abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53280967
Dean al ingeschreven voor de basisschool? Ik lig nog m'n hoofd te breken naar welke peuterspeelzaal ik onze dreumes heen stuur
Ik had echt geen idee dat er wachtlijsten op een basisschool zouden zijn. Zou ik daar nu al voor moeten gaan kijken? Wij zijn trouwens van plan nog te verhuizen voor de basisschool tijd, dus ik zou nog niet weten waar ik moet beginnen.

Of misschien heb je daarvoor een speciale reden Vivi?
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53281247
Volgens mij mag je je hier wel op meer scholen inschrijven. We zijn eerst gaan kijken en hebben toen een keuze gemaakt.
Wachtlijsten zijn hier nergens dus ik heb me pas ingeschreven op de school van onze keuze 6 maanden voordat hij 4 werd.
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zou zelf niet gaan voor een school in een andere stad. Dan zit het kind zo ver van vriendjes en vriendinnetjes vandaan, dat lijkt me niks.
Dat is dus ook een beetje waar ik mee zit. Ik ben niet helemaal happig op de scholen bij ons in de buurt, maar om hem nou naar de andere kant van de stad te brengen lijkt me ook niet ideaal idd, ivm spelen etc.
Ik was ook niet zo happy bij de scholen uit de buurt. We hebben dan ook gekozen voor een school 9 km verder (wel nog in dezelfde stad) en in de wijk waar mijn ouders wonen dus dat scheelt ook

Het is inderdaad een beetje een gedoe met spelen met vriendjes. Er valt altijd wel een mouw aan te passen en andere ouders doen er ook niet zo moeilijk over maar soms is het wel lastig.
Rijdt je een kwartier door de stad om hem te gaan halen wil hij afspreken en ben je dus voor niks gekomen, om hem dan 2 uur later alsnog op te halen (weer een kwartier door het centrum).
Ouderavonden weer die kant op (terwijl je er 's morgens en s' middags uiteraard nog geweest bent). Je scheurt wat af soms...

maar alles went en al met al valt het wel mee
maar straks even op de fiets naar een vriendje van school is er dus niet bij en dat is wel jammer

[ Bericht 4% gewijzigd door lily op 18-09-2007 20:53:21 ]
pi_53281504
Naar aanleiding van Vivi's post ben ik de school van onze keuze gaan bellen en daar vond men het de normaalste zaak van de wereld om een dreumes in te schrijven. In 2010 krijgen we een kennismakingsgesprek maar ze staat wel alvast op de wachtlijst. Omdat het een vrij kleine (vrije)school is zonder mogelijkheid tot het bijmaken van een extra kleutergroep én waarbij broertjes en zusjes van kinderen die er al op zitten voorrang krijgen is zitten de wachtlijsten al vrij snel behoorlijk vol schijnbaar.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:16:57 #29
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53282683
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 20:37 schreef lcicle het volgende:
Dean al ingeschreven voor de basisschool? Ik lig nog m'n hoofd te breken naar welke peuterspeelzaal ik onze dreumes heen stuur
Ik had echt geen idee dat er wachtlijsten op een basisschool zouden zijn. Zou ik daar nu al voor moeten gaan kijken? Wij zijn trouwens van plan nog te verhuizen voor de basisschool tijd, dus ik zou nog niet weten waar ik moet beginnen.

Of misschien heb je daarvoor een speciale reden Vivi?
Ik heb hem toen hij 4 maanden was ingeschreven omdat een vriendin van mij met een wat ouder kindje mij daarop attendeerde...volgens de scholen was ik laat met inschrijven en hielden ze een slag om de arm of ze hem nog konden plaatsen

Ik heb hem ook meteen maar ingeschreven voor Huize Avondrood..
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 18 september 2007 @ 21:17:53 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53282736
Ow, en verder wat Owlet zegt
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53282908
Jeutje! Ik schrik hier eigenlijk best wel van..
Ik dacht altijd: een kind is leerplichtig dus zo'n wachtlijst zal wel niet opgaan bij een basisschool. Toch maar eens her en der gaan informeren. Van mensen uit mijn omgeving met kinderen die nu naar de basisschool gaan heb ik er (gelukkig misschien?) nog nooit van gehoord. Dus misschien valt het hier wel mee.

Zoniet, bedankt voor de tip Vivi en owelt
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_53282974
pfffffffff nog even en je moet plannen dat je in de toekomst wellicht zwanger wil worden en je toekomstige kind al 5 jaar voor de verwachte geboorte inschrijven voor kdv, psz en basisschool

Geen idee wat de regels hier erover zijn, maar ik hoop wel voor Pepijn 4 is verhuisd te zijn.
pi_53283639
ik vind 't ook absurd dat dat vroege inschrijven kennelijk in sommige plaatsen al nodig is. hier mocht je je geloof ik ook echt maar voor 1 school tegelijkertijd inschrijven. en dat hebben we voor Piet vorig jaar pas gedaan, na een uitgebreid rondje langs een aantal basisscholen hier in de buurt. Anna gaan we daar binnenkort ook maar vast inschrijven. ze staat in elk geval al wel op de wachtlijst voor de naschoolse opvang.
ik vraag me altijd af hoe dat dan allemaal in vredesnaam moet als je een keer verhuist naar een ander woonplaats. dan moet je kind toch ook vrij snel op een school terecht kunnen?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 18 september 2007 @ 21:41:49 #34
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53283705
Hier is inschrijven vanaf het moment dat kindje 2,5 is vrij standaard. Eerder eigenlijk niet, alhoewel ik natuurlijk niet weet hoe dat op de Vrije School is. We hebben Isa inderdaad ook meteen op de wachtlijst voor BSO laten zetten...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Milf dinsdag 18 september 2007 @ 21:44:04 #35
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_53283806
Ik ben zo blij dat ik op het " platteland in een boerendeurp" woon. Hier hebben ze geen wachtlijsten. Zelfs niet voor kinderopvang.

Ik kan kiezen uit drie basisscholen. Ze staan alledrie tussen de 500 meter en 1 kilometer van mijn huis vandaan. Kan ze heerlijk met vriendjes en vriendinnetjes uit de wijk spelen.
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_53284347
We hoeven Kim toch niet nu al in te schrijven voor de basisschool?!
Lijkt me wel wat vroeg. Maar misschien toch maar eens navragen. Maar eerst de psz/kdv ed bellen of er een wachtlijst is. Hoor hier in de buurt van niet, maar je weet het maar nooit.
  woensdag 19 september 2007 @ 08:50:05 #37
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_53291882
Het schijnt zelfs zo te zijn in bepaalde steden (Amsterdam, om maar een voorbeeld te noemen) moeders met de echofoto's in de hand hun nog ongeboren kind komen inschrijven. Vooral om te willen voorkomen dat hun kind op een zwarte school terechtkomt.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_53292301
miesje start maandag op de PSZ, die gekoppelt is aan de school waar we haar op willen hebben, wou dus ook maar eens achteraan gaan om haar daar in te schrijven. Deze school is een kleine school, dus verwacht dat het eigenlijk echt wel nodig is om haar nu al in te schrijven.
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_53306067
Wij gaan donderdag op zoek naar een pzs en als Mikael oud genoeg is om daar naar toe te gaan gaan we op zoek naar een basisschool.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  woensdag 19 september 2007 @ 18:59:08 #40
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_53307422
Kai staat al ingeschreven bij de Montessorischool hier in de buurt sinds hij een jaar is maar nu moeten we door de verhuizing weer helemaal opnieuw beginnen. Begin oktober hebben we een intakegesprek bij een andere school. Kai is dan net 3 en volgens degene die ik aan de telefoon had kan het best wel eens zo zijn dat er geen plek meer voor hem is.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_53311823
Merlijn gaat ws naar de school in het dorp langs ons. Is meteen makkelijk met de naschoolse opvang en familie in de buurt. Verder staat de school beter aangeschreven dat de school in ons eigen dorp. Het is maar 2km hier vandaan dus wel te doen. En er komen meer leerlingen uit de verschillende dorpen of de andere kant van het dorp ipv de plaatselijke basisschool. Volgens mij hoef je hier pas met 3 in te schrijven.

[ Bericht 5% gewijzigd door Randa_v op 19-09-2007 21:57:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')