Waarom denken mensen dat het linke boel is?
Omdat je verliefd kan worden op een ander, is dat dan niet zo in monogame relatie's, gebeurt dat daar nooit?
Daar gebeurt het net zo goed, je hoeft echt niet te neuken om verliefd te kunnen worden.
Hoeveel mensen raken hun partner wel niet kwijt omdat de ander zo'n leuk iemand op de werkvloer of op school is tegengekomen, is er nog niets lichamelijks gebeurt, maar je bent wel je relatie kwijt.
Dat gebeurt in monogame relatie's dus net zo hard, het kan ook in open relatie's gebeuren ja, net zo'n grote kans.
Ziekten, kan je je gewoon tegen beschermen en het lijkt me nogal logisch dat te doen, of je nu monogaam bent(laten we eerlijk zijn mensen die vanaf maagd af bij elkaar zijn en nooit wat anders kiezen zijn een zeldzaamheid) of niet.
Sterker nog, monogame mensen hebben veel sneller de neiging om te zeggen we kennen elkaar nu een maand of 3, komop, ik vertrouw je, zonder bescherming maar(zonder soa test) dan niet monogame mensen.
Maar zoeperzazke, waarom zou ik vrijgezel moeten zijn dan?
Ik ben geen vrijgezel, wil het ook helemaal niet zijn, het overgrote deel van mijn leven breng ik gewoon met hem door, maar heel af en toe doen we eens wat anders, vaak ook nog samen, heel zeldzaam apart van elkaar.
Zou mijn ogen uit mijn hoofd janken als ik vrijgezel zou moeten zijn, zou me rot voelen, hij is mijn zielsmaatje, mijn vriend, mijn minnaar, mijn medeouder en mijn partner.
En dat is dan allemaal niet echt omdat we zo nu en dan(daar kan gerust een half jaar of een jaar overheen gaan, we hebben ook een kind, dus wekelijks met een ander liggen rommelen kan niet eens al zouden we het wel willen, niet zonder het kind tekort te doen iig) wat met een ander rommelen?
Het hele jaar is nep zodra we een keer wat anders doen?
Dat jij het niets vind ok, voor jezelf, dit is iets waar je beide echt achter moet staan, bij voorkeur ook plezier kan hebben in het plezier van de ander, de ander dat ook echt gunnen, niet alleen dat je het pikt omdat je denkt dat het moet, maar er echt ok mee zijn.
Je moet het naar mijn mening ook niet doen omda je relatie duf is, ingeslapen is, dan zal je gewoon aan ons moeten werken, met anderen dingen doen lost daar niets in op, geeft alleen maar extra spanning, bij problemen kan je geen extra invloeden gebruiken.
Ik zou me opgesloten voelen in een relatie waarin er zware regels liggen, niet flirten, niet zoenen, niet vrijen, niet doen, jaloesie en bezitterigheid, het is gewoon niets voor mij, ik kan er niet goed mee overweg, ik wil vrij zijn in mijn doen en laten, gewoon lekker met de flow mee kunnen gaan en ik wil hetzelfde voor hem, ik wil hem niet beknotten, hij is niet mijn bezit.
Het is niet gezegd dat ik daar ook altijd gebruik van maak, dat ik bij elke gelegenheid op jacht ga naar wat lekkers, maar komt het voor mijn neus en loopt het lekker dan is de mogelijkheid daar, voor ons allebei, zonder dat je de ander kwetst, zonde gelieg en bedrieg, ik vind het ronduit heerlijk.
We zijn ook op andere vlakken erg vrij in de omgang met elkaar, we laten elkaar onszelf zijn en stimuleren dat, we zijn na een ruime 15 jaar nogsteeds verliefd, nogsteeds kusjekroel, nogsteeds is er geen ander die die plaats zou kunnen innemen, ook al hebben we rondgekeken
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.