chinees praten is wederzijds, dus we kunnen het hier maar weer beter bij laten.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:03:42 #62
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53381140
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:47 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Als je vind dat je niet kunt kiezen zul je ervaren dat je niet kunt kiezen.
Maar je kunt alles kiezen tot in haar diepste detail, ontkennen dat je de keuze hebt is in feite je hele wezen ontkennen is het niet?
Of je iets kunt kiezen ligt aan de omstandigheden. Als je bent opgegroeid met het idee dat vrouwen een jurk moeten dragen komt het niet in je op (als je een vrouw bent) om een broek aan te trekken. Dus die keuze bestaat dan niet.

Als je aan het doodvallen bent vanaf de eiffeltoren kan je er wel voor kiezen om door te leven, maar ik denk niet dat de zwaartekracht zich aan die wens gaat aanpassen.

Ook in de psychologie en sociologie worden grote vraagtekens gesteld bij het begrip vrije wil. Als het niet in ons wezen zit om vrij te kiezen vervalt je hele stelling.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:25:07 #63
53151 T42
Pinball Wizard
pi_53381595
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 11:01 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Jij kan nog niet eens spellen
typ-nerd allarm!
pi_53381763
Evolutie -> quantum mechanica en vrije wil. . Losers.
pi_53381827
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 13:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik hou ook van jou.

Waar heb ik gezegd dat de evolutietheorie bewezen is?
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 20:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Er worden ook nieuwe regels uitgevonden. Iedereen was tegen de evolutie theorie toen Darwin er mee kwam, iedereen was tegen de relativiteitstheorie toen Einstein er mee kwam en iedereen was tegen quantummechnica. Deze totaal nieuwe regels en wetten hebben zichzelf bewezen en de wetenschap fundamenteel verandert.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 19:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als jij een alternatieve waarheid hebt mag je die onderbouwen met argumenten en bewijzen en dan zullen wetenschappers naar je luisteren.
Het viel me al op dat je door de loop van het topic heen, je hebt gepoogd je opmerkingen te nuanceren. Heel goed, ookal is het zwak dat je niet toegeeft dat je je ideeën verkeerd had geformuleerd.
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:47:53 #66
pi_53382098
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 15:34 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

[..]

[..]

Het viel me al op dat je door de loop van het topic heen, je hebt gepoogd je opmerkingen te nuanceren. Heel goed, ookal is het zwak dat je niet toegeeft dat je je ideeën verkeerd had geformuleerd.
Dat bewijzen was overdrachtelijk, zoals mensen zichzelf kunnen bewijzen. Wetenschappelijk iets bewijzen is iets anders.

Het is natuurlijk kinderachtig iemand af te schieten om een precieze formulering of een spelvout. Dat is geen inhoudelijk argument.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  zaterdag 22 september 2007 @ 15:56:27 #67
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53382275
Dit dwaalt af.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_53382555
Geef eens een definitie van intelligentie? Is dat “Hoog verstandelijk vermogen”?
Een door onszelf verzonnen woord en uitleg.

Het vermogen een fonetische taal te ontwikkelen die voor het grootste gedeelde uit nietszeggende klanken/woorden bestaat en daar een mooi liedje mee te maken. Het vermogen om iemands verstandelijkheid te beoordelen als zij deze techniek niet volledig beheersen.

Om wat domme testen te verzinnen waarmee we de intelligentie van de andere wezens kunnen beoordelen en categoriseren. Nog al wiedes dat wij hiermee zelf als beste uit de bus komen.

Om een totaal oncontroleerbare complexe mondiale consumptiemaatschappij te ontwikkelen. Een wapenindustrie waarmee we elkaar weer kunnen vernietigen als het de spijgaten uit driegt te lopen.

Een medische techniek die er voor zorgt dat we langer leven en de wereld overbevolkt, vervuild en de overige levensvormen verdringt.

Om een techniek te ontwikkelen waarmee we deze aarde kunnen verlaten om elders te gaan neuzen. Voor welke reden dan ook, al lijkt het me de meest plausibele reden dat we dat doen omdat we deze kloot zelf totaal aan het verkankeren zijn. (de rest wordt afgewimpeld als science fiction of onzinnige samenzweringstheorie)

Ga zo maar door!?

