Al veel langer hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 02:31 schreef sexymofo het volgende:
Laat ik dit voorop stellen: ik ben het niet eens met het bestedingspatroon van deze regering, noch van de vorige en zeer waarschijnlijk van de volgende.
Echter begin ik mij meer en meer te irriteren aan het eeuwige gezever over de belastingen.
We leven nog altijd in een verzorgingsstaat en niet in een nachtwakersstaat.
Dit brengt met zich mee dat de overheid meedeeld in de kosten van de zorg, het onderwijs en (vrij uniek) het wegennet. Dit zijn posten die zoveel kosten dat dit als individu niet te overzien is.
En of je het nu eens bent met de bestedingen van de overheid of niet, dit stelsel maakt onze samenleving best wel wat makkelijker. Erger nog, door dit stelsel, is er hoe je het wend of keert al sprake van enige nivellering.
Wat ik echter niet snap is dat mensen maar blijven zeiken op de belasting. Het geld moet immers ergens weg komen. In plaats van te zeuren op dit punt moet men eens nadenken wat men stemt, wat men belangrijk vindt en protesteren tegen de verspilling van belastinggelden.
De enige manier waarop algehele belastingverlaging tot stand kan komen is door of naar een nachtwakersstaat over te gaan (en dit zou echt slecht zijn imo) of door het geld effectiever te besteden. Belastinginning bestaat al vanaf de middeleeuwen, en niet zonder reden bestaat dit nog steeds.
Bron? Nederland had juist tot ruim een eeuw geleden lage belastingen ook in vergelijking met de rest van de wereld.quote:Op woensdag 19 september 2007 02:39 schreef Pony-Lover het volgende:
Hoge belastingen zijn zijn ook niet zo'n probleem. Nederland heeft al 400 jaar zeer hoge belastingen in vergelijking met de rest van de westerse wereld en toch hebben we het nooit echt heel slecht gedaan.
Wat is nu je punt, wil je gewoon niet horen dat mensen een andere mening hebben dan jij?quote:Op woensdag 19 september 2007 02:31 schreef sexymofo het volgende:
Laat ik dit voorop stellen: ik ben het niet eens met het bestedingspatroon van deze regering, noch van de vorige en zeer waarschijnlijk van de volgende.
Echter begin ik mij meer en meer te irriteren aan het eeuwige gezever over de belastingen.
Dit brengt met zich mee dat de overheid meedeeld in de kosten van de zorg, het onderwijs en (vrij uniek) het wegennet. Dit zijn posten die zoveel kosten dat dit als individu niet te overzien is.
En of je het nu eens bent met de bestedingen van de overheid of niet, dit stelsel maakt onze samenleving best wel wat makkelijker. Erger nog, door dit stelsel, is er hoe je het wend of keert al sprake van enige nivellering.
Wat ik echter niet snap is dat mensen maar blijven zeiken op de belasting. Het geld moet immers ergens weg komen. In plaats van te zeuren op dit punt moet men eens nadenken wat men stemt, wat men belangrijk vindt en protesteren tegen de verspilling van belastinggelden.
De enige manier waarop algehele belastingverlaging tot stand kan komen is door of naar een nachtwakersstaat over te gaan (en dit zou echt slecht zijn imo) of door het geld effectiever te besteden. Belastinginning bestaat al vanaf de middeleeuwen, en niet zonder reden bestaat dit nog steeds.
quote:Op woensdag 19 september 2007 07:50 schreef Chewie het volgende:
[..]
Bron? Nederland had juist tot ruim een eeuw geleden lage belastingen ook in vergelijking met de rest van de wereld.
De kwaliteit van wat?quote:Op woensdag 19 september 2007 07:45 schreef Kjew het volgende:
Mensen die maar dom (meer) door blijven betalen, terwijl de kwaliteit in zijn geheel relatief afneemt.![]()
Dat zou alleen werken als het om extreme verhogingen van de accijns ineens gaat maar dat doet men niet wat dat zou de inkomsten te veel schaden, een non-argument dus.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Eensch met de OP.
Zo is er te veel gezeik over de belasting op roken en drinken. Het is toch logisch dat de regering mensen in de richting van gezondheid wil duwen? En dat kan het beste met geld.
[..]
De kwaliteit van wat?
zolang we belasting over belasting betalen (bv btw op accijns) is het belastingstelsel imo debiel en er komt jaar in jaar uit alleen maar meer bij.quote:Op woensdag 19 september 2007 02:31 schreef sexymofo het volgende:
Ja echt hoorquote:Op woensdag 19 september 2007 08:23 schreef Beckham het volgende:
[..]
zolang we belasting over belasting betalen (bv btw op accijns) is het belastingstelsel imo debiel en er komt jaar in jaar uit alleen maar meer bij.
Dan betaal je ook nog eens belasting voor allerlei shit waar ik geen gebruik van maak (uitkeringen , kinderbijslag en nog meer van dat soort onzin) of zal maken (en ja ik ben een aso , kan mij die luie flikker schelen die niet kan of wil werken)
Je wordt hier gewoon qua belastingen genaait waar je bij staat daarbij denk je nou werkelijk dat het grootste gedeelte van je belasting geld naar nuttige zaken gaat en niet naar de debiele projectjes van de regering ??
btw , belastinginners en regenten die het te debiel maakten werden in de middeleeuwen gelynched , mogen we dat nou ook weer gaan doen dan ?wat een argument om voor belasting te zijn zeg., het bestaat al sinds de middeleeuwen zodat de heerser goed kon leven , niet voor het 'volk' .....
Ik vind het echt ziek dat er zoveel mensen zijn in Nederland die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de overheid ze straft en beloont alsof we een stel honden zijn die een trucje moeten leren.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Eensch met de OP.
Zo is er te veel gezeik over de belasting op roken en drinken. Het is toch logisch dat de regering mensen in de richting van gezondheid wil duwen? En dat kan het beste met geld.
[..]
De kwaliteit van wat?
Hoezo is dat een non-argument? Voor jou is het misschien niet een 'extreme verhoging' maar voor andere mensen misschien wel. Het gaat erom dat er zo meer mensen stoppen met roken en drinken, of misschien niet stoppen, maar wel minderen, omdat het een stukje duurder is.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:22 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat zou alleen werken als het om extreme verhogingen van de accijns ineens gaat maar dat doet men niet wat dat zou de inkomsten te veel schaden, een non-argument dus.
Ik ben nou niet echt iemand die in mensen gelooft en gelooft dat mensen uit zichzelf weten wat goed voor ze is. Wat dat betreft ben ik extreem pessimistisch over mensen en het gedrag van mensen.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:30 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vind het echt ziek dat er zoveel mensen zijn in Nederland die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de overheid ze straft en beloont alsof we een stel honden zijn die een trucje moeten leren.
Lul niet.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:31 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Hoezo is dat een non-argument? Voor jou is het misschien niet een 'extreme verhoging' maar voor andere mensen misschien wel. Het gaat erom dat er zo meer mensen stoppen met roken en drinken, of misschien niet stoppen, maar wel minderen, omdat het een stukje duurder is.
dat ben ik met je eens..quote:Op woensdag 19 september 2007 08:32 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Ik ben nou niet echt iemand die in mensen gelooft en gelooft dat mensen uit zichzelf weten wat goed voor ze is. Wat dat betreft ben ik extreem pessimistisch over mensen en het gedrag van mensen.
Helemaal mee eens, als die verhogingen werkelijk voor je gezondheid zouden zijn, dan zouden de prijzen minimaal moeten verdubbelen of zo. Maar dat doen ze niet, omdat ze aan tabak en drank een flinke sloot aan accijns vangen en die willen ze niet kwijt. Dat gedoe met elke keer 10 cent duurder en zo schiet dus echt niet op.quote:Op woensdag 19 september 2007 08:36 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Lul niet.
Niemand rookt of drinkt minder om die paar centen, dat is al lang onderzocht en bewezen. Mensen gaan wel goedkoper proberen te roken of drinken ---> Shag ipv sigaretten en thuis een doos kutbier van de aldi ipv naar de kroeg.
Als de gezondheid in de heffing van accijns het werkelijke doel was zou je verhogingen van euro's ineens zien ipv centen.
..maar zoals ik al zei dat zou schadelijk zijn omdat het een erg constante bron van inkomsten zou doen opdrogen.
Beargumenteer. Dat zeggen figuren als Wouter Bos e.d. ook constant, en dat het goed gaat met de economie en zo, maar waarom zie ik daar als Jan Modaal niks van terug in mijn dagelijkse leven maar ga ik wel steeds meer betalen?quote:Op woensdag 19 september 2007 09:22 schreef Remzz het volgende:
Eens met OP. Door die belastingen hebben wij het als Nederland wel als een van het beste voor elkaar in vergelijking met alle andere landen in Nederland.
Waarom moet zij er op vooruit gaan, maar de gemiddelde burger er op achteruit gaan. De economie draait als een tiet, maar zie je er ook maar iets van terug? Nee "we moeten het dak repareren nu de zon schijnt"quote:Op woensdag 19 september 2007 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat ik al helemaal schandalig vind is dat Beatrix er bijvoorbeeld per jaar weer maar liefst een ton op vooruitgaat.
Klagen over het Koningshuis vind ik dan wel volkomen terecht. Ik ben ook tegen de monarchie. Het kost ons allemaal bakken met geld, maar dat geld hebben we juist zo hard nodig.quote:Op woensdag 19 september 2007 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat ik al helemaal schandalig vind is dat Beatrix er bijvoorbeeld per jaar weer maar liefst een ton op vooruitgaat.
Het koningshuis wag mat mij betreft opdoeken. Allemaal wel leuk en aardig die familiereisjes, tentoonstellingen en poppenkasten, maar wat mag dat wel niet allemaal kosten elke keer?quote:Op woensdag 19 september 2007 11:48 schreef Ruzbeh het volgende:
[..]
Klagen over het Koningshuis vind ik dan wel volkomen terecht. Ik ben ook tegen de monarchie. Het kost ons allemaal bakken met geld, maar dat geld hebben we juist zo hard nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |