abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 september 2007 @ 09:51:02 #101
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53507983
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:44 schreef Ticootje het volgende:
Het maakt luizen volgens mij niet heel veel uit. Als je iemand in de buurt hebt met luizen, kan je er gif op innemen dat je zelf ook moet gaat kammen. maakt niet uit of je nu elke dag je haar wast of dat je elke dag je haar invet. Die krengen lopen gewoon over, en als je ze eenmaal hebt, zie er dan maar eens af te komen.
ik ben zo blij dat dát me nog steeds bespaard is gebeleven...
goed beleid op school, en haren van de kinderen vol gel smeren...

geen idee of het echt preventief werkt, het schijnt zo, maar ben al meerdere plagen luisvrij doorgekomen.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_53508104
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

geen idee of het echt preventief werkt, het schijnt zo, maar ben al meerdere plagen luisvrij doorgekomen.
Wij niet
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:05:54 #103
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53508302
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij niet
ow.... lijkt me echt een ramp...
conditioner met een paar druppels tee-tree oil schijnt wel preventief te werken.
vriendin doet dit nu bij haar dochter nadat die een paar keer luizen had gehad. tot nu toe werkt het, maar de vorige besmettingen waren ook met een tussenpoos van 2 jaar
en ik ga mijn jongens geen conditioner in hun haar doen
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  donderdag 27 september 2007 @ 10:09:49 #104
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53508411
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Wij niet
wij ook niet. het is ook geen schande op zich, gewoon enorm vervelend. alles een beetje uit gaan wassen, dingen die niet gewassen kunnen worden een week in een dichte vuilniszak stoppen etc.etc.

en dan nog na de behandeling het gevoel hebben of het écht wel weg is, want het jeukt nog steeds een beetje (zal de geirriteerde hoofdhuid wel zijn dan ). daarnaast moet je dus nog blijven kammen en komen de dode neten los, waar je spontaan weer de kriebels van krijgt

het is gewoon een erg vervelend probleem, en alsje pech hebt wordt je kind na de behandeling vrolijk weer besmet door iemand die nog niet behandeld is, en zo is het cirkeltje weer rond.

ik heb ze zodoende zelf ook gehad, en je voelt je gewoon vies en ongemakkelijk. mensen die tegen je praten ga je automatisch een beetje meer op afstand houden i.v.m. besmetting. ná de behandeling dus die twijfel of het écht wel weg is. ik kan me dus absoluut niet voorstellen hoe iemand hier WEKEN mee rond kan lopen en zich er niet druk om maken.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  donderdag 27 september 2007 @ 10:12:21 #105
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53508453
ik ook niet...
Heb het van heel dichtbij meegemaakt dus en het heeft zo'n impact.
ik hoop maar dat mensen niet realiseren dat die beesten niet op je eigen hoofd blijven. Want als ze dat wel doen is het helemaal schandalig...
pi_53508942
Nou, ik kan je vertellen, het jeukt echt als een gek. Je blijft er echt niet weken mee rondlopen zonder dat je het weet.

Ik vind het inderdaad zo dat mensen die ze hebben gewoon moeten zorgen dat ze ze kwijtraken. doorlopen vind ik wel een schande!
pi_53509098
quote:
Op donderdag 27 september 2007 09:51 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Volgens mij werkt dat. Ik had vroeger altijd enorm veel gel in mn haar (tegenwoordig een stuk minder ) En terwijl klasgenootjes van me luizen ahdden, heb ik nog nooit ergens last van gehad..
pi_53509163
Wij doen preventief tee-tree- spray in het haar. tot nu toe blijven we redelijk luizen vrij. Af en toe nog 1 maar omdat we zovaak kammen hebben we ze zo te pakken.

Maar goed ze komen toch nog steeds van school af. Sommige ouders doen er niets aan.
  donderdag 27 september 2007 @ 12:08:16 #109
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53511565
quote:
Op donderdag 27 september 2007 10:41 schreef Ticootje het volgende:
Wij doen preventief tee-tree- spray in het haar. tot nu toe blijven we redelijk luizen vrij. Af en toe nog 1 maar omdat we zovaak kammen hebben we ze zo te pakken.

Maar goed ze komen toch nog steeds van school af. Sommige ouders doen er niets aan.
écht

hier standaard luizencapes en controle na elke vakantie. als iedereen luisvrij is gaan de capes weer weg. Na een melding ook weer capes en wekelijkse controle. als iedereen weer vrij is, gaat de controle weer maandelijks.

Het is een heel werk, maar echte uitbraken zijn al een jaar niet meer voorgekomen.
pi_53511635
Nee hoor, er blijven ouders die er gewoon niets aan willen doen --> "Dat heeft mijn kind niet".

Met als gevolg dat de hele klas besmet wordt.
  donderdag 27 september 2007 @ 12:22:53 #111
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53511957
quote:
Op donderdag 27 september 2007 12:10 schreef Ticootje het volgende:
Nee hoor, er blijven ouders die er gewoon niets aan willen doen --> "Dat heeft mijn kind niet".

Met als gevolg dat de hele klas besmet wordt.
mén

ben je lekker mee...
pi_53512044
Jep, daarom vind ik het onbegrijpelijk dat mensen ermee rond blijven lopen.

Luizen zijn gewoon zo vreselijk smerig!!!
pi_53515369
Hallo,
ik ben de vriend van Gutnre, die kerel met die vieze luizen!
Wat een zeikerds hier! NIemand heeft dreads maar iedereen heeft z'n mond er van vol!
Verzorging is niet het probleem, ik was m'n dreads net als iedereen die zijn haar wast!
Die luizen zijn dus niet het gevolg van onverzorgd haar (overigens hebben luizen een voorkeur voor schoon en vetloos haar, zoals jullie wellicht wel weten).
Van april tot augustus dit jaar heb ik vrijwilligerswerk gedaan in Brazilie. Daar heb ik gewerkt met straatkinderen, en wellicht kunnen jullie je voorstellen dat hygiene daar een groter probleem is.
Luizen zijn daar niet zo moeilijk op te lopen en vervolgens was je het er ook niet zo gemakkelijk even uit. Kammen is ook geen optie.
Het probleem is inmiddels opgelost. Chemische middeltjes van de apotheek werken voldoende.
Ik heb wel last gehad van jeuk, maar heb nooit gedacht dat het van luizen zou komen. In de eerste instantie dacht ik dat de jeuk eerder veroorzaakt werd door een sterk verbrande en vervellende hoofdhuid. Pas anderhalve week geleden ben ik erachter gekomen dat het weldegelijk luizen waren en heb ik gelijk actie ondernomen. Van andere besmettingen heb ik niks gezien of gehoord.
Dus kutmutsen! Maar je maar niet druk! Het gevaar is geweken!

Met vriendelijke groet,

Martijn
  donderdag 27 september 2007 @ 14:35:35 #114
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53515935
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_53516036
kumutsen
  donderdag 27 september 2007 @ 14:48:53 #116
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53516344
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:38 schreef Ticootje het volgende:
kumutsen
wassen op 60 graden!
pi_53516499
Goorlap
pi_53516530
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:53 schreef kikoooooo het volgende:
Goorlap
Met een heel klein piemeltje.... waar we met zn allen op hebben getrapt..
  donderdag 27 september 2007 @ 15:00:57 #119
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53516741
Ik vind het een verbazingwekkend entertaining einde... vooral ook die nadruk op het vrijwilligerswerk in Brazilië, volgend jaar loopt hij stage bij de FARC
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  donderdag 27 september 2007 @ 15:02:48 #120
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53516787
* L.Denninger nomineert dit topic voor "TOPIC VAN HET JAAR"

edit, bijna vergeten :
Dreads, bah
zzz
  donderdag 27 september 2007 @ 15:11:10 #121
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_53517023
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:00 schreef TheChemeng het volgende:
Ik vind het een verbazingwekkend entertaining einde... vooral ook die nadruk op het vrijwilligerswerk in Brazilië, volgend jaar loopt hij stage bij de FARC
Dat is Colombia, kutmuts...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  donderdag 27 september 2007 @ 15:13:55 #122
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_53517110
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zover kwam ik zelf ook nog wel maar die meid begon ook met vrijwilligerswerk voor straatkinderen
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  donderdag 27 september 2007 @ 15:28:53 #123
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_53517570
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:14 schreef Gutnre het volgende:
Hallo,

Met vriendelijke groet,

Martijn
foto?
  donderdag 27 september 2007 @ 15:30:28 #124
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_53517619
quote:
Op donderdag 27 september 2007 15:11 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Denk je dat die guerrilla's allemaal aardrijkskunde gehad hebben dan ?
zzz
  donderdag 27 september 2007 @ 15:36:11 #125
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_53517764
quote:
Op donderdag 27 september 2007 14:14 schreef Gutnre het volgende:
Hallo,
Van andere besmettingen heb ik niks gezien of gehoord.
Met vriendelijke groet,

Martijn
Wat denk je? dat luizen onder begeleiding van marsmuziek de oversteek wagen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')