abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53239892
Hard gras On Tour
Wie het blad Hard Gras kent weet dat het in het literaire voetbaltijdschrift over veel meer gaat dan voetbal alleen. De verhalen zitten vol tragedie, helden en zaken als verlies, euforie, teleurstelling en machtstrijd. Het gaat kortom over het leven zelf en dat maakt dat Hard Gras On Tour een avond is voor niet alleen de voetballiefhebber. In een wisselende, maar altijd ijzersterke bezetting van topschrijvers en verhalenvertellers als Henk Spaan, Hugo Borst, Matthijs van Nieuwkerk, Herman Koch en Anna Enquist staat het vijfkoppige Hard Gras team garant voor een enerverende ''2 keer 45 minuten".

Hier meer informatie over waar en wanneer

Is iemand al geweest of nog van plan om te gaan?

Deel hier uw mening en ervaring.
pi_53239905
Vanavond is het in Den Bosch, maar de plaatselijke FC speelt ook thuis.
  maandag 17 september 2007 @ 11:56:41 #3
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53240210
Volgende week, maandag 24 september, mag ik gaan. Ben benieuwd!
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53240319
misschien ga ik dan ook wel, de 24e

tvp
pi_53246574
Zaterdag de 29e ga ik en ik kijk er naar uit.
pi_53247223
anders open je dit topic even 2 weken eerder? Ze zijn al in Groningen geweest
pi_53247377
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:47 schreef MaxPower het volgende:
Je kan nog naar Leeuwarden.
Je bent student dus je krijgt korting op vervoer en op je toegangskaart.
Wat wil je nog meer?

http://www.harmonie.nl/Detail.aspx?event-key=1660
pi_53247456
In Leeuwarden geen korting zie ik net...
pi_53247601
quote:
Op maandag 17 september 2007 16:47 schreef MaxPower het volgende:
Sorry
pi_53429138
Morgen wellicht naar Leeuwarden!
  maandag 24 september 2007 @ 12:26:20 #12
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53429154
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:25 schreef MaxPower het volgende:
Morgen wellicht naar Leeuwarden!
Kan je vanavond vertellen of het de moeite waard is.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_53429177
Nee, morgenavond wel.

edit: je hebt het over jezelf.
  maandag 24 september 2007 @ 12:28:42 #14
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53429212
quote:
Op maandag 24 september 2007 12:27 schreef MaxPower het volgende:
Nee, morgenavond wel.

edit: je hebt het over jezelf.
Klopt, zinnen beginnen met "ik" kan natuurlijk niet.
pi_53429889
Ik wacht je oordeel even af voor ik een kaartje van een vriend van me overkoop.
  maandag 24 september 2007 @ 23:21:17 #16
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53447605
Anna Enquist vond ik maar kut, Herman Koch was goed, Hugo Borst tegenvallend, eerste verhaal van Marcel van Roosmalen een beetje langdradig en Frans Thomése was geweldig gortdroog. Al met al goed vermaakt, leuk ook het terughalen van het video-interview met Marco van Basten uit 1996, waarin hij zei dat hij hoopte niet zo stom te zijn om terug te keren in de voetballerij in een coachende rol.
pi_53451649
Ok dan. Ik ga heen vanavond.
pi_53476577
Het was geweldig!

- Herman Koch
- Frans Thomese
- Kees 't Hart
- Rotterdamse dude over Kiprich en Gyan
- Henk Spaan.
- Anna Enqvist.

Heb echt ontzettend gelachen, leek wel een cabaretshow. Op zich een vreemde gewaarwording om naar schrijvers te kijken die uit eigen werk voorlezen. Aan de andere kant spelen bands op een concert ook liedjes die je op CD al 100x gehoord hebt.

Herman Koch had echt een briljant verhaal over dat hij met zjin zoontje de film Hooligans had gekeken en dat zijn zoontje de volgende wedstrijd in de parkeergarage zijn capuchon opdeed 'zodat ze je minder snel herkennen op de camera;s'

Frans Thomese had iets wat in de titel begon over Sankt Pauli maar eindigde met een hoer op de achterbank opgepiklt op een illegaal feest in een parkeergarage in Hamburg. Te droog gewoon.

Tenenkrommend einde trouwens met een zingende Henk Spaan.
pi_53476640
Heerlijk. Ik ben er klaar voor.
pi_53477014
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:15 schreef MaxPower het volgende:
Frans Thomese had iets wat in de titel begon over Sankt Pauli maar eindigde met een hoer op de achterbank opgepiklt op een illegaal feest in een parkeergarage in Hamburg. Te droog gewoon.
het stadion van Sankt Pauli ligt dan ook vlak bij de Reeperbahn
pi_53477031
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:40 schreef ruud_fr het volgende:
Sankt Pauli ligt dan ook vlak bij de Reeperbahn
Beruchte club.
Wallen FC zeg maar.
  Trouwste user 2022 woensdag 26 september 2007 @ 00:43:14 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_53477052
Leuk dat Thomese goede was. Hij ziet er niet uit als een voetballiefhebber. Zijun boeken geven er ook geen aanleiding toe. Maar hij komt uit Bommel waar ik woon en hij opgroeide voetbalde bij FC Zaltbommel, onze vijand. Schreef ooit een leuek mooie sentimentele column over zijn jeugdvriendje. Die het grootste talent van Bommel was maar spiegiesch in de war raakte. Leuke man.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  woensdag 26 september 2007 @ 00:47:10 #23
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_53477109
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:15 schreef MaxPower het volgende:
Herman Koch had echt een briljant verhaal over dat hij met zjin zoontje de film Hooligans had gekeken en dat zijn zoontje de volgende wedstrijd in de parkeergarage zijn capuchon opdeed 'zodat ze je minder snel herkennen op de camera;s'
Heel goed stuk, zijn opkomst was ook leuk. Wilde niet zeggen voor welke club hij was, maar wel dat die bewuste club tot tweemaal toe in de voorronde van de CL werd uitgeschakeld. Tweede verhaal was over zijn tijd in Barcelona zeker?
quote:
Zoals ik al zei, gortdroog gewoon! Tweede verhaal heette "de Duitsers" zeker?
pi_53478909
quote:
Op woensdag 26 september 2007 00:47 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Heel goed stuk, zijn opkomst was ook leuk. Wilde niet zeggen voor welke club hij was, maar wel dat die bewuste club tot tweemaal toe in de voorronde van de CL werd uitgeschakeld. Tweede verhaal was over zijn tijd in Barcelona zeker?
Ja, die over Barcelona was ook mooi. 'Es Holandes!'
quote:
Zoals ik al zei, gortdroog gewoon! Tweede verhaal heette "de Duitsers" zeker?
Klopt.
pi_53490319
Hele vette avond gehad! Allemaal erg hilarische verhalen, alleen die gedichten van Enquist
Hieronder een recensie uit het Friesch Dagblad.
quote:
‘Hard Gras on tour’ mag nog wel wat smeuďger
JOHAN VELLINGA
Ze zijn er bij bosjes; mannen die gras vreten, Hard Gras welteverstaan. Ze laten zich meevoeren in literaire voetbalverhalen aan de hand van echte schrijvers. Verhalen vol tragedie, met veel gevoel opgepende anekdotes. Over wezenlijke zaken als verlies, euforie, teleurstelling, traditie en macht. Verzamelaars die enkele van de tot nu toe verschenen 55 exemplaren missen bieden zo vijftig euro voor dat ene ontbrekende exemplaar.
Hard Gras slaat al sinds 1994 een brug tussen tijdschrift en literatuur. Nu slaat het magazine van Henk Spaan, Hugo Borst en Matthijs van Nieuwkerk een brug tussen de schouwburg en het voetbalstadion. Met Hard Gras on tour. Als het over voetbal gaat willen zelfs toneelhaters wel een avondje naar de Leeuwarder Harmonie.
Het was de vraag of gevestigde namen als eerder genoemd drietal en medewerkers als Anna Enquist, Frans Thomése, Marcel van Roosmalen, Theun de Winter, Herman Koch en Wilfried de Jong ook in het gesproken woord zouden boeien. Hoewel de setting erg sober was en er weinig gebruik gemaakt wordt van de mogelijkheden op toneel konden de verhalen op zich de avond prima dragen.
Spaan heeft voor de gelegenheid de Friese schrijver Kees ’t Hart uitgenodigd en hij draagt voor uit een verhaal dat zich afspeelt tijdens een trip met trainer Gertjan Verbeek naar Israël, in verband met de UEFA Cup-wedstrijd van Heerenveen tegen Maccabi. Hij draaft op nadat het publiek als inleiding vertederd naar een pupillenwedstrijd tussen Ajax en Feijenoord heeft gekeken. Met Willem van Hanegem en Louis van Gaal als coaches.
De hoofdmoot is het voorlezen uit eerder in Hard Gras gepubliceerd werk. De gedichten van Anna Enquist en ’t Hart zijn niet echt op hun plek in het theater. Dat geldt wel voor de sappige pennenvruchten van Feyenoord-man Michel van Egmond en de cynische schrijver Frans Thomése. Van Egmond beschrijft treffend de liefde van Het Legioen voor de antihelden József Kiprich, Christian Gyan en natuurlijk Ed de Goey van hun club, Thomése heeft de lachers al op zijn hand als hij aanvangt met een uitgezucht: ,,De Duiters.”
Voetbalhumor maakt het een vlotte avond. Smeuďge verhaaltjes van Herman Koch (Jiskefet), intermezzo’s van floorleader Spaan, een hilarisch oud fragment uit het tv-programma Studio Spaan wisselen elkaar in rap tempo af.
Toch ontbreekt er iets. Geen woord over Cambuur. De club ontbreekt blijkbaar in de analen van Hard Gras. Zonde, want over deze club horen de toeschouwers toch liever een verhaal dan dat ze het tragische afscheid van Marco van Basten nog eens zien.
Een gemiste kans die door de afsluitende meezinger over de matige voetballer Willem (op de wijs van Ronnie Wilkins’ Love of the common people) niet goed gemaakt wordt. Al met al is Hard Gras on Tour een heerlijk avondje voor voetballiefhebbers, al mag de voorstelling best wat smeuďger.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')