abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53346629
Ik voel me thuis niet veilig.

Na jaren van lichamelijke en geestelijke mishandeling moet ik er nu toch echt weg.
De enige instantie die ik via Google vind is tegen huiselijk geweld maar daarvoor moet je eerst aangifte doen. Ik ga geen aangifte doen zolang ik nog binnen handbereik ben.

Ik heb dus een instantie nodig die me snel op weg helpt. Ik weet niet waar te beginnen. Ik heb geen rooie cent maar ben nu wel bezig met werk te krijgen.

Andere tips zijn ook welkom.
pi_53346643
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:04 schreef ChunkChips het volgende:
Ik voel me thuis niet veilig.

Na jaren van lichamelijke en geestelijke mishandeling moet ik er nu toch echt weg.
De enige instantie die ik via Google vind is tegen huiselijk geweld maar daarvoor moet je eerst aangifte doen. Ik ga geen aangifte doen zolang ik nog binnen handbereik ben.

Ik heb dus een instantie nodig die me snel op weg helpt. Ik weet niet waar te beginnen. Ik heb geen rooie cent maar ben nu wel bezig met werk te krijgen.

Andere tips zijn ook welkom.
Zoek een vertrouwensarts op.
Zowiezo je eigen arts kan je al verder helpen.
pi_53346650
Wat dacht je van aangifte doen bij de politie? Die helpen je echt wel op weg, en hebben korte lijnen met allerlei organisaties tegen huiselijk geweld.
Geef mij maar Amsterdam
pi_53346663
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:06 schreef Bullebak het volgende:
Wat dacht je van aangifte doen bij de politie? Die helpen je echt wel op weg, en hebben korte lijnen met allerlei organisaties tegen huiselijk geweld.
Ik betwijfel of dat de goede plek is met die macho cultuur daar.
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:08:57 #5
17061 mvt
blame Canada
pi_53346664
Hangt het niet een beetje van de situatie af?
Als je als vrouw getrouwd bent met Regillio Tuur, dan is een blijf van mijn lijf huis van toepassing.
Als je ouders je mishandelen zou ik naar jeugdzorg gaan ofzo.

details?
We were to understand there would be pie and punch?
pi_53346689
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:06 schreef schvvmert het volgende:

[..]

Zoek een vertrouwensarts op.
Zowiezo je eigen arts kan je al verder helpen.
Een arts moet aangifte doen.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:08 schreef mvt het volgende:
Hangt het niet een beetje van de situatie af?
Als je als vrouw getrouwd bent met Regillio Tuur, dan is een blijf van mijn lijf huis van toepassing.
Als je ouders je mishandelen zou ik naar jeugdzorg gaan ofzo.

details?
Niet de ouders en niet de partner. Ik ben ook niet meer onder de 18 dus jeugdzorg en pleeggezin en dergelijke is geen optie.
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:18:18 #7
17061 mvt
blame Canada
pi_53346721
Misschien heeft het dan nut om (tijdelijk) bij een familielid in te trekken. Eentje die ze niet kennen enzo. Gewoon naar je werk/school gaan en dan naar dat familielid gaan.
En vanuit een stad in een andere regio aangifte doen.
Of bel M (meld misdaad anoniem) vanuit een telefooncel (als je niet wilt bellen vanuit je huidige woonplek), misschien dat die meer weten of je door kunnen verwijzen.
pi_53346723
Wordt je op het moment nog steeds mishandeld of niet?
pi_53346753
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:18 schreef mvt het volgende:
Misschien heeft het dan nut om (tijdelijk) bij een familielid in te trekken. Eentje die ze niet kennen enzo. Gewoon naar je werk/school gaan en dan naar dat familielid gaan.
En vanuit een stad in een andere regio aangifte doen.
Of bel M (meld misdaad anoniem) vanuit een telefooncel (als je niet wilt bellen vanuit je huidige woonplek), misschien dat die meer weten of je door kunnen verwijzen.
Ja, mijn familie kent mijn familie niet. .
Ik ga aan aangifte denken wanneer ik buiten handbereik ben en daar geraak ik niet door bij vrienden/familie in te trekken. Daarbij zuigt mijn familie.
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:18 schreef jslavenburg het volgende:
Wordt je op het moment nog steeds mishandeld of niet?
De ene is nu een paar jaar alleen geestelijk en de ander die altijd geestelijk deed is nu ook lichamelijk begonnen.
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:27:51 #10
17061 mvt
blame Canada
pi_53346772
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:24 schreef ChunkChips het volgende:

[..]

Ja, mijn familie kent mijn familie niet. .
das jammer, bij sommige families kan het nog weleens.

Maar in hoeverre wil je buiten handbereik zijn? Op een andere plek een nieuw bestaan opbouwen? Een paar dagen anoniem ergens zitten en tot rust komen om dan op je gemak aangifte te doen?
Op een 100% veilige locatie zitten om dan je ding te doen?
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:28:25 #11
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53346774
Edit.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
pi_53346777
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:27 schreef mvt het volgende:

[..]

das jammer, bij sommige kan het nog weleens.

Maar in hoeverre wil je buiten handbereik zijn? Op een andere plek een nieuw bestaan opbouwen? Een paar dagen anoniem ergens zitten en tot rust komen om dan op je gemak aangifte te doen?
Op een 100% veilige locatie zitten om dan je ding te doen?
Ik wil eerst hier weg, of dat nu in deze woonplaats is of ergens anders. Aangifte is geen prioriteit.
pi_53346783
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:28 schreef DaantjeF het volgende:

[..]

[..]

?

Vreemde en lastige situatie waarin je je bevindt.

Woon je (er?) niet meer bij je ouders dan en kun je hen niet vertrouwen?

Tip: Leuk partner zoeken en intrekken, klinkt misschien makkelijk maar is een snelle optie.(?)
Ik woon nog wel bij mijn ouders maar dat is geen great help.

"Hey, we kennen elkaar dan net één avond maar zal ik bij je intrekken?" .
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:34:20 #14
17061 mvt
blame Canada
pi_53346805
aangifte hoeft niet altijd een prioriteit te zijn, maar in hoeverre je je banden met de rest van je leven wilt snijden..... en voor hoe lang.

Als je werkt, kan je dan zorgen dat je lang genoeg vrij kan krijgen (of een baas hebt die 3 dagen later naar je huis wilt bellen en mee wilt spelen dat ie je kwijt is)
Idem met school indien je jonger bent.
Probleem is dat als je uit hun bereik wilt zijn, dat je daar ook mee moet breken (ik neem voor het gemak maar aan dat ze weten waar je normaal je tijd doorbrengt)
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:35:29 #15
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53346811
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 02:30 schreef ChunkChips het volgende:

[..]

Ik woon nog wel bij mijn ouders maar dat is geen great help.

"Hey, we kennen elkaar dan net één avond maar zal ik bij je intrekken?" .
Je woont bij je ouders maar zij mishandelen je niet.... en je wil ook niet bij hen te rade gaan... oke.

Jij wilt ook geen aangifte doen... Maak je het jezelf wel erg moeilijk.

Ik denk niet dat je echt verder komt, loopt een beetje dood op dat punt.

heb je enig idee hoe lang het duurt voordat je een (huur) woning krijgt aangeboden? Naast 100.000 mensen die ook "urgent" zijn. Urgent heeft de laatste 15 jaar een heel andere betekenis gekregen overigens, da's het probleem.

succes.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  vrijdag 21 september 2007 @ 02:47:18 #16
104871 remlof
Europees federalist
pi_53346860
Heb je geen vrienden waar je terecht kan?
pi_53347054
Edit: aan dit soort advies heeft niemand wat.

[ Bericht 91% gewijzigd door #ANONIEM op 21-09-2007 05:35:55 ]
(Y)
pi_53347436
aangifte doen en om bescherming vragen/hotel boeken ofzo
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_53347517
Heb je niks aan een tijdelijk gastgezin? Neem eens contact op met jeugdzorg. Of is dat alleen to 18 jaar?
Studeer je nog? Eventueel kun je dan stiekem 2 maanden maximaal bijlenen bij ibgroep en ondertussen vast een studentenkamer zoeken. Let wel op dat je al je post ergens anders laat komen, voor ze dat open gaan maken.
-
pi_53347697
'Blijf van mijn lijf' huis? Volgens mij zijn die er niet alleen voor vrouwen die door 'hun' mannen worden bedreigd, maar ook door alle andere mannen.
And the druids turn to stone...
pi_53348061
Je zegt bezig te zijn met werk te zoeken..je hebt weleens banen waar je kost en inwoning kan krijgen..Probeer werk te vinden in deze combinatie ..kijk wat het uitzendbureau voor je heeft hierin
  vrijdag 21 september 2007 @ 10:58:20 #23
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_53350788
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 07:56 schreef Panthera1984 het volgende:
'Blijf van mijn lijf' huis? Volgens mij zijn die er niet alleen voor vrouwen die door 'hun' mannen worden bedreigd, maar ook door alle andere mannen.
Is idd wel een goede tijdelijke oplossing... Maareh, geen vrienden en/of kennissen die TS
zouden willen/kunnen opvanngen?
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_53351053
ga het leger in
  vrijdag 21 september 2007 @ 11:14:58 #25
168840 Sant
Jealousy is a Motherf*cker!!
pi_53351214
gemeen van me.. excuus
Geluk is een richting..... geen PUNT!!!!
Shit... Ik heb eigenlijk helemaal geen geweldige opmerking...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')