Haha ik nog maar 32 jaarquote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, heb ook eerder gereageerd, maar weet niet wat ik nu daadwerkelijk toe moet voegen.
Behalve dan dat mijn vrouw en ik er daar op Leyte een huisje hebben.
Onbegrijpelijk dat het daar nog niet populairder is voor toeristen.
Sowieso onbegrijpelijk dat de Phils niet de aandacht krijgt dat het verdient.
Want het is zo'n ongelooflijk prachtig land!
Nog maar 37 jaar en dan met pensioen daar
Waarom zo lang wachten als je de Phils al zo mooi vind? Het leven is nu hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, heb ook eerder gereageerd, maar weet niet wat ik nu daadwerkelijk toe moet voegen.
Behalve dan dat mijn vrouw en ik er daar op Leyte een huisje hebben.
Onbegrijpelijk dat het daar nog niet populairder is voor toeristen.
Sowieso onbegrijpelijk dat de Phils niet de aandacht krijgt dat het verdient.
Want het is zo'n ongelooflijk prachtig land!
Nog maar 37 jaar en dan met pensioen daar
Helemaal mee eensquote:Op vrijdag 4 december 2009 23:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Waarom zo lang wachten als je de Phils al zo mooi vind? Het leven is nu hoor.
Uit zijn post begrijp ik dat hij er ook al zit hoor.quote:Op vrijdag 4 december 2009 23:43 schreef breaky het volgende:
[..]
Waarom zo lang wachten als je de Phils al zo mooi vind? Het leven is nu hoor.
Blijkbaar zijn er dichterbij huis te veel alternatieven... Nederlanders die naar Azië gaan, gaan meestal naar een land als Thailand en Amerikanen die van een zonnig eiland willen genieten zijn denk ik eerder geneigd om de Caribbean op te zoeken dan de andere kant van de plas.quote:Op maandag 7 december 2009 08:35 schreef RickDek het volgende:
Zelf snap ik het ook niet waarom de touristen niet komen. Vrienden van mij zal al de laatste 3 jaar hier heen gegaan. Het land is zo groot (en mooi) dat we nog lang niet alles gezien hebben.
Thailand of Filippijnen ... qua afstand maakt het ook niet veel uit (2 uurtjes meer vanuit amsterdam denk ik).quote:Op maandag 7 december 2009 08:56 schreef Omniej het volgende:
Blijkbaar zijn er dichterbij huis te veel alternatieven... Nederlanders die naar Azië gaan, gaan meestal naar een land als Thailand en Amerikanen die van een zonnig eiland willen genieten zijn denk ik eerder geneigd om de Caribbean op te zoeken dan de andere kant van de plas.
Haha altijd het zelfde toch? korte broek, tshirt en slippers ...quote:Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef SeLang het volgende:
Ik vertrek vanmiddag voor 2 maanden naar de Filippijnen
Moet nog beginnen met inpakken
Ik zou het meeste (kleding enzo) daar kopen, lekker goedkoop. Hoe laat vertrek je eigenlijk?quote:Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef SeLang het volgende:
Ik vertrek vanmiddag voor 2 maanden naar de Filippijnen
Moet nog beginnen met inpakken
Ik ga 15:00 van huis (16:00 NL tijd)quote:Op maandag 7 december 2009 11:24 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ik zou het meeste (kleding enzo) daar kopen, lekker goedkoop. Hoe laat vertrek je eigenlijk?
Daar kom ik gegarandeerd ook jaquote:Op maandag 7 december 2009 12:03 schreef Tahiti het volgende:
Wow 2 maanden in de PHplannen om naar Cebu te gaan?
Niet nodig, ik heb al een visum voor 2 maandenquote:Op maandag 7 december 2009 12:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou je er rekening mee dat je bij aankomst een stempeltje krijgt, goed voor 3 weken ? Dit is eenmalig te verlengen tot 59 (?) dagen, maar dat is best een gedoe om voor mekaar te krijgen. M.a.w., een visa run is makkelijker. Kota Kinabalu, Taipei, Hong Kong zijn het dichtstebij. Cebu Pacific is meestal het goeiekoopste !
Okee dan, goed gedaan. Rest me alleen nog je veel plezier te wensen. En mocht ik je in Manilla tegekomen zal ik nog even naar je zwaaien, maar neem aan dat je niet al te lang in Manilla blijft ? Mocht je nog tips willen hebben hoor ik het welquote:Op maandag 7 december 2009 12:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet nodig, ik heb al een visum voor 2 maanden
Van mij hoeft het ook niet hoor.quote:Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef RickDek het volgende:
Thailand of Filippijnen ... qua afstand maakt het ook niet veel uit (2 uurtjes meer vanuit amsterdam denk ik).
Persoonlijk hoeft het van mij niet. Laat ze maar lekker weg blijven, lekker rustig nu. Maar het is zonde aangezien er toch een hoop inkomsten (voor het land) mis gelopen worden zo.
Voordeel is wel dat er een hoop resorts gewoon erg betaalbaar zijn nu (focus op locale markt). Iets waar je in thailand waarschijnlijk 100 tot 200 euro voor betaald per nacht betaal je nu rond de 40 euro voor hier. En dan zit je in een duurder resort![]()
Voor amerikanen is het inderdaad een klere eind. Caribbean is inderdaad een makkelijker oplossing, zeker met hun beperkte vakantie dagen.
Ja helemaal mee eens ... Boracay kom ik vrijwel nooit (terwijl het een roro en 3 uur rijden bij ons vandaan is), hooguit 1 keer per jaar. Dan gaan we daar heen met local vrienden (die zo'n beetje overal in PH wonen. Maar dan ook met de bedoeling om even lekker te feesten. Voor strand blijven we lekker op ons eigen eilandquote:Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef Omniej het volgende:
[..]
Van mij hoeft het ook niet hoor.
De laatste keer dat ik in de Filippijnen was ben ik bijvoorbeeld ook even naar het toeristenbolwerk Boracay geweest, en van dat soort massatourisme houd ik eigenlijk gewoon niet... Tuurlijk, de stranden en nabijgelegen eilandjes zijn mooi, maar die heb je elders ook wel. Vind die extreem touristische plekken ook gewoon niet meer als de Filippijnen aanvoelen.
Mee eens, maar ik moet zeggen dat het de laatste paar jaar veel beter gaat. Ik ben dan toevallig een duiker en mijn favo duikspot (apo island) is vrijwel niet aangetast.quote:Je ziet trouwens ook al heel duidelijk dat koraal e.d. aan het verdwijnen is doordat massa's toeristen met hun boten de boel komen vernielen. Jaren geleden ging ik nog regelmatig rondom een klein en onbekend eilandje snorkelen, maar de laatste keer was het eiland blijkbaar 'ontdekt' door massatoeristen en is er niets meer van overgebleven.
Wat mij betreft is het dus ook alleen maar goed als het toerisme niet al te veel uit de hand loopt...
Laat maar weten als je in Bacolod komt, kunnen we een biertje of beter een tanduaytje doen ...quote:Op maandag 7 december 2009 11:48 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik ga 15:00 van huis (16:00 NL tijd)
Tja betaalbaar is het zeker. Maar soms denk ik dat in het Thailand ook nog meespeeld dat je tempels kunt bezoeken en olifant kunt rijden. Er zijn nou niet zoveel culturele bezienswaardigheden in de Filippijnen.. het is meer de overvloed aan natuurschoon en bounty-eilanden.quote:Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef RickDek het volgende:
[..]
Thailand of Filippijnen ... qua afstand maakt het ook niet veel uit (2 uurtjes meer vanuit amsterdam denk ik).
Persoonlijk hoeft het van mij niet. Laat ze maar lekker weg blijven, lekker rustig nu. Maar het is zonde aangezien er toch een hoop inkomsten (voor het land) mis gelopen worden zo.
Voordeel is wel dat er een hoop resorts gewoon erg betaalbaar zijn nu (focus op locale markt). Iets waar je in thailand waarschijnlijk 100 tot 200 euro voor betaald per nacht betaal je nu rond de 40 euro voor hier. En dan zit je in een duurder resort![]()
Voor amerikanen is het inderdaad een klere eind. Caribbean is inderdaad een makkelijker oplossing, zeker met hun beperkte vakantie dagen.
Wat is er mooier dan de natuur?quote:Op maandag 7 december 2009 16:33 schreef breaky het volgende:
[..]
Tja betaalbaar is het zeker. Maar soms denk ik dat in het Thailand ook nog meespeeld dat je tempels kunt bezoeken en olifant kunt rijden. Er zijn nou niet zoveel culturele bezienswaardigheden in de Filippijnen.. het is meer de overvloed aan natuurschoon en bounty-eilanden.
He, goeie reis!quote:Op maandag 7 december 2009 12:52 schreef SeLang het volgende:
[..]
Niet nodig, ik heb al een visum voor 2 maanden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |