Vorige week meegedaan aan een toernooitje levend tafelvoetbal, georganiseerd door mijn stamkroeg omdat het feest in mijn dorp was. Het gaat allemaal voorspoedig totdat in de halve finale het noodlot toeslaat. Een onverlaat raakt mij vol op mijn scheen ipv de bal. (klacht 1) Ik, gedrogeerd door adrenaline en alcohol, voetbal stug verder, helaas gaat de halve finale verloren. (klacht 2)
Eenmaal thuis in bed (uur of 3 's nachts) is de verdovende werking van de alcohol uitgewerkt en verga ik van de pijn. (klacht 3) De pijn aan mijn been is ondraaglijk en ik ga naar de huisartsenpost. (klacht 4)
Daar aangekomen zegt de dienstdoende arts dat het wel meevalt en dat het wel een grote blauwe plek zou opleveren. (klacht 5) Hij doet er een verbandje om en stuurt mij weer naar huis.
Volgende morgen verwijder ik het verbandje en bekijk de wond. Ik besluit een foto te maken:
Na een dag feesten op de kermis ziet de wond er zondag alsvolgt uit: Let op de blauwe/rode accenten!!
![]()
Na een aantal dagen wordt de wond en dan vooral de bloedblaar niet kleiner en donderdag besluit ik mijn huisarts te bellen. De volgende dag (vandaag) kan ik daar terecht. Vlak voordat ik ga nog ff een fotootje gemaakt!
Deze huisarts, wel competent, prikte mijn bloedblaar door en schrijft mij dus nu een kuur voor (klacht 6), ook verbind hij mijn wond opnieuw. Daarna naar de apotheek gefietst om mijn kuur op te halen en wat verbandjes om mijn, nu open, wond te verbinden. Blijkt dat ik bij de apotheek niet in de gegevens sta wat betekende dat ik ff E 70,- kon gaan betalen. (klacht 7)
Samenvatting!!
Klacht 1: Halve zool schopt tegen mijn schenen!
Klacht 2: Halve finale verloren!
Klacht 3: Ondraaglijke pijn in been!
Klacht 4: In zo'n ongelooflijk kutgat wonen dat, voordat je bij een huisarts bent 20 minuten moet rijden!
Klacht 5: Incompetente huisarts die allemaal zegt dat het wel meevalt!
Klacht 6: Kuur van een week! (geen bier dus dit weekend)
Klacht 7: E 70,- betalen!
![]()
(die ik wel kan declareren, maar toch)