abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 19 oktober 1999 @ 18:55:00 #1
798 voyeur
bemoeit zich
pi_203637
Dit is 'm dan:
het 1000e topic in Big Brother!

In ruim 30 dagen hebben we met z'n allen bijna 14000 berichten geplaatst.
Felicitaties aan de FokZine jongens en felicitaties aan onszelf; wat een veel posters zijn we met z'n allen.

Jammer is dat we in die zelfde tijd 1000 topics versleten hebben. Da's 30 per dag en da's verrekte moeilijk bij te houden. Er worden zulke prachtige en zulke tenenkrommende dingen geschreven. Het zou fijn zijn als we in deze rijstebrij berg onze weg nog wisten te vinden.

In het tempo waarin we nu bezig zijn verspillen we allemaal onze energie en krijgen veel goede posts niet de reactie die ze verdienen.

Ik stel voor dit 1000e topic te benutten voor ideeen om dit iets handiger aan te gaan pakken.

Suggesties als:
- niet iedere post verdient zijn eigen topic
- check even of het onderwerp er al is
- kunnen we niet afspreken dat we voor iedere uitzending één topic aanmaken
- zijn er geen mensen die een soort moderator willen spelen voor die vaste topics
etc. zijn allemaal welkom.

Geen topic politie, geen censuur. Gewoon eerst eens denken; discussieren over de beste voorstellen en dan doen uitvoeren.

Ik hoop dat Danny en de zijnen ook mee willen denken. Laten we proberen om samen deze gezellige anarchie leefbaar te houden!

Ik hoop dat er meer mensen zijn met die behoefte; reageer hier!

Here we are now, entertain us.
  dinsdag 19 oktober 1999 @ 19:02:00 #2
3 Arjen
Onmogelijk rood.
pi_203638
FOK! is iig géén anarchie!
Doppelganger. Body snatcher. Shape shifter.[br]Money graber. Bride taker. Child Killer.[br]Vote rigger. Mother fucker. ...money for the generals.
  dinsdag 19 oktober 1999 @ 19:04:00 #3
1037 Kaos
see you in 2017
pi_203639
Hoi, ja het is al wat he. Alleen volgens mij is dit topic 1001
Niuewe topics is op zich niet zo erg, want die oude topics worden ook steeds langer. Maar van die topic van elke uitzending lijkt me een goed ide. Kunnen we tenminste alles van die uitzending in 1 topic plaatsen bespaart al een hoop.
pi_203640
Ik zit eigenlijk te denken....

Is het mogelijk dat als we genoeg geinteresseerden hebben een ras-echte Onzin afdeling te maken?

Ik bedoel, het is duidelijk: Er is een handjevol mensen die het geweldig vind, en een handjevol die er juist een bloedhekel aan hebben....

Grtz,

MiRR0RMaN.

dinsdag 19 oktober 1999 @ 19:20:00 #5
719 M@rt.in
Nog 3 dagen..
pi_203641
quote:
op 10-19-1999 om 06:55 PM schreef voyeur het volgende:
Felicitaties aan de FokZine jongens en felicitaties aan onszelf; wat een veel posters zijn we met z'n allen.

helemaal mee eens

quote:
- niet iedere post verdient zijn eigen topic
1:- kunnen we niet afspreken dat we voor iedere uitzending één topic aanmaken
2:- zijn er geen mensen die een soort moderator willen spelen voor die vaste topics
etc. zijn allemaal welkom.

wat betreft 1: voor iedere bewoner en iedere uitzending 1 topic (is al eerder te sprake gekomen), andere topic ideeën zijn welkom
de bestaande topics worden bij de 25 of meer msg's gesloten en de discussies gaan verder in een betreffende topic

wat betreft 2: er is een vaste moderator die bij 50 msg's de topic sluit en weer een nieuwe opent met als toevoeging deel 2, deel 3, etc.... Danny (of de forum leider) moet als enige berichten kunnen veranderen, want alleen zij mogen censuur bepalen en niet een of andere FOKmember ook al heeft 'ie hier al 200 berichten gepost
(sorry als jij 1 van die members bent )

hierbij geef ik me op als 1 v.d. moderators

pi_203642
Er zijn 4 actieve Admins die berichten kunnen wijzigen, of threads kunnen sluiten. Dat lijkt me wel genoeg.

BDW, we zitten ook al op 1025 members! Gaat lekker.

dinsdag 19 oktober 1999 @ 22:16:00 #7
798 voyeur
bemoeit zich
pi_203643
Nog een paar ideeen voor een wat handiger topic indeling:

-Maak een topic 'de uitzending' en nummer gewoon door. Dus een aparte per uitzending. De meeste onderwerpen lopen toch wel door en je ziet dan midden in het topic vanzelf de reacties op de avond binnen lopen.

