abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53206326
Monument Theo van Gogh beklad met zwarte stift
Uitgegeven: 15 september 2007 20:48
Laatst gewijzigd: 15 september 2007 21:26

AMSTERDAM - Het monument voor Theo van Gogh in het Oosterpark in Amsterdam is door vandalen beklad. Op het beeld De Schreeuw staat met zwarte letters 'Al-Qaeda' geschreven. Dat liet de politie zaterdag weten.

Onder de tekst stond met zwarte viltstift ook de datum '27-11-2007' geschreven. Het is nog onbekend wie de tekst en datum op het monument heeft gezet.

Beeld

Het beeld De Schreeuw staat aan de rand van het Oosterpark, dicht bij de plaats waar Van Gogh op 2 november 2004 werd vermoord door een moslimfundamentalist. Het 4,5 meter hoge stalen monument is ontworpen door Jeroen Henneman en heeft de vorm van een gezicht dat aan de ene kant schreeuwt en aan de andere kant een gesloten mond toont. Het verbeeldt de vrijheid van meningsuiting.

Verstoring

Het beeld werd in maart van dit jaar onthuld. Op het laatste moment probeerde een bewoonster in de buurt van het park de plaatsing van het kunstwerk nog te verhinderen. Ze vreesde dat het beeld zou leiden tot verstoring van de openbare orde. De Amsterdamse sleepte het stadsdeel voor de rechter, maar ze verloor de zaak.

wat zijn dit voor monsters? waarom worden ze niet opgepakt? omdat ze dan de onschuld spelen en zeggen: "ik wissie nie da het zo gevoelieg lach"? sorry zeggen en helemaal niet sorry bedoelen.

erg jammer dit.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_53206371
moslims he, totaal geen fatsoen
pi_53206491
Dan is er wel wat misgegaan tijdens je opvoeding.
Maar goed, Nederland anno 2007, je zou bijna niet anders verwachten.
pi_53206508
Hoezo is dit een gevoelieg lach?

Het is helemaal geen liegen en zeker niet om te lachen.
pi_53206628
welkom in onze nieuwe samenleving
pi_53206707
Wat gaat er 27 november gebeuren?
pi_53206727
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:12 schreef Rekkie het volgende:
Hoezo is dit een gevoelieg lach?

Het is helemaal geen liegen en zeker niet om te lachen.
lees het nog eens!
pi_53206737
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:21 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lees het nog eens!
Sarcasme is ook moeilijk te begrijpen hè....

Net zo moeilijk als gebruik van de Nederlandse taal blijkbaar.
pi_53206740
En Moslims die maar blijven vragen om respect
X
X
X
pi_53206746
Ach, ik kijk hier niet eens meer van op
pi_53206748
Er loopt al een topic hierover met een overigens veel duidelijkere en minder dramatische topictitel.
pi_53206805
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:22 schreef Taurus het volgende:
Er loopt al een topic hierover met een overigens veel duidelijkere en minder dramatische topictitel.
die is ouder knaap, dit topic gaat over mensen die zich niet kunnen gedragen in nederland.
pi_53206938
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

die is ouder knaap, dit topic gaat over mensen die zich niet kunnen gedragen in nederland.
Ik ben geen knaap, en ik vind het praktisch hetzelfde. Dit is meer een klaagtopic, en volkomen onterecht overigens. Vroeger werd ook al geklad op monumenten, niets nieuws, al helemaal niet iets om over te berichten. Maar dat speculeren over die datum is altijd wel gezellig.
pi_53206961
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Ik ben geen knaap, en ik vind het praktisch hetzelfde. Dit is meer een klaagtopic, en volkomen onterecht overigens. Vroeger werd ook al geklad op monumenten, niets nieuws, al helemaal niet iets om over te berichten. Maar dat speculeren over die datum is altijd wel gezellig.
zit niet zo te zeiken als er eens een eerder kritisch topic geopend wordt. zeiksnor.

dit is geen incident en dit is natrappen. wat wil je nog meer qua eerlijkheid horen?
pi_53206968
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:29 schreef Taurus het volgende:

[..]

Door dit soort oogkleppen-gedrag kunnen dit soort dingen gebeuren.
X
X
X
pi_53207067
vandalen allemaal het land uit!
pi_53207072
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:31 schreef Frasier het volgende:

[..]

Door dit soort oogkleppen-gedrag kunnen dit soort dingen gebeuren.
Of gewoon gezond realisme en tevens nuchterheid in plaats van dat angstcultuurtje wat bijna wanhopig poogt er doorheen te breken (en wat niet gaat lukken bij gebrek aan volgende incidenten, hoogstwaarschijnlijk ).

Maar laten we vooral van dit soort onbenulligheden 'n flink item maken, dat boezemt die angst er nog even lekker in. Dan hebben jullie tenminste de gelegenheid 'ik zei het jaren geleden al' te roepen bij een eerstvolgend incident, niet zo moeilijk na dit soort bijdragen.
pi_53207088
dit is toch godverdomme niet normaal. als humanist hoop ik dat eindelijk het echte tuig weggestuurd wordt of lekker in de gevangenis mag verblijven. wat een kut samenleving, ik wil die kutmoslims hier niet!!!
pi_53207273
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:37 schreef zoalshetis het volgende:
dit is toch godverdomme niet normaal. als humanist hoop ik dat eindelijk het echte tuig weggestuurd wordt of lekker in de gevangenis mag verblijven. wat een kut samenleving, ik wil die kutmoslims hier niet!!!
het probleem is dat niemand moslims wil.
ik denk dat je moslims nog niet met subsidie aan rusland kwijt kunt.
pi_53207302
smerige kakkerlakken die net zo moeilijk als echt kakkerlakken uit te schakelen zijn, omdat ze zich met de 'gematigde' moslim bezig houden.

er moet snel een emancipatie van de moslims komen, of niemand in europa wil meer iets met ze te maken hebben en ze snel wegsturen naar hun islamitische landjes. dusse...
pi_53207347
Je lijkt een beetje emotioneel zoalshetis, normaal ben je beheerst...
pi_53207374
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
daar heb je volkomen gelijk in. het monument is een graf. dat ga je ook niet bekladden. tenzij je vraagt om uitzetting. gewoon wegsturen die elementen die nooit iets kunnen bijdragen aan europa.
pi_53207377

[ Bericht 53% gewijzigd door TheMagnificent op 15-09-2007 23:26:58 ]
pi_53207391
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:47 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Nou! Ik wou het niet zeggen, maar het gaat hier verdeurie om wat geklad op een monument.
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:50:45 #25
130955 Floripas
Blast from the past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')