Ik snap je punt, ik had de situatie niet duidelijk genoeg beschreven...
Ik reed de stad uit op een weg die naar de snelweg leidde.
Al in de stad reed deze bestuurder voor me met een snelheid van rond de 40 km/uur, maar dat was maar een stukje van 5 minuten denk ik. Vervolgens komen we op een weg ( ik vermoed op dit moment - buiten de bebouwde kom -> dus 100k/m uur max), ik kon op deze weg niet inhalen, hij is 2 baans en leidt tot een bredere weg richting de snelweg, maar er stond een rood kruis voor de linker baan ( dus richting snelweg maar nog geen snelweg, denk ik). De bestuuder gaf hier gas bij, tot ongeveer een snelheid van 60 km/uur, om zo de snelweg op te gaan. De weg leidt namelijk naar een oprit richting de snelweg en direct na deze oprit gaat de snelweg de tunnel in. In de tunnel was voor het tegenliggende verkeer (het linker tunnlegat) de weg afgesloten zodat de linkerrijbaan voor tegenliggers (rechter tunnelgat) opengezet was. Er was dus in de tunnel een gevaarlijke situatie omdat de linkerbaan open gesteld was voor tegenliggers... en ja het klopt, ik had misschien kunnen inhalen, maar dat zou zeer gewaagd zijn en met de Golf Gti ging het maar net goed, terwijl hij maar één auto verder was gekomen...
Eigenlijk komt het hier op neer dat ik dus vanwege de route helaas gebonden was aan de snelheid van mijn voorganger en deze heeft deze in mijn ogen echt serieus labiel gereden.
Ik vind het overigens echt onverantwoord om middels deze stelling in een tunnel in te halen, maar goed... iemand poogde het dus en eigenlijk kan ik hem geen ongelijk geven want het was zeer itrritant.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...