abonnement Unibet Coolblue
  zondag 8 april 2018 @ 14:29:00 #126
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178386122
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 14:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Pellets, Mini boilies en popups. Op pellet net een flinke brasem gevangen.
Ken je babycorn pellets? Die zijn zoeter en geven een goed geurspoor af. Ideaal wintervoer, mais zou ook nog kunnen. Vissen zijn nu kieskeuriger.
Korda (en ook andere merken) verkopen een soort smurrie die je op je voer kunt spuiten wanneer het in de method zijn. Goo/baitsmoke heet het. Het geeft een zichtbare wolk af die vissen aan kan trekken. Vissen zijn nu vrij statisch en moeten getriggerd worden of je moet ze zowat op hun kop gooien en hopen dat ze niet afschrikken.

Owja, koop een doos Ringers wafters, die zitten qua drijfvermogen tussen popup en gewone bollie in. Zeker de oranje variant (chocolate) is een aanrader. Ringers verkoopt ook liquids waar je je haakaas in kunt dompelen. Ideaal spul voor wanneer vissen kieskeurig zijn.
  Moderator zondag 8 april 2018 @ 19:45:59 #127
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_178393539
Nee die ken ik niet, ben ook niet echt een wintervisser en heb nog genoeg van die zooi (boilies en pellets)

Maar zal eens zo'n dip proberen :Y
Bedoel je zoiets?
https://bfpbaits.com/shop(...)ce-sweet-temptation/
(bij die winkel kom ik regelmatig voor method spul)

Deze pellets heb ik er gekocht, dat is het aas waar ik het meeste succes mee heb.
https://boilieman.nl/product/7932/7932/
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 8 april 2018 @ 19:58:31 #128
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_178393759
quote:
1s.gif Op zondag 8 april 2018 19:45 schreef derLudolf het volgende:
Nee die ken ik niet, ben ook niet echt een wintervisser en heb nog genoeg van die zooi (boilies en pellets)

Maar zal eens zo'n dip proberen :Y
Bedoel je zoiets?
https://bfpbaits.com/shop(...)ce-sweet-temptation/
(bij die winkel kom ik regelmatig voor method spul)

Deze pellets heb ik er gekocht, dat is het aas waar ik het meeste succes mee heb.
https://boilieman.nl/product/7932/7932/
Heb je ze ook daar gekocht? Boilieman is wel een goede leverancier, ik koop er ook een groot deel van mijn pellets. Hij heeft die babycorn pellets voor 15 Euro voor 25 kg. ofzo.

Deze lijn van Korda is wel aan te raden,

http://www.fishinn.nl/kor(...)NX3MA8BoCV1MQAvD_BwE

maar boilieman maakt deze ook na. Voor 5 Euro per flesje (scopex is een aanrader).

Qua pellets vis ik zelf zelden met halibut pellets. Het is een vette pellet waar de vis maar weinig van eet omdat de vis snel verzadigt zal zijn.
De halibut pellets worden in de herst gebruikt op commercials om de karpers goed te eten te geven voor de winter.
Die babycorn pellets zijn veel lichter verteerbaar, maar ook de premium feed en de premium coarse gebruik ikzelf veel. Het is vaak experimenteren hoor wat de vis pakt. Je kunt uren wachten op een aanbeet met de ene pellet, wissel je voor een andere smaak/geur/kleur kan het zomaar ineens anders zijn. En ja, soms is het gewoon lastig ongeacht wat je probeert. Als het weken lang kloteweer is geweest, en dan ineens harstikke mooi weer, dan kan de vis van slag raken. Vergeet ook niet dat de vis nog niet afgepaaid is.
pi_194290419
Ben op zoek naar een leuk water om af te struinen om te gaan penvissen. Liefst in de natuur van Drenthe/Overijssel.
Rijd wel eens over de rivier de Reest heen, iemand hier ervaring mee?

Andere suggesties erg welkom, ben namelijk niet bekend in die regio!
  Moderator dinsdag 28 juli 2020 @ 10:31:22 #130
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194291122
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 09:31 schreef Parelhoofd het volgende:
Ben op zoek naar een leuk water om af te struinen om te gaan penvissen. Liefst in de natuur van Drenthe/Overijssel.
Rijd wel eens over de rivier de Reest heen, iemand hier ervaring mee?

Andere suggesties erg welkom, ben namelijk niet bekend in die regio!
Goeie kick ^O^
Toevallig gisteravond weer gevist, sinds best wel een tijdje. Een dikke zeelt gemist (aan een picker met 16/00, hengel werd van de standaard getrokken terwijl ik bezig was een andere hengel op te tuigen)

Later nog een iets kleine zeelt gevangen. En nog twee brasems

Aan de Reest ben ik niet bekend, ik zit aan de andere kant van Drenthe.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_194310882
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 10:31 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Goeie kick ^O^
Toevallig gisteravond weer gevist, sinds best wel een tijdje. Een dikke zeelt gemist (aan een picker met 16/00, hengel werd van de standaard getrokken terwijl ik bezig was een andere hengel op te tuigen)

Later nog een iets kleine zeelt gevangen. En nog twee brasems

Aan de Reest ben ik niet bekend, ik zit aan de andere kant van Drenthe.
Prachtige vissen, zeelt. Sterk ook. Met welk aas gevangen?

Weet je wellicht ander geschikt water om te penvissen in Drenthe?;)
  Moderator woensdag 29 juli 2020 @ 19:11:20 #132
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_194311472
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2020 18:31 schreef Parelhoofd het volgende:

[..]

Prachtige vissen, zeelt. Sterk ook. Met welk aas gevangen?

Weet je wellicht ander geschikt water om te penvissen in Drenthe?;)
Op een mini pellet, lokvoer stel ik zelf samen: paneermeel rood, anco paneer en beschuit. Met voornamelijk peperkoek, daarnaast lange vinger, stroopwafel en vismeel.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 28 november 2020 @ 22:59:47 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196460115
Ah! Hier is het vistopic :)

Vandaag een leuke blackfridaydeal gescoord bij de viswinkel :) Een goedkoop beginnersetje met oa een winklepicker, voerkorfjes, haakjes, schepnet, etc :T 5 tientjes was ik kwijt. Prima prijsje om even te proberen of het vissen weer een leuke hobby voor mij is.

Ik kan het niet laten om het setje morgen even uit te proberen :P Al zal ik wel geen reet vangen deze tijd van t jaar _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 29 november 2020 @ 01:17:05 #134
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_196461765
Ligt er aan waar je vist. Op grote kanalen en meren vang je weinig aldus een oom van me die weg fanatiek vist. Hij had vanochtend nog 13kg gevangen in Sneek.

De haven van Urk gaan ze deze tijd van het jaar ook regelmatig heen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 29 november 2020 @ 09:14:10 #135
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_196463311
quote:
84s.gif Op zaterdag 28 november 2020 22:59 schreef Starhopper het volgende:
Ah! Hier is het vistopic :)

Vandaag een leuke blackfridaydeal gescoord bij de viswinkel :) Een goedkoop beginnersetje met oa een winklepicker, voerkorfjes, haakjes, schepnet, etc :T 5 tientjes was ik kwijt. Prima prijsje om even te proberen of het vissen weer een leuke hobby voor mij is.

Ik kan het niet laten om het setje morgen even uit te proberen :P Al zal ik wel geen reet vangen deze tijd van t jaar _O-
Waar ben je woonachtig?
In heel Nederland zijn er wel stekken te vinden waar je in de winter nog wel een visje kunt vangen.
En anders bezoek je een commercial.
Bij gesloten water zoek je het best op diepere stukken. Bij koud water zoeken vissen de diepte op. Op kanalen zoek je naar onderbrekingen bij oevers, uitloop van warm industriewater van bedrijven bijv.
Ook op grote rivieren nog wel te vangen al kan dat een lastigere visserij zijn.
Voer niet teveel in de winter, gebruik extra lokmiddel (Goo, of een een sweetener of wolkvormer) pak het allemaal wat lichter aan, kleiner aas, dunnere lijn, kleinere haak. En bij geen resultaat verkassen naar een andere stek. Vis is statisch bij lage temperaturen, stofwisseling gaat naar beneden en zwemt veel minder dan bij warm water. Je moet de vis zoeken in plaats van lokken. Vandaar dat je voer ERG moet opvallen en je meerdere stekken moet afvissen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 29 november 2020 @ 15:55:32 #136
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_196468827
Dankzij jullie heb ik wat gevangen vandaag :D Ipv ergens te zitten heb ik op de fiets een rondje gemaakt langs wat vijvers en bruggen. :P Na 3 stekjes geprobeerd te hebben was t raak bij een brug :D In een uurtje tijd heb ik 4 best grote voorns gevangen :) Ik kan niet wachten tot het voorjaar is *O*
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 1 april 2021 @ 19:08:32 #137
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_198803089
Dit jaar al een paar keer wezen vissen.
Op de visvijver in Lieshout, met de pellet waggler al wat gevangen. Ben ook een keertje wezen vissen bij Aquavita visvijvers (ook al wat karpers gevangen daar). En ga me nu wat meer verdiepen in het paste vissen.
Nog meer mensen die in deze Corona tijd eropuit trekken met een hengeltje?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 19:44:54 #138
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198804133
Niet veel meer als anders. Als het weer zulks weer is als gisteren wordt het aantrekkelijk om er weer eens op uit te gaan.
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')