Ik weet niet of je dat allemaal wel zo intelligent mag noemen.
Indien we dat werkelijk zijn dan ben ik er heilig van overtuigd dat we nog steeds te dom zijn om er iets fatsoenlijks mee te doen.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:31:25 #69
pi_53382977
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:11 schreef Watuntrik het volgende:

Ik weet niet of je dat allemaal wel zo intelligent mag noemen.
Indien we dat werkelijk zijn dan ben ik er heilig van overtuigd dat we nog steeds te dom zijn om er iets fatsoenlijks mee te doen.
We hebben Fok! bedacht!

Verder ben ik het met je eens. Het is te beperkt om egoïstisch alles vanuit je eigen (of überhaupt een menselijk) standpunt te benaderen. Je zou eerst een definitie van intelligentie moeten ontwikkelen die zowel geldig is voor de mens, een kolonie bacteriën als kunstmatig leven.
  zaterdag 22 september 2007 @ 16:39:18 #70
125913 Devolution
Beep beep Richie
pi_53383150
Vaakgehoord argument ja. 'Oh we verkankeren deze planeet, wat zijn wij toch dom zeg!' In mijn ogen heeft dit weinig met intelligentie te maken. Ik vind de mens wel degelijk intelligent. Dat wij een beetje laks met de natuur omgaan soms, oke.
"You know what Hell really is? It's not lakes of burning oil or chains of ice. It's being removed from God's sight."
pi_53383364
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:39 schreef Devolution het volgende:
Vaakgehoord argument ja. 'Oh we verkankeren deze planeet, wat zijn wij toch dom zeg!' In mijn ogen heeft dit weinig met intelligentie te maken. Ik vind de mens wel degelijk intelligent. Dat wij een beetje laks met de natuur omgaan soms, oke.
Ok ok, daar zit wat in, ik geloof ook wel dat we moeder natuur niet kapot krijgen.
Zij past zich wel weer aan. Maar volgens de gangbare propaganda die we voorgeschoteld krijgen zijn we deze planeet toch behoorlijk aan het uitwonen. Verder is intelligentie maar een overbeladen woord waar veel te vaak en te onpas me geschermt wordt.
pi_53383490
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 16:50 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Ok ok, daar zit wat in, ik geloof ook wel dat we moeder natuur niet kapot krijgen.
Zij past zich wel weer aan. Maar volgens de gangbare propaganda die we voorgeschoteld krijgen zijn we deze planeet toch behoorlijk aan het uitwonen. Verder is intelligentie maar een overbeladen woord waar veel te vaak en te onpas me geschermt wordt.
Juist intelligente is een momentopname en daar kun je aan werken.
Het is een training net als fitness.
maar als je te lui bent voor hersengymnastiek dan zullen je hersens lui worden en jij dus dom
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:19:43 #73
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53384037
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 14:50 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Nee, ik snap jou niet. Ik heb zo'n 10 vakken quantummechanica en quantumveldentheorie gevolgd, dus we kunnen er rustig van uit gaan dat ik dat beter begrijp dan jij. En ik zie die link tussen evolutie en quantummechanica niet.
Dan begrijp je quantum mechanica niet
quote:
Tenzij je onder quantummechanica die esoterische flauwekul van films als "what the bleep" bedoelt, want dat begrijp ik inderdaad niet.
alas.
quote:
Quantummechanica wordt te pas en te onpas gebruikt voor zweefteefzaken die niet worden begrepen, en vaak door mensen die nog niet eens een eigenvector kunnen uitrekenen.
rekenen en logica zijn 2 verschillende dingen maar dat zul je wel weer met mij oneens zijn.
quote:
[..]

Mja, dat chinees praten is wederzijds, dus we kunnen het hier maar weer beter bij laten.
Goed, want er valt niet met iemand te praten die enkel gevestigde patronen napraat.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:34:05 #74
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53384398
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[..]

alas.
[..]

rekenen en logica zijn 2 verschillende dingen maar dat zul je wel weer met mij oneens zijn.
[..]

Goed, want er valt niet met iemand te praten die enkel gevestigde patronen napraat.

Sorry hoor maar op gebieden als QM staat mijn geld toch echt bij Haushofer
Onikaan ni ov dovah
pi_53384599
tijdje terug downloade en speelde ik een Cdrommetje af met daarop een Poeh Beer leerprogramma voor kleuters. In het inleidende verhaaltje ligt Winnie in zijn bedje, hij staat op en zegt iets onnozels.
Dan komt de verteller en die zegt zoiets als.

Dit is Winnie de Poeh, hij is niet al te slim, hij is immers een beer en die hebben veel kleinere hersens dan wij mensen.

