abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:47:14 #1
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53263209
Volgens mij was er nog geen topic over deze Spaans/Servische aanvaller van Barça.
quote:
Bojan Krkić

Bojan Krkić Pérez (Linyola, 28 augustus 1990) is een Catalaanse-Servische voetballer. Hij is de zoon van een Servische vader en een Catalaanse moeder. Krkić speelt als aanvaller voor FC Barcelona en het Spaans voetbalelftal en hij wordt beschouwd als één van de grootste talenten van de club.

Clubvoetbal

Krkić kwam in 1999 bij FC Barcelona. Hij ontwikkelde zich tot een zeer doeltreffende spits met 899 doelpunten in zeven seizoenen (1999-2006), een aantal dat hem in die periode een gemiddelde van maar liefst 3.5 goals per wedstrijd opleverde. Krkić ontwikkelde zich in het seizoen 2005/2006 spectaculair. Hij startte de jaargang als speler van de Cadete B, het elftal voor 14-jarigen. In hetzelfde seizoen speelde Krkić ook voor de Cadete A, de Juvenil B en zelfs de Juvenil A, het hoogste jeugdelftal van de club. In de Juvenil A was hij aan het einde van het seizoen 2005/2006 samen met Giovanni Dos Santos de ster van het team dat zowel de Copa del Rey Juvenil als het kampioenschap in de División de Honor won. In de voorbereiding van het seizoen 2006/2007 speelde Krkić mee met Barça B en in november 2006 maakte hij zijn debuut voor het tweede elftal van FC Barcelona in de Segunda División B tegen SD Huesca. Zijn eerste doelpunt volgde een week later tegen Benidorm CD. Ondanks zijn jonge leeftijd groeide Krkić al snel uit tot een vaste waarde voor Barça B.

Op 24 april 2007 debuteerde Krkić op zestienjarige leeftijd in het eerste elftal. In een vriendschappelijke wedstrijd bij Al-Ahly (0-4) ter gelegenheid van het honderdjarige bestaan van de Egyptische club startte de aanvaller in de basis. Na 25 minuten scoorde Krkić op aangeven van Javier Saviola. Slechts één keer in de geschiedenis van FC Barcelona was er een debutant die jonger was én die bij zijn debuut wist te scoren. In 1912 maakte Paulino Alcántara, destijds 15 jaar oud, bij zijn debuut drie doelpunten tegen Català SC. Op de lijst van jongste debutanten van FC Barcelona staat Krkić op de vierde plaats na Alcántara (15 jaar en 4 maanden), Haruna Babangida (15 jaar en 9 maanden) en Lionel Messi (16 jaar en 4 maanden).

Uiteindelijk werd Krkić voorafgaand aan het seizoen 2007/2008 door trainer Frank Rijkaard definitief overgeheveld naar het eerste elftal. Op 16 september maakte hij zijn debuut in de Primera División. In de wedstrijd tegen CA Osasuna kwam de aanvaller tijdens de tweede helft als vervanger van Giovani Dos Santos in het veld.

Nationaal elftal

In mei 2006 behaalde Krkić met Spanje de derde plaats op het EK Onder-17 in Luxemburg. Bovendien werd hij met vijf doelpunten topscorer van het toernooi. In februari 2007 was Krkić één van de drie Spanjaarden in de Europese selectie voor de UEFA/CAF Meridian Cup, naast Aarón Ñíguez van Valencia CF en Guillem Savall van RCD Espanyol. In de eerste wedstrijd (6-1), die gespeeld werd in FC Barcelona B's thuisstadion Mini Estadi, scoorde Krkić als invaller het vijfde Europese doelpunt. In mei 2007 speelde Krkić voor de tweede keer op het EK Onder-17, ditmaal in België. Spanje won het toernooi en Krkić was basiswaarde. In de halve finale, die na strafschoppen gewonnen werd van België, maakte hij zijn eerste doelpunt. De aanvaller schoot vanaf ongeveer dertig meter over de Belgische doelman Jo Coppens binnen na kort daarvoor al de paal te hebben geraakt. In de penaltyserie benutte Krkić zijn strafschop. In de finale tegen Engeland (1-0) scoorde hij uit de rebound van een afgeweken schot van Francisco Mérida het winnende doelpunt.

