abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53308333
Ik zit erover te denken om volgend schooljaar een HBO opleiding te doen waarbij ik spaans kan leren, ik ben er nog niet uit of ik de opleiding leraars spaans 2e gr of de opleiding tot tolk/vertaler wil gaan doen, iemand die miss met een van de twee de opleidingen ervaring heeft die alle ins en outs weet???
  woensdag 19 september 2007 @ 19:32:58 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53308397
Is Romaanse Talen en Culturen aan de uni geen optie? . Dan leer je pas echt goed Spaans. Of ga een studie als Communicatiewetenschappen doen. Bij die studie is Spaans ook een keuzeonderdeel.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 september 2007 @ 19:33:28 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53308415
Oh ja, >> SES trouwens .
Niet meer actief op Fok!
pi_53308443
thx ik zal es zoeken;)
pi_53309227
Hier op de CHE hebben we Spaans ook als keuzevak. Maar dat is erg minimaal. 6 lessen ofzo.
Niettemin is het een leuk taal. Veel makkelijker dan Frans en Duits als je het mij vraagt (dat deed je niet, maar toch)
When Alexander saw the breadth of his domain, he wept for there were no more worlds to conquer.
pi_53309884
inkoppertje
FARC
  woensdag 19 september 2007 @ 21:10:35 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53310874
quote:
Op woensdag 19 september 2007 20:03 schreef Pendri het volgende:
Hier op de CHE hebben we Spaans ook als keuzevak. Maar dat is erg minimaal. 6 lessen ofzo.
Niettemin is het een leuk taal. Veel makkelijker dan Frans en Duits als je het mij vraagt (dat deed je niet, maar toch)
Nou, dat zijn weinig mensen met je eens, hoor. Ik ken althans enkele mensen aan de uni die het hebben gedaan en die ermee gestopt zijn, omdat het te moeilijk was.
Sowieso kost het veel tijd en doorzettingsvermogen om een taal te leren, dat moet je niet onderschatten.
Niet meer actief op Fok!
pi_53311212
Ik neem deze even mee naar SES inderdaad
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_53328604
spaans is wel makkelijk. Ik heb het geleerd in Spanje zelf en dat is echt de best manier. niet op school!!!!
  donderdag 20 september 2007 @ 15:24:27 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53328865
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:15 schreef marcofok het volgende:
spaans is wel makkelijk. Ik heb het geleerd in Spanje zelf en dat is echt de best manier. niet op school!!!!
Wat heb je precies gehad bij Spaans? Want zoals ik al zei, is Spaans echt niet de gemakkelijkste taal, zeker niet als je wat verder bent. "Ik ben X", "Ik ben X jaar" gemakkelijk is om in het Spaans te zeggen wil ik ook nog wel geloven .

Voor de rest ben ik het met je eens: immersion is de beste manier om een taal te leren. Maar het is ook behoorlijk pittig en vermoeiend.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 20 september 2007 @ 16:03:57 #11
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_53330029
Ik heb op de middelbare school 6 jaar spaans gedaan. Uiteindelijk nog geslaagd voor m'n eindexamen spaans ook
Maar kben blij dat ik er nu vanaf ben. Het is een leuke taal om te leren maar omdat je het hier in de omgeving zo weinig hoort duurt het veel langer dan met bijvoorbeeld engels.
Het best kan je dus naar een spaanstalig land gaan, dat werkt echt het beste. Ben in de grote vakantie 3 weken naar Buenos Aires geweest en dan merk je toch wel dat je dan veel sneller leert en opvangt dan in die 3 uur les in de week.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_53367781
quote:
Op woensdag 19 september 2007 19:32 schreef Viking84 het volgende:
Is Romaanse Talen en Culturen aan de uni geen optie? .
Daar heeft ze niet zoveel aan als ze havo doet
Of eerst een jaartje HBO om je propedeuse te halen en dan Spaans aan de universiteit studeren. Zoals ik ook gedaan heb
pi_53493925
quote:
Op donderdag 20 september 2007 15:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wat heb je precies gehad bij Spaans? Want zoals ik al zei, is Spaans echt niet de gemakkelijkste taal, zeker niet als je wat verder bent. "Ik ben X", "Ik ben X jaar" gemakkelijk is om in het Spaans te zeggen wil ik ook nog wel geloven .

Voor de rest ben ik het met je eens: immersion is de beste manier om een taal te leren. Maar het is ook behoorlijk pittig en vermoeiend.
Nou, zo moeilijk is Spaans toch ook weer niet? Gewoon normaal qua moeilijkheidsgraad dacht ik zo. Ik vond Spaans (vorig jaar gedaan als 2e Romaanse taal bij de studie RTC aan uni) redelijk te doen. (Komt natuurlijk omdat veel woorden en ook grammatica regels overeenkomen met Italiaans, magoed...)

En als je idd havo doet zoals gezegd, kun je natuurlijk niet op de uni beginnen, maar ik zou ook proberen je P te halen en dan toch uni proberen te doen.
People live to learn things, and I learn to live...
  donderdag 27 september 2007 @ 13:12:29 #14
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_53513506
Ik blijk inderdaad wat te overhaastige conclusies te hebben getrokken tav de moeilijkheidsgraad van Spaans. Het meisje waarvan ik dacht dat ze het moeilijk vond, vond het helemaal niet moeilijk. Ze deed simpelweg te weinig aan haar huiswerk. Mijn huisgenote heeft ook Spaans gedaan (ze heeft 6 maanden in Spanje gewoond) en die vond het begin gemakkelijk, maar later werd het steeds moeilijker. Maar goed, dat komt misschien ook doordat ze het in Spanje zelf leerde ipv uit boeken. Dan kan ik me voorstellen dat je het een pittige taal vindt.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')