niet grappigquote:Op vrijdag 14 september 2007 09:52 schreef SchnappiSchnap het volgende:
Slutjo...
eh wacht...
sloetje...
eh..
wat was het ook weer..
oh ja!
Slotje!
quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:53 schreef Linky het volgende:
'Aantal' schrijf je met 2 a's, niet met 1 a, zoals jij hebt...
Je moet zelf terug naar school, want ABN bestaat niet meer.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:50 schreef Antal het volgende:
Algemeen Beschaafd Nederlands.. ja !
Dat vind ik hier zelden nog terug... ik zeg niet dat ik perfect schrijf maar onderstaande links zijn toch wel van uitermate bedroevende schrijfkwaliteit..
waterpolo
(php/mysql)mdb website
Kan misschien iemand een spellings controle invoeren bij het aanmaken of wijzigen van een post ? Zodra er meer dan 4 fouten inzitten doorverwijzen naar http://www.school.nl/:'(
Mijn klacht..: VMBO kwaliteits posts op Fok!![]()
"Deze aanduiding is in onbruik geraakt, voornamelijk omdat het woord beschaafd kon worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn."quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:59 schreef starla het volgende:
[..]
Je moet zelf terug naar school, want ABN bestaat niet meer.![]()
vindt?quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:01 schreef Antal het volgende:
[..]
"Deze aanduiding is in onbruik geraakt, voornamelijk omdat het woord beschaafd kon worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn."
Dat klopt toch ?! vindt jij die mocro's die niet normaal Nederlands spreken beschaafd dan ?
Twee puntjes moeten een dubbele punt zijn, de spatie tussen ja en ! moet weg.quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:50 schreef Antal het volgende:
Algemeen Beschaafd Nederlands.. ja !
Ik moet met een hoofdletter, er moet een komma tussen schrijf en maar en de zin moet worden afgesloten met één punt.quote:Dat vind ik hier zelden nog terug... ik zeg niet dat ik perfect schrijf maar onderstaande links zijn toch wel van uitermate bedroevende schrijfkwaliteit..
Spellingscontrole is één woord, de spatie voor het vraagteken moet weg, het cijfer vier dient hier voluit te worden geschreven en er hoort een komma te staan tussen inzitten en doorverwijzen.quote:Kan misschien iemand een spellings controle invoeren bij het aanmaken of wijzigen van een post ?[b/] Zodra er meer dan [b]4 fouten inzitten doorverwijzen naar http://www.school.nl/:'(
De twee puntjes voor de dubbele punt horen er niet, en VMBO-kwaliteitsposts zou ik ook als één woord schrijven.quote:Mijn klacht..: VMBO kwaliteits posts op Fok!![]()
...moet zijn vindquote:Op vrijdag 14 september 2007 10:01 schreef Antal het volgende:
[..]
Dat klopt toch ?! vindt jij die mocro's die niet normaal Nederlands spreken beschaafd dan ?
quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:03 schreef Kiegie het volgende:
[..]
Twee puntjes moeten een dubbele punt zijn, de spatie tussen ja en ! moet weg.
[..]
Ik moet met een hoofdletter, er moet een komma tussen schrijf en maar en de zin moet worden afgesloten met één punt.
[..]
Spellingscontrole is één woord, de spatie voor het vraagteken moet weg, het cijfer vier dient hier voluit te worden geschreven en er hoort een komma te staan tussen inzitten en doorverwijzen.
[..]
De twee puntjes voor de dubbele punt horen er niet, en VMBO-kwaliteitsposts zou ik ook als één woord schrijven.
Kijk anders eens op www.school.nl!
![]()
SN, geen AN of ABN!quote:Op vrijdag 14 september 2007 10:34 schreef Sirtalis het volgende:
AN, géén ABN!
http://nl.wikipedia.org/wiki/Standaard_Nederlandsquote:Het woord Standaardnederlands staat zo (en niet als bijvoorbeeld Standaard-Nederlands, standaard-Nederlands of standaardnederlands) in het Groene Boekje. Met name officiële instanties, waaronder overigens soms ook de Taalunie, schrijven ook standaard Nederlands (met een spatie). De Taalunie spreekt ook van de Nederlandse standaardtaal.[1]
Nog steeds wordt er gesproken over Algemeen Beschaafd Nederlands (ABN): er zijn zgn. ABN-kringen, studiegroepen op scholen die zuiver taalgebruik bepleiten en welsprekendheidstoernooien organiseren. Deze aanduiding is in onbruik geraakt, voornamelijk omdat het woord beschaafd kon worden opgevat als suggestie dat mensen die andere varianten van het Nederlands spreken niet beschaafd zouden zijn. Tussen dan en de spellinghervorming van 1995 gebruikte men de aanduiding Algemeen Nederlands (AN), waar nog de ANS[2], de volledige spraakkunstige beschrijving van het Nederlands in twee delen, getuige van is, zelfs al staat er Algemene.
"Aantal" schrijf je met 3 a's....quote:Op vrijdag 14 september 2007 09:53 schreef Linky het volgende:
'Aantal' schrijf je met 2 a's, niet met 1 a, zoals jij hebt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |