Ow ging ervanuit dat je iets met wiskunde deedquote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:04 schreef Enslaved het volgende:
Mja ik kom met de tram tussen 1 en 11 aan ja, en het hoofdgebouw ben ik al meerdere malen geweest, daar zit immers mijn eigen faculteit.
De ingang van die FEWfaculteit zit bij die 1081, achter die tent?
tussen hoofdgebouw en gebouw waar je moet zijn is nog een pad richting de tram. Als je zeg maar uitstapt bij de tram stap je op het perron (als je vanuit amsterdam centraal komt) als je naar rechts gaat en daar oversteekt kom je bij de hoofdgebouw hoofdingang uit, als je juist links het perron afgaat dan is daar nog een oversteekplaats richting de VU, waar je een S vormige (+fiets)pad hebt dat leidt tussen het gebouw waar je moet zijn en hoofdgebouw, dan kom jezelf de tent tegen waar je dus links moet (hier kun je tevens ook rechts gaan (zodra dat kan, na de S bocht) waar de achteringang is van het hoofdgebouw waar je ook liften vindt o.a.) richting gebouw 4/waar je moet zijn.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:31 schreef Enslaved het volgende:
Oke bedankt, kan je daar achter het hoofdgebouw langs komen? Of moet ik omlopen langs gebouw 10? Waar die zaal is vraag ik binnen wel ff als dat niet aangegeven staat.
De échte pro's lopen links langs het HG (parallel aan en tegenover de tramlijn). Je ziet dan vanzelf een rood fietspad met daarnaast een trottoir, als je die volgt sta je bij de TenT (nummer 3) en hoef je alleen nog maar een stukje naar links te lopen om bij de ingang van het W&N-gebouw te komen.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:31 schreef Enslaved het volgende:
Oke bedankt, kan je daar achter het hoofdgebouw langs komen? Of moet ik omlopen langs gebouw 10? Waar die zaal is vraag ik binnen wel ff als dat niet aangegeven staat.
tram gaat wel via zuid, alleen nu via de andere kant van het WTCquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:51 schreef Enslaved het volgende:
Oke dat gaat wel lukken. Rijdt die tram 5 nog via Zuid eigenlijk, ik las namelijk net ergens van niet, maar op andere plekken van wel. Anders moet ik naar de Amstelveenseweg en dan VU medisch centrum. De lijn 51 is wel dood namelijk vannacht/vandaag
Oke chill, nu alleen nog KC137 zoeken en dan is mijn zoektochtje geslaagdquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:53 schreef borisz het volgende:
[..]
tram gaat wel via zuid, alleen nu via de andere kant van het WTC
Ingang vier ergens op dat plaatje hierbovenquote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:44 schreef Enslaved het volgende:
[..]
Oke chill, nu alleen nog KC137 zoeken en dan is mijn zoektochtje geslaagd
Kom je op Zuid aan? Dan kun je even goed lopen, het is <10 minuten...quote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:51 schreef Enslaved het volgende:
Oke dat gaat wel lukken. Rijdt die tram 5 nog via Zuid eigenlijk, ik las namelijk net ergens van niet, maar op andere plekken van wel. Anders moet ik naar de Amstelveenseweg en dan VU medisch centrum. De lijn 51 is wel dood namelijk vannacht/vandaag
(neem aan dat je het plaatje van de plattegrond hebt opgemerkt)quote:Op zondag 31 augustus 2008 18:07 schreef BroodjePindakaas het volgende:
Hmm, ik kom morgen waarschijnlijk met de fiets uit Amstelveen en moet ik Q105 zijn (Faculteit Exacte Wetenschappen). Wat is het handigst om m'n fiets te stallen? Gewoon bij hoofdingang en dan door het hoofdgebouw naar de faculteit lopen?
Beter kom je een beetje op tijd, in het begin van het collegejaar zitten de zalen nog wel eens overvol. Dat volk is overigens meestal na een maand al weg.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:06 schreef Enslaved het volgende:
Morgen eerste college... ben benieuwd.
Naar binnenlopen en bordjes volgen. Kan niet missen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:19 schreef Horloge het volgende:
[..]
Beter kom je een beetje op tijd, in het begin van het collegejaar zitten de zalen nog wel eens overvol. Dat volk is overigens meestal na een maand al weg.
Kan iemand me vertellen hoe ik bij FG-1 (Medische Faculteit) kom?
Op de 14e verdieping zijn wat plekken, met uitzicht op Schiphol of het centrum.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:57 schreef DanielSmith het volgende:
Iemand een aanrader mbt goeie studie / laptop hoekjes? Thuis leren werkt nooit zo bij mij, dus een mooi plekje ergens op school is essentieel. D'r zijn alleen zoveel studiezalen en hotspots dat wat adviezen wel welkom zijn
Het was inderdaad erg makkelijk te vinden!quote:Op zondag 31 augustus 2008 22:19 schreef borisz het volgende:
[..]
Naar binnenlopen en bordjes volgen. Kan niet missen.
11e Verdieping, naast het Medialab zit de letteren (?) bibliotheek, vond ik best een chille ruimte om te studeren. Lekker rustig.quote:Op dinsdag 2 september 2008 18:57 schreef DanielSmith het volgende:
Iemand een aanrader mbt goeie studie / laptop hoekjes? Thuis leren werkt nooit zo bij mij, dus een mooi plekje ergens op school is essentieel. D'r zijn alleen zoveel studiezalen en hotspots dat wat adviezen wel welkom zijn
DE-cafe bij de medische faculteit?quote:Op woensdag 3 september 2008 17:42 schreef Enslaved het volgende:
Ik heb op sommige dagen dat ik nogal veel moet wachten, zijn er nog een beetje mooie plekjes om én stroom te tappen voor mijn laptop én film te kijken zonder dat ik iemands potentiele werkplek in beslag neem met mijn onzin?
Bij faculteit exacte wetenschappen genoeg plekken. Heel wat zalen (1e/3e/4e verdieping) vol met computers en ruimtes waar je je laptop aan kunt koppelen. Vrijwel elk zaal op few heeft overal stopcontacten voor laptops voor me idee.quote:Op woensdag 3 september 2008 23:46 schreef Grumpey het volgende:
[..]
DE-cafe bij de medische faculteit?
Of anders de centrale hal in het WN-gebouw, als je echt wilt studeren ga je wel ergens anders zitten namelijk
Lijkt me niet zo moeilijk. Begane grond, H-vleugel, zaal 19?quote:Op donderdag 4 september 2008 19:13 schreef Enslaved het volgende:
Ik kijk wel ff
Waar is trouwens 0H19...
http://digidesk.vu.nl/pri(...)%20WPA-encryptie.pdfquote:Op vrijdag 5 september 2008 16:58 schreef BroodjePindakaas het volgende:
[..]
Lijkt me niet zo moeilijk. Begane grond, H-vleugel, zaal 19?
Wie weet hoe ik een draadloze verbinding krijg? XP leek te zoeken naar een certificate, ofzo?
Zie hierboven, je hebt sowieso een aparte applicatie nodigquote:Op donderdag 11 september 2008 22:13 schreef Jappe90 het volgende:
Ik heb zelf een iPhone, maar het lukt me niet om te verbinden. Iemand enig idee hoe dat moet?
Ik las dat telefoons ook ondersteund worden, of moet het dan perse een Windows telefoon zijn?
Bedankt!
niet met een iPod Touch mogelijk??quote:Op maandag 15 september 2008 15:01 schreef Jappe90 het volgende:
Ik heb het al gevondenIk kan nu op het VU campus net komen.
Kijk even hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1309898
Je moet die eerste code opslaan als .mobileconfig en dan naar je iPhone emailen, het bestand openen en wordt dan vanzelf geinstalleerd
Ja dit trucje werkt ook voor de iPod Touchquote:Op dinsdag 16 september 2008 19:11 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
niet met een iPod Touch mogelijk??
Welk vak? Inleiding? Zo ja, dan heb ik nog wat tips & trucs voor je.quote:Op donderdag 2 oktober 2008 15:45 schreef Dark_Angelus het volgende:
Deelvak sociale wetenschappen, 1ste jaar.
Ik zit rustig in een computerlokaal en merk niks....quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 15:42 schreef Grumpey het volgende:
Iemand nog wat meekgekregen van de ontploffing daarnet op de VU? Op de webcam is in ieder geval niets te zien ondanks dat nu.nl en at5.nl er wel melding van maken...
http://130.37.9.11/
Jij moet echt precies naast mij gestaan hebben toen je die foto maaktequote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:49 schreef R-Mon het volgende:
Nou, ik ben er net geweest, toen we aankwamen stond het plein vol. Een ontploffing dus?
[ afbeelding ]
lolquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:30 schreef Riro het volgende:
[..]
Jij moet echt precies naast mij gestaan hebben toen je die foto maakte
Ik kwam ook net aan om naar binnen te lopen, toen iedereen juist weer naar buitenkwam. Hoop sensatie (5 brandweerwagens, ziekenauto en politie), maar had al het idee dat er niet zoveel aan de hand was.
maar je kan niet mailen naar je iPod Touch toch? Hoe werkt dat dan?quote:Op woensdag 17 september 2008 12:51 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Ja dit trucje werkt ook voor de iPod Touch
Hm dat is ook waar iddquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 09:31 schreef ryan_atwood het volgende:
[..]
maar je kan niet mailen naar je iPod Touch toch? Hoe werkt dat dan?
neequote:Op vrijdag 10 oktober 2008 10:02 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Hm dat is ook waar idd
Kan je wel je Gmail/Hotmail openen in je browser en dan binnenhalen?
Ik zou graag willen weten waar ik in hemelsnaam mijn resultaat kan opvragen, want aangezien ik bij mijn 2e studie nog nooit op college ben geweest heeft niemand mij dat verteld.quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 15:49 schreef Dylanesque het volgende:
Alle eerstejaars hun taaltoets gehaald?Ik kan mijn resultaat niet opvragen, site doet een beetje maf op m'n werk.. frustrerend
www.tis.vu.nlquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 17:48 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ik zou graag willen weten waar ik in hemelsnaam mijn resultaat kan opvragen, want aangezien ik bij mijn 2e studie nog nooit op college ben geweest heeft niemand mij dat verteld.
Ooh nee, in dat geval heb ik nog geen resultaat binnengehad (als er een cijfer in TIS ingevoerd is krijg je ook een mail).quote:Op vrijdag 24 oktober 2008 18:42 schreef Dylanesque het volgende:
[..]
www.tis.vu.nl![]()
op my.vu.nl zie je trouwens in één oogopslag hoeveel mail, blackboardberichten en tentamenresultaten binnenhebt
Dat is ook wel handig idd, moet ik misschien ook maar doen. Taaltoets in ieder geval wel gehaaldquote:Op vrijdag 24 oktober 2008 19:27 schreef Horloge het volgende:
[..]
Ooh nee, in dat geval heb ik nog geen resultaat binnengehad (als er een cijfer in TIS ingevoerd is krijg je ook een mail).
Nice dat my/mijn.vu het weer doet, ze hebben er echt een hele tijd mee lopen klooien tot ze eindelijk die 3 diensten (mail/bb/tis) 'veilig' op die ene site konden zetten. Maar ik vind het handiger om mijn studentmail gewoon te laten forwarden naar mijn persoonlijke mail, dan hoef ik zelf alleen nog maar BB te checken.
Ja, die moeten dat doen. Je moet trouwens goed bedenken dat 66% en 69% niet gelijk staat aan een 6,6 en een 6,9. Het is altijd mogelijk om dingen goed te gokken en dat gegeven wordt meegenomen in de normeringsformule.quote:Op zaterdag 8 november 2008 00:14 schreef Irving het volgende:
Heuj een VU-topicTwee mensen uit mn klas hadden trouwens onvoldoende (66% en 69% zijn blijkbaar onvoldoende
), wat moeten die nu doen? Moeten zij zo'n bijspijkercursus doen of is dat niet verplicht?
![]()
Er is dus geen enkele mogelijkheid om te verifiëren of je cijfer wel klopt. Stel dat er iets mis is gegaan in het systeem (niet ondenkbaar, juist vanwege het grote aantal deelnemers), en jij bent verwisseld met iemand anders oid. Ten eerste kun je dat dan al niet aantonen, en ALS je dat kon, dan had je er nog niks aan omdat er niet over te corresponderen valt.quote:Ø Over de uitslag kan niet gecorrespondeerd worden.
Ø Inzage in de toets is vanwege het grote aantal deelnemers helaas niet mogelijk.
Een docent heeft tegen ons gezegd dat niemand die cursus hoeft te doen, omdat hij nog niet bestaatquote:Op zaterdag 8 november 2008 00:14 schreef Irving het volgende:
Heuj een VU-topicTwee mensen uit mn klas hadden trouwens onvoldoende (66% en 69% zijn blijkbaar onvoldoende
), wat moeten die nu doen? Moeten zij zo'n bijspijkercursus doen of is dat niet verplicht?
Eerstejaars BWI trouwens
Volgens mij begint die cursus inderdaad pas ergens begin 2009. Lijkt me wel dat ze 'm moeten doen zodra de cursus af isquote:Op zaterdag 8 november 2008 08:09 schreef Deesse het volgende:
[..]
Een docent heeft tegen ons gezegd dat niemand die cursus hoeft te doen, omdat hij nog niet bestaat
Hoe doe je dat?quote:Op vrijdag 31 oktober 2008 20:55 schreef MalibuBarbie het volgende:
Je kan trouwens je studentmail naar je hotmail linken (wat ik heb gedaan) en op die manier nooit belangrijke mailtjes missen...
Hangt volgens mij inderdaad af van de faculteit waar je aan studeert. "Onze" Facultaire Studentenraad (Sociale Wetenschappen) heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat die hele toets voor eerstejaars optioneel is.quote:Op maandag 10 november 2008 00:20 schreef DanielSmith het volgende:
Misschien dat het per faculteit verschilt heur, dat weet ik verder niet. Weet alleen dat rechtsgeleerdheid 100 plekken had ingekocht, en dat die mensen al aan de bak zijn
edit: Overigens is bij ons (rechten) uitdrukkelijk vermeld dat de cursus niet verplicht is. Bij een onvoldoende wordt het al dan niet deelnemen hoogstens meegerekend wanneer je een twijfelgevalletje bent mbt het bindend studieadvies. Lijkt me niet dat het bij een beta studie wel verplicht is dan.
Staat er niks op bb?, vorig jaarstonden er gewoon twee tentamens op. Ik dat vak netjes in twee keer gehaaldquote:Op zondag 7 december 2008 20:09 schreef Irving het volgende:
Is iemand trouwens lid van de studievereniging Aureus?Het schijnt dat op hun site oefententamens voor M&O 1.1 staan, wat ik overmorgen heb, maar ik kan er niet op -.-
Dan doe ik hetzelfdequote:Op woensdag 3 december 2008 20:28 schreef Cruoninga het volgende:
Ik zal me eens melden hier. 3e jaars geschiedenis.
Jawel er staat eentje, maar die ken ik inmiddels al helemaal uit mn hoofdquote:Op zondag 7 december 2008 20:43 schreef borisz het volgende:
[..]
Staat er niks op bb?, vorig jaarstonden er gewoon twee tentamens op. Ik dat vak netjes in twee keer gehaald.
Als we het kaartje erbij pakken... http://www.vu.nl/nl/Images/plattegrond3d_tcm9-209.pdfquote:Op zondag 14 december 2008 14:52 schreef Dylanesque het volgende:
Morgen een tentamen in het W&N-gebouw.. iemand enig idee waar dat is?
Heel helder, thnxquote:Op zondag 14 december 2008 15:02 schreef Horloge het volgende:
[..]
Als we het kaartje erbij pakken... http://www.vu.nl/nl/Images/plattegrond3d_tcm9-209.pdf
Dan is het gebouw 4. In post 101 staat waar de ingangen zijn. En het eerste nummer van het lokaal (bv. P-020) correspondeert met de etage waar je moet zijn.
quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:44 schreef JustJap het volgende:
Thanks
Heb het nog steeds super gezellig op de VU, hoewel de gebouwen natuurlijk oerlelijk zijn
En? Gehaald? Ik had een 6.8quote:Op zondag 7 december 2008 20:09 schreef Irving het volgende:
Is iemand trouwens lid van de studievereniging Aureus?Het schijnt dat op hun site oefententamens voor M&O 1.1 staan, wat ik overmorgen heb, maar ik kan er niet op -.-
Ik een 7 voor mijn statistiek 2 herkansingquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:28 schreef JustJap het volgende:
Bovenste verdiepingen zijn idd doolhof, maar kom er eerlijk gezegd niet vaak.
Ik zit wel 95% van de colleges in het W&N gebouw, maar dan meestal in F123 of S209
Heb trouwens nog geluk gehad met statistiek herkansing, 5,6 (A)
wat doe je voor studie dan? ik kom daar denk ik zelden, in eerste 2 jaar zat ik vaak in q105 en kc159, nu zit ik constant in m123 ofzo, in de s302 ofzo computerzalen of gewoon nietquote:Op zaterdag 17 januari 2009 11:28 schreef JustJap het volgende:
Bovenste verdiepingen zijn idd doolhof, maar kom er eerlijk gezegd niet vaak.
Ik zit wel 95% van de colleges in het W&N gebouw, maar dan meestal in F123 of S209
Heb trouwens nog geluk gehad met statistiek herkansing, 5,6 (A)
Ik zit wekelijks in KC137... wat een baggerzaal is dat zeg. Dan is het te koud, dan is het te warm. Jas aan... jas uit.... en dat het hele college door. Heft van de stoelen aan de zijkant is kapot en het geluid is om te huilen zo slecht. Ik ben blij dat ik meestal in KC07 zit in het hoofdgebouw, véél beter.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 21:50 schreef borisz het volgende:
[..]
Van de week zat ik in het W&N gebouwop etage 6. Daar kreeg de koffiehoek een likkie verf. Oftewel opzoek naar een koffie automaat, loop je rechts af naar het end trap naar etage 5. Dan de hele gang door voordat er een koffieautomaat te vinden was. Wat een doolhoof dat gebouw
.
Hilarisch die zaal. Inderdaad is die ongeveer half kapot, achterin allemaal losse stoelen en bijgeknutselde bankjes (zit vast met van die ijzeren tie-ribs). En standaard heb je ook geen bereik met je gsm in die bunker. Volgens mij kun je in daar een atoomaanval overleven.quote:Op zondag 18 januari 2009 02:12 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik zit wekelijks in KC137... wat een baggerzaal is dat zeg. Dan is het te koud, dan is het te warm. Jas aan... jas uit.... en dat het hele college door. Heft van de stoelen aan de zijkant is kapot en het geluid is om te huilen zo slecht. Ik ben blij dat ik meestal in KC07 zit in het hoofdgebouw, véél beter.
Mijn vaste zaal is 4A00, dat is toch wel een stuk prettigerquote:Op zondag 18 januari 2009 02:12 schreef MWP het volgende:
[..]
Ik zit wekelijks in KC137... wat een baggerzaal is dat zeg. Dan is het te koud, dan is het te warm. Jas aan... jas uit.... en dat het hele college door. Heft van de stoelen aan de zijkant is kapot en het geluid is om te huilen zo slecht. Ik ben blij dat ik meestal in KC07 zit in het hoofdgebouw, véél beter.
1. Helemaal niks. Er is veel minder saamhorigheid zelfs dan op de UVAquote:Op maandag 19 januari 2009 18:04 schreef Vlkrs het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben van plan om volgend schooljaar te beginnen aan de studie Aarde & Economie en heb een paar vraagjes. (Puur interesse)
1) In welke mate is er iets te merken van de Christelijke grondslag op de VU en hoe groot is het deel niet-christelijke mensen.
2) Ben benieuwd wat mensen die momenteel Aarde & Economie van deze studie vinden, en hoe zwaar het is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |