Ik mocht ze zelf aanwijzenquote:Op donderdag 20 september 2007 15:30 schreef Z het volgende:
Makreel![]()
Ik heb overigens de pest aan visboeren, ze proberen je altijd enorme hoeveelheden aan te smeren. Als je zegt: "Teww kleine stukjes" pakken ze altijd de twee grootste stukken. Het is dat je niet zonder kunt ...
Nope. En dat voor een IJmuidenaar.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:32 schreef LXIV het volgende:
En zelf? Lust je helemaal geen vis?
Wat een mooie retorische vraag, Claudia.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zouden mensen met kinderen eigenlijk meer geld van de overheid moeten krijgen?
Er krijgen zoveel mensen extra geld van de overheid. De categorie "mensen met kinderen" is nog de minst schadelijke, me dunkt.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:34 schreef Claudia_x het volgende:
Waarom zouden mensen met kinderen eigenlijk meer geld van de overheid moeten krijgen?
Nee, dat zal best. Vaders rijdt er een mooie wagen van en hangt elke avond de snikkel in de champagne, of niet soms?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:36 schreef Z het volgende:
Mij hoor je niet klagen.
Mij ook niet. Al denk ik dat ik met (1) kind netto toch nog slecht af ben met de kinderbijslag.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:36 schreef Z het volgende:
Mij hoor je niet klagen.
Merkwaardig. Mijn vader had asperges en aardbeien, maar die lusten we nog steeds.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:37 schreef Frollo het volgende:
Mijn ouders waren ook al geen grote viseters. Mijn vader werkte echter in de haven en kreeg regelmatig een partijtje toegestopt. Mijn moeder zo van: 'Hè Piet, wat moet ik hier nou weer mee?' Mijn vader: 'Ja hé, ik liep langs de hal en de jongens hadden wat voor me achtergehouden. Dat is toch leuk, had ik dan moeten weigeren soms?'
Waarop moeder de vis zuchtend toch klaarmaakte en iedereen met lange tanden zat te eten.
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een utilitaristische redenering. Wat is de rechtvaardiging? Kijk, ik ben tegen herverdeling, maar ik begrijp de redenering erachter wel. Centraal staat meestal dat iemand niets aan zijn situatie kan doen en het een maatschappelijke plicht is om diegene te helpen. Maar de meeste mensen nemen kinderen, ze kiezen ervoor. Waarom moet een ander daar dan voor opdraaien?quote:Op donderdag 20 september 2007 15:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er krijgen zoveel mensen extra geld van de overheid. De categorie "mensen met kinderen" is nog de minst schadelijke, me dunkt.
Werken&succes zijn ook keuze's. Kijk maar in landen waar de verzorgingsstaat niet bestaat. Of desnoods is afsterven een keuze. Het idee dat iemand (die overheidssteun ontvangt) meestal niets aan zijn situatie kan doen bestrijd ik.quote:Op donderdag 20 september 2007 15:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in een utilitaritische redenering. Wat is de rechtvaardiging? Kijk, ik ben tegen herverdeling, maar ik begrijp de redenering erachter wel. Centraal staat meestal dat iemand niets aan zijn situatie kan doen en het een maatschappelijke plicht is om diegene te helpen. Maar de meeste mensen nemen kinderen, ze kiezen ervoor. Waarom moet een ander daar dan voor opdraaien?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |