Hij moest wel. Zijn zaakwaarnemer, jeweets?quote:al dan niet vrijwillig
Zou heel goed kunnen. En niet vergeten, die vreemde ongeval met boom... Daarmee begon het dus..quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Kreupeldicht het volgende:
Verbeek zei maandag dat het hem en de mensen bij de club pas sinds kort duidelijk is geworden wat die problemen zijn waar Alves mee rondloopt, en dat men nu begrip heeft voor z'n situatie. Dat zijn geen problemen met de club, maar "iets anders". Achter de schermen wordt voor hem hard gewerkt om deze definitief op te lossen. Zodat hij zich weer kan concentreren op het voetbal en weer vrijuit kan spelen.
Dus er is zeker iets heel verdachts aan de hand daar in Brazilië. Blijkbaar zaken waar men zo voorzichtig mee moet omspringen dat het te gevaarlijk is om er ook maar iets over te zeggen. Dat zou waarschijnlijk wel onbegrip wegnemen naar Alves toe, maar zou hemzelf alleen maar in grotere problemen brengen.
Dan zou het slim zijn om daarover een verklaring richting fans uit te brengen.quote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Kreupeldicht het volgende:
Verbeek zei maandag dat het hem en de mensen bij de club pas sinds kort duidelijk is geworden wat die problemen zijn waar Alves mee rondloopt, en dat men nu begrip heeft voor z'n situatie. Dat zijn geen problemen met de club, maar "iets anders". Achter de schermen wordt voor hem hard gewerkt om deze definitief op te lossen. Zodat hij zich weer kan concentreren op het voetbal en weer vrijuit kan spelen.
Dus er is zeker iets heel verdachts aan de hand daar in Brazilië. Blijkbaar zaken waar men zo voorzichtig mee moet omspringen dat het te gevaarlijk is om er ook maar iets over te zeggen. Dat zou waarschijnlijk wel onbegrip wegnemen naar Alves toe, maar zou hemzelf alleen maar in grotere problemen brengen.
Dat vermoeden had ik al, Alves verspeelt heus niet voor de lol zn plek in de braziliaanse elftalquote:Op dinsdag 25 september 2007 18:35 schreef Kreupeldicht het volgende:
Ik vind een zekere uitleg wel op zijn plaats, hoe ver dat inhoudelijk moet gaan, kan ik niet beoordelen. Maar ik vind dat de fans vrij bot benaderd worden. Ik had net mijn vader aan de lijn (73), die gaat niet akkoord met deze uitlegquote:Op dinsdag 25 september 2007 19:00 schreef Suijk het volgende:
Je bedoelt wat er precies aan de hand is, of gewoon een officieel statement dat er 'meer' aan de hand is en dat nu alles weer ok is?
Ik geloof dat er binnen de club en supportersgroepen een en ander is uitgelegd. Daardoor lijkt(!) dat niet zo zeer nuttig cq. verstandig meer. Tegen Helsinborg was het voor Alves wel duidelijk geweest.quote:Op dinsdag 25 september 2007 17:54 schreef Grunner het volgende:
Ik neem aan dat ie straks (als hij weer met het eerste mee mag doen) bij elk balbezit wordt uitgefloten?
Tijdens de algemene ledenvergadering van Nieuw Noord heeft een directielid van sc Heerenveen idd enige uitleg gegeven. De fanatieke aanhang stelde dit in iedergeval zeer op prijs.quote:Ik geloof dat er binnen de club en supportersgroepen een en ander is uitgelegd.
Klopt!quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:58 schreef EMAR het volgende:
[..]
Tijdens de algemene ledenvergadering van Nieuw Noord heeft een directielid van sc Heerenveen idd enige uitleg gegeven. De fanatieke aanhang stelde dit in iedergeval zeer op prijs.
Ja, daar moeten we het juist over hebben, niet over persoonlijke dingen en randverschijnselen. Zet die gast weer aan het voetballen en na een tijdje zijn we weer tevreden of niet?quote:
Ik vind het echt bullshit. Alves is geen slachtoffer maar dader en moet gewoon zijn excuses aanbieden voor wat er is gebeurd. Hij heeft ook richting de club niet fair gehandeld.quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:38 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Ik geloof dat er binnen de club en supportersgroepen een en ander is uitgelegd. Daardoor lijkt(!) dat niet zo zeer nuttig cq. verstandig meer. Tegen Helsinborg was het voor Alves wel duidelijk geweest.
Alles komt niet boven tafel, omdat Alves daar waarschijnlijk ook niet bij gebaat is. De supporters is wel gevraagd om enigzins na te denken over de reacties.
Maw, er is veel meer aan de hand dan pure werkweigering. Of je dat nu gelooft of niet, ik denk wel dat het zowel voor Alves en de supporters beter is om wat genuanceerder te reageren.
Voetballen!
Waarom lees ik daar dan niks over op de site van Nieuw Noord?quote:Op dinsdag 25 september 2007 20:58 schreef EMAR het volgende:
[..]
Tijdens de algemene ledenvergadering van Nieuw Noord heeft een directielid van sc Heerenveen idd enige uitleg gegeven. De fanatieke aanhang stelde dit in iedergeval zeer op prijs.
Ach kom. Hij is toch zelf weggebleven? Heeft toch zelf een website? Hij laat alle kansen liggen om een statement te maken. Hij kan echt de boom in en ik vind het wat sneu om te zien hoe verkrampt de club nu weer richting supporters reageert.quote:Op woensdag 26 september 2007 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
Alves is wel slachtoffer van de mensen om hem heen! Zijn zaakwaarnemer! Dirk Scheringa die gouden bergen heeft beloofd maar nooit iets waargemaakt heeft (daarom is Alves ook zo boos op Dirk, en niet op het bestuur van Heerenveen). En Alves is boos op Vandenbussche, omdat hij Alves niet meer wil zien.
Precies, er is nog steeds geen probleem. En dat handjevol mensen dat nu fluit, die zijn dat na een hattrick wel weer vergetenquote:Op dinsdag 25 september 2007 20:58 schreef EMAR het volgende:
[..]
Nee hoor. En het is geen handjevol mensen.quote:Op woensdag 26 september 2007 01:26 schreef okee6 het volgende:
[..]
Precies, er is nog steeds geen probleem. En dat handjevol mensen dat nu fluit, die zijn dat na een hattrick wel weer vergeten![]()
Zou je denken? Als nu Nieuw Noord al inschikt denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Misschien ben jij geen stereotype supporter.quote:Op woensdag 26 september 2007 08:56 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor. En het is geen handjevol mensen.
Ik heb het niet over mezelf. Ik denk ook niet dat hij massaal uitgefloten blijft worden maardit is ook niet zomaar even voorbij.quote:Op woensdag 26 september 2007 09:08 schreef Suijk het volgende:
[..]
Zou je denken? Als nu Nieuw Noord al inschikt denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen. Misschien ben jij geen stereotype supporter.
Idd, Afons heeft het niet gedaan...quote:Op woensdag 26 september 2007 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
Alves is wel slachtoffer van de mensen om hem heen! Zijn zaakwaarnemer! Dirk Scheringa die gouden bergen heeft beloofd maar nooit iets waargemaakt heeft (daarom is Alves ook zo boos op Dirk, en niet op het bestuur van Heerenveen). En Alves is boos op Vandenbussche, omdat hij Alves niet meer wil zien.
Calimero....quote:Op woensdag 26 september 2007 09:16 schreef fuckbuddy het volgende:
[..]
Idd, Afons heeft het niet gedaan...
Als ik Riemer "Pil van Drion" van der Velde zou zijn, dan had ik Scheringa een poederbrief gestuurd..
Zoiets?
quote:Op woensdag 26 september 2007 16:06 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Calimero....
Ik geloof niet dat iedereen hier een schuld bij AZ neerlegt. De mensen die Alves zgn helpen aka zaakwaarnemers spelen hierbij een zeer grote(re) rol. Naar verluidt heeft Alves een soort contract voor het leven, waarbij hij moet dansen naar de pijpen van zijn zaakwaarnemers. De Braziliaanse (voetbal)maffie wellicht.
Nu snap ik dat je bij het woord maffia direct aan AZ denkt, maar zo groots georganiseerd is AZ dan ook weer niet. Zolang AZ nog scout als een eerste divisie club en jankt om tv-rechten die ze niet verdienen nemen we het Noord-Hollandse clubje net zo serieus als Cambuur.
Wacht maar, over twee dagen is dit weer verbasterd tot "Alves moet zijn zaakwaarnemer na het dansen eerst pijpen, vandaar dat hij niet voor SC Heerenveen wil spelen."quote:Op woensdag 26 september 2007 16:06 schreef dagizmo het volgende:
[..]
Naar verluidt heeft Alves een soort contract voor het leven, waarbij hij moet dansen naar de pijpen van zijn zaakwaarnemers.
Ach, de club heeft al meer geslikt van Alves.quote:Op woensdag 26 september 2007 16:46 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wacht maar, over twee dagen is dit weer verbasterd tot "Alves moet zijn zaakwaarnemer na het dansen eerst pijpen, vandaar dat hij niet voor SC Heerenveen wil spelen."
quote:Friesland juicht voor Alves, PSV wint
door onze Telesportredactie
HEERENVEEN - Heerenveen heeft de 'verloren zoon' Afonso Alves weer in de armen gesloten. De lange tijd zoekgeraakte topscorer maakte woensdagavond een sterke rentree in het duel van Jong Heerenveen tegen PSV. Geen anti-Alvesdoeken, geen fluitconcerten. Friesland juichte de Braziliaan toe. Het wachten is nu op zijn doelpunten.
Alves leefde enige tijd in onmin met de Friese club nadat zijn transfer naar AZ niet doorging. De Braziliaan verscheen na het afketsen enkele weken niet meer op de training. Ook na twee interlands van het Braziliaanse elftal in de Verenigde Staten weigerde hij direct naar Nederland te reizen. Daardoor miste hij de volledige seizoensstart van Heerenveen.
Wat er in een week niet kan veranderenquote:Friesland blij met rentree Alves
HEERENVEEN - Afonso Alves heeft Jong Heerenveen niet naar de tweede ronde van de KNVB-beker kunnen leiden. In het eigen Abe Lenstra verloor de ploeg met 0-3 van een matig, maar geslepen PSV.
Het waren voor Alves de eerste minuten dit seizoen in het shirt van Heerenveen. Op 4 augustus begon de soap rond de Braziliaan en pas vorige week kwam er een einde aan de affaire, na een zoveelste gesprek tussen Alves en zijn werkgever. In de tussenliggende periode was hij driemaal spoorloos en ketste een overgang naar AZ af.
De Heerenveen-aanhang liet tussendoor middels spreekkoren als ,,Who the fuck is Alves'' duidelijk blijken de nukken van Alves zat te zijn. Tegen PSV was daar echter weinig meer van te merken. Al bij het opnoemen van de opstelling juichten de tienduizend aanwezigen als vanouds voor hun topscorer.
Trainer Ronald Koeman van PSV gaf vooraf aan het ook geen probleem te vinden dat Jong Heerenveen over Alves kon beschikken. ,,Dat is toch leuk? Daar wordt deze wedstrijd alleen maar leuker van.''
Dat werd het ook, want Alves startte geïnspireerd en bezorgde de Eindhovense defensie handenvol werk. Ook via een vrije trap, zijn specialiteit, was Alves gevaarlijk, maar Gomes redde fraai.
Na ruim een half uur leken de Brabanders te beseffen dat het tempo omhoog moest. Tot kansen leidde het niet, maar Alves kwam wel minder in het stuk voor, ook omdat hij het zelf allemaal iets te gemakkelijk leek op te nemen.
Na de rust, die aanbrak bij een 0-1 stand dankzij een treffer van Jonathan Reis in blessuretijd, zakte Jong Heerenveen ver terug en kon het ervaren PSV het duel snel beslissen via treffers van Kenneth Perez en Danny Koevermans.
Alves was in het vervolg nog enkele malen dreigend, maar vond telkens een PSV'er op zijn weg. Het weerhield een deel van het Friese publiek er niet van de Braziliaan toe te zingen en bij zijn wissel vlak voor tijd kreeg hij luid applaus. Alves is terug bij Heerenveen daar lijkt iedereen bij Heerenveen meer dan tevreden mee te zijn.
Telegraaf en AD.quote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef MaxPower het volgende:
Waar komen die berichten hierboven vandaan? Die zijn schromelijk overdreven namelijk. Bij het warmlopen werd Alves in ieder geval door de Kids Club (want ander publiek zat er niet...) nog gewoon uitgefloten.
Verder zat er geen publiek die in staat waren om spreekkoren aan te heffen, en onze spandoeken lagen veilig achter slot en grendel.
Als je niet 90 minuten lang wordt uitgefloten, ben je waarschijnlijk warm ontvangequote:Op donderdag 27 september 2007 08:43 schreef MaxPower het volgende:
Waar komen die berichten hierboven vandaan? Die zijn schromelijk overdreven namelijk. Bij het warmlopen werd Alves in ieder geval door de Kids Club (want ander publiek zat er niet...) nog gewoon uitgefloten.
Verder zat er geen publiek die in staat waren om spreekkoren aan te heffen, en onze spandoeken lagen veilig achter slot en grendel.
quote:Barcelona and the Vilarreal, both of the Spain, can begin it fight for have the attacking one Afonso Alves, of the Heerenveen, second widespread in the Catalonian newspaper "Sport". The player would interest to the two clubs for January, when opens the window of contractings in the Europe
The Brazilian attacker earned notoriety in the world of the soccer by the summonses of the technician of the Brazilian selection, Dunga. Afonso Alves participated of the Cup America, in July, in the Venezuela.
Recently, the player threw an official note in that was said dissatisfied by remain in his present team, the Heerenveen, of the Holland, club that accuses of treat-him as "slave".
"A lot itself speech of the slave work existence in Brazil, fact that, regrettably, is true in distant regions of the country. What causes bigger strangeness is going to perceive that in some singer of the liberal one Holland also there are instincts slave-owners emerging in full century 21 ", said the note.
Gunner of the last season of the Dutch Championship, with 34 goals, Afonso claims for not to have been negotiated for a bigger team and by have that remain in a barely average team of the country –finished to last season in the fifth placement.
quote:Afonso Alves gewoon weer bij Seleçao
Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 27 september om 22:45
Ondanks dat hij dit seizoen nog geen minuut heeft gespeeld in het eerste van SC Heerenveen, blijft Afonso Alves een zekerheidje voor de Braziliaanse bondscoach Dunga. De spits bevindt zich in de 22-koppige selectie die de kwalificatiereeks voor het WK van 2010 aan zal vangen tegen Colombia (14 oktober, uit) en Ecuador (17 oktober, thuis).
Naast Alves is ook oud-PSV’er Alex wederom van de partij. Voor doelman Gomes is andermaal géén plaatsje ingeruimd. De goalie van de Eindhovenaren moet Internazionale’s Julio Cesar en AS Roma’s Doni voor zich dulden.
Ook Ronaldinho en Kaká mogen weer hun opwachting maken in het shirt van De Goddelijke Kanaries. Het tweetal liet de Copa América van afgelopen zomer schieten vanwege overbelasting, maar Dunga doet nu toch weer een beroep op de in Europa actieve vedetten.
De voltallige selectie:
Doel: Julio Cesar (Internazionale) en Doni (AS Roma)
Verdediging: Maicon (Internazionale), Daniel Alves (Sevilla), Lúcio (Bayern München), Juan (AS Roma), Alex Silva (São Paulo) en Alex Costa (Chelsea)
Middenveld: Gilberto (Hertha BSC), Kleber (Santos), Gilberto Silva (Arsenal), Mineiro (Hertha BSC), Fernando (Bordeaux), Josué (Vfl Wolfsburg), Kaká (AC Milan), Ronaldinho (FC Barcelona), Diego (Werder Bremen) en Elano (Manchester City)
Aanval: Robinho (Real Madrid), Vágner Love (CSKA Moskou), Júlio Baptista (Real Madrid) en Afonso Alves (SC Heerenveen)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |