abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53186753
Sinds vorig jaar heb ik een vriendin. Ze heet Sharon. Ze heeft het temperament van een volle Euroborg en onze relatie laat zich dan ook het beste omschrijven als stormachtig. Al na twee weken hadden we ons eerste ingrijpende conflict en sindsdien zijn we in de ene na de andere ruzie gerold. Het is zo’n relatie waarvan ze in Relaties & Psychologie (waar ik opvallend veel van jullie regelmatig stiekem zie posten) in koor zouden roepen dat ik hem per direct moet beëindigen. Daarom staat dit topic dan ook niet daar, maar hier in Voetbal, het terrein van de fanatieke supporters die als geen ander begrijpen hoe het is om eeuwige trouw te zweren aan een club, en die te blijven steunen, hoe ver die ook op de ranglijst afzakt. Die irrationele loyaliteit aan een voetbalvereniging lijkt in veel opzichten op die aan een meisje. Dus als er ergens een forum is op fok waar ze begrijpen waarom Sharon en ik na elke strijd toch weer bij elkaar komen, dan is het hier.

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten heb ik naast Sharon nog een liefde. Vanavond ben ik met haar uitgeweest, maar het was werkelijk een date van niets. Ze zag er niet uit, zo zonder bezieling en intelligentie in haar spel. Ik houd van haar, maar vanavond liet ze weer die kant van haar zien die ik niet kan uitstaan. Echt, ik heb geprobeerd om er het beste van te maken, maar op een gegeven moment is voor mij ook gewoon de maat vol. En ja, ik ben er niet trots op, maar dan scheld ik haar de huid vol. Ik weet dat het niet galant is, maar ze had echt de intentie om er een rotavond van te maken. Ach, jullie hebben het ook allemaal kunnen zien natuurlijk. Op RTL 7 tussen half 9 en half 11. Tussendoor vertelde een lelijke man met een snor waarschijnlijk hetzelfde verhaal als ik hierboven.

Nu is het zo dat Sharon zich niet zo kan verplaatsen in het gevoel dat ik voor ‘die ander’ koester. Wanneer ik me vanavond sta op te vreten in Vak E, stuurt ze me dus enkele smsjes waarin ze me uitlacht met het belabberde spel waar ik op dat moment naar sta te kijken. Die vervloekte live-uitzending ook. En ja, ik weet dat het bekrompen is, dat voetbal er aan het einde van de dag niets toe doet, maar soms – zo’n één keer per week – kan ik me voor 90 minuten niet van dat gevoel loskoppelen. Dan lijkt het ineens alsof het echt belangrijk is wat er daar op het veld gebeurt. En als het slecht gaat, zoals vanavond, sta ik mijn frustratie als een bezeten marktkoopman over de groene grasmat uit te schreeuwen. Nee, ik denk niet dat ik dan op mijn best ben. Dan komen zulke smsjes van haar nogal verkeerd aan. Dan staat ze ineens in hetzelfde rijtje als De spelers van Utrecht, de scheidsrechter, Ron Jans en aan wie ik de nederlaag dan ook maar toeschrijf.

Met de snelheid van een opstomende Bruno Silva, ben ik naar huis gefietst. ‘Waar denk je dat je mee bezig bent?’ vraag ik haar zodra ze opneemt. Eerst lacht ze, maar wanneer mijn toon ernstig blijft, krijgt ze door dat ik echt boos ben. Haar lach verstomt en ik zie haar gezicht aan de andere kant van de lijn vertrekken. Meteen heb ik spijt van mijn kinderachtige gedrag. Haastig probeer ik de situatie nog te redden: ‘Ik ben soms wat bekrompen bezig, als ik daar zo in opga – dat voetbal - maar ik vind het echt niet tof als je me zo het bloed onder de nagels vandaan haalt.’ Tevergeefs. Kortaf zegt ze me gedag en hangt op. Als ik langs de spiegel in de badkamer loop, schrik ik van de Neanderthaler die me daar opeens aanstaart. Een Neanderthaler die ondoordachte kreten uitslaat over de velden. Met zijn knots de soortgenoten te lijf gaat die zich op zijn pad begeven. Een Neanderthaler gehuld in een groen-witte sjaal.

Goed, waarom nu dit topic? Omdat we ons ook weleens mogen herinneren dat we het eigenlijk steeds over onzin hebben hier. Weliswaar de leukste soort onzin die er bestaat, maar toch onzin.
En natuurlijk omdat ik vind dat ik nu verantwoording moet afleggen voor mijn gedrag en dus hier met de billen bloot moet. En dus Sharon moet zeggen dat het me spijt.
Jullie kunnen me helpen door haar hier uit te leggen dat wij er soms even niets aan kunnen doen als we uit ons vel springen als het om voetbal gaat. Dat we vergiftigd zijn met een raar soort virus in ons bloed waardoor we soms even de weg kwijt zijn.
Vertel Sharon hier dat ik het niet zo bedoeld heb. Dan mail ik haar de link van dit topic.

Ik zou natuurlijk kunnen vragen om jullie zuigende, dubbelzinnige opmerkingen voor jullie te houden, maar ik begrijp dat zo’n vraag stellen op fok, hetzelfde is als een koekje voor de mand van je hond neer te leggen om het beest vervolgens nadrukkelijk te zeggen dat hij dat niet mag opeten.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 14 september 2007 @ 23:51:21 #2
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_53186989
dus...
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_53187065
Leuk topic!

Als ik een goed idee krijg om het Sharon uit te leggen dan kom ik wel weer terug.
pi_53187084
Neuken en voetbal hebben 1 overeenkomst: het is geen onzin, maar een uiterst nuttig tijdsbedrijf.
Moge het maar goed komen tussen jou en Sharon en tja...die andere liefde van je komt er misschien ook wel weer eens 'bovenop'.

There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_53187266
Dit meen je toch niet? Je vriendin excuseert zich toch ook niet voor haar hobbies of wel?

@sharon: gun Cruo zijn wekelijkse pleziertje en doe hem een lol en laat hem die 90 minuutjes gewoon ff met rust... bezitterig wijf
pi_53187298
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:02 schreef MaxPower het volgende:
pleziertje
Je hebt niet gekeken vanavond?
pi_53187318
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:03 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Je hebt niet gekeken vanavond?
Jazeker. Ik heb genoten.
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:06:58 #8
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_53187376
Haha, geweldig, herkenbaar.....met 1 verschil, mijn vriendin begrijpt me, nou ja, ze doet alsof ze me begrijpt
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_53187746
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:06 schreef DutchGooner het volgende:
Haha, geweldig, herkenbaar.....met 1 verschil, mijn vriendin begrijpt me, nou ja, ze doet alsof ze me begrijpt
DG heeft een vriendin dames en heren

Oh en ik begrijp jou en Sharon allebei heel goed.
Althans ik doe net of ik het begrijp
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:25:32 #10
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_53187832
Herkenbaar (het gedrag van Cruoninga dan). Sharon, als je hier niet tegen kan moet je iemand zoeken die geen voetbalsupporter is. Of een beetje meer rekening met Cruoninga houden.

Gelukkig leeft mijn vriendin wél met me mee, bij winst en verlies. Ze heeft vrij weinig met voetbal en hoe graag ze me af en toe ook plaagt, als het over FC Groningen gaat is ze altijd stiklief. Volgens mij heb ik nog nooit ruzie met d'r gehad over voetbal.

Origineel topic trouwens.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_53187878
Hoe herkenbaar
pi_53187961
Voetbal is de belangrijkste bijzaak van het leven en zoals wij als man nooit zullen begrijpen hoe het voelt om een kind te baren, zullen de meeste vrouwen niet begrijpen wat voetbal bij ons los kan maken en wat het betekend.

mijn vriendin haat het voetbal, ze zegt regelmatig dat het haar enige vijand is in onze relatie maar ze weet tegelijkertijd dat ze het niet zal kunnen verslaan en tolereert het. Ze weet gelukkig nu dat ze ook nooit moet zeggen "het is maar een spelletje"
pi_53187966
Neem d'r een keer mee naar het voetballen. Zet haar op een stoeltje op de tweede ring (dat kan bij jullie) of op een andere tribune met wat vriendinnen. En laat haar niet naar het spelletje kijken, maar naar jou, hoe jij je op zo'n tribune gedraagt tussen je vrienden / medesupporters. Die passie is niet uit te leggen in woorden, maar dat moet iemand zien en voelen. Dat is jouw wereld, dat is waar je (zo te lezen) 2 keer 45 minuten volledig voor gaat. Prima toch? Begrijpt ze het dan nog niet, dan zal ze het nooit begrijpen ook. En dat hoeft nog geen ramp te zijn.

Waarschijnlijk is het gewoon beter om haar te leren gewoon d'r mond te houden tijdens / vlak na voetbalwedstrijden (overigens, als er hier iemand is, die dat gelukt is, dan zijn alle tips welkom). Is veel beter voor de verstandhouding. En als ze het echt bewust doet omdat ze weet dat het je pijn doet en flink kan raken, dan heb je gewoon de verpersoonlijking van de duivel getroffen (al lijkt die soms ook in alle vrouwen terug te komen......)

Morgen ff een 'lief' gebaar maken en zondag is alles weer prima. Zo werkt het dan ook altijd weer.
pi_53188010
Erg goed topic.
Het is inderdaad erg herkenbaar hoe die reactie van niet-voetbalsupporters kan zijn.
Het is erg lastig uit te leggen wat voetbal eigenlijk inhoudt, naast een sport is het ook een 'manier van leven' op een of andere manier. Je kan er echt ziek van zijn als je favoriete ploeg het weer laat liggen. Ik denk dat je het best het kan vergelijken met een beginnen liefde, je doet er alles voor en je draaft te ver door in alles.
Dat maakt het ook zo mooi. Vreugde, verdriet, aggresieviteit en verliefdheid alles in een. Dat maakt voetbal!

Zitten we al in R&P?
pi_53188047
Ik vind niet dat jij fout zit door boos op haar te worden ofzo. Het mag dan 'maar' een spelletje zijn maar als ze weet dat de FC voor jou heel belangrijk is, is het van haar kant uitermate kinderachtig en lomp om zich zo te gedragen.

IMO: In mijn mening hoort zij sorry te zeggen, niet jij.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_53188055
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:31 schreef DRD het volgende:
Neem d'r een keer mee naar het voetballen. Zet haar op een stoeltje op de tweede ring (dat kan bij jullie) of op een andere tribune met wat vriendinnen. En laat haar niet naar het spelletje kijken, maar naar jou, hoe jij je op zo'n tribune gedraagt tussen je vrienden / medesupporters. Die passie is niet uit te leggen in woorden, maar dat moet iemand zien en voelen.

Heb ik ook gedaan inderdaad, ze begrijpt nog steeds niet hoe ik in 90 minuten zo kan veranderen, zo kan schelden (ik scheld nooit, behalve in de Euroborg) , zo bloedfanatiek, zo hypocriet en onrealistisch kan zijn maar ze begrijpt nu wel wat het spelletje los maakt en zeurt sindsdien nooit meer over het voetbal. Sinds die ene keer heb ik nooit meer gehoord: "ach, vandaag kun je toch wel een keer overslaan"

"ik heb nog nooit zoveel emoties tegelijk van jou gezien"
pi_53188252
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:35 schreef Prosac het volgende:

[..]

Heb ik ook gedaan inderdaad, ze begrijpt nog steeds niet hoe ik in 90 minuten zo kan veranderen, zo kan schelden (ik scheld nooit, behalve in de Euroborg) , zo bloedfanatiek, zo hypocriet en onrealistisch kan zijn maar ze begrijpt nu wel wat het spelletje los maakt en zeurt sindsdien nooit meer over het voetbal. Sinds die ene keer heb ik nooit meer gehoord: "ach, vandaag kun je toch wel een keer overslaan"

"ik heb nog nooit zoveel emoties tegelijk van jou gezien"
En toch is het ergens ook een doodszonde, die verkeerd kan uitpakken. Het beoogde doel is begrip kweken. Het bereikte doel kan de vraag "spoor jij niet helemaal ofzo?" zijn.
pi_53188451
Eigenlijk zou je hier alleen de vriendinnen van de posters moeten laten posten, want geheel objectief wordt het zo niet.
Misschien kan je Clauwheee/LadyFCDB/Meami/Terrorobbie etc hier laten posten
  zaterdag 15 september 2007 @ 00:58:44 #19
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_53188589
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:52 schreef VoreG het volgende:
Eigenlijk zou je hier alleen de vriendinnen van de posters moeten laten posten, want geheel objectief wordt het zo niet.
Misschien kan je Clauwheee/LadyFCDB/Meami/Terrorobbie etc hier laten posten
Of Sharon die een tegenhanger van dit topic plaatst waar Clauwheee/LadyFCDB/Meami/Terrorobbie etc dan kunnen posten...
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_53188613
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:43 schreef DRD het volgende:

[..]

En toch is het ergens ook een doodszonde, die verkeerd kan uitpakken. Het beoogde doel is begrip kweken. Het bereikte doel kan de vraag "spoor jij niet helemaal ofzo?" zijn.
maybe, maar dan kun je er beter mee ophouden.
pi_53189680
Geweldig dat je dit topic hier, bij medevoetbalmaten, opent en niet elders.

Sharon, ik kan je echt vanuit m'n alles vertellen dat hij het niet zo bedoelt, echt niet! Neem het van me aan, die jongen deugt aan alle kanten. Neem die rare beperking, die ik ook onder de leden heb, voor lief. Die passie, die deze gozer in zich heeft, komt er zeker weer uit in andere situaties. De fluctuaties kun je vergelijken met de economie. Zo is er de FC Groningen die ook een deel van hem beheerst. Deel de momenten van leed, maar met name van geluk! Die tip wil ik je meegeven.
That's all folks!
pi_53191194
Hé Cruoninga, dus groningen heb verloren en je hebt niet geneukt?
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_53198734
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:02 schreef MaxPower het volgende:
Dit meen je toch niet? Je vriendin excuseert zich toch ook niet voor haar hobbies of wel?
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_53203429
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 00:59 schreef Prosac het volgende:

[..]

maybe, maar dan kun je er beter mee ophouden.
Is ook vrij weinig geworden. Beetje wereldvreemd ook. Domme uitspraken ook altijd over supporters, spreekkoren, rellen, etc.
pi_53207444
Samenvatting?

Edit, ow ik zie het al in de post van Staanplaats.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')