abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53262882
Heb een vaag probleem.

Als de verwarming uitstaat komt er rook/stoom uit de blowers, staat ie aan hetzelde (alleen wat erger).

Gaat de airco aan, dan heb ik nergens last van..

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
West Ham supporters, check: Dutchirons
Dutch Football Manager Site!
Determined to deliver, destined to dominate. - The Third Movement
  dinsdag 18 september 2007 @ 08:37:47 #2
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_53263097
Lijkt op je koppakking als ik het zo hoor. Het het met een oude auto van de zaak ook gehad...
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_53263333
En die rook, waar ruikt dat naar?

Rook alszijnde vuur?
Koelvloeistof,
Stoom?
Rioollucht?
Sigarettenrook?

Wat voor rook!
pi_53263383
Geen echte lucht... Het lijkt veel op stoom
pi_53263398
Bij mij kwam er rook uit omdat de Fan vast zat.. en daardoor de fan-motor te heet werd.
Rookworst zonder "R" is ookworst!
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:06:31 #6
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_53263440
Ik zat laatst in de coffeeshop en nou... die zat helemaal vol met blowers waar rook uit kwam!

Dus ik denk dat het vrij normaal is!

* SicSicSics biedt zijn excuses aan voor deze onmogelijk flauwe opmerking deze dinsdag!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:22:38 #7
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_53263646
Kachelradiateur stuk.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
  dinsdag 18 september 2007 @ 09:23:20 #8
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_53263654
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Kachelradiateur stuk.

roger that.
pi_53265085
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 09:22 schreef Herr.Flick het volgende:
Kachelradiateur stuk.

Heb je daar dan ook last van als de kachel uit is?
pi_53265669
Waar stinkt het naar? Koelvloeistof of electra?
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_53265688
Overigens, in beide gevallen is het niet goed als het zo ernstig is dat het gaat roken, .
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_53265924
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:01 schreef Frezer het volgende:
Waar stinkt het naar? Koelvloeistof of electra?
Iig niet electra, ben wat verkouden dus ruik niet veel .

Het vreemde is dat als ik de rooster dicht doe er nergens anders rook uitkomt. Rij vanavond wel even langs de garage.
  dinsdag 18 september 2007 @ 11:18:46 #13
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_53266082
het kan zijndat je airco wat damp heeft en als je hem aanzet dat er iets meekomt, dat heb ik iig wel eens. Ruikt verder nergens naar en het is maar 2 seconden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_53266450
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 11:11 schreef MrDoegewoon het volgende: Rij vanavond wel even langs de garage.
Check eerst wel even je KVS! Anders heb je straks je koppakking er ook nog uit liggen.
pi_53268373
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 10:36 schreef MrDoegewoon het volgende:

[..]

Heb je daar dan ook last van als de kachel uit is?
Hangt er vanaf of er ook koelvloeistof door je kachelradiator loopt als je'm uit hebt. Denk het niet... Controleer trouwens wel steeds je koelvloeistof pijl!
pi_53270433
Vreemd, net even de motor aan en even laten draaien, verwarming aan en nergens last van. Ga zo wel even de koelvloeistof voor de zekerheid aanvullen.
pi_53270797
kan zijn dat het een klein gaatje is, die alleen opengaat bij wat hogere temperaturen (metaal zet uit)... ga eens een stukje skeurn op de snelweg en probeer dan nog eens
pi_53270935
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 14:36 schreef Mastertje het volgende:
kan zijn dat het een klein gaatje is, die alleen opengaat bij wat hogere temperaturen (metaal zet uit)... ga eens een stukje skeurn op de snelweg en probeer dan nog eens
Moet straks toch van Utrecht naar G-chem dus ben benieuwd. Overigens de andere dingen die je bij een kapotte koppaking zou kunnen hebben heb ik nog niet meegemaakt.

Hoop dat het meevalt...
pi_53275364
Garage vermoed dat het het pollenfilter is, koppakking kan het haast niet zijn want druk was goed volgens de monteur en dan zou de uitlaat ook witte rook moeten versprijden. kachelradiator lijkt ook iig niet de oorzaak te zijn.

Moet het nu gewoon goed in de gaten houden, en over 2 weken doen ze een check op de auto

Overigens kan het best kloppen van dat filter, want het is net of die wolk met roof uit allemaal stofdeeltjes bestaad ipv water ofzo.

[ Bericht 15% gewijzigd door MrDoegewoon op 18-09-2007 17:55:34 ]
pi_53306828
Net even de auto nagelopen weer, er is nu wel minder rook. Ramen beslaan wel snel, maar dat deden ze al dag 1. Beslagen ramen duide wel op of een probleem met het pollenfilter of de kachelradiateur.

Dus dat geeft nog geen uitsluitsel.
pi_53312373
Als de beslagen ramen vettig aanvoelen dan heb je dikke kans op een lekke kachelradiateur. Je krijgt dan witte damp uit de ventilatieroosters. Met je koppakking hoeft niets mis te zijn. Het kan ook nog zoiets simpels zijn als water dat via het roostertje onder je voorruit naar binnen lekt. Als je dan de kachel aanzet verdampt dit en kun je ook witte "rook" krijgen.

Voelt het vettig aan, vraag dan eens of de monteur het koelsysteem heeft afgeperst met de kachel aan. Was deze uit dan heb je nog geen zekerheid over je koelsysteem.
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_53446215
En... al bij de garage geweest. Ook wel eens leuk om te horen hoe het is afgelopen.
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_53716932
Ik ga vanmiddag, tijdens de heenreis en vakantie zelf geen echte problemen gehad, alleen ramen die ubersnel beslaan.

Op de terugweg ineens weer rook, dit keer uit de blowers voor de ruiten, ook die dicht gedaan en weg was het. Nadat ik van m'n vriendin naar huis reed kwam het ineens ook uit het dashbord kastje toen ik de verwarming even aan deed.

Ben dus heel benieuwd zo
pi_53718926
quote:
Op woensdag 19 september 2007 21:53 schreef The_Goeiste het volgende:
Als de beslagen ramen vettig aanvoelen dan heb je dikke kans op een lekke kachelradiateur. Je krijgt dan witte damp uit de ventilatieroosters. Met je koppakking hoeft niets mis te zijn. Het kan ook nog zoiets simpels zijn als water dat via het roostertje onder je voorruit naar binnen lekt. Als je dan de kachel aanzet verdampt dit en kun je ook witte "rook" krijgen.

Voelt het vettig aan, vraag dan eens of de monteur het koelsysteem heeft afgeperst met de kachel aan. Was deze uit dan heb je nog geen zekerheid over je koelsysteem.
Een andere monteur bij de garage voelde ergens bij het dashbord en vond koelvloeistof, en dus is de radiator kapot. Gaat aardig wat kosten maar ach beter dan de koppaking .

Woensdag gaan ze hem vervangen kan ff duren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')