Dat ligt toch echt een beetje aan jezelf ben ik bang ....quote:Op woensdag 16 december 2009 00:11 schreef Chen het volgende:
Nouja was een lekker tussenuitje maar wil nu wel gewoon een goede opleiding in NL doen, had het bovendien wel een beetje gehad met dat enigszins koloniale sfeertje waarin je verkeerd als buitenlander zijnde...
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je door de lokale bevolking wordt bekeken, als "rijke buitenlander"..quote:Op woensdag 16 december 2009 04:25 schreef RickDek het volgende:
Dat ligt toch echt een beetje aan jezelf ben ik bang ....
Jammer zeg, die kant ervan. Hoe merkte je dat het meeste? Kun je dat omschrijven, of heb je een paar anekdotes?quote:Op woensdag 16 december 2009 00:11 schreef Chen het volgende:
Nouja was een lekker tussenuitje maar wil nu wel gewoon een goede opleiding in NL doen, had het bovendien wel een beetje gehad met dat enigszins koloniale sfeertje waarin je verkeerd als buitenlander zijnde...
Ook een keer meegemaakt ja, dat op een gegeven moment een heel dorp uitliep om 'ons' (een paar blanken dus) uitgebreid te gaan zitten bekijken.quote:Op donderdag 17 december 2009 13:17 schreef Tahiti het volgende:
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst bij mijn schoonouders kwam (dorpje in de bergen) daar was het hele dorp uitgelopen en ook mensen uit omringende barangays omdat ze wisten dat ik zou komenToen ik daar het huis binnenkwam zaten er 200 paar ogen me aan te staren inclusief open mond en niet eventjes, nee dat heeft wel een half uur geduurt
quote:Op donderdag 17 december 2009 13:17 schreef Tahiti het volgende:
Tsja als blanke wordt je nu eenmaal vaak aangezien als die rijke westerling. En dat is in de Filippijnen niet anders en de meeste mensen daar vinden blanke mensen nu eenmaal erg interessant om naar te kijken
Ik weet nog goed toen ik voor het eerst bij mijn schoonouders kwam (dorpje in de bergen) daar was het hele dorp uitgelopen en ook mensen uit omringende barangays omdat ze wisten dat ik zou komenToen ik daar het huis binnenkwam zaten er 200 paar ogen me aan te staren inclusief open mond en niet eventjes, nee dat heeft wel een half uur geduurt
[knip]
Deels inderdaad, wat je zegt, hoe de lokale je behandelen. Ik ben zelf deels Indonesisch maar wordt alsnog als een rijke buitenlander gezien, terwijl mijn moeder die een halfbloed indo is, wordt aangekeken als een Filippijnse vrouw wier het is gelukt een Europese man te strikken. Daarbij komt dat er wel aardig wat sekstoerisme op de Filippijnen is, en je al gauw wordt aan gezien voor iemand met geld en die uit is op seks. Wat altijd een bepaald beeld oproept bij mensen.quote:Op donderdag 17 december 2009 12:18 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe je door de lokale bevolking wordt bekeken, als "rijke buitenlander"..![]()
[..]
Jammer zeg, die kant ervan. Hoe merkte je dat het meeste? Kun je dat omschrijven, of heb je een paar anekdotes?
Je zult overigens vast wel weer moeten wennen aan de omschakeling, als je uit zo'n relaxte hoek terug naar West-Europa komt! Sterkte hoor!
Hehe de eerste keer dat ik daar kwam was er een feestmaal bereid incl. een mega lechon (varken aan het spit) voor mijn komst en om ook de verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. Het kan zijn dat de feestmaal ook wat extra mensen aangetrokken heeft (Filippino's kennende).quote:Op donderdag 17 december 2009 14:41 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Dat geeft indd wel wat pressie ja!
Helemaal als je (voor het eerst!) bij je schoonouders komt.
En de keren daarna, was toen het dorp ook nog uitgelopen?
Ja, ik begrijp het: dat schept wel een bepaald beeld inderdaad.quote:Op donderdag 17 december 2009 15:49 schreef Chen het volgende:
[..]
Deels inderdaad, wat je zegt, hoe de lokale je behandelen. Ik ben zelf deels Indonesisch maar wordt alsnog als een rijke buitenlander gezien, terwijl mijn moeder die een halfbloed indo is, wordt aangekeken als een Filippijnse vrouw wier het is gelukt een Europese man te strikken. Daarbij komt dat er wel aardig wat sekstoerisme op de Filippijnen is, en je al gauw wordt aan gezien voor iemand met geld en die uit is op seks. Wat altijd een bepaald beeld oproept bij mensen.
Maar ook merkte ik het toch wel door het soort milieu waarin je terecht komt als buitenlander, als international trek je al gauw op met andere internationals en diens ouders hebben allemaal meerdere locals in huis werken die werkelijk waar alles in huis doen. Bij feest vieringen neemt iedereen al gauw z'n personeel mee en wordt in een hoekje geduwd om maar met elkaar te praten, maar moeten ondertussen wel voor de baas werken. En dat voor een heel erg laag loon, en nauwelijks vrije tijd. Ik zeg niet dat elke buitenlander zo is, in tegendeel mijn familie en ik bijvoorbeeld niet, en genoeg kenissen waar het wel degelijk er anders aan toe gaat. Maar toch geeft het een nare smaak hoe, naar mijn mening, toch wel grotendeels de internationals omgaan met de lokale bevolking.
Wauwww Tahiti, wat een ontvangst!!!quote:Op donderdag 17 december 2009 15:51 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Hehe de eerste keer dat ik daar kwam was er een feestmaal bereid incl. een mega lechon (varken aan het spit) voor mijn komst en om ook de verjaardag van mijn schoonmoeder te vieren. Het kan zijn dat de feestmaal ook wat extra mensen aangetrokken heeft (Filippino's kennende).
Maar als de mensen je kennen en eenmaal van top tot teen bestudeert hebben dan heb je wel redelijk wat rust, behalve de kinderen dan die altijd nieuwsgierig blijven![]()
Hier een foto van een deel van de maaltijd maar wel met het varken:
[ afbeelding ]
En de altijd nieuwschierige kinderen:
[ afbeelding ]
First i was like:quote:Op donderdag 17 december 2009 16:39 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Wauwww Tahiti, wat een ontvangst!!!![]()
![]()
Echt indrukwekkend!!
En het was nog maar een deel van de maaltijd?!![]()
Voel je je dan op je gemak, als er zoveel speciaal voor jouw komst is voorbereid?
Uiteraard, uiteraard, daar heb je ook een punt. Maar ik kijk nu simpelweg naar mijn persoonlijke ervarings situatie.quote:Op donderdag 17 december 2009 16:44 schreef Tahiti het volgende:
Chen zou na 2 jaar ook moeten weten hoe welgestelde pinoy met hun personeel omgaan. En dan kan je in de meeste gevallen als "maid" beter bij een westerling zitten als bij een Filippino.
Ik eet helaas geen varkensvleesquote:Op donderdag 17 december 2009 17:40 schreef Bora-Bora het volgende:
![]()
En aan het einde van de maaltijd?
Of valt dat fatsoenlijkerwijze niet meer te showen?
Rare jongens die Japannersquote:Op donderdag 17 december 2009 23:13 schreef Bora-Bora het volgende:
Lol, die foto van je vriend!
Mooie vrouw heb je in ieder geval (ik mag 't zeggen; ben ook een [ afbeelding ]) .
Waar hebben jullie elkaar eigenlijk ontmoet? Hier of daar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |