abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53240098
Vorige week donderdag is er bij onze Jack Russel een lichte hernia geconstateerd.
Hij heeft 3 spuiten gehad en zit nu aan de Prednison :'(
Door die Prednison voelt hij zich gelukkig alweer beter en loopt en springt ie weer als 'vroeger'.
Maar ja, dat mag natuurlijk niet. Meneer moet zich rustig houden

We hebben nog een hond die rent, springt en vooral graag achter een balletje aan mag rennen. Dus heeft iemand enig idee hoe de ene hond toch te vermaken en ervoor te zorgen dat de ander zich rustig houd?

En natuurlijk, heeft iemand ervaring met een hond incl. lichte hernia?
  Moderator maandag 17 september 2007 @ 12:28:53 #2
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53240934
Ah wat zielig.

Hoe oud is Frits en hoe lang moet hij zich nu rustig houden?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 17 september 2007 @ 12:44:10 #3
191763 r.liong
Kiem Foei & Janet
pi_53241327
Veel sterkte met Fritsie...
verpachten & verpachten
pi_53241741
Frits is 4,5 jaar en moet zich in ieder geval 2 weken rustig houden.
We denken dat hij de hernia te danken heeft aan een sliding die hij tijdens de vakantie in Frankrijk in het natte gras heeft gemaakt.

Nu hij aan de Prednison is heeft hij gelukkig geen last.
pi_53266016
quote:
Op maandag 17 september 2007 11:51 schreef -moppie- het volgende:
We hebben nog een hond die rent, springt en vooral graag achter een balletje aan mag rennen. Dus heeft iemand enig idee hoe de ene hond toch te vermaken en ervoor te zorgen dat de ander zich rustig houd?
Een grote (bos)wandeling?

Of even apart uitlaten, zodat de andere hond toch zijn energie kwijt kan?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_53266611
Ja, we doen op het moment even alles apart.
Als ik balletje ga gooien in de tuin zet ik Frits even in het buitenhok. Het is zo zielig omdat hij zich nu goed voelt en daarom begrijpt hij ook niet dat hij niet mee mag doen.

Ben trouwens erg benieuwd hoe het gaat als we de Predison weer gaan afbouwen.
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 18 september 2007 @ 17:17:09 #7
163650 Greys
pi_53274497
Mijn hond(je) heeft dat ook gehad, na een iets te enthousiaste sprong van de bank bij iemand met heel glad parket Die kroop daarna over de grond van de pijn, kon niet eens liggen ofzo. Heel zielig! Na een paar dagen rustig aan doen en prednison is het helemaal vrij snel goed gekomen. Ze is inmiddels 11,5 jaar en vliegt nog steeds als een haas over het grasveld.

Sterkte en even goed volhouden dus met rustig aan doen!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53295449
quote:
Op dinsdag 18 september 2007 17:17 schreef Greys het volgende:
Mijn hond(je) heeft dat ook gehad, na een iets te enthousiaste sprong van de bank bij iemand met heel glad parket Die kroop daarna over de grond van de pijn, kon niet eens liggen ofzo. Heel zielig! Na een paar dagen rustig aan doen en prednison is het helemaal vrij snel goed gekomen. Ze is inmiddels 11,5 jaar en vliegt nog steeds als een haas over het grasveld.

Sterkte en even goed volhouden dus met rustig aan doen!
Hoe ging het toen je de Prednison moest afbouwen?
  Eurovisie Songfestival Queen woensdag 19 september 2007 @ 16:48:08 #9
163650 Greys
pi_53303863
quote:
Op woensdag 19 september 2007 11:33 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Hoe ging het toen je de Prednison moest afbouwen?
Toen was het alsof hij nooit een hernia gehad had!
Ik ging de eerste twee/drie dagen keurig afbouwen, daarna vergat ik het een dagje helemaal (woops) en daarna nog een keer een half tabletje ofzo en toen ben ik er maar helemaal mee opgehouden, omdat het gewoon helemaal weer in orde was. Ik duim dan ook dat het bij jullie ook zo zal gaan!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53304471
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:48 schreef Greys het volgende:

[..]

Toen was het alsof hij nooit een hernia gehad had!
Ik ging de eerste twee/drie dagen keurig afbouwen, daarna vergat ik het een dagje helemaal (woops) en daarna nog een keer een half tabletje ofzo en toen ben ik er maar helemaal mee opgehouden, omdat het gewoon helemaal weer in orde was. Ik duim dan ook dat het bij jullie ook zo zal gaan!
Nou inderdaad, laten we het hopen.
Ik merk nu 's avonds aan hem dat hij rustiger wordt en dan denk ik weer dat het komt omdat de Prednison die hij 's ochtends gekregen heeft uitgewerkt is. Misschien zit het tussen mn oren
Nou morgen nog een volle dosis en dan zullen we het zien.
  Moderator donderdag 20 september 2007 @ 09:29:00 #11
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53320022
Dat klinkt best hoopgevend Greys
Hoe groot is de kans dat ze het nog een keer terug krijgen?

Ik hoop dat Frits ook weer helemaal opknapt -moppie-.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij helemaal van de prednison af is.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 20 september 2007 @ 14:42:30 #12
163650 Greys
pi_53327719
quote:
Op donderdag 20 september 2007 09:29 schreef senesta het volgende:
Dat klinkt best hoopgevend Greys
Hoe groot is de kans dat ze het nog een keer terug krijgen?

Ik hoop dat Frits ook weer helemaal opknapt -moppie-.
Ik ben benieuwd hoe het gaat als hij helemaal van de prednison af is.
Bij Bink is het echt al zeker 4 jaar geleden ofzo en die heeft het nooit terug gehad.
En die is nou niet bepaald voorzichtig ofzo!

Hoe gaat het met Frits?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_53328637
Das grappig. Wij hebben een Frits EN een Bink
Momenteel gaat het goed met Frits, vanaf morgen gaan we de Prednison afbouwen dus ben benieuwd hoe het morgen gaat.
pi_53348806
Spannend, vanaf vandaag zijn we aan het afbouwen. Hij heeft zn dagelijkse portie Prednison dus niet gehad. Ben erg benieuwd hoe het gaat als ik vanavond thuis kom.....
  Moderator vrijdag 21 september 2007 @ 09:55:30 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53349444
Ik hoop dat het goed gaat -moppie- want lang aan de prednison is ook niet goed natuurlijk.
pi_53349549
Hij heeft nu een volle week iedere dag een dosis gehad en krijgt nu nog een week om de dag. Daarna zou het beter moeten zijn!
pi_53352063
Nou ik hoop dat het allemaal de goede kant op gaat met je hondje! Vreselijk he, om zo'n energiek blij tevreden hondje te moeten zien lijden.......En vooral hem rustig houden, dat lijkt me inderdaad een hele klus!

Beterschap en zo te zien gaat het de goede kant op!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_53352147
quote:
Op vrijdag 21 september 2007 11:46 schreef Tezz het volgende:
Nou ik hoop dat het allemaal de goede kant op gaat met je hondje! Vreselijk he, om zo'n energiek blij tevreden hondje te moeten zien lijden.......En vooral hem rustig houden, dat lijkt me inderdaad een hele klus!

Beterschap en zo te zien gaat het de goede kant op!
Bedankt. Ik hoop echt dat het goed gaat zonder Prednison.
Zullen het zien vanmiddag!
pi_53634269
JOEPIE
Frits is weer beter!
We merken er niets meer van en hij is weer vanouds.......
  dinsdag 2 oktober 2007 @ 12:25:24 #20
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53637680
Mooi zo!
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_53638228
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 09:34 schreef -moppie- het volgende:
JOEPIE
Frits is weer beter!
We merken er niets meer van en hij is weer vanouds.......
Feestje!!!!!!!!!!
Heel fijn hoor..........Geniet van je hondje!
pi_53638588
Ja Feestje!
We hebben weer een keer lekker lang gewandeld, daar maak je ze toch zo blij mee.
pi_53639185
quote:
Op dinsdag 2 oktober 2007 13:08 schreef -moppie- het volgende:
Ja Feestje!
We hebben weer een keer lekker lang gewandeld, daar maak je ze toch zo blij mee.
Ja mijn pup begint het ook te leren en te waarderen!
Hij is trouwens momenteel helemaal de kluts kwijt, want ik heb zijn dekje en dekentje uitgewassen en dat hangt nu over de verwarming te drogen. Hihi. Hij blijft maar rondjes lopen rond zijn bench, de zieligerd....

En om ontopic te blijven: als een hernia bij hondjes net zo veel pijn doet als bij mensen, dan heeft ie veel, veel. VEEL pijn gehad! Ik ben momenteel zelf aan het herstellen van een hernia en geloof me, een kind op de wereld zetten doet minder pijn!

Anyway! Nogmaals proficiat en veel plezier!
pi_53639624
Ik weet niet of het te vergelijken is!
Maar de lichte versie 'hangt er tegenaan' is dus nog niet helemaal een hernia.....
Ben idd. blij dat hij zich dit keer niet als een bikkel heeft gedragen en ons heeft laten merken dat hij pijn had.....
pi_60248878
Frits heeft weer last van zijn hernia. Hij probeerde donderdag op de bank te springen wat dus niet lukte en begon te piepen en te trillen. Meteen naar de dierenarts gegaan krijg hij een spuit en pillen. Zou hij geen foto's moeten maken van zijn rug!?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')