In augustus en september 2007 nam Krkić met Spanje deel aan het WK Onder-17 in Zuid-Korea. Hij scoorde vijf keer op het WK: tweemaal tegen Honduras in de groepsfase, tweemaal tegen Noord-Korea in de achtste finale en één keer tegen Ghana in de halve finale. Zijn doelpunt tegen Ghana was het winnende, maar vlak voor tijd ontving Krkić zijn tweede gele kaart waardoor hij de finale moest missen. Zonder hem verloor Spanje de finale na strafschoppen van Nigeria.

Bron: Wikipedia
Hier een fuckin' heerlijke actie van Bojan Krkić: http://nl.youtube.com/watch?v=WqAodZs2S5s
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53263752
Die heeft het echt in zich, hij heeft het gewoon.
That's all folks!
pi_53263803
Net zo'n over het paard getild figuur als ronaldinho

leuk en aardig dat trucje in dat filmpje, maar het had geen enkel nut
pi_53264069
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:33 schreef NoelGallagher het volgende:
Net zo'n over het paard getild figuur als ronaldinho NoelGallagher

leuk en aardig dat trucje in dat filmpje, maar het had geen enkel nut
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53264160
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:47 schreef Tim_G het volgende:

[..]

jij boefje

ik heb liever een timmy simons in mijn elftal dan een krkic
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:51:34 #6
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53264168
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:33 schreef NoelGallagher het volgende:
Net zo'n over het paard getild figuur als ronaldinho

leuk en aardig dat trucje in dat filmpje, maar het had geen enkel nut
Alle gemiste kansen hebben dan geen nut, als je het achteraf bekijkt. Dit was gewoon een geweldige actie waar bijna een treffer uit voort komt en als hij gezeten had, zou dit een historische treffer geworden zijn!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53264209
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:51 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Alle gemiste kansen hebben dan geen nut, als je het achteraf bekijkt. Dit was gewoon een geweldige actie waar bijna een treffer uit voort komt en als hij gezeten had, zou dit een historische treffer geworden zijn!
HE-LE-MAAL MIS dus
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:55:24 #8
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53264237
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:54 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

HE-LE-MAAL MIS dus
Klopt, dus moeten we alle gemiste kansen dan maar bagatelliseren? Dit was gewoon een voortreffelijke actie, hij creëert een grote kans vanuit het niets, mist een beetje geluk om hem ook daadwerkelijk af te maken.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:56:01 #9
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53264253
Leuk talent dat nog heeeeeel veel moet leren.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53264273
toch vind ik het maar een overrated mannetje.
pi_53264327
Waar baseer je je oordeel op Noel?
That's all folks!
pi_53264371
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:00 schreef -Vaduz- het volgende:
Waar baseer je je oordeel op Noel?
Krkić kwam in 1999 bij FC Barcelona. Hij ontwikkelde zich tot een zeer doeltreffende spits met 899 doelpunten in zeven seizoenen (1999-2006), een aantal dat hem in die periode een gemiddelde van maar liefst 3.5 goals per wedstrijd opleverde.

oke, het is niet slecht, integendeel zelfs maar das waren bij jeugdteams van barca en nu wordt ie meteen de hemel in geprezen, nieuwe ronaldinho, beste talent allertijden, weet ik het allemaal wat, laat hem zich eerst maar eens bewijzen bij het echte barca, (en dan niet die oefenwedstrijdjes) en in de CL
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:06:37 #13
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_53264474
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:02 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Krkić kwam in 1999 bij FC Barcelona. Hij ontwikkelde zich tot een zeer doeltreffende spits met 899 doelpunten in zeven seizoenen (1999-2006), een aantal dat hem in die periode een gemiddelde van maar liefst 3.5 goals per wedstrijd opleverde.
Ach ja, dat had Portillo ook bij real.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_53264486
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:02 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Krkić kwam in 1999 bij FC Barcelona. Hij ontwikkelde zich tot een zeer doeltreffende spits met 899 doelpunten in zeven seizoenen (1999-2006), een aantal dat hem in die periode een gemiddelde van maar liefst 3.5 goals per wedstrijd opleverde.

oke, het is niet slecht, integendeel zelfs maar das waren bij jeugdteams van barca en nu wordt ie meteen de hemel in geprezen, nieuwe ronaldinho, beste talent allertijden, weet ik het allemaal wat, laat hem zich eerst maar eens bewijzen bij het echte barca, (en dan niet die oefenwedstrijdjes) en in de CL
Die jongen is 17......... dan kan je nog geen 3 CL finales gespeeld hebben........ De cijfers die hij nu kan weerleggen zijn gewoon indrukwekkend.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53264495
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:56 schreef NoelGallagher het volgende:
toch vind ik het maar een overrated mannetje.
Hoe vaak heb je hem al zien spelen?
pi_53264496
Ik vond hem in de jeugdkampioenschappen al overtuigen, maar oke, op het hoogste podium heeft hij nog veel te bewijzen. We gaan het zien.
That's all folks!
pi_53264570
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:07 schreef Tim_G het volgende:

[..]

Die jongen is 17......... dan kan je nog geen 3 CL finales gespeeld hebben........ De cijfers die hij nu kan weerleggen zijn gewoon indrukwekkend.
Ja, oke, dat zeg ik ook niet, maar laat hem eerst maar eens wat zien op het allerhoogste niveau, dan trek ik wel mijn oordeel Ik vind hem niet echt bijzonder
  dinsdag 18 september 2007 @ 10:16:43 #18
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53264656
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:11 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ja, oke, dat zeg ik ook niet, maar laat hem eerst maar eens wat zien op het allerhoogste niveau, dan trek ik wel mijn oordeel Ik vind hem niet echt bijzonder
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:07 schreef sjimz het volgende:

[..]

Hoe vaak heb je hem al zien spelen?
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53264670
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:11 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

Ja, oke, dat zeg ik ook niet, maar laat hem eerst maar eens wat zien op het allerhoogste niveau, dan trek ik wel mijn oordeel Ik vind hem niet echt bijzonder
Wat doe je nu dan?

hoe trek je eigenlijk een oordeel?
pi_53264710
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:17 schreef sjimz het volgende:

[..]

Wat doe je nu dan?

hoe trek je eigenlijk een oordeel?
goed opgemerkt
ja, ik bedoel dat ik hem op het hoogste niveau nog niet bijzonder vind, het zal wel komen aan zn jeugd te zien, maar hij wordt nu al helemaal de hemel ingeprezen, wat ik beetje overdreven vind.
pi_53264888
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:19 schreef NoelGallagher het volgende:

[..]

goed opgemerkt
ja, ik bedoel dat ik hem op het hoogste niveau nog niet bijzonder vind, het zal wel komen aan zn jeugd te zien, maar hij wordt nu al helemaal de hemel ingeprezen, wat ik beetje overdreven vind.
Op het, op zijn leeftijd, hoogste nivo heeft hij zich wel bewezen dacht ik zo.
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_53265154
Heerlijke spits van wat van hem heb gezien bij verschillende jeugdtoernooien, scoorde vaak beslissende doelpunten.

Al vind ik doelpuntgemiddelde nogal dubieus, maargoed.
pi_53269152
3,5 doelpunt per wedstijd is inderdaad wel erg hoog.
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_53269235
Giovanni - Bojan - Messi

kutaanval
pi_53269489
Prachtige actie afgelopen zondag. Jammer dat die er niet inging. Ik ben benieuwd hoe hij zich verder ontwikkeld. Dat hij een groot talent is, is duidelijk. Hopelijk kan hij dit seizoen veel minuten pakken en al wat goaltjes mee pikken. Deze jongen ga ik met grote belangstelling volgen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')