quote:
dan kan je een kleun voor je smoel krijgen, en ms durf jij dat wel aan, maar niet iedereen durft dat..
laatst ook , een knul scheurt met zijn scooter vlak langs de ingang van de supermarkt en rijdt bijna iemand aan, een oudere man... een andere oudere man , samen met zijn vrouw, ziet dat en begint te schelden tegen dat joch, wat heel langzaam doorreed (ms om te kijken of de man okay was of zo.. idioterie, stap af, loop terug en bied je excuses aan, of de man nog overeind staat of niet, doet er niet toe, jij zat fout, jij reed op de stoep) , dus die knul doet zijn helm af, en begint te "ja watnou, ja watnou??-en"
de man loopt op hem af, zijn vrouw trekt hem terug "doe nou niet, dadelijk loopt het uit de hand" , de man rukt zich los, en de scooterknul scheurt weg...
een paar jaar terug... mijn oude chinese (dus schattig
![]()
) buurman komt de flat uit, en van links komt een scooter aan, die nog uit het zicht is voor de buum, vanwege het trappenhuis/liftkoker gedeelte, en de buum is nog uit het zicht voor de scooter dus.
scooter rijdt dus op de stoep en vervolgens mijn buum aan, die op de straat knalt, gat in zijn hoofd, maar verder niets ernstigs... .... scooterknul echter gaat vol op de rem of zo en vliegt over zijn eigen stuur heen en breekt onderbeen
![]()
... sorry... begint te krijsen, want het doet zeer neem ik aan, maar heeft toch nog genoeg energie om de buum helemaal de tyfus te schelden , toeschouwer cq kennis belt met zijn gsm en binnen no time staat klein Marokko om de knul heen voor moral support of zo... er ontstaan verbale gevechten tussen omstanders en de support club over wiens schuld het nu was, natuurlijk volgens de scooterrijder en zijn support club de chinese buum en voor dat dit gekrakeel ontstond al was er iemand al zo alert geweest de ambulance te bellen, iets waar je de support club niet over hoorde "heeft er al iemand gebeld???" nee, die was druk bezig met belangrijker zaken, namelijk de kant kiezen van hun mattie, terwijl ze helemaal geen getuige waren geweest van het ongeluk
![]()
.
Ja, kijk, bij bepaald volk denk je wel drie keer na voor je je bek opentrekt, helaas, ik heb daar wat minder last van, maar ik ben een vrouw, en vooralsnog krijg ik enkel een grote bek terug, voor een man/jongen zal dat anders liggen, denk ik zo maar.
dat deze knul in dit bericht buiten zijn schuld aangereden is, kan heel goed, en al was dat niet zo, blijft het evenzogoed treurig, het is wel iemands kind die nooit meer thuiskomt...
blijft een feit echter dat genoemde slag scooterrijders , en dat zijn niet perse pizza koeriers enkel als idioten rijden, en dat net zo makkelijk op de stoep doen als ernaast.
en dan hebben we het nog niet over de teringherrie die sommige scooters maken, zo fucking irritant .