Needle in the hay zal niet op Basement on the hill komen te staan. Het is ook leuk om op de gitaar te spelen overigens.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 14:14 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
Betekent dat dan dat er een oud nummer op de nieuwe plaat terecht is gekomen?
Oeh, dat zit bij mij een beetje anders.quote:Op dinsdag 24 augustus 2004 18:49 schreef methodmich het volgende:
Overigens, wat betreft de top 5 qua Elliott-albums, zeg ik:
1. XO (lijkt me wel duidelijk)
2. Roman Candle (zwaar onderschat)
3. Elliott Smith (duidelijkste groeiplaat)
4. Either / Or (heeft 1 of 2 mindere nummers)
5. Figure 8 (imo toch iets overschat)
From a basement on the hill moet nog rijpen...quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:38 schreef Lamon het volgende:
1. XO (wat gelikter, maar nog steeds vol mooie nummers)
2. Either/Or (de plaat voor melancholieke mijmeringen om 3 uur 's nachts bij kaarslicht)
3. Roman candle (hetzelfde als Elliott Smith)
4. Elliott Smith (niet ieder nummer deed me wat, maar het sfeertje is perfect)
5. Figure 8 (deed mij voor een groot deel ook niet zoveel. 'Everything means nothing to me' vind ik wel 1 van zijn mooiste nummers)
Moet wel zeggen dat tussen 1, 2, 3 en 4 nauwelijks verschil zit. Vind Figure 8 duidelijker de minste dan dat de volgorde van de rest zeer vaststaat.quote:Op woensdag 25 augustus 2004 01:38 schreef Lamon het volgende:
[..]
Oeh, dat zit bij mij een beetje anders.
Iedere plaat heeft zijn charme, maar toch;
1. Either/Or (de plaat voor melancholieke mijmeringen om 3 uur 's nachts bij kaarslicht)
2. XO (wat gelikter, maar nog steeds vol mooie nummers)
3. Elliott Smith (niet ieder nummer deed me wat, maar het sfeertje is perfect)
4. Roman candle (hetzelfde als Elliott Smith)
5. Figure 8 (deed mij voor een groot deel ook niet zoveel. 'Everything means nothing to me' vind ik wel 1 van zijn mooiste nummers)
From a basement on the Hill zou ik trouwens op dit moment ongeveer gelijk zetten met XO.
Vooral Twilight, Let's get lost en A passing feeling blijf ik maar draaien. Het is echt een groeiplaat ja.quote:Op maandag 30 augustus 2004 12:39 schreef Tranceptor het volgende:
Die laatste plaat groeit ontzettend, echt 1 van mijn favo platen aan het worden. Coast to coast vind ik niet zo geweldig, maar de rest van de nummers groeien als een tierelier.
Nee, het is gewoon anders maar grijpt wel terug op die tijd...quote:Op dinsdag 31 augustus 2004 02:34 schreef Lamon het volgende:
[..]
Vooral Twilight, Let's get lost en A passing feeling blijf ik maar draaien. Het is echt een groeiplaat ja.
Maar niet beter dan either/or..
Op verschillende fora wordt die zin geinterpreteerd als aanwijzing dat hij een einde aan zijn leven wilde maken, als je het in de context van de tekst ziet vind ik dan nu juist helemaal niet zo....quote:Op vrijdag 24 september 2004 16:12 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
'Give me a good reason not to do it. so do it.'
Op zijn sterfdag (de 21e, dat weet ik uit mijn hoofd) ?quote:Op maandag 23 augustus 2004 15:44 schreef Tranceptor het volgende:
Nee hij komt pas in oktober officieel uit. Ik weet zeker dat ik em ga halen.
Zou je wat (links naar) recencies kunnen posten?quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:24 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
De recensies zijn, zoals ik al verwacht had, niet super-lyrisch, maar misschien is dat ook wel een beetje terecht. Het is dan ook niet de beste plaat allertijden, maar het muzikale sfeertje is wel zo bijzonder en typisch elliott dat je hem als fan niet mag missen.
http://www.kindamuzik.net/rock/article.shtml?id=7557quote:Op zondag 17 oktober 2004 18:25 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Zou je wat (links naar) recencies kunnen posten?
Maar ben je het nou met de lovende of met de minder lovende eens?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 14:09 schreef Tranceptor het volgende:
Ik vind de meeste kritieken eigenlijk nogal lovend op de (hoe kan het ook anders) Nederlandse na...
Heb je 'm nog niet geluisterd?quote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:01 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:
[..]
Maar ben je het nou met de lovende of met de minder lovende eens?
Niet officieel, vuile leecherquote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:26 schreef Thomas B. het volgende:
from a basement to the hill was toch in augustus al uit?
owquote:Op woensdag 20 oktober 2004 16:28 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Niet officieel, vuile leecher
18 okt. al had ik em voor het weekend...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |