abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53343143
Ik weet niet meer wat ik wil. Ik weet wel dat ik deze studie lang niet zo leuk vind als ik dacht. Zou het mogelijk zijn om zomaar naar een andere studie te switchen, misschien zelfs op een andere hogeschool? Ik heb m'n collegegeld allang betaald. Dan zit ik er aan vast voor een jaartje. Of is dat niet zo?

Ik doe nu Technische Informatica, (nouja, TI, de opleiding is geheel vernieuwd, waar door het eerste jaar alles gecombineerd is met de andere ICT studies. ook de komende jaren gaan er volgens mij nogal veel vernieuwingen plaats vinden) op de Fontys Hogeschool. Ik wil misschien ook switchen naar een andere hogeschool om daar TI of te doen (waar je gewoon TI volgt in plaats van allerlei vage gecombineerde programma's waar je niets leert). Maar dat switchen, zou dat nog mogelijk zijn? Of is er dan bij voorbaat al een jaar verloren?

Verder zit ik er ook over te denken om mijn P in één jaar te halen, dan van deze hogeschool af te gaan en vervolgens naar de TU/e door te stromen. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben en is dat goed te doen?

Zijn er misschien mensen die hiermee ervaring hebben? Daar ben ik erg benieuwd naar: )
pi_53343661
In het eerste jaar van je studie kan je voor 1 februari stoppen, dan hoef je de studiefinanciering niet terug te storten + je betaald alleen tot wanneer je naar school bent gegaan (dus bedrag/totaal aantal maanden * jouw aantal maanden)

Succes met je keuze

Nu wisselen van studie is redelijk kansloos volgens mij, eerste week wil nog wel lukken, maar je mag nu blij zijn als je in januari ergens kan beginnen!
All management is Strategic Management.
pi_53349781
Gewoon bikkelen dit jaar (maar als 't allemaal zo 'makkelijk' is moet dat meevallen) en dan naar de TU. De cijfers over afvalpercentages van HBO-P'ers zijn bekend dus succes .

Om nu nog te switchen ben je te laat. Dat wordt dan februari-instroom. Als je dan daadwerkelijk je P in 1 jaar haalt kost het je nog een half jaar aangezien uni's maar 1 instroommoment hebben .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_53369121
Je kunt voor 1 oktober nog switchen.
en dan lekker met je p naar de uni.
ik ben vorig jaar naar 3 weken geswitcht en zit nu op de uni.
pi_53392267
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 22:40 schreef nikkie1985 het volgende:
Je kunt voor 1 oktober nog switchen.
en dan lekker met je p naar de uni.
ik ben vorig jaar naar 3 weken geswitcht en zit nu op de uni.
Alleen haal ik een P natuurlijk niet in 3 weken
pi_53392981
Switchen naar een andere studie is altijd mogelijk. In februari kun je bij de meeste opleidingen gemakkelijk instromen (voor zover ik weet tenminste ) , maar daar wil je waarschijnlijk niet op wachten. Als je een soortgelijke studie wilt gaan doen heb je misschien zelfs wel recht op vrijstellingen. Maar ik denk dat je deze vragen beter aan een studieadviseur van je hogeschool kunt stellen. Deze kan je evt. ook helpen om een studie te kiezen die beter bij je past (bvb Loopbaan Oriëntatie test oid).

Je kunt natuurlijk ook je P halen en daarna naar een universtiteit gaan. Voor sommigen goed te doen, voor anderen niet.

Volgens mij kun je idd restitutie van collegegeld aanvragen. Je krijgt dan geld terug voor de maanden die je niet studeert. Maar weet niet precies hoe dit zit
Het leven is een zure bom.
pi_53551994
Ik ben nu geswitched. Was niet zo moeilijk, vanmiddag alles in één keer geregeld. In principe blijf ik nu bij mijn oude school ingeschreven, maar ook bij mijn nieuwe.
pi_53641097
Waarom gewoon niet de TU doen. Is allemaal gestructureerder dan de hogeschool. Bovendien is informatica nou niet de moeilijkste universitaire studie.

Dat omgooien van het studieprogramma lijkt me inderdaad erg vervelend maar het het lijkt me niet iets typisch voor de Fontys. Een soort epidimie die heerst in dit land.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')