abonnement Unibet Coolblue
pi_53243760
quote:
FC Paços - AZ gedeeltelijk live op tv

Het UEFA cup-duel van aanstaande donderdag tegen FC Paços de Ferreira zal deels live worden uitgezonden op de Nederlandse tv. Jack van Gelder verkondigde in Studio Voetbal dat van de eerste helft een samenvatting wordt uitgezonden en dat het tweede bedrijf live te volgen is. De NOS moet kennelijk improviseren om alle in het toernooi strijdende Nederlandse clubs die avond aan bod te laten komen.
Wedstrijd begint pas om 22.00, dus vanaf 23.00 op TV.

AZ zal het puntenverlies tegen Sparta moeten verwerken en zich daarna gelijk gaan richten op Ajax. Een goed resultaat in Portugal zal dan ook erg welkom zijn voor de Alkmaarders.
  Moderator / Redactie Sport maandag 17 september 2007 @ 14:39:41 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53243978
En goed moment om een directe concurrent voor de uefa ranglijst eruit te knallen
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53244518
quote:
Op maandag 17 september 2007 14:39 schreef borisz het volgende:
En goed moment om een directe concurrent voor de uefa ranglijst eruit te knallen
pi_53245045
Ik ben het eens met borisz. Als het niet gebeurt, is het een schande natuurlijk.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_53246412
Info over FC Paços de Ferreira:
http://en.wikipedia.org/wiki/F.C._Pa%C3%A7os_de_Ferreira

Gezien de stand van FC Paços de Ferreira in de portugese ranglijst (13de, 2 gelijk, 2 verloren) lijkt het me wel haalbaar.
pi_53246585
Inderdaad een latertje. Winnen is een must tegen dit zwakke team.
That's all folks!
  dinsdag 18 september 2007 @ 02:10:51 #7
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_53262076
Toch zijn portugeze elftallen altijd gevaarlijk. Het wordt moeilijker dan je denkt, zeker gezien het feit dat AZ moeilijk scoort.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_53319229
quote:
Paços: dorpsclub als uithangbord van meubelboeren

PAÇOS DE FERREIRA, donderdag
In de heuvels op veertig kilometer ten oosten van Porto vinden de inwoners van Paços de Ferreira het deze mooie najaarsochtend nodig om hun afval te verbranden. Dikke pluimen rook vermengen zich met het stof, dat werklui met vrachtwagens en een grote shovel over het trainingsveld van AZ’s komende tegenstander heen laten waaien. Binnen in de kantine van de club drinken de eerste supporters zich om tien uur ’s ochtends al moed in met een glaasje port. Buiten werkt het amateuristische gezelschap toe naar de grootste gebeurtenis in de geschiedenis van de dorpsclub: het Europese debuut.

Wat moet dat worden met deze wonderlijke plattelandsvereniging uit een dorp met 8500 inwoners? „Natuurlijk zijn mijn spelers wat bang en nerveus”, zegt trainer José Mota eerlijk. „Iedereen van ons maakt zijn Europese debuut. Voor mijn vernieuwde team komt deze wedstrijd ook te vroeg. Maar ik heb ze gezegd dat geld in de voetballerij geen enkele garantie geeft. Heb ze op het hart gedrukt, dat ze zich daar niet door moeten laten imponeren. AZ is niet zo sterk als Benfica, Sporting en Porto en die hebben vorig seizoen ook niet van ons kunnen winnen.”

Paços de Ferreira was vorig seizoen met een zesde plek de revelatie van Portugal. En dat met een budget van een kleine drie miljoen euro, iets meer dan tien procent van wat AZ jaarlijks te verteren heeft. „Eigenlijk zijn wij nog een amateurclub. Hier werken veel te weinig mensen om de organisatie voor Europees voetbal op poten te zetten. We zijn er gewoon niet klaar voor. Gelukkig dat we niet naar Moskou hoeven, want dat had veel te veel geld gekost”, laveert secretaris Paulo Gonçalves tussen euforie en wanhoop. „Wij willen er iets speciaals van maken, want we realiseren ons heel goed dat dit een zeldzaam moment is.”

De gezamenlijke meubelboeren van het dorp moeten het in feite opnemen tegen het financiele geweld van Dirk Scheringa. In Paços trappen fans op het trainingsveld vrolijk een balletje rond te midden van hun lokale helden. Als er een speelbal over het hek verdwijnt, geeft de shovelchauffeur hem met een grote peer over het hek retour. Het niveau lijkt uiterst belabberd, maar de sfeer is uitgelaten. „Kijk, ik ben Ronaldinho”, zegt aanvaller Renato Queiro tegen zijn Hollandse bezoek, als hij tijdens de cooling down de bal in zijn nek legt en langzaam probeert op te staan. De rest van de ploeg, trainers incluis, vindt het prachtig.

De ploeg krijgt van voorzitter Fernando Sequeira dezer dagen zelfs een heus clubkostuum aangemeten voor de Europese toer. Hij is tenslotte een grote kledingfabrikant in het dorp. De rest van het dorp is bijna collectief werkzaam in de meubelindustrie. De shirtsponsoring luidt: Capital do Movel. De alliantie van meubelboeren zit erachter en afficheert zich als de hoofdstad van de meubels. „Ook Ikea betrekt ze hier vandaan”, zegt Gonçalves. „Wij zijn één grote familie en daarom is het voor de export ook zo mooi dat we Europees voetbal spelen. Dat is een bonus, één grote reclame voor onze kwaliteitsmeubelen.”

In het eigen krakkemikkige stadion Mata Real verloor Paços vorig seizoen slechts één keer, en wel van Belenenses. De topclubs wisten niet te winnen. De UEFA keurde de accommodatie af en nu moet Paços aan de bak in Estadio Do Bessa van Boavista in Porto. „Thuis kan het bij ons spoken, maar de helft van ons basisteam is alweer verkocht. Dat moet om als club te overleven, wij zijn een springplank voor spelers. We hebben met Boavista een mooie regeling kunnen maken over de kosten, want we betrekken er een spelerstransfer bij. Elk jaar moet onze trainer naar Brazilië om nieuwe spelers te halen. Wij doen dat in het noorden van het land, bij Recife, want daar hebben ze een goede werkmentaliteit en zijn de kosten veel lager dan bijvoorbeeld Rio, waar ze ook veel technischere spelers hebben.”

Veel heeft de kwaliteitsinjectie met vijf Brazilianen echter nog niet geholpen: Paços verkeert stijf onderaan in Portugal. Tot nu toe zijn er slechts 600 tickets verkocht, maar de schoolkinderen mogen gratis naar binnen en dus hoopt Paços op de support van zeker 3000 man…
pi_53319310
quote:
Buiten werkt het amateuristische gezelschap toe naar de grootste gebeurtenis in de geschiedenis van de dorpsclub: het Europese debuut.
(.......)
Tot nu toe zijn er slechts 600 tickets verkocht, maar de schoolkinderen mogen gratis naar binnen en dus hoopt Paços op de support van zeker 3000 man…
Blijkbaar leeft het voetbal dan toch niet zo erg in Paços de Ferreira
pi_53321099
Gewoon rap zaken doen daar, en mocht je nou idd al snel op een goede voorsprong komen dan wisselen om zo al naar zondag te kijken!
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
  donderdag 20 september 2007 @ 17:45:29 #11
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53332845
quote:
„Kijk, ik ben Ronaldinho”, zegt aanvaller Renato Queiro tegen zijn Hollandse bezoek, als hij tijdens de cooling down de bal in zijn nek legt en langzaam probeert op te staan. De rest van de ploeg, trainers incluis, vindt het prachtig.


Een soort Zulte Waregem als vorig jaar. AZ moet gewoon niet onderschatten en demonstratievoetbal spelen.
Confidence through competence
pi_53332921
AZ moet gewoon met minstens 3-0 die Portugezen van de mat spelen.
pi_53338083
Is de wedstrijd misschien ook ergens via een stream te bekijken?
pi_53338116
Dit mag geen probleem zijn voor AZ, al hebben ze wel verdomd veel scorend vermogen ingeleverd....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Forum Admin donderdag 20 september 2007 @ 20:43:34 #15
35723 crew  GGMM
pi_53338142
23:00 op tv?
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_53338562
succes Az
AFC AJAX
pi_53338809
Schop die Portugezen de uefa cup uit!
pi_53338903
Nou ja, als je dat stukje leest zou je denken dat het een eitje moet zijn, maar goed, ook AZ verkeert niet bepaald in beste vorm. Desondanks ben je het aan je stand verplicht om te winnen als AZ zijnde.
  donderdag 20 september 2007 @ 21:53:20 #19
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53340456
Opstelling AZ: Boy Waterman, Grétar Steinsson, Kew Jaliens, Grétar Steinsson, Barry Opdam, Julian Jenner, Demy de Zeeuw, Maarten Martens, Kemy Agustien, Ari, Moussa Dembélé.

....................Waterman
Steinsson - Jaliens - Donk - Opdam
....................De Zeeuw
Jenner ............................ Agustien
......................Martens
...................Ari - Dembélé

Medunjanin out, Jenner in.

Geen slimme move van Van Gaal, alhoewel Martens op 10 een erg goed idee is, beter dan Dembele op 10.
quote:
Toeschouwers: 2.940
Geen gloryhunters daar

[ Bericht 15% gewijzigd door Stereotomy op 20-09-2007 22:02:25 ]
Confidence through competence
pi_53340544
Pelle er dus toch niet in
Zit je dan met je 6 miljoen
pi_53340565
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef sjimz het volgende:
Pelle er dus toch niet in
Zit je dan met je 6 miljoen
Luque en Suárez aan Ajax kant ook niet .
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.
  donderdag 20 september 2007 @ 21:56:37 #22
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53340572
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:55 schreef sjimz het volgende:
Pelle er dus toch niet in
Zit je dan met je 6 miljoen
... en 5 jarig contract. Opportunistisch, kortzichig denken zit er niet bij in 5 jaar.
Confidence through competence
  donderdag 20 september 2007 @ 22:04:06 #23
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_53340876
Oh, AZ heeft het witte uitshirt
quote:
Alle Pacos-supporters zijn in speciale gele shirts uitgedost. De 65 meegereisde AZ-supporters staan op de tweede ring achter het doel bij elkaar
quote:
Alle Pacos-supporters zijn in speciale gele shirts uitgedost. De 65 meegereisde AZ-supporters staan op de tweede ring achter het doel bij elkaar
Confidence through competence
pi_53340936
quote:
Op donderdag 20 september 2007 21:56 schreef RayMania het volgende:

[..]

Luque en Suárez aan Ajax kant ook niet .
Dat was meer omdat Henk een verdedigend systeem had vandaag.
pi_53341060
quote:
Het veld oogt niet al te best. Na vijf minuten laten de nodige plaggen al los
Van AZ.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')