abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53286093
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:39 schreef Soempie het volgende:
Nou nu komt het hoor. Simpel voorgesteld dan.

Vroeger werd om epilepsie te verhelpen als laatste middel ook wel geopereerd. De hersenhelften zijn verbonden door het corpus callosum en dat sneden ze dan door.

Met die mensen waarbij de linker- en rechterhersenhelft niet meer met elkaar verbonden zijn door het corpus callosum hebben ze onderzoek gedaan. Ze functioneerden overigens gewoon normaal, op het eerste gezicht, in het dagelijks leven.

Je weet vast wel dat de rechterhersenhelft verbonden is aan de linkerkant van het lichaam en de linkerhersenhelft aan de rechterkant.

Met een speciaal testapparaat lieten ze een afbeelding zien -een appel bijvoorbeeld- via het rechteroog. De linkerhersenhelft is dan betrokken en in die helft zit ook het spraakcentrum. Patienten konden dan benoemen dat ze een appel zagen.
Lieten ze de appel zien via het linkeroog, dan niet, omdat dat niet verbonden was met het spraakcentrum.

In de rechterhersenhelft zit wel het visuele/ ruimtelijke gebied. Ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Ze lieten proefpersonen met de rechter- en linkerhand geometrische figuren natekenen. Rechtshandige mensen konden het toch met hun linkhand het best, omdat die hand verbonden is met de rechterhersenhelft.

[afbeelding]

Met links kunnen ze de ruimtelijke figuren beter tekenen, terwijl ze eigenlijk rechtshandig zijn.

Interessant inderdaad!
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:42:42 #227
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_53286148
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:39 schreef Whiteguy het volgende:

[..]

Officieel ben je al alcoholist als je 2 biertjes per dag drinkt geloof ik of als je op EEN dag in de week 6+ glazen drinkt. Onzin natuurlijk
Ja, ik ben weekendverslaafd, maar dat wist ik al
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_53286277
Volgens mij zijn er volgens die definitie heeeeel veeeeel mensen alcholverslaafd (ik wel )
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_53286396
drink jij áltijd 2 biertjes per dag dan?
pi_53286473
nee, door de week eigenlijk niet. Tenzij er bezoek is en er een wijntje bij het eten gedronken wordt. Maar over die meer dan 6 glazen op een avond in het weekend ga ik zeker bijna wekelijks heen
pi_53286499
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:47 schreef B.ertha het volgende:
drink jij áltijd 2 biertjes per dag dan?
Of 1 keer in het weekend 6 biertjes. Dat is ook genoeg om alcoholist te zijn.
Ik weet niet wat normaal is in het uitgaanscircuit, maar onder de studenten zijn er dan héél veel alcoholisten.
pi_53286704
Ik ga maffen
pi_53286759
Welterusten Jojo

En ik verval weer in mijn oude patroon...ik moet hier weg.
  dinsdag 18 september 2007 @ 22:57:27 #234
48760 TradeMarkie
Mijn meterkast is 80 cm
pi_53286767
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ga maffen

Ik ga ook slapen, morgen een half uurtje eerder beginnen, zodat ik wat eerder weg kan, gelijk uit m'n werk door naar eindhoven om psv te bekijken en dan hopelijk met de laatste trein nog in Hoorn belanden, zodat ik 1 kwart over 1 thuis ben, anders moet ik in A'dam blijven slapen en morgenochtend meteen vanuit daar naar m'n werk, druk druk druk dus
Don't ask me what I think of you
I might not give the answer that you want me to
Wind mee is wind tegen als je de andere kant op wil
pi_53286829
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:55 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Ik ga maffen
Ik ook Morgen weer om 7 uur zwemmen.

Welterusten allemaal.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_53286847
Welterusten allemaal
pi_53286930
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 22:39 schreef Soempie het volgende:
Nou nu komt het hoor. Simpel voorgesteld dan.

Vroeger werd om epilepsie te verhelpen als laatste middel ook wel geopereerd. De hersenhelften zijn verbonden door het corpus callosum en dat sneden ze dan door.

Met die mensen waarbij de linker- en rechterhersenhelft niet meer met elkaar verbonden zijn door het corpus callosum hebben ze onderzoek gedaan. Ze functioneerden overigens gewoon normaal, op het eerste gezicht, in het dagelijks leven.

Je weet vast wel dat de rechterhersenhelft verbonden is aan de linkerkant van het lichaam en de linkerhersenhelft aan de rechterkant.

Met een speciaal testapparaat lieten ze een afbeelding zien -een appel bijvoorbeeld- via het rechteroog. De linkerhersenhelft is dan betrokken en in die helft zit ook het spraakcentrum. Patienten konden dan benoemen dat ze een appel zagen.
Lieten ze de appel zien via het linkeroog, dan niet, omdat dat niet verbonden was met het spraakcentrum.

In de rechterhersenhelft zit wel het visuele/ ruimtelijke gebied. Ik weet even niet hoe ik het anders moet zeggen. Ze lieten proefpersonen met de rechter- en linkerhand geometrische figuren natekenen. Rechtshandige mensen konden het toch met hun linkhand het best, omdat die hand verbonden is met de rechterhersenhelft.

[afbeelding]

Met links kunnen ze de ruimtelijke figuren beter tekenen, terwijl ze eigenlijk rechtshandig zijn.
Heb ik eerder iets van op tv gezien dacht ik. Tot wanneer werd die verbinding eigenlijk weggehaald (als middel tegen epilepsie)?

Heb ook ooit iets gezien of gelezen over mensen die een ernstig ongeluk meegemaakt hadden waardoor ze aan één kant van hun hoofd flinke hersenschade op hadden gelopen. En dan ook niet bij een deel wat voor vitale functies zorgt (dus waarschijnlijk gewoon alleen de grote hersenen/cerebrum) waardoor ze er relatief goed vanaf kwamen. Het bracht wel problemen met zich mee (weet zo niet meer welke) doordat simpelweg een stuk uit een hersenhelft ontbrak.

Doktoren hebben ooit bij iemand die die hersenschade had operatief een hersenhelft verwijderd als een soort van laatste redmiddel. Operatie geslaagd en alles en al snel bleek dat het stukken beter met die persoon ging dan ze ooit hadden kunnen verwachten. De overgebleven hersenhelft nam simpelweg steeds meer taken op zich en de dingen die daarvoor nog zo slecht gingen (met een goede en en beschadigde helft) waren na loop van tijd nauwelijks meer aanwezig. Daarna is bij meerdere mensen hetzelfde gedaan en voor zover ik weet is dat altijd goed gegaan en hadden de mensen daarna iig altijd minder klachten dan daarvoor.

Genoeg nutteloos getypt
pi_53287139
Nee, nog niet
maar wel bijna
pi_53287196
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 23:05 schreef Supersheep het volgende:
En iedereen is weg

De hersenen zijn best flexibel. Bepaalde gebieden kunnen inderdaad taken overnemen.

Dit is ook wel grappig:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Motor_homunculus
pi_53287362
Geweldig, een kat met tandpasta erop en kattenharen op mn tandenborstel Lompe beesten
pi_53287386
Maar goed, ik ga dus naar bed

pi_53287398
Trusten, B.
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:52:09 #244
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_53288637
Welterusten, Yuri
  dinsdag 18 september 2007 @ 23:56:28 #246
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  woensdag 19 september 2007 @ 00:18:56 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_53289284
Heeft iemand hier de film Mr Brooks al gezien?
  woensdag 19 september 2007 @ 00:24:24 #248
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53289405
Goedenavond u saam

Ik had net iets geks. Ik liep van het centraal station naar de Randstadrail. Daarvoor moest ik onder een tunneltje door. In dat tunneltje liepen 2 antilliaanse meiden in vol ornaat te discussieren of het moeilijker was opera te zingen of "gewone" muziek.

Vervolgens schoten ze één of ander knakker aan en die gingen ze even uithoren. Compleet met achterbuurtaccent

Loop ik zo een stukje verder begint één van die meiden ineens een stukje opera te zingen. En dat klonk goed
Het was niet veel maar ze had echt een stem
Mooie acoustiek ook in dat tunneltje
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 19 september 2007 @ 00:35:22 #249
171422 LadyBlack
paint it black
pi_53289616
onverwachte talenten
  woensdag 19 september 2007 @ 00:36:53 #250
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_53289647