abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53290785
Laat ik dit voorop stellen: ik ben het niet eens met het bestedingspatroon van deze regering, noch van de vorige en zeer waarschijnlijk van de volgende.
Echter begin ik mij meer en meer te irriteren aan het eeuwige gezever over de belastingen.
We leven nog altijd in een verzorgingsstaat en niet in een nachtwakersstaat.
Dit brengt met zich mee dat de overheid meedeeld in de kosten van de zorg, het onderwijs en (vrij uniek) het wegennet. Dit zijn posten die zoveel kosten dat dit als individu niet te overzien is.
En of je het nu eens bent met de bestedingen van de overheid of niet, dit stelsel maakt onze samenleving best wel wat makkelijker. Erger nog, door dit stelsel, is er hoe je het wend of keert al sprake van enige nivellering.
Wat ik echter niet snap is dat mensen maar blijven zeiken op de belasting. Het geld moet immers ergens weg komen. In plaats van te zeuren op dit punt moet men eens nadenken wat men stemt, wat men belangrijk vindt en protesteren tegen de verspilling van belastinggelden.
De enige manier waarop algehele belastingverlaging tot stand kan komen is door of naar een nachtwakersstaat over te gaan (en dit zou echt slecht zijn imo) of door het geld effectiever te besteden. Belastinginning bestaat al vanaf de middeleeuwen, en niet zonder reden bestaat dit nog steeds.
pi_53290810
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:31 schreef sexymofo het volgende:
Laat ik dit voorop stellen: ik ben het niet eens met het bestedingspatroon van deze regering, noch van de vorige en zeer waarschijnlijk van de volgende.
Echter begin ik mij meer en meer te irriteren aan het eeuwige gezever over de belastingen.
Dit brengt met zich mee dat de overheid meedeeld in de kosten van de zorg, het onderwijs en (vrij uniek) het wegennet. Dit zijn posten die zoveel kosten dat dit als individu niet te overzien is.
En of je het nu eens bent met de bestedingen van de overheid of niet, dit stelsel maakt onze samenleving best wel wat makkelijker. Erger nog, door dit stelsel, is er hoe je het wend of keert al sprake van enige nivellering.
Wat ik echter niet snap is dat mensen maar blijven zeiken op de belasting. Het geld moet immers ergens weg komen. In plaats van te zeuren op dit punt moet men eens nadenken wat men stemt, wat men belangrijk vindt en protesteren tegen de verspilling van belastinggelden.
De enige manier waarop algehele belastingverlaging tot stand kan komen is door of naar een nachtwakersstaat over te gaan (en dit zou echt slecht zijn imo) of door het geld effectiever te besteden. Belastinginning bestaat al vanaf de middeleeuwen, en niet zonder reden bestaat dit nog steeds.
Al veel langer hoor (een jaar of 6000 langer waarschijnlijk).

Hoge belastingen zijn zijn ook niet zo'n probleem. Nederland heeft al 400 jaar zeer hoge belastingen in vergelijking met de rest van de westerse wereld en toch hebben we het nooit echt heel slecht gedaan.

Wel is het heel belangrijk hoe de belastingdruk verdeeld is. Koopkrtacht verlies voor werkenden (en dus niet alleen de hele rijke werkenden) bij economische groei is b.v. gewoon niet goed verkoopbaar en is dit geval ook gewoon het gevolg van een waardeloos compromis.
BTW verhogingen zijn trouwens ook altijd dom omdat het de economische groei sterker afremd dan b.v. een kleine verhoging van de inkomsten belasting.

[ Bericht 4% gewijzigd door Pony-Lover op 19-09-2007 02:48:44 ]
pi_53291227
Mensen die maar dom (meer) door blijven betalen, terwijl de kwaliteit in zijn geheel relatief afneemt.
pi_53291255
quote:
Op woensdag 19 september 2007 02:39 schreef Pony-Lover het volgende:

Hoge belastingen zijn zijn ook niet zo'n probleem. Nederland heeft al 400 jaar zeer hoge belastingen in vergelijking met de rest van de westerse wereld en toch hebben we het nooit echt heel slecht gedaan.
Bron? Nederland had juist tot ruim een eeuw geleden lage belastingen ook in vergelijking met de rest van de wereld.
pi_53291342
quote:
Wat is nu je punt, wil je gewoon niet horen dat mensen een andere mening hebben dan jij?

Je moet juist blijven vechten tegen iets waar je het niet mee eens bent, in plaats van je er zomaar bij neer te leggen. Stel je voor dat ik zou stellen dat ik in een verzorggingsstaat woon, en dan maar gewoon mijn schouders ophaal... wat een mentaliteit.

Maar ja, het is makkelijk lullen als je het toevallig wel met de hoofdmoot eens bent, hè?

Inhoudelijk zal ik al helemaal maar niet op je post ingaan, want ik erger me zo al genoeg zo op de vroeg ochtend.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_53291377
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:50 schreef Chewie het volgende:

[..]

Bron? Nederland had juist tot ruim een eeuw geleden lage belastingen ook in vergelijking met de rest van de wereld.

Veel andere landen hadden op bepaalde gebieden/groepen uitschieters in de belastingdruk die Nederland niet had maar over de hele breedte bezien waren de belastingen in Nderland meestal hoger dan die in andere (europese) landen.

(heb ik geen online bron voor nee / de bieb is ook nog dicht)
  woensdag 19 september 2007 @ 08:19:14 #7
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_53291493
Eensch met de OP.

Zo is er te veel gezeik over de belasting op roken en drinken. Het is toch logisch dat de regering mensen in de richting van gezondheid wil duwen? En dat kan het beste met geld.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 07:45 schreef Kjew het volgende:
Mensen die maar dom (meer) door blijven betalen, terwijl de kwaliteit in zijn geheel relatief afneemt.
De kwaliteit van wat?
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_53291523
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Eensch met de OP.

Zo is er te veel gezeik over de belasting op roken en drinken. Het is toch logisch dat de regering mensen in de richting van gezondheid wil duwen? En dat kan het beste met geld.
[..]

De kwaliteit van wat?
Dat zou alleen werken als het om extreme verhogingen van de accijns ineens gaat maar dat doet men niet wat dat zou de inkomsten te veel schaden, een non-argument dus.
pi_53291534
quote:
zolang we belasting over belasting betalen (bv btw op accijns) is het belastingstelsel imo debiel en er komt jaar in jaar uit alleen maar meer bij.
Dan betaal je ook nog eens belasting voor allerlei shit waar ik geen gebruik van maak (uitkeringen , kinderbijslag en nog meer van dat soort onzin) of zal maken (en ja ik ben een aso , kan mij die luie flikker schelen die niet kan of wil werken)
Je wordt hier gewoon qua belastingen genaait waar je bij staat daarbij denk je nou werkelijk dat het grootste gedeelte van je belasting geld naar nuttige zaken gaat en niet naar de debiele projectjes van de regering ??

btw , belastinginners en regenten die het te debiel maakten werden in de middeleeuwen gelynched , mogen we dat nou ook weer gaan doen dan ? wat een argument om voor belasting te zijn zeg., het bestaat al sinds de middeleeuwen zodat de heerser goed kon leven , niet voor het 'volk' .....
Soccer , spice and everything nice
stop overpopulation!
pi_53291622
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:23 schreef Beckham het volgende:

[..]

zolang we belasting over belasting betalen (bv btw op accijns) is het belastingstelsel imo debiel en er komt jaar in jaar uit alleen maar meer bij.
Dan betaal je ook nog eens belasting voor allerlei shit waar ik geen gebruik van maak (uitkeringen , kinderbijslag en nog meer van dat soort onzin) of zal maken (en ja ik ben een aso , kan mij die luie flikker schelen die niet kan of wil werken)
Je wordt hier gewoon qua belastingen genaait waar je bij staat daarbij denk je nou werkelijk dat het grootste gedeelte van je belasting geld naar nuttige zaken gaat en niet naar de debiele projectjes van de regering ??

btw , belastinginners en regenten die het te debiel maakten werden in de middeleeuwen gelynched , mogen we dat nou ook weer gaan doen dan ? wat een argument om voor belasting te zijn zeg., het bestaat al sinds de middeleeuwen zodat de heerser goed kon leven , niet voor het 'volk' .....
Ja echt hoor , het grootste deel van de belastinginkomsten wordt gebruik voor nuttige zaken waar ook jij elke dag wat aan hebt.
pi_53291624
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:19 schreef Ruzbeh het volgende:
Eensch met de OP.

[..]

De kwaliteit van wat?
Ik vind het echt ziek dat er zoveel mensen zijn in Nederland die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de overheid ze straft en beloont alsof we een stel honden zijn die een trucje moeten leren.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 19 september 2007 @ 08:31:09 #12
65330 Ruzbeh
pi_53291629
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:22 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Dat zou alleen werken als het om extreme verhogingen van de accijns ineens gaat maar dat doet men niet wat dat zou de inkomsten te veel schaden, een non-argument dus.
Hoezo is dat een non-argument? Voor jou is het misschien niet een 'extreme verhoging' maar voor andere mensen misschien wel. Het gaat erom dat er zo meer mensen stoppen met roken en drinken, of misschien niet stoppen, maar wel minderen, omdat het een stukje duurder is.
  woensdag 19 september 2007 @ 08:32:33 #13
65330 Ruzbeh
pi_53291655
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:30 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Ik vind het echt ziek dat er zoveel mensen zijn in Nederland die het de normaalste zaak van de wereld vinden dat de overheid ze straft en beloont alsof we een stel honden zijn die een trucje moeten leren.
Ik ben nou niet echt iemand die in mensen gelooft en gelooft dat mensen uit zichzelf weten wat goed voor ze is. Wat dat betreft ben ik extreem pessimistisch over mensen en het gedrag van mensen.
pi_53291706
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:31 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Hoezo is dat een non-argument? Voor jou is het misschien niet een 'extreme verhoging' maar voor andere mensen misschien wel. Het gaat erom dat er zo meer mensen stoppen met roken en drinken, of misschien niet stoppen, maar wel minderen, omdat het een stukje duurder is.
Lul niet.

Niemand rookt of drinkt minder om die paar centen, dat is al lang onderzocht en bewezen. Mensen gaan wel goedkoper proberen te roken of drinken ---> Shag ipv sigaretten en thuis een doos kutbier van de aldi ipv naar de kroeg.

Als de gezondheid in de heffing van accijns het werkelijke doel was zou je verhogingen van euro's ineens zien ipv centen.
..maar zoals ik al zei dat zou schadelijk zijn omdat het een erg constante bron van inkomsten zou doen opdrogen.
pi_53291729
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:32 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik ben nou niet echt iemand die in mensen gelooft en gelooft dat mensen uit zichzelf weten wat goed voor ze is. Wat dat betreft ben ik extreem pessimistisch over mensen en het gedrag van mensen.
dat ben ik met je eens..

..maar dan moet je dus wel andere maatregelen nemen dan accijnsverhogingen van een paar centen.
pi_53291761
Mensen klagen niet over belastingen, maar over de verhoging er van, en een regering die zijn macht / rol / taken steeds verder uitbreidt.
Their eyes opaque.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:15:07 #17
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53292266
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:36 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Lul niet.

Niemand rookt of drinkt minder om die paar centen, dat is al lang onderzocht en bewezen. Mensen gaan wel goedkoper proberen te roken of drinken ---> Shag ipv sigaretten en thuis een doos kutbier van de aldi ipv naar de kroeg.

Als de gezondheid in de heffing van accijns het werkelijke doel was zou je verhogingen van euro's ineens zien ipv centen.
..maar zoals ik al zei dat zou schadelijk zijn omdat het een erg constante bron van inkomsten zou doen opdrogen.
Helemaal mee eens, als die verhogingen werkelijk voor je gezondheid zouden zijn, dan zouden de prijzen minimaal moeten verdubbelen of zo. Maar dat doen ze niet, omdat ze aan tabak en drank een flinke sloot aan accijns vangen en die willen ze niet kwijt. Dat gedoe met elke keer 10 cent duurder en zo schiet dus echt niet op.

Verder ben ik het ook pertinent oneens met het feit dat mensen met kinderen altijd maar ontzien worden. Ik snap dat die mensen meer kosten en dergelijke hebben als ik zonder kinderen, maar ik neem aan dat ze er zelf voor gekozen hebben om kinderen te hebben, dus dan mogen ze daar ook voor betalen denk ik. Maar nee, die mensen moeten aan alle kanten ontzien worden met toeslagen, regelingen etc. Schaf dat eens af !

Evenals een generaal pardon, dat is natuurlijk helemaal onzin. Kost miljoenen en wat heb je eraan?
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_53292426
Eens met OP. Door die belastingen hebben wij het als Nederland wel als een van het beste voor elkaar in vergelijking met alle andere landen in Nederland.
pi_53294192
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:22 schreef Remzz het volgende:
Eens met OP. Door die belastingen hebben wij het als Nederland wel als een van het beste voor elkaar in vergelijking met alle andere landen in Nederland.
Beargumenteer. Dat zeggen figuren als Wouter Bos e.d. ook constant, en dat het goed gaat met de economie en zo, maar waarom zie ik daar als Jan Modaal niks van terug in mijn dagelijkse leven maar ga ik wel steeds meer betalen?

Prima, ik heb best meer geld voor m'n zorg, de wegen en het OV over, maar dan wil ik ook vooruitgang zien, en laat dat nou juist niet gebeuren. Ik sta nog steeds elke dag in de file, de zorg word er niet beter (en vooral niet sneller) op, en het OV laat ook flink wat te wensen over. Als ik geld af moet staan, prima, maar dan wil ik wel dat het nuttig besteedt wordt, en niet dat het in bodemloze putprojectjes als, zoals het zo mooi genoemd word, 'kansenwijken' en 'kansenjongeren' gepompt word, of in luxeprojecten als de HSL.
pi_53294351
Ik zeik heel hard op de belastingen. Ik heb 2 banen. In Nederland word je gestraft als je 2 banen hebt. Bij 1 baan betaal ik me helemaal scheel aan belastingen. MIjn welverdiende vakantiegeld, daar gaat elk jaar ruim de helft van af. Een jaar niet ziek zijn, 500 euro bruto, bijna de helft gaat naar de belasting. Kilometervergoeding, een hoop gaat naar de belasting. 1/5 (20% belasting) van een product dat ik koop gaat naar de belasting.
En dan de wegenbelasting. Echt maar een fractie van het geld wat wij automobilisten betalen om normaal van A naar B te kunnen gaan gaat naar de wegen. Gevolg, heel Nederland staat in de file, omdat de belasting die wij autobomilisten betalen niet besteed wordt aan waar wij toch wel recht op hebben, namelijk normaal door kunnen rijden.
Rijd je 6 km te hard, hoppa het gaat naar de belasting.

Het is toch niet zo raar dat je dan zeikt op de belasting?
History became legend, legend became myth.
  woensdag 19 september 2007 @ 10:47:37 #21
112737 Sgele
The Innovator of Violence
pi_53294374
ik SCHIJT op de belasting!!!

en nu....?
Te Koop: Kekke, kopere armbanden! Met sjiek kleurtje! *O*
Op 22-02-2009 22:26 schreef Bellerophon het volgende:
Sterf een pijnlijke dood, trut :')
pi_53294723
Wat ik al helemaal schandalig vind is dat Beatrix er bijvoorbeeld per jaar weer maar liefst een ton op vooruitgaat.
  woensdag 19 september 2007 @ 11:19:15 #23
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_53295104
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat ik al helemaal schandalig vind is dat Beatrix er bijvoorbeeld per jaar weer maar liefst een ton op vooruitgaat.
Waarom moet zij er op vooruit gaan, maar de gemiddelde burger er op achteruit gaan. De economie draait als een tiet, maar zie je er ook maar iets van terug? Nee "we moeten het dak repareren nu de zon schijnt"
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  woensdag 19 september 2007 @ 11:48:54 #24
65330 Ruzbeh
pi_53295868
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:03 schreef Tuvai.net het volgende:
Klagen over het Koningshuis vind ik dan wel volkomen terecht. Ik ben ook tegen de monarchie. Het kost ons allemaal bakken met geld, maar dat geld hebben we juist zo hard nodig.
pi_53295917
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:48 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Klagen over het Koningshuis vind ik dan wel volkomen terecht. Ik ben ook tegen de monarchie. Het kost ons allemaal bakken met geld, maar dat geld hebben we juist zo hard nodig.
Het koningshuis wag mat mij betreft opdoeken. Allemaal wel leuk en aardig die familiereisjes, tentoonstellingen en poppenkasten, maar wat mag dat wel niet allemaal kosten elke keer?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')