abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 december 2009 @ 05:56:02 #176
190933 RickDek
Bacolod City, Philippines
pi_75236117
Zelf al heel lang niet meer actief geweest hier. Goed te zien dat er weer wat activiteit is....

Wat betreft Filippijnen kan ik beamen dat het hier gewoon veilig is, zolang je maar normaal doet en geen dingen doet die je in nederland ook niet zal doen.
Woon hier in totaal nu zo'n 4 jaar en heb nog nooit problemen gehad. In nederland is dat wel anders (vooral in het uitgaans leven).
Enige ruzie die ik hier persoonlijk gehad heb is met een stomme arabier, die maar niet snapt dat als je bij iemand anders achterin rijd je ook in dit land schuldig bent

Manila is gewoon een grote stad (net zoals Cebu), maar je kan daar absoluut de tourist uithangen. Er zijn alleen betere plekken lijkt me ... Ik verblijf regelmatig in manila (makati) omdat ik dan geen domestic vlucht meer terug kan krijgen en heb altijd lol voor een avondje (in normale barren). Als je maar even weet waar je heen moet.

In cebu kan ik iedereen aanraden om eens naar tops te gaan. Zorg dat je daar voor zonsondergang bent. Neem een koeler mee met bier en geniet. Prachtig mooit uitzicht over cebu en mactan island. Als het zicht goed is kan je ook bohol zien liggen.

Zelf woon ik in Bacolod (negros occidental) en dat bevalt me prima ...
Als iemand info wilt over negros kan je me altijd even een PM'tje sturen.

Rick
Eindelijk normaal weer
  vrijdag 4 december 2009 @ 19:47:39 #177
217128 Gummibeer79
Woordenbroekenlol
pi_75294303
Ik lees al een tijdje mee, heb ook eerder gereageerd, maar weet niet wat ik nu daadwerkelijk toe moet voegen.
Behalve dan dat mijn vrouw en ik er daar op Leyte een huisje hebben.
Onbegrijpelijk dat het daar nog niet populairder is voor toeristen.

Sowieso onbegrijpelijk dat de Phils niet de aandacht krijgt dat het verdient.
Want het is zo'n ongelooflijk prachtig land!

Nog maar 37 jaar en dan met pensioen daar
Ik ben een eckte rapnegert
pi_75297925
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Gummibeer79 het volgende:
Ik lees al een tijdje mee, heb ook eerder gereageerd, maar weet niet wat ik nu daadwerkelijk toe moet voegen.

Haha ik nog maar 32 jaar
pi_75297984
Maar inderdaad de Filipijnen is echt een prachtig mooi land, kan niet wachten om weer heen te gaan
  vrijdag 4 december 2009 @ 23:43:40 #180
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75303294
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 19:47 schreef Gummibeer79 het volgende:

Waarom zo lang wachten als je de Phils al zo mooi vind? Het leven is nu hoor.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 7 december 2009 @ 08:35:37 #181
190933 RickDek
pi_75360325
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:43 schreef breaky het volgende:

[..]

Helemaal mee eens
ik moet ook nog 28 jaar voordat ik met pensioen 'mag' en het bevalt me prima hier ...
mij zal je niet meer weg zien gaan als het even kan.

Zelf snap ik het ook niet waarom de touristen niet komen. Vrienden van mij zal al de laatste 3 jaar hier heen gegaan. Het land is zo groot (en mooi) dat we nog lang niet alles gezien hebben.
Eindelijk normaal weer
pi_75360535
quote:
Op vrijdag 4 december 2009 23:43 schreef breaky het volgende:

[..]

Uit zijn post begrijp ik dat hij er ook al zit hoor. (alleen natuurlijk nog niet met pensioen)
quote:
Op maandag 7 december 2009 08:35 schreef RickDek het volgende:
Zelf snap ik het ook niet waarom de touristen niet komen. Vrienden van mij zal al de laatste 3 jaar hier heen gegaan. Het land is zo groot (en mooi) dat we nog lang niet alles gezien hebben.
Blijkbaar zijn er dichterbij huis te veel alternatieven... Nederlanders die naar Azië gaan, gaan meestal naar een land als Thailand en Amerikanen die van een zonnig eiland willen genieten zijn denk ik eerder geneigd om de Caribbean op te zoeken dan de andere kant van de plas.
  maandag 7 december 2009 @ 09:27:53 #183
190933 RickDek
pi_75361025
quote:
Op maandag 7 december 2009 08:56 schreef Omniej het volgende:

Blijkbaar zijn er dichterbij huis te veel alternatieven... Nederlanders die naar Azië gaan, gaan meestal naar een land als Thailand en Amerikanen die van een zonnig eiland willen genieten zijn denk ik eerder geneigd om de Caribbean op te zoeken dan de andere kant van de plas.
Thailand of Filippijnen ... qua afstand maakt het ook niet veel uit (2 uurtjes meer vanuit amsterdam denk ik).

Persoonlijk hoeft het van mij niet. Laat ze maar lekker weg blijven, lekker rustig nu. Maar het is zonde aangezien er toch een hoop inkomsten (voor het land) mis gelopen worden zo.

Voordeel is wel dat er een hoop resorts gewoon erg betaalbaar zijn nu (focus op locale markt). Iets waar je in thailand waarschijnlijk 100 tot 200 euro voor betaald per nacht betaal je nu rond de 40 euro voor hier. En dan zit je in een duurder resort

Voor amerikanen is het inderdaad een klere eind. Caribbean is inderdaad een makkelijker oplossing, zeker met hun beperkte vakantie dagen.
Eindelijk normaal weer
  maandag 7 december 2009 @ 10:44:11 #184
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75363178
Ik vertrek vanmiddag voor 2 maanden naar de Filippijnen
Moet nog beginnen met inpakken
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 december 2009 @ 11:01:47 #185
190933 RickDek
pi_75363706
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef SeLang het volgende:
Haha altijd het zelfde toch? korte broek, tshirt en slippers ...
Vakantie deze keer neem ik aan?

Vertrek zelf morgen naar singapore en daarna Bangkok ... gelukkig net voor kerst weer terug
Eindelijk normaal weer
pi_75364445
quote:
Op maandag 7 december 2009 10:44 schreef SeLang het volgende:
Ik zou het meeste (kleding enzo) daar kopen, lekker goedkoop. Hoe laat vertrek je eigenlijk?
  maandag 7 december 2009 @ 11:48:39 #187
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75365235
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:24 schreef Tahiti het volgende:

[..]

Ik zou het meeste (kleding enzo) daar kopen, lekker goedkoop. Hoe laat vertrek je eigenlijk?
Ik ga 15:00 van huis (16:00 NL tijd)
Mijn reisverslagen
pi_75365802
Wow 2 maanden in de PH plannen om naar Cebu te gaan?
  maandag 7 december 2009 @ 12:06:38 #189
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75365932
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:03 schreef Tahiti het volgende:
Wow 2 maanden in de PH plannen om naar Cebu te gaan?
Daar kom ik gegarandeerd ook ja
Mijn reisverslagen
pi_75366479
Tip: neem de bus (met airco!) van Cebu city naar het zuiden en ga naar Argao, de stad waar mijn vrouw vandaan komt erg mooi gelegen en zeer oud en een hele relaxede plek om te zijn.

De hele rondweg in het zuiden van Cebu is trouwens prachtig je kijkt echt je ogen uit.

En nu wil ik ook heen!
pi_75367469
Hou je er rekening mee dat je bij aankomst een stempeltje krijgt, goed voor 3 weken ? Dit is eenmalig te verlengen tot 59 (?) dagen, maar dat is best een gedoe om voor mekaar te krijgen. M.a.w., een visa run is makkelijker. Kota Kinabalu, Taipei, Hong Kong zijn het dichtstebij. Cebu Pacific is meestal het goeiekoopste !
Honey ! Take me drunk, i am home !
  maandag 7 december 2009 @ 12:52:25 #192
78918 SeLang
Black swans matter
pi_75367533
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:50 schreef LangeTabbetje het volgende:
Hou je er rekening mee dat je bij aankomst een stempeltje krijgt, goed voor 3 weken ? Dit is eenmalig te verlengen tot 59 (?) dagen, maar dat is best een gedoe om voor mekaar te krijgen. M.a.w., een visa run is makkelijker. Kota Kinabalu, Taipei, Hong Kong zijn het dichtstebij. Cebu Pacific is meestal het goeiekoopste !
Niet nodig, ik heb al een visum voor 2 maanden
Mijn reisverslagen
pi_75367626
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

Okee dan, goed gedaan. Rest me alleen nog je veel plezier te wensen. En mocht ik je in Manilla tegekomen zal ik nog even naar je zwaaien, maar neem aan dat je niet al te lang in Manilla blijft ? Mocht je nog tips willen hebben hoor ik het wel
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_75370105
Oja, en niet teveel Red Horse drinken, vooral die 1 liter flessen kunnen erg zwaar vallen met dat warme weer

pi_75370284
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef RickDek het volgende:
Thailand of Filippijnen ... qua afstand maakt het ook niet veel uit (2 uurtjes meer vanuit amsterdam denk ik).

Persoonlijk hoeft het van mij niet. Laat ze maar lekker weg blijven, lekker rustig nu. Maar het is zonde aangezien er toch een hoop inkomsten (voor het land) mis gelopen worden zo.

Voordeel is wel dat er een hoop resorts gewoon erg betaalbaar zijn nu (focus op locale markt). Iets waar je in thailand waarschijnlijk 100 tot 200 euro voor betaald per nacht betaal je nu rond de 40 euro voor hier. En dan zit je in een duurder resort

Voor amerikanen is het inderdaad een klere eind. Caribbean is inderdaad een makkelijker oplossing, zeker met hun beperkte vakantie dagen.
Van mij hoeft het ook niet hoor.

De laatste keer dat ik in de Filippijnen was ben ik bijvoorbeeld ook even naar het toeristenbolwerk Boracay geweest, en van dat soort massatourisme houd ik eigenlijk gewoon niet... Tuurlijk, de stranden en nabijgelegen eilandjes zijn mooi, maar die heb je elders ook wel. Vind die extreem touristische plekken ook gewoon niet meer als de Filippijnen aanvoelen.

Je ziet trouwens ook al heel duidelijk dat koraal e.d. aan het verdwijnen is doordat massa's toeristen met hun boten de boel komen vernielen. Jaren geleden ging ik nog regelmatig rondom een klein en onbekend eilandje snorkelen, maar de laatste keer was het eiland blijkbaar 'ontdekt' door massatoeristen en is er niets meer van overgebleven.

Wat mij betreft is het dus ook alleen maar goed als het toerisme niet al te veel uit de hand loopt...
  maandag 7 december 2009 @ 16:06:29 #196
190933 RickDek
pi_75375527
quote:
Op maandag 7 december 2009 14:00 schreef Omniej het volgende:

[..]

Van mij hoeft het ook niet hoor.

De laatste keer dat ik in de Filippijnen was ben ik bijvoorbeeld ook even naar het toeristenbolwerk Boracay geweest, en van dat soort massatourisme houd ik eigenlijk gewoon niet... Tuurlijk, de stranden en nabijgelegen eilandjes zijn mooi, maar die heb je elders ook wel. Vind die extreem touristische plekken ook gewoon niet meer als de Filippijnen aanvoelen.
Ja helemaal mee eens ... Boracay kom ik vrijwel nooit (terwijl het een roro en 3 uur rijden bij ons vandaan is), hooguit 1 keer per jaar. Dan gaan we daar heen met local vrienden (die zo'n beetje overal in PH wonen. Maar dan ook met de bedoeling om even lekker te feesten. Voor strand blijven we lekker op ons eigen eiland
quote:
Je ziet trouwens ook al heel duidelijk dat koraal e.d. aan het verdwijnen is doordat massa's toeristen met hun boten de boel komen vernielen. Jaren geleden ging ik nog regelmatig rondom een klein en onbekend eilandje snorkelen, maar de laatste keer was het eiland blijkbaar 'ontdekt' door massatoeristen en is er niets meer van overgebleven.

Wat mij betreft is het dus ook alleen maar goed als het toerisme niet al te veel uit de hand loopt...
Mee eens, maar ik moet zeggen dat het de laatste paar jaar veel beter gaat. Ik ben dan toevallig een duiker en mijn favo duikspot (apo island) is vrijwel niet aangetast.
Boracay is 1 van die aangetaste plekken die ook zelfs met een recovery bezig is. Het is nog niet wat het geweest is, maar het gaat weer iets beter.
Er is nog hoop!!
Eindelijk normaal weer
  maandag 7 december 2009 @ 16:11:38 #197
190933 RickDek
pi_75375766
quote:
Op maandag 7 december 2009 11:48 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik ga 15:00 van huis (16:00 NL tijd)
Laat maar weten als je in Bacolod komt, kunnen we een biertje of beter een tanduaytje doen ...
Eindelijk normaal weer
  maandag 7 december 2009 @ 16:33:36 #198
21350 breaky
Harder praten a.u.b
pi_75376680
quote:
Op maandag 7 december 2009 09:27 schreef RickDek het volgende:

[..]

Tja betaalbaar is het zeker. Maar soms denk ik dat in het Thailand ook nog meespeeld dat je tempels kunt bezoeken en olifant kunt rijden. Er zijn nou niet zoveel culturele bezienswaardigheden in de Filippijnen.. het is meer de overvloed aan natuurschoon en bounty-eilanden.
Modus Vivendi!
Beetje aan het werk @ Lao P.D.R.
Soda water en Earl Grey :-)
  maandag 7 december 2009 @ 23:25:05 #199
190933 RickDek
pi_75394417
quote:
Op maandag 7 december 2009 16:33 schreef breaky het volgende:

[..]

Tja betaalbaar is het zeker. Maar soms denk ik dat in het Thailand ook nog meespeeld dat je tempels kunt bezoeken en olifant kunt rijden. Er zijn nou niet zoveel culturele bezienswaardigheden in de Filippijnen.. het is meer de overvloed aan natuurschoon en bounty-eilanden.
Wat is er mooier dan de natuur?
Maar inderdaad dat zal inderdaad meespelen voor thailand. Al vraag ik me af of de meerderheid daar wel heen gaat (misschien het eerste jaar dat ze daar komen). Meeste liggen nog steeds aan het strand
Eindelijk normaal weer
  dinsdag 8 december 2009 @ 13:42:39 #200
32840 rene29
God bestaat niet.
pi_75407006
quote:
Op maandag 7 december 2009 12:52 schreef SeLang het volgende:

[..]

He, goeie reis!

Ik hoor t wel als je in Cagayan bent.
Religie is erfelijk bepaalt. Zie het als een aangeboren afwijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')