En Brighton Rock blijft natuurlijk knap. Zeker met de analoge delays van die tijd.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja als je nou een echte concertzaal had genoemd was dat een valide argument geweest...
Brian May lijkt me nog steeds een prima voorbeeld van iemand die flink aan het experimenteren is geweest met meerdere versterkers en daarmee echt een eigen sound heeft gemaakt.
Precies, maar de meeste artiesten die zulke rare dingen doe met hun gear treden in zalen op waar het de moeite niet is om zulke dinge uit te halen naar mijn mening.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:05 schreef Cynic het volgende:
[..]
Ja als je nou een echte concertzaal had genoemd was dat een valide argument geweest...
Brian May lijkt me nog steeds een prima voorbeeld van iemand die flink aan het experimenteren is geweest met meerdere versterkers en daarmee echt een eigen sound heeft gemaakt.
Waarom? Als je het kroegencircuit ontgroeid bent kan je wat mij betreft al aan de slag met zoiets, als je een eigen geluidsman hebt enzo. Ik speel tegenwoordig bijvoorbeeld ook stereo. Niet nodig, maar het voegt wél iets toe. Breder geluid en stereo effecten maken het ruimtelijker.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:08 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Precies, maar de meeste artiesten die zulke rare dingen doe met hun gear treden in zalen op waar het de moeite niet is om zulke dinge uit te halen naar mijn mening.
Ja, maar 5 amps en 10fxen is vrij extreem, dat is iets heel anders. Dan heb je verschillende geluiden om het verschillende geluiden en gear hebben en niet omdat het wezenlijk wat toevoegd aan je sound.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:11 schreef Cynic het volgende:
[..]
Waarom? Als je het kroegencircuit ontgroeid bent kan je wat mij betreft al aan de slag met zoiets, als je een eigen geluidsman hebt enzo. Ik speel tegenwoordig bijvoorbeeld ook stereo. Niet nodig, maar het voegt wél iets toe. Breder geluid en stereo effecten maken het ruimtelijker.
Die staan denk ik ook vast niet alle 5 aan (vijf is sowieso wel een beetje extreem natuurlijk). Bekende tourregel is: "have a backup for everything" en vooral met buizenspul is dat geen slecht advies.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef punkjunk het volgende:
[..]
Ja, maar 5 amps en 10fxen is vrij extreem, dat is iets heel anders. Dan heb je verschillende geluiden om het verschillende geluiden en gear hebben en niet omdat het wezenlijk wat toevoegd aan je sound.
Van mono naar stereo is een enorm verschil.
De crunch uit een jtm-45 uit 69 en de crunch uit een jtm-45 uit 71 is zo nihil dat het te verwaarlozen is, zeker op die schaal.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dribbel undercover
Twee weken geleden bij een optreden in een kroeg geweest. Trapt de zanger/gitarist een glas bier zijn splinternieuwe geleende Hotrod inquote:Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef Cynic het volgende:
[..]
Die staan denk ik ook vast niet alle 5 aan (vijf is sowieso wel een beetje extreem natuurlijk). Bekende tourregel is: "have a backup for everything" en vooral met buizenspul is dat geen slecht advies.
Wat een ei die kerel.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:33 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe vinden jullie Tony Iommi's gear dan:
[afbeelding]
Mochten we in speakers spelen hebben ze niet genoeg budgetquote:Op woensdag 19 september 2007 23:39 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hm, moet ik volgend jaar ook maar aan mee doen..
quote:Op woensdag 19 september 2007 23:34 schreef Pwny het volgende:
Lijkt me een kutopstellingWerkt blijkbaar prima.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
http://www.youtube.com/watch?v=CBWcRMonvWA.
Ik ben trouwens denk ik de enige in dit topic die op deze mans gitaar kan spelen..
omdat wij niet links zijnquote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Werkt blijkbaar prima.
Ik ben trouwens denk ik de enige in dit topic die op deze mans gitaar kan spelen..
Waaaaaaaaat?quote:Op woensdag 19 september 2007 23:40 schreef Pwny het volgende:
[..]
Mochten we in speakers spelen hebben ze niet genoeg budget![]()
![]()
Ja is met Engelse en Amerikaanse band op hun Tour maar die willen dan minstens 250 per band zien als gagequote:Op woensdag 19 september 2007 23:44 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Waaaaaaaaat?
Wat is dat nou weer voor onzin?
Wat een overkill in dat schema trouwensquote:Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Werkt blijkbaar prima.
Heb met die van mij pas 1 optreden gedaan maar nooit ergens last van gehad thuis ook niet of iets. Lijkt mij dat ze net zo betrouwbaar zijn.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Maidenfan het volgende:
Over die betrouwbaarheid van buizenbakken; heb nog nooit eentje met problemen geweten ofzo hoor... Wat mij betreft zijn die even betrouwbaar als transistors, met als verschil dat je een transistor weleens van je podium af mag gooien, terwijl je de tube best bij zijn handvat erafdraagt.
Ik bedoel maar, wanneer de lampen niet overdreven oud zijn zijn die dingen toch niet echt onbetrouwbaar ofzo?
Ze zijn gewoon kwetsbaarder, en op een tour krijgt zo'n ding gewoon meer te verduren. Dan moet zo'n ding weer in de bus terwijl de buizen nog heet zijn bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Maidenfan het volgende:
Over die betrouwbaarheid van buizenbakken; heb nog nooit eentje met problemen geweten ofzo hoor... Wat mij betreft zijn die even betrouwbaar als transistors, met als verschil dat je een transistor weleens van je podium af mag gooien, terwijl je de tube best bij zijn handvat erafdraagt.
Ik bedoel maar, wanneer de lampen niet overdreven oud zijn zijn die dingen toch niet echt onbetrouwbaar ofzo?
Ja hallo, zou ook niet best zijn als je nu al problemen ermee had!quote:Op woensdag 19 september 2007 23:55 schreef Pwny het volgende:
[..]
Heb met die van mij pas 1 optreden gedaan maar nooit ergens last van gehad thuis ook niet of iets. Lijkt mij dat ze net zo betrouwbaar zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |