abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53315134
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:05 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja als je nou een echte concertzaal had genoemd was dat een valide argument geweest...
Brian May lijkt me nog steeds een prima voorbeeld van iemand die flink aan het experimenteren is geweest met meerdere versterkers en daarmee echt een eigen sound heeft gemaakt.
En Brighton Rock blijft natuurlijk knap. Zeker met de analoge delays van die tijd.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_53315187
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:05 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja als je nou een echte concertzaal had genoemd was dat een valide argument geweest...
Brian May lijkt me nog steeds een prima voorbeeld van iemand die flink aan het experimenteren is geweest met meerdere versterkers en daarmee echt een eigen sound heeft gemaakt.
Precies, maar de meeste artiesten die zulke rare dingen doe met hun gear treden in zalen op waar het de moeite niet is om zulke dinge uit te halen naar mijn mening.
pi_53315281
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:08 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Precies, maar de meeste artiesten die zulke rare dingen doe met hun gear treden in zalen op waar het de moeite niet is om zulke dinge uit te halen naar mijn mening.
Waarom? Als je het kroegencircuit ontgroeid bent kan je wat mij betreft al aan de slag met zoiets, als je een eigen geluidsman hebt enzo. Ik speel tegenwoordig bijvoorbeeld ook stereo. Niet nodig, maar het voegt wél iets toe. Breder geluid en stereo effecten maken het ruimtelijker.
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_53315322
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:11 schreef Cynic het volgende:

[..]

Waarom? Als je het kroegencircuit ontgroeid bent kan je wat mij betreft al aan de slag met zoiets, als je een eigen geluidsman hebt enzo. Ik speel tegenwoordig bijvoorbeeld ook stereo. Niet nodig, maar het voegt wél iets toe. Breder geluid en stereo effecten maken het ruimtelijker.
Ja, maar 5 amps en 10fxen is vrij extreem, dat is iets heel anders. Dan heb je verschillende geluiden om het verschillende geluiden en gear hebben en niet omdat het wezenlijk wat toevoegd aan je sound.

Van mono naar stereo is een enorm verschil.
De crunch uit een jtm-45 uit 69 en de crunch uit een jtm-45 uit 71 is zo nihil dat het te verwaarlozen is, zeker op die schaal.
pi_53315367
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:13 schreef punkjunk het volgende:

[..]

Ja, maar 5 amps en 10fxen is vrij extreem, dat is iets heel anders. Dan heb je verschillende geluiden om het verschillende geluiden en gear hebben en niet omdat het wezenlijk wat toevoegd aan je sound.

Van mono naar stereo is een enorm verschil.
De crunch uit een jtm-45 uit 69 en de crunch uit een jtm-45 uit 71 is zo nihil dat het te verwaarlozen is, zeker op die schaal.
Die staan denk ik ook vast niet alle 5 aan (vijf is sowieso wel een beetje extreem natuurlijk). Bekende tourregel is: "have a backup for everything" en vooral met buizenspul is dat geen slecht advies.
It has to mean something
pi_53315410
Nee maar daar ben ik het met je eens. Maar dat is iets anders als op de foto.
Als jij gewoon 2 verschillende amps. Een die je standaart gebruikt en een als backup/afwisseling. Dan moedig ik dat alleen maar aan. Net als stereo, ik kan er niets mee, maar als je er een leuk geluid uit krijgt, be my guest.
pi_53315627
  woensdag 19 september 2007 @ 23:33:20 #158
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53315809
Hoe vinden jullie Tony Iommi's gear dan :

Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_53315824
Lijkt me een kutopstelling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dribbel undercover
pi_53315837
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:15 schreef Cynic het volgende:

[..]

Die staan denk ik ook vast niet alle 5 aan (vijf is sowieso wel een beetje extreem natuurlijk). Bekende tourregel is: "have a backup for everything" en vooral met buizenspul is dat geen slecht advies.
Twee weken geleden bij een optreden in een kroeg geweest. Trapt de zanger/gitarist een glas bier zijn splinternieuwe geleende Hotrod in .

Moest een vervangende versterker uit een muziekwinkel twee dorpen verder gehaald worden .

Was wel een geweldige singer/songwriter trouwens, dat kan een grote worden.
pi_53315871
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:33 schreef Witchfynder het volgende:
Hoe vinden jullie Tony Iommi's gear dan :

[afbeelding]
Wat een ei die kerel.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:39:29 #162
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53315946
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:25 schreef ibaneX het volgende:
[afbeelding]
Hm, moet ik volgend jaar ook maar aan mee doen. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_53315977
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:39 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hm, moet ik volgend jaar ook maar aan mee doen. .
Mochten we in speakers spelen hebben ze niet genoeg budget
Dribbel undercover
pi_53315990
Volgens mij switchen bands als Metallica live niet eens meer hun eigen geluiden maar doen technici dat voor ze. Dan zie je ze over het podium lopen en verandert ineens het geluid. Wel handig op zich natuurlijk, maarja....het is toch een beetje...niet rock&roll ofzo. Ik weet het niet.
It has to mean something
pi_53316014
Ja maar die gasten zijn gitarist en dan pas artiest.
  woensdag 19 september 2007 @ 23:43:06 #166
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53316035
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:34 schreef Pwny het volgende:
Lijkt me een kutopstelling
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Werkt blijkbaar prima.

http://www.youtube.com/watch?v=CBWcRMonvWA

.

Ik ben trouwens denk ik de enige in dit topic die op deze mans gitaar kan spelen. .
pi_53316055
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Werkt blijkbaar prima.

.

Ik ben trouwens denk ik de enige in dit topic die op deze mans gitaar kan spelen. .
omdat wij niet links zijn
Dribbel undercover
  woensdag 19 september 2007 @ 23:44:56 #168
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53316086
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:40 schreef Pwny het volgende:

[..]

Mochten we in speakers spelen hebben ze niet genoeg budget
Waaaaaaaaat?

Wat is dat nou weer voor onzin?
  woensdag 19 september 2007 @ 23:45:26 #169
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_53316094
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Pwny het volgende:

[..]

omdat wij niet links zijn
Ik ook niet. Enkel linkshandig. .
pi_53316103
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:44 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Waaaaaaaaat?

Wat is dat nou weer voor onzin?
Ja is met Engelse en Amerikaanse band op hun Tour maar die willen dan minstens 250 per band zien als gage
en dat vonden ze net iets teveel vanwege de "risicofactor" lame :R
Dribbel undercover
pi_53316131
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:43 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Werkt blijkbaar prima.

.

Wat een overkill in dat schema trouwens
7 heads die als poweramp fungeren? dat kan toch wel anders?
It has to mean something
pi_53316277
Over die betrouwbaarheid van buizenbakken; heb nog nooit eentje met problemen geweten ofzo hoor... Wat mij betreft zijn die even betrouwbaar als transistors, met als verschil dat je een transistor weleens van je podium af mag gooien, terwijl je de tube best bij zijn handvat erafdraagt.

Ik bedoel maar, wanneer de lampen niet overdreven oud zijn zijn die dingen toch niet echt onbetrouwbaar ofzo?

En over die Iommi, beetje effecten mag, beetje overdrijven daarmee ook maar je kan je ook aanstellen zeg . Naar 't optreden van U2 geweest in Brussel, die gitarist ('the Edge' ) ook bij elk nummer een andere gitaar, en vaak gewoon van de ene vintage strat naar de andere... Djeez, posers... .
pi_53316333
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Maidenfan het volgende:
Over die betrouwbaarheid van buizenbakken; heb nog nooit eentje met problemen geweten ofzo hoor... Wat mij betreft zijn die even betrouwbaar als transistors, met als verschil dat je een transistor weleens van je podium af mag gooien, terwijl je de tube best bij zijn handvat erafdraagt.

Ik bedoel maar, wanneer de lampen niet overdreven oud zijn zijn die dingen toch niet echt onbetrouwbaar ofzo?
Heb met die van mij pas 1 optreden gedaan maar nooit ergens last van gehad thuis ook niet of iets. Lijkt mij dat ze net zo betrouwbaar zijn.
Dribbel undercover
pi_53316343
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:53 schreef Maidenfan het volgende:

Ze zijn gewoon kwetsbaarder, en op een tour krijgt zo'n ding gewoon meer te verduren. Dan moet zo'n ding weer in de bus terwijl de buizen nog heet zijn bijvoorbeeld.
It has to mean something
pi_53316367
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:55 schreef Pwny het volgende:

[..]

Heb met die van mij pas 1 optreden gedaan maar nooit ergens last van gehad thuis ook niet of iets. Lijkt mij dat ze net zo betrouwbaar zijn.
Ja hallo, zou ook niet best zijn als je nu al problemen ermee had!
It has to mean something
pi_53316369
Neemt niet weg dat 't voor een serieuzere groep hoogst onprofessioneel is om een optreden te cancellen wegens last-minute-gear-failure natuurlijk, akkoord.
Kan naast de reparatie nog extra kosten meebrengen als er een soort contract gebroken wordt ofzo.
pi_53316457
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:57 schreef Maidenfan het volgende:
Neemt niet weg dat 't voor een serieuzere groep hoogst onprofessioneel is om een optreden te cancellen wegens last-minute-gear-failure natuurlijk, akkoord.
Kan naast de reparatie nog extra kosten meebrengen als er een soort contract gebroken wordt ofzo.
Heb al wel een paar keer meegemaakt dat gitaarversterkers het begaven. Gelukkig was er altijd wel een andere versterker aanwezig, maar dat is toch wel onplezierig. Moet ook nog steeds eens wat zekeringetjes meenemen. Hoewel het vaak zo is dat er dan óf in je versterker óf met de stroom in de zaal iets mis is.
It has to mean something
pi_53316469
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:57 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ja hallo, zou ook niet best zijn als je nu al problemen ermee had!
Ja hallo dat ding is zo degelijk als de best ik durf bijna nog te wedden dat als die omtyft hij het ook nog wel doet.
Maar die buizen zijn kwetsbaar okee maar die gaan ook echt pas verrot als dat ding een keiharde dreun krijgt, dus een transistor gaan dan ook wel verrot
En iedere oude versterker krijgt wel kuren
net als elk oud apparatuur
Dribbel undercover
pi_53316495
Ahja tuurlijk, zekeringen die kapotgaan omdat 't stroomcircuit niet echt bevorderlijk is.
Vooral stroomgroepen en andere relatief geïmproviseerde voorzieningen zijn dodelijk heb ik gehoord...

Punt gemaakt
pi_53316533
quote:
Op woensdag 19 september 2007 23:45 schreef Pwny het volgende:

[..]

Ja is met Engelse en Amerikaanse band op hun Tour maar die willen dan minstens 250 per band zien als gage
en dat vonden ze net iets teveel vanwege de "risicofactor" lame :R
Het risicofactor? Pfff. Zijn ze niet heel bekend dan?

Wat zouden júllie ervoor krijgen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')