Sorry hoor, vind ik echt geen goed begin van de training waar dan intelligente kinderen mee moeten worden gecreëerd. Dat is gewoon om te huilen..
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:46:38 #76
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53384703
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:34 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Sorry hoor maar op gebieden als QM staat mijn geld toch echt bij Haushofer
Dan begrijp jij net zo min van quantummechanica, en volg je enkel de bijna dogma van de wetenschap.
Geen wonder, de wetenschap erkent niks dat hunzelf ontstijgt, dat zou de klliek opheffen.
De wetenschap is beknopt, staat stil en leeft in haar eigen wereldje.
Je kunt pas dingen ontdekken als je het onbekende ingaat.

Ik ben persoonlijk liever iemand die denkbarrieres doorbreekt.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:53:10 #77
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53384856
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dan begrijp jij net zo min van quantummechanica, en volg je enkel de bijna dogma van de wetenschap.
Geen wonder, de wetenschap erkent niks dat hunzelf ontstijgt, dat zou de klliek opheffen.

Niets mis met denkbarrieres doorbreken. Wel wat mis met zo arrogant doen dat je denkt het beter te weten dan mensen die er hun werk van maken. Dat je een eigen versie er van maakt kan natuurlijk. Noem het dan wel wat anders.
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:56:16 #78
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53384932
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:53 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Niets mis met denkbarrieres doorbreken. Wel wat mis met zo arrogant doen dat je denkt het beter te weten dan mensen die er hun werk van maken. Dat je een eigen versie er van maakt kan natuurlijk. Noem het dan wel wat anders.
Wat denk je dat ik ben, ik ben een filosoof lieve schat. Ik heb 75% van mijn leven in bibliotheken doorgebracht.
  zaterdag 22 september 2007 @ 17:59:03 #79
pi_53384995
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Dogma's in de wetenschap? Als de wetenschap last had van dogma's dan was de hele quantummechanica niet uitgevonden.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:02:47 #80
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53385093
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:56 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Wat denk je dat ik ben, ik ben een filosoof lieve schat. Ik heb 75% van mijn leven in bibliotheken doorgebracht.
En wat heeft QM met filosofie te maken?
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:03:37 #81
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53385118
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dogma's in de wetenschap? Als de wetenschap last had van dogma's dan was de hele quantummechanica niet uitgevonden.
Goed punt Deeltjes die golven zijn... golven die deeltjes zijn... electronen die inteferreren... raar
Onikaan ni ov dovah
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:04:20 #82
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53385135
Een tvp voor als het ooit nog weer ontopic gaat.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:04:23 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_53385139
quote:

[..]

Ik neem aan dat we het over de gevestigde wetenschap hebben, niet wetenschap in haar individuele beleving.
pi_53385336
quote:

[..]

Oh en nu opeens niet meer? . Wees eens consequent.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:13:55 #85
pi_53385354
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:04 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik neem aan dat we het over de gevestigde wetenschap hebben, niet wetenschap in haar individuele beleving.
Ik kan me voorstellen dat "de wetenschap" zich niet snel genoeg aanpast aan jou persoonlijke beleving van dingen, maar dat maakt de wetenschap nog niet dogmatisch.
pi_53385360
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 17:19 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

[..]

alas.
[..]

[..]

Baaj, jij denkt met een paar internetpagina's en wat populaire literatuur dat je dergelijke zaken kunt begrijpen. Als je dat gelooft, dan zit je in een waanwereldje. Hier moet je je toch eerst wenden tot de "gevestigde patronen", zoals je dat noemt. Als je dat onder de knie hebt, dan kun je natuurlijk zelf gaan speculeren. Maar wat jij quantummechanica noemt, is in feite niks anders dan een pseudo-opvatting.
pi_53385366
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:02 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

En wat heeft QM met filosofie te maken?
Kan bijna niet geloven dat dit een serieus bedoelde vraag is..

Maar indien.. Filosofie is de wortel van alle religies en wetenschap...
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:18:27 #88
pi_53385440
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:12 schreef PopeOfTheSubspace het volgende:

[..]

Oh en nu opeens niet meer? . Wees eens consequent.
Misschien moet je mijn posts nog eens lezen. Ik ben harstikke consequent.
  zaterdag 22 september 2007 @ 18:18:41 #89
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_53385445
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:14 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

Daar kan ik het wel mee eens zijn ja
Onikaan ni ov dovah
pi_53385552
quote:
Op zaterdag 22 september 2007 18:14 schreef Watuntrik het volgende:

[..]

nee. deductie is dat
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')