wat zij zegt dus, cacao wat er in zit is daarbij ook sterk allergeen en is absoluut niet aangeraden voor op zijn minst 1 jaar en dan nog liever niet. als de soja melk dan perse zo;n smaakje moet doe dan diksapquote:Op zaterdag 15 september 2007 12:19 schreef E.T. het volgende:
Er schiet bij mij maar een opmerking te binnen bij de titel en OP:
Waarom in hemelsnaam zou je een baby chocolade willen geven????? (en idd, net als Moonah: sowieso allerlei toegevoegde smaakjes.. wat is er mis met pure soyamelk? )
Ik zie trouwens dat in alle soyamelk met smaakje naast suiker, een heleboel andere overbodige hulpstoffen ook zeezout is toegevoegd. Zout is zo'n beetje uit den boze tot je kindje een jaar is aangezien de nieren dit nog niet kunnen verwerken.
en sorry als deze post belerend en verwijtend overkomt, maar ik snap het gewoon ECHT niet
Da's toch ook met heel veel dingen en komt andersom ook heel veel voor: 'Omdat de ouders het niet leuk vinden'.quote:Op zaterdag 15 september 2007 17:44 schreef Vivi het volgende:
Volgens mij is het meer dat de ouders het zo leuk vinden dan dat het kind er naar taalt.
Grappig... wij houden ook van lekker eten hier, maar voor ons valt soya daar absoluut niet onder. Persoonlijk vind ik het een vervanger die niet nodig is, hooguit als tofu of tempé. Maar goed, da's een ander onderwerpquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef SadKingBilly het volgende:
En waarom ik haar soya geef (en veel andere dingen), hoe meer smaken een kind in het eerste jaar leert kennen hoe makkelijker het later eet. En omdat we thuis nogal veel van lekker eten houden is het wel makkelijk als Aimee dan gewoon lekker mee eet in plaats van "lust ik nie"
Variatie zorgt ervoor dat eten leuk en spannend blijft!
Hmm.. Heb je daar een wetenschappelijk bewijs voor (ik bedoel dan, kun je me een link geven naar zo'n onderzoek?)quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:23 schreef RockabeIIa het volgende:
(ps. SKB, als je het echt helemaal goed wilt doen: doe je fruit niet bij de yoghurt. Dat gaat nl in het lijf veel eerder een rottingsproces aan dan de yoghurt en daarom raden veel homeopaten dit ten zeerste af)
Gedeeltelijk mee eens.. Soya is inderdaad niet echt lekker van zichzelf (hoewel ik de soyamelk goed te drinken vind kan mijn vrouw het niet door haar keel krijgen, Aimee vind het heerlijk) maar omdat ze nog niet zoveel soorten vlees mag kan ik af en toe een stukje soya voor haar koken of bakken met wat zoete kruiden en specerijen. En ik weet dat vlees nog niet echt nodig is met tien maanden maar het kan - in beperkte hoeveelheden natuurlijk - ook geen kwaad.quote:Op zaterdag 15 september 2007 21:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Grappig... wij houden ook van lekker eten hier, maar voor ons valt soya daar absoluut niet onder. Persoonlijk vind ik het een vervanger die niet nodig is, hooguit als tofu of tempé. Maar goed, da's een ander onderwerp
Och ik denk niet dat Isa te klagen heeft over het oen van smaaksensaties... Soya heeft namelijk geen smaak zichzelfquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:35 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Gedeeltelijk mee eens.. Soya is inderdaad niet echt lekker van zichzelf (hoewel ik de soyamelk goed te drinken vind kan mijn vrouw het niet door haar keel krijgen, Aimee vind het heerlijk) maar omdat ze nog niet zoveel soorten vlees mag kan ik af en toe een stukje soya voor haar koken of bakken met wat zoete kruiden en specerijen. En ik weet dat vlees nog niet echt nodig is met tien maanden maar het kan - in beperkte hoeveelheden natuurlijk - ook geen kwaad.
Overigens krijgt ze nog geen koemelkproducten (en zelfs nog hypo allergene opvolgmelk) maar dat is meer om de aanwezige kans op hooikoorst laag te houden. Dingen die daarvoor ook kunnen zorgen (zoals pindakaas) geef ik ook nog (lang) niet. Overigens las ik vanavond pas dat aardbeien daar ook bij horen, die eet ze al sinds ze 6 maanden is. Aan de ene kant een tegenvaller, aan de andere kant is het met stip haar nummer 1 zomerfruit en krijgt ze ze hooguit eens per twee weken.
Vreemd vind ik het soms wel dat ouders hun kinderen iets onthouden waarvan ze zelf vinden dat het overbodig is (met als beste voorbeeld veganisten die geen dierenproducten gebruiken) zodat ze hun kind de kans ontnemen om die smaak te leren kennen en zo zelf hun oordeel te vellen.
Is de leeftijdquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:48 schreef Leah het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo uitgebreid mee bezig heb gehouden hoor. Natuurlijk gaf ik mijn baby's zo min mogelijk zoetigheid en vers eten enzo, maar daar bewust zo mee bezig zijn, met smaakbeleving? Nee.
En ik ben een fervent hobby kok, ben gek op eten. Heb mijn kinderen alles aangeboden, ze aten olijven, scherpe kaas etc.
En nu krijg ik er geen hap verantwoord voedsel meer in. Tenzij met veel gesjagger en onderhandeling.
Precies zoals hierquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:48 schreef Leah het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nooit zo uitgebreid mee bezig heb gehouden hoor. Natuurlijk gaf ik mijn baby's zo min mogelijk zoetigheid en vers eten enzo, maar daar bewust zo mee bezig zijn, met smaakbeleving? Nee.
En ik ben een fervent hobby kok, ben gek op eten. Heb mijn kinderen alles aangeboden, ze aten olijven, scherpe kaas etc.
En nu krijg ik er geen hap verantwoord voedsel meer in. Tenzij met veel gesjagger en onderhandeling.
Ik mag het hopen, Freek is nu 5 en halfquote:Op zaterdag 15 september 2007 21:59 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Is de leeftijdTot een jaar of twee eten ze alles (althans heel veel) daarna ontdekken ze dat ze een eigen wil hebben. En dan gaat het ineens niet meer over lekker of niet lekker, maar over andere dingen
Dat trekt ook wel weer bij
Ik roep maar altijd bij alles waarvan ik baal... 'Tegen de tijd dat ze 18 is dan *insert willekeurige baalfactor* ze wel... (*uitslapen, eten, opruimen, zindelijk zijn etc)quote:Op zaterdag 15 september 2007 22:08 schreef Leah het volgende:
[..]
Ik mag het hopen, Freek is nu 5 en half. Overigens snoept ie nog steeds niet (want hij lust het niet
), dat scheelt weer voor de jongste, die krijgt daardoor zelden een snoepje (maar ligt wel kwijlend voor de snoepschappen in de supermarkt, dit vin' ik lekker Mama, en dat ook, en dat ook, en oohhhh daar liggen masjmelloos).
En voor de eetproblemen, multi vitaminen zijn je vriend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |