abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53192594
Help! Ik kan nergens vinden vanaf wanneer mijn dochter van 10 maanden chocolade(soya) melk mag. Zelfs op keukenkikker enzo kan ik niets vinden!

Wie heeft er meer informatie voor mij, ze is gek op soyamelk met een smaakje (aardbeien, abrikoos) en ik heb ook een pak met chocoladesmaak..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_53192708
Ik houd zelf het voedselintroductieschema van Kleintjes aan. Daarin staat niet specifiek chocolade, maar wel chocoladepasta vanaf 2 jaar.
Het zal wellicht ook eerder mogen, maar persoonlijk begrijp ik niet zo goed waarom zo'n jong kind al te laten wennen aan allerlei kunstmatige smaken, terwijl ze de pure smaken nog zo aan het ontdekken zijn.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 15 september 2007 @ 11:25:33 #3
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_53192798
SKB: Staat er geen telefoonnummer of een url voor info op de verpakking? (Was jij trouwens niet van de 'alles zelf maken, geen potjes e.d.?)
Ik begin er zelf nog niet aan ook ivm allergieën. In chocoproducten zijn regelmatig sporen van noten te vinden.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_53193142
Anna krijgt voorlopig nog geen chocolade en zij is 13 maanden. Ze hebben later tijd zat om het (veel te veel ) te eten. We proberen ook zoveel mogelijk Kleintjes aan te houden, al krijgt ze al wel een hele tijd smeerleverworst.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 15 september 2007 @ 12:19:45 #5
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_53193990
Er schiet bij mij maar een opmerking te binnen bij de titel en OP:

Waarom in hemelsnaam zou je een baby chocolade willen geven????? (en idd, net als Moonah: sowieso allerlei toegevoegde smaakjes.. wat is er mis met pure soyamelk? )

Ik zie trouwens dat in alle soyamelk met smaakje naast suiker, een heleboel andere overbodige hulpstoffen ook zeezout is toegevoegd. Zout is zo'n beetje uit den boze tot je kindje een jaar is aangezien de nieren dit nog niet kunnen verwerken.

en sorry als deze post belerend en verwijtend overkomt, maar ik snap het gewoon ECHT niet
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_53194763
Ik zou ook niet weten waarom je chocolade wil geven aan een kleintje maar goed dat is je eigen keuze...

Hier voorlopig nog geen chocolade en snoepjes of koekjes in huis. Doosje rozijntjes en rijstewafeltjes en een minikrentenbol doen het nog steeds prima en zo lang ze er niet van weet wilde ik het nog even zo houden. Ik was laatst nog een beetje pissig op mijn schoonzusje. Die stond effe nibbits te geven omdat haar zoontje het ook had (bijna 3) en Kaith wilde ze ook niet die had liever rozijntjes en dat vond ik wel erg leuk eigenlijk. Ik vind dat nog totaal niet nodig.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  zaterdag 15 september 2007 @ 13:06:21 #7
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_53194983
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 12:19 schreef E.T. het volgende:
Er schiet bij mij maar een opmerking te binnen bij de titel en OP:

Waarom in hemelsnaam zou je een baby chocolade willen geven????? (en idd, net als Moonah: sowieso allerlei toegevoegde smaakjes.. wat is er mis met pure soyamelk? )

Ik zie trouwens dat in alle soyamelk met smaakje naast suiker, een heleboel andere overbodige hulpstoffen ook zeezout is toegevoegd. Zout is zo'n beetje uit den boze tot je kindje een jaar is aangezien de nieren dit nog niet kunnen verwerken.

en sorry als deze post belerend en verwijtend overkomt, maar ik snap het gewoon ECHT niet
wat zij zegt dus, cacao wat er in zit is daarbij ook sterk allergeen en is absoluut niet aangeraden voor op zijn minst 1 jaar en dan nog liever niet. als de soja melk dan perse zo;n smaakje moet doe dan diksap
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_53198800
Mikael krijgt veel (ook af en toe wel nibbits ) maar chocolade absoluut niet. Wat heeft zo'n kleine daaraan. Ik zie net als iedereen daar de nut niet van in. (ok julie misschien ook niet in de nibbits maar das meestal alleen 2 of 3 chipies op een verjaardag zodat ie me niet in de bakjes gaat graaien )
Hij krijgt wel heel af en toe een hapje van mijn brodd met bv hagelsag of pasta. Maar das zo zeldzaam dat het eigenlijk niet telt.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_53199568
Ja van mij mag een nibbitje ook wel maar geen bak vol. Zo bedoelde ik het en ze weet nog niet wat ze er mee aan moet.

Een hapje hagelslag krijgt Kaith ook wel eens maar om nu al met chocomel te beginnen of zelf boterhammen met pasta te gaan geven nee dat vind ik ook echt nog niet nodig.

Komt heus nog wel een tijd dat ze dat kunnen eten.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  zaterdag 15 september 2007 @ 17:44:57 #10
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53200172
Volgens mij is het meer dat de ouders het zo leuk vinden dan dat het kind er naar taalt.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 21:20:11 #11
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53205097
Misschien een hele achterlijke vraag, maar waarom zou je een kind van die leeftijd eigenlijk soyamelk geven (en dan heb ik het nog niet eens over smaakjes, Isa is drie en krijg sporadisch een schepje nesquick in haar melk...)

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 15-09-2007 21:24:19 (typo) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_53205101
Even voor de duidelijkheid, ik had min of meer per ongeluk een pak soya meegenomen met chocoladesmaak. Ik dacht al wel dat dat nog niet verstandig was maar kon er niet echt iets over vinden. Vandaar even hier mijn vraag.

Ik heb het ondertussen zelf opgedronken (ik proef alles voor ze het krijgt, dit had ze inderdaad niet gekregen), maar even naar de winkel gelopen voor een pak zonder smaak (en een nieuwe fles roosvicee)

Ik ben inderdaad diegene die alles vers wilde. Dat doe ik nog steeds, ze krijgt niets uit een pakje of potje (op haar toetjes na dan, kinderkwark, gewone franse kwark, yoghurt met geplette vruchten of gewoon fruit), alles word iedere dag vers gemaakt en driekwart van de tijd eet ze gewoon met ons mee. Vanavond heeft ze heerlijk gegeten van tomaten-groentesoep (wel met wat kruiden maar zonder zout), kip madras met aangepaste kruiden, een kinderkwarkje en een stuk gerookte makreel (eerste keer dat ze dat kreeg maar wel nogal vet dus maar een paar hapjes voorlopig)

Ze is gek op vrijwel alles wat je haar voorzet, ik probeer ook zoveel mogelijk gevarieëerd te koken voor haar (hoewel het toch regelmatig een stukje kipfilet of vis is moet ik toegeven), minstens twee keer per week wat nieuws (enige dat ze tot nu toe niet echt lekker vond was spercieboontjes maar die waren ook nogal stokkerig).
-
-
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:21:26 #13
190853 RockabeIIa
pi_53205140
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij is het meer dat de ouders het zo leuk vinden dan dat het kind er naar taalt.
Da's toch ook met heel veel dingen en komt andersom ook heel veel voor: 'Omdat de ouders het niet leuk vinden'.
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:23:44 #14
190853 RockabeIIa
pi_53205202
(ps. SKB, als je het echt helemaal goed wilt doen: doe je fruit niet bij de yoghurt. Dat gaat nl in het lijf veel eerder een rottingsproces aan dan de yoghurt en daarom raden veel homeopaten dit ten zeerste af)
pi_53205206
En waarom ik haar soya geef (en veel andere dingen), hoe meer smaken een kind in het eerste jaar leert kennen hoe makkelijker het later eet. En omdat we thuis nogal veel van lekker eten houden is het wel makkelijk als Aimee dan gewoon lekker mee eet in plaats van "lust ik nie"

Variatie zorgt ervoor dat eten leuk en spannend blijft!
-
-
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 21:25:54 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53205248
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef SadKingBilly het volgende:
En waarom ik haar soya geef (en veel andere dingen), hoe meer smaken een kind in het eerste jaar leert kennen hoe makkelijker het later eet. En omdat we thuis nogal veel van lekker eten houden is het wel makkelijk als Aimee dan gewoon lekker mee eet in plaats van "lust ik nie"

Variatie zorgt ervoor dat eten leuk en spannend blijft!
Grappig... wij houden ook van lekker eten hier, maar voor ons valt soya daar absoluut niet onder. Persoonlijk vind ik het een vervanger die niet nodig is, hooguit als tofu of tempé. Maar goed, da's een ander onderwerp
pi_53205262
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef RockabeIIa het volgende:
(ps. SKB, als je het echt helemaal goed wilt doen: doe je fruit niet bij de yoghurt. Dat gaat nl in het lijf veel eerder een rottingsproces aan dan de yoghurt en daarom raden veel homeopaten dit ten zeerste af)
Hmm.. Heb je daar een wetenschappelijk bewijs voor (ik bedoel dan, kun je me een link geven naar zo'n onderzoek?)
Op het concentratiebureau raadden ze dat namelijk aan, yoghurt met vers fruit gepureerd erdoor.. Niet dat ik die lui nou zo serieus neem maar zelf houden we ook wel van die combinatie. Hoe zou ik het dan moeten geven, het fruit er los naast of later? (ze eet ook wel gewoon yoghurt zonder iets erdoor maar fruit maakt het toch wat lekkerder)
-
-
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:32:41 #18
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_53205402
Concentratiebureau
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_53205521
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:25 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Grappig... wij houden ook van lekker eten hier, maar voor ons valt soya daar absoluut niet onder. Persoonlijk vind ik het een vervanger die niet nodig is, hooguit als tofu of tempé. Maar goed, da's een ander onderwerp
Gedeeltelijk mee eens.. Soya is inderdaad niet echt lekker van zichzelf (hoewel ik de soyamelk goed te drinken vind kan mijn vrouw het niet door haar keel krijgen, Aimee vind het heerlijk) maar omdat ze nog niet zoveel soorten vlees mag kan ik af en toe een stukje soya voor haar koken of bakken met wat zoete kruiden en specerijen. En ik weet dat vlees nog niet echt nodig is met tien maanden maar het kan - in beperkte hoeveelheden natuurlijk - ook geen kwaad.

Overigens krijgt ze nog geen koemelkproducten (en zelfs nog hypo allergene opvolgmelk) maar dat is meer om de aanwezige kans op hooikoorst laag te houden. Dingen die daarvoor ook kunnen zorgen (zoals pindakaas) geef ik ook nog (lang) niet. Overigens las ik vanavond pas dat aardbeien daar ook bij horen, die eet ze al sinds ze 6 maanden is. Aan de ene kant een tegenvaller, aan de andere kant is het met stip haar nummer 1 zomerfruit en krijgt ze ze hooguit eens per twee weken.

Vreemd vind ik het soms wel dat ouders hun kinderen iets onthouden waarvan ze zelf vinden dat het overbodig is (met als beste voorbeeld veganisten die geen dierenproducten gebruiken) zodat ze hun kind de kans ontnemen om die smaak te leren kennen en zo zelf hun oordeel te vellen.
-
-
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 21:40:16 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53205655
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:35 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Gedeeltelijk mee eens.. Soya is inderdaad niet echt lekker van zichzelf (hoewel ik de soyamelk goed te drinken vind kan mijn vrouw het niet door haar keel krijgen, Aimee vind het heerlijk) maar omdat ze nog niet zoveel soorten vlees mag kan ik af en toe een stukje soya voor haar koken of bakken met wat zoete kruiden en specerijen. En ik weet dat vlees nog niet echt nodig is met tien maanden maar het kan - in beperkte hoeveelheden natuurlijk - ook geen kwaad.

Overigens krijgt ze nog geen koemelkproducten (en zelfs nog hypo allergene opvolgmelk) maar dat is meer om de aanwezige kans op hooikoorst laag te houden. Dingen die daarvoor ook kunnen zorgen (zoals pindakaas) geef ik ook nog (lang) niet. Overigens las ik vanavond pas dat aardbeien daar ook bij horen, die eet ze al sinds ze 6 maanden is. Aan de ene kant een tegenvaller, aan de andere kant is het met stip haar nummer 1 zomerfruit en krijgt ze ze hooguit eens per twee weken.

Vreemd vind ik het soms wel dat ouders hun kinderen iets onthouden waarvan ze zelf vinden dat het overbodig is (met als beste voorbeeld veganisten die geen dierenproducten gebruiken) zodat ze hun kind de kans ontnemen om die smaak te leren kennen en zo zelf hun oordeel te vellen.
Och ik denk niet dat Isa te klagen heeft over het oen van smaaksensaties... Soya heeft namelijk geen smaak zichzelf Dat moet door middel van 'kunstmatige toevoegingen op smaak gebracht worden. Ik laat haar liever pure smaken proeven
  zaterdag 15 september 2007 @ 21:48:24 #21
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53205865
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo uitgebreid mee bezig heb gehouden hoor. Natuurlijk gaf ik mijn baby's zo min mogelijk zoetigheid en vers eten enzo, maar daar bewust zo mee bezig zijn, met smaakbeleving? Nee .

En ik ben een fervent hobby kok, ben gek op eten. Heb mijn kinderen alles aangeboden, ze aten olijven, scherpe kaas etc.

En nu krijg ik er geen hap verantwoord voedsel meer in . Tenzij met veel gesjagger en onderhandeling.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 21:59:10 #22
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53206164
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:48 schreef Leah het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo uitgebreid mee bezig heb gehouden hoor. Natuurlijk gaf ik mijn baby's zo min mogelijk zoetigheid en vers eten enzo, maar daar bewust zo mee bezig zijn, met smaakbeleving? Nee .

En ik ben een fervent hobby kok, ben gek op eten. Heb mijn kinderen alles aangeboden, ze aten olijven, scherpe kaas etc.

En nu krijg ik er geen hap verantwoord voedsel meer in . Tenzij met veel gesjagger en onderhandeling.
Is de leeftijd Tot een jaar of twee eten ze alles (althans heel veel) daarna ontdekken ze dat ze een eigen wil hebben. En dan gaat het ineens niet meer over lekker of niet lekker, maar over andere dingen Dat trekt ook wel weer bij
  Moderator zaterdag 15 september 2007 @ 22:01:36 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53206232
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:48 schreef Leah het volgende:

Precies zoals hier

Bij joey was ik er veel bewuster mee bezig en die vind weinig lekker en is een peeuwerd.
Bij Samara was ik er veel minder mee bezig en die eet eigenlijk alles.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  zaterdag 15 september 2007 @ 22:08:06 #24
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_53206416
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 21:59 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Is de leeftijd Tot een jaar of twee eten ze alles (althans heel veel) daarna ontdekken ze dat ze een eigen wil hebben. En dan gaat het ineens niet meer over lekker of niet lekker, maar over andere dingen Dat trekt ook wel weer bij
Ik mag het hopen, Freek is nu 5 en half . Overigens snoept ie nog steeds niet (want hij lust het niet ), dat scheelt weer voor de jongste, die krijgt daardoor zelden een snoepje (maar ligt wel kwijlend voor de snoepschappen in de supermarkt, dit vin' ik lekker Mama, en dat ook, en dat ook, en oohhhh daar liggen masjmelloos).

En voor de eetproblemen, multi vitaminen zijn je vriend .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 september 2007 @ 22:11:35 #25
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_53206490
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 22:08 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik mag het hopen, Freek is nu 5 en half . Overigens snoept ie nog steeds niet (want hij lust het niet ), dat scheelt weer voor de jongste, die krijgt daardoor zelden een snoepje (maar ligt wel kwijlend voor de snoepschappen in de supermarkt, dit vin' ik lekker Mama, en dat ook, en dat ook, en oohhhh daar liggen masjmelloos).

En voor de eetproblemen, multi vitaminen zijn je vriend .
Ik roep maar altijd bij alles waarvan ik baal... 'Tegen de tijd dat ze 18 is dan *insert willekeurige baalfactor* ze wel... (*uitslapen, eten, opruimen, zindelijk zijn etc)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')