-Maak topics: Ik vind dat Mona ..... (etc per bewoner een topic en weer doornummeren)

-Maak topic: Zijn zij gek of zijn wij het (over de BB watchers zelf)

-Maak topic: de weekopdracht ... en weer net als bij de uitzending doornummeren

Er zijn al een paar vaste topics: m.n. Voer voor psychologen I tm VI die al ongeveer zo werken en dat gaat redelijk.

Er zitten drie problemen aan zo'n indeling:

- het maximum van 50 per topic is dan al gauw niet meer genoeg voor één avond. Misschien kan het maximum op 100 gezet ? (Danny ?)

- er zullen altijd mensen zijn die toch nieuwe topics aanmaken die volstrekt zinloos zijn. Oplosbaar door daar op te reageren met een verwijzing naar het goede topic. Als dan degene die het topic aangemaakt heeft ook het recht heeft het zelf te sluiten verdwijnt het vanzelf weer (kan dat Danny?) en krijg je niet de ellende dat alles langs elkaar heen gaat lopen.

- vreselijk slimme, gekke of grappige topics (bijv. die over de vraag wie er hier eigenlijk voor Veronica werken ) waren nooit ontstaan als we strak aan bovenstaande vast houden. Doen we dat toch niet We zijn hier allemaal verstandig genoeg om niet in regeltjes te verzuipen. Zijn we het er helemaal niet mee eens; reageer je je gewoon weer in dit topic af.

Kijk er is nog wel een alternatief: een topic per geregistreerde gebruiker (lijkt belachelijk, maar er zijn ongeveer 1000 gebruikers dus net zoveel als er topics aangemaakt zijn) Technisch dus geen probleem; iedereen heeft een mooie plek om zijn zegje te doen en het is behoorlijk overzichtelijk. Misschien wel wat jammer als je helemaal nooit een reactie krijgt Duizend in zichzelf murmelende mensen... 1000 * Ruud. Huiveringwekkend idee!

Ik citeer Hunter: ''Man, ik werd helemaal gek gisteravond, en er kwamen zo snel nieuwe topics bij (en allemaal met hetzelfde onderwerp) dat ik niet meer bij kon houden waar ik zelf had gereageerd.'' Hij is niet de enige ...

Betere ideeen: ook goed! Laat ze horen.

FOK!fossiel dinsdag 19 oktober 1999 @ 22:44:00 #8
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_203644
Als dit volgens jou topic 1000 is .. dan zijn er al 92 topics gedeleted ..

zie url.. (001092.html)

Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_203645
Tsja Remcow, wij eenvoudige gebruikers geloven het nummer dat jullie administrators in het overzicht van alle fora tonen. Daar stond echt 999 toen ik aan het opende. Dat jullie zoveel topics wissen willen wij niet eens weten. Censuur ?
pi_203646
92 topics gedeleted bb is watching us ?
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
http://www.kidsplanet.nl
  woensdag 20 oktober 1999 @ 10:17:00 #11
976 John S.
Oud, maar fit
pi_203647
Perfekte ideeen..Danny zou hier iets mee moeten doen. Per dag een topic over de uitzending van de vorige dag..per bewoner ook eentje, en nog meer goede ideeen. En ook een topic voor mensen die alleen willen schelden, zeiken, ouwehoeren en verder niets te melden hebben..
Komt tijd, komt hoofdpijn...
pi_203648
Beregoed idee!!!
Wanneer wordt dit ingevoerd? Ik word er zelfs depri van, zoveel onnozele topics. Sommige lijken wel door kleuters gemaakt te worden. En het ergste is dat de topics vaak op hetzelfde neer komen.
Mijn voorstel: *Een topic
*per bewoner
*Voer voor psychologen erin houden, is te gek!
* per aflevering.
* De gebeurtenis wat er op een stream gezien gehoord, voor mijn part ook nog gevoeld wordt,indringers etc.
* Gal spuwen over BB
* Voer voor astrologen
* nominaties
En dergelijke topics, verdeeld in Serieuze, onzinnige topics. Heel simpel, overzichtelijk, en het risico wordt kleiner dat er dubbele en vooral onnozele topics geplaats worden.

Maar, ik zeg maar zo

what's life without BB
Bart heet eigenlijk; Kees,Kesennnnnnnn

pi_203649
Volgens mij vergeten we nog een topic: "Big Brother observaties door Doordevil"

Voor de rest van de discussie helemaal mee eens.

pi_203650
deze discussie is al eens eerder geweest wat toen het antw was: dan worden de topis weer veel te lang. Misschien u is het wel een goed idee omdat er gewoon te veel topics zijn en er steeds meer bij komen en we nog 70 dagen vooruit moeten..ik ben voorstander
*^*^*^*^*^*^*^*^*^*
bigbrother voor kids
http://www.kidsplanet.nl
pi_203651
Het gezeur over topics is een eeuwige discussie. Zeker in een actief forum als dit waar de gebeurtenissen dagelijks veranderen is het gewoon bijna onmogelijk om met vaste topics te werken, natuurlijk vind je wel iemand zo gek om te gaan 'moderaten' maar dat is het laatste wat je wil, dan mag en kan er opeens niks meer, krijg je op elk schuttingwoord of offtopic zinnetje een reply en dan daar weer replys op (dat lokt net zoveel psychologische oorlogsvoering uit als we dagelijks in het bb huis meemaken)

Net zoals nu staat het testbeeld weer eens op, dan wil ik weten wat er 10 minuten geleden gebeurd is zonder me eerst door 100 berichten met het topic 'Testbeeld' heen te hoeven ploegen.

= godverdikkie hee =
pi_203652
Mag ik ook nog wat zeggen...ja? Mooi zo. Wel het gedoe over topics...nou...uh...tsja...kijk het ligt heel simpel:

Een verhaaltje

Een week geleden surfte een argeloze internetster op het World Wide Web om wat informatie te vergaren ik belande op het fameuze inmiddels bekende "Bookmark" pagina www.startpagina.nl...ik zag wat links: Big Brother ik klikte op meer (meer meer meer, heb nooit genoeg) en belandde zo op het "mekka der Big brother pagina's", daarbij zag ik ik een link die naar Fokzine verwees: (tip) www.fokzine.net...hmmm een forum over de BB EN...als tip getipt. Jeeeeee die ga ik es effe bezoeken met mijn razendsnelle verbinding was ik er no-time. Hmm interresante topics (toen waren er nog maar 10 op een dag), ik melde mij aan, wou hier ook wel deel aan nemen ik met mijn "cynische, sarcastische inslag " werd meteen gepromoveerd tot "newbie" wow...was dat? Een newbie? Hoe bekom je een fokmember? Naar mijn mening worden veel topics geplaatst onder "NEWBIES" geen kwaad woord over maar ze willen opvallen tussen de "hechte clan" van de "fok!members" Er waren (let op, een week terug) toen ik mij aanmeldde moet ik even denken ca. 943 geregisteerde bezoekers voor de precieze aantallen vermeld ik uw door naar het Centrale Bureau voor Statistieken, contactpersoon: Mr. Danny. Nu een week later zijn er al 1050 geregisteerde bezoekers wat wil zeggen, sinds ik mij aanmeldde zijn er 100 bijgekomen en allemaal hebben ze wel een stukje narcisme in zich: schreeuwende, opvallende topics waar maar 1 op gereageerd heeft geplaatst door een "newbie" zonder enige inhoud treft blaam. Ik lees ze wel, tuurlijk stel je voor dat ik iets mis...nou dan zijn de klompen aan het dansen hier in des huizes van uw weledelde Priscella...ik vergaar nieuws zoals een stofzuiger zuigt. Maar reageren doe ik niet, alleen als het noodzakelijk is. Ik hoor jullie al denken: "get to the point" en zie al een paar lui iets bedenken wat voor "schrijfs" of "Q(K)(L)OUTERIG" ZE NU aan het bedenken zijn om (op) te (af)reageren op mij (voor correcte taalzinnen moet je niet bij mij zin ik heb nog 1 min voordat ik vrij ben).

Conclusie...
tsjonge jonge jonge...
dat kun je hier toch wel van afleiden hoop ik?
Ik was doorzichtig, schemerig en stralend.

Oh ben vrij,

Tuuut tuuut tuuuut

She came, she saw, she read, she posted, she left

pi_203653
Owwwww, zit het zow, Miss! *lol* Tja, ik moet eerlijk toegeven dat ik vast ook wel 1 of 2 onzinnige topics heb geplaatst. Gelukkig weet ik inmiddels (na een 3 weekjes(?) ervaring hier) wel beter. Maar een mooi verhaal was 't.
pi_203654
(gejuich, applaus, geroep)

Yeah...Yeah...Yeah...

Ik dank u

She came, she saw, she read, she posted, she left

woensdag 20 oktober 1999 @ 23:32:00 #19
719 M@rt.in
Nog 3 dagen..
pi_203655
maar voor zo'n grote "clean-up" is wel ff tijd nodig en dan is er een probleempje: je mag niets posten, dat betekent een dagje GEEN FOK!Forum en dat betekent: een dagje zonder neiwus over wat er is gebeurd bij BB (we hebben hier goede stream-watchers zitten) en dat betekent:...

wat dat betekent??? wat DAT betekent???
aaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, dat wil je niet weten!!

en toch ben ik ervoor: een dag geen BBforum en de hele zooi opruimen, topics sluiten en nieuwe openen

suc6!

donderdag 21 oktober 1999 @ 02:28:00 #20
798 voyeur
bemoeit zich
pi_203656
Wel ik heb een dagje geexperimenteerd. Ik heb een topic geopend voor de uitzending van vandaag (onder andere naam: mijn zoontje wou dolgraag ook een 'plaatje' en een eigen topic. Dus ik opende in zijn naam''de uitzendng van 20/10 etc.' Het werkte en vooral dankzij iedereen. Er was natuurlijk een rivaliserend topic maar niemand reageerde en nog diezelfde avond werd het gesloten door een administrator. Kortom: door zelfregulatie minder onzin topics !

Uit eigen naam heb ik vervolgens Nightsteams etc geopend en ook lijkt te werken. Niet 10 topics voor een gebeurtenis, maar verdomd een verhaal

Het lijkt beter gewerkt te hebben. Er kwamen minder topics bij vanavond. Maar ja. vanavond was ook een saaie avond; morgen wordt het veel spannender in dit forum.
Ik doe ook mijn best om Voer voor psycho... levend te houden; het lijkt te lukkeh...

Admin donderdag 21 oktober 1999 @ 02:49:00 #21
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_203657
Op zich is dit te realiseren. Deels.
Nieuwe mensen zullen deze 'regels' niet kennen en vrolijk nieuwe topics openen.
Wil het best proberen, maar heb nog een andere mogelijkheid. Zie topic: "forum opdelen" (of iets van die strekking).
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 21 oktober 1999 @ 03:41:00 #22
836 MrMurphy
Mostly harmless
pi_203658
quote:
op 10-21-1999 om 02:49 AM schreef Danny het volgende:
Op zich is dit te realiseren. Deels.
Nieuwe mensen zullen deze 'regels' niet kennen en vrolijk nieuwe topics openen.
Wil het best proberen, maar heb nog een andere mogelijkheid. Zie topic: "forum opdelen" (of iets van die strekking).

Hmm.. kan de boel niet zo geconfigged worden dat mensen die (weetikveel) minder dan 10 of 50 keer gepost hebben, eerst een schermpje met uitleg krijgen? Of sowieso voordat mensen zich aan kunnen melden, eerst even een schermpje met spelregels oid.
Het liefste heb ik een zo vrij mogelijk forum, maar ik baal een beetje van de -tig topics van 1 poster, waar dan 1 reaktie op komt: "kap nou effe, en post dit in xxxx".

Oh ja, lijkt me ook niet onbelangrijk: de mensen de mogelijkheid geven om achteraf hun eigen postings te wissen. Nu kunnen alleen beheerders dat, of zo. Zelfs als iemand inziet, dat hij/zij beter niet had kunnen posten, is het nu te laat.

Voor de rest: klasse-forum!

pi_203659
Ik zat inderdaad ongeveer in dezelfde richting te denken als MrMurphy.
Is het niet mogelijk om bij het toezenden van het wachtwoord aan nieuwe geregistreerden gelijk een tekstje toe te voegen met algemene "tips" over het openen van nieuwe topics, de mogelijkheid om een geplaatst bericht te wijzigen (zou ook weer een boel berichtjes schelen) en de tip om in het profiel in te stellen dat alleen de topics van de laatste 1 of 2 dagen op te vragen?
  donderdag 21 oktober 1999 @ 14:37:00 #24
719 M@rt.in
Nog 3 dagen..
pi_203660
quote:
op 10-21-1999 om 03:41 AM schreef MrMurphy het volgende:
Oh ja, lijkt me ook niet onbelangrijk: de mensen de mogelijkheid geven om achteraf hun eigen postings te wissen. Nu kunnen alleen beheerders dat, of zo. Zelfs als iemand inziet, dat hij/zij beter niet had kunnen posten, is het nu te laat.

denk 't niet, want iemand die wil reageren in een topic die gesloten/verwijderd is kan dit niet meer
er staan nl. berichten in het ene topic die niet in een ander staat

maar wat voyeur zei over het vanzelf negeren van topics is goed; maak iedereen daar ook attent op en je krijgt vanzelf een goede situatie

FOK!fossiel donderdag 21 oktober 1999 @ 15:07:00 #25
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_203661
Misschien iets in de FAQ/Regels erin pleuren over topics openen dat ze eerst ff moeten kijken .. (maar er blijven mensen die de Faq/regels niet lezen maargoed..)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')