Zoek een vertrouwensarts op.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:04 schreef ChunkChips het volgende:
Ik voel me thuis niet veilig.
Na jaren van lichamelijke en geestelijke mishandeling moet ik er nu toch echt weg.
De enige instantie die ik via Google vind is tegen huiselijk geweld maar daarvoor moet je eerst aangifte doen. Ik ga geen aangifte doen zolang ik nog binnen handbereik ben.
Ik heb dus een instantie nodig die me snel op weg helpt. Ik weet niet waar te beginnen. Ik heb geen rooie cent maar ben nu wel bezig met werk te krijgen.
Andere tips zijn ook welkom.
Ik betwijfel of dat de goede plek is met die macho cultuur daar.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:06 schreef Bullebak het volgende:
Wat dacht je van aangifte doen bij de politie?Die helpen je echt wel op weg, en hebben korte lijnen met allerlei organisaties tegen huiselijk geweld.
Een arts moet aangifte doen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:06 schreef schvvmert het volgende:
[..]
Zoek een vertrouwensarts op.
Zowiezo je eigen arts kan je al verder helpen.
Niet de ouders en niet de partner. Ik ben ook niet meer onder de 18 dus jeugdzorg en pleeggezin en dergelijke is geen optie.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:08 schreef mvt het volgende:
Hangt het niet een beetje van de situatie af?
Als je als vrouw getrouwd bent met Regillio Tuur, dan is een blijf van mijn lijf huis van toepassing.
Als je ouders je mishandelen zou ik naar jeugdzorg gaan ofzo.
details?
Ja, mijn familie kent mijn familie niet.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:18 schreef mvt het volgende:
Misschien heeft het dan nut om (tijdelijk) bij een familielid in te trekken. Eentje die ze niet kennen enzo. Gewoon naar je werk/school gaan en dan naar dat familielid gaan.
En vanuit een stad in een andere regio aangifte doen.
Of bel M (meld misdaad anoniem) vanuit een telefooncel (als je niet wilt bellen vanuit je huidige woonplek), misschien dat die meer weten of je door kunnen verwijzen.
De ene is nu een paar jaar alleen geestelijk en de ander die altijd geestelijk deed is nu ook lichamelijk begonnen.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:18 schreef jslavenburg het volgende:
Wordt je op het moment nog steeds mishandeld of niet?
das jammer, bij sommige families kan het nog weleens.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:24 schreef ChunkChips het volgende:
[..]
Ja, mijn familie kent mijn familie niet..
Ik wil eerst hier weg, of dat nu in deze woonplaats is of ergens anders. Aangifte is geen prioriteit.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:27 schreef mvt het volgende:
[..]
das jammer, bij sommige kan het nog weleens.
Maar in hoeverre wil je buiten handbereik zijn? Op een andere plek een nieuw bestaan opbouwen? Een paar dagen anoniem ergens zitten en tot rust komen om dan op je gemak aangifte te doen?
Op een 100% veilige locatie zitten om dan je ding te doen?
Ik woon nog wel bij mijn ouders maar dat is geen great help.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:28 schreef DaantjeF het volgende:
[..]
[..]
?
Vreemde en lastige situatie waarin je je bevindt.
Woon je (er?) niet meer bij je ouders dan en kun je hen niet vertrouwen?
Tip: Leuk partner zoeken en intrekken, klinkt misschien makkelijk maar is een snelle optie.(?)
Je woont bij je ouders maar zij mishandelen je niet.... en je wil ook niet bij hen te rade gaan... oke.quote:Op vrijdag 21 september 2007 02:30 schreef ChunkChips het volgende:
[..]
Ik woon nog wel bij mijn ouders maar dat is geen great help.
"Hey, we kennen elkaar dan net één avond maar zal ik bij je intrekken?".
Is idd wel een goede tijdelijke oplossing... Maareh, geen vrienden en/of kennissen die TSquote:Op vrijdag 21 september 2007 07:56 schreef Panthera1984 het volgende:
'Blijf van mijn lijf' huis? Volgens mij zijn die er niet alleen voor vrouwen die door 'hun' mannen worden bedreigd, maar ook door alle andere mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |