abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 september 2007 @ 20:08:42 #1
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_53154026
Tja dat vroeg ik me net dus af..

wat is het verschil tussen een girorekening en een bankrekening? En wat merk je daar in de praktijk van?

Wat ik dan wel weet is dat van giro naar giro snel is en van bank naar bank
Huilen dan.
pi_53154064
is het niet hetzelfde?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 13 september 2007 @ 20:12:57 #3
105263 Litso
Interlectueel.
pi_53154114
Giro is postbank. Het praktische verschil weet ik niet.
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  Donald Duck held donderdag 13 september 2007 @ 20:14:04 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_53154145
net zoals cola en pepsi. hetzelfde, maar van iemand anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 13 september 2007 @ 20:29:32 #5
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_53154558
Giro is postbank ,bankrekening zijn van de overige banken
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
pi_53154641
Tja wie het ook heeft verzonnen dat de postbank een girorekening heeft en geen bankrekening die is gek. Ik geloof ook dat een girorekening 7 cijfers had en een bankrekening meer.
pi_53154649
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Giro is postbank ,bankrekening zijn van de overige banken
Dat inderdaad.
The sky has changed.... Can you smell the sun?!
pi_53154714
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
net zoals cola en pepsi. hetzelfde, maar van iemand anders.
En de een heeft een beroerdere service (smaak in geval van cola) dan de ander.

*kuch* internetbankieren *kuch*
pi_53154728
giro is van banken die geen standaard chipknip op hun pas hebben, waarbij een nieuwe pas aanvragen je geld kost, waarbij het internetbankieren geregeld het niet doet en je zelfs soms in het buitenland niet kan pinnen, en waar mensen blauwe leeuwen helemaal geweldig vinden..

bankrekening zijn van mensen die wel een degelijke bank gekozen hebben..
What goes around, Comes around
  donderdag 13 september 2007 @ 20:55:17 #10
128384 mcwops
gat in je glas
pi_53155256
giro is een naam nog uit de tijd van de voorloper van de Postbank, PC&GD. De Post Cheque en Girodienst. De PC&GD wilden naast de bank giraal geldverkeer uitbreiden. Inmiddels is iedere bank 'giraal' bezig en heeft de Postbank zich als bank geprofileerd. Nog erger met die blauwe leeuw willen ze zich als hypotheekbank neerzetten. De pc7gd zat in een minimaal postkantoor, terwijl een bank toen al uitpakte met grote gebouwen, veel mensen en dure inrichting. De 'giro' had enkel de postkantoortjes en 3 grote kantoren (den haag, leeuwarden en arnhem (als ik me niet vergis))
Vroegah moest je een tussennummer opschrijven als je van giro naar bank of andersom geld wilde overmaken. tegenwoordig is dat allemaal hetzelfde. giro is een naam die hoort bij de huidige Postbank. DIe postbank werd in de volksmond 'de giro' werd genoemd

heeft niks met chipknip of dergelijke te maken. een aantal jaren geleden was er de strijd om de plastic portemonnee, toen was er de chipper (=postbank) en de chipknip (de banken), tegenwoordig is er alleen maar de chipknip (maar hoeland die er nog zal zijn )

bankrekening heeft 9 cijfers , daar laten ze de 9proef op los om te kijken of het een geldig (uitgegeven) nummer is. inderdaad de postbank/gironummers uit Arnhem hebben 6 cijfers, de andere kantoren 7.
Niets zo moeilijk als het maken van een goede afspraak, behalve het nakomen
pi_53155398
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:55 schreef mcwops het volgende:
giro is een naam nog uit de tijd van de voorloper van de Postbank, PC&GD. De Post Cheque en Girodienst. De PC&GD wilden naast de bank giraal geldverkeer uitbreiden. Inmiddels is iedere bank 'giraal' bezig en heeft de Postbank zich als bank geprofileerd. Nog erger met die blauwe leeuw willen ze zich als hypotheekbank neerzetten. De pc7gd zat in een minimaal postkantoor, terwijl een bank toen al uitpakte met grote gebouwen, veel mensen en dure inrichting. De 'giro' had enkel de postkantoortjes en 3 grote kantoren (den haag, leeuwarden en arnhem (als ik me niet vergis))
Vroegah moest je een tussennummer opschrijven als je van giro naar bank of andersom geld wilde overmaken. tegenwoordig is dat allemaal hetzelfde. giro is een naam die hoort bij de huidige Postbank. DIe postbank werd in de volksmond 'de giro' werd genoemd

heeft niks met chipknip of dergelijke te maken. een aantal jaren geleden was er de strijd om de plastic portemonnee, toen was er de chipper (=postbank) en de chipknip (de banken), tegenwoordig is er alleen maar de chipknip (maar hoeland die er nog zal zijn )

bankrekening heeft 9 cijfers , daar laten ze de 9proef op los om te kijken of het een geldig (uitgegeven) nummer is. inderdaad de postbank/gironummers uit Arnhem hebben 6 cijfers, de andere kantoren 7.
Volgens mij is het de 'elf proef'. Interessant verhaal verder!
  donderdag 13 september 2007 @ 21:02:45 #12
128384 mcwops
gat in je glas
pi_53155498
quote:
Op donderdag 13 september 2007 20:59 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Volgens mij is het de 'elf proef'. Interessant verhaal verder!
ja klopt : 11 proef dus.
pi_53156085
Minder cijfers..
  donderdag 13 september 2007 @ 21:40:05 #15
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_53156735
Heel belangrijk verschil ook; girorekening kost je als particulier geen geld. Bedrijven moeten ervoor betalen.

Ze zullen je dus geen geld rekenen puur voor het hebben van een rekening.

Meeste landen hebben wel een soort 'giro' in de zin van dat er ooit een bank was die laagdrempelig was (niet hoeven betalen voor de rekening), zodat ook de armsten een 'bank'rekening konden openen.

Daar staat tegenover dat je op een girorekening geen rente krijgt, op een bankrekening wel.

Ik denk dat het niet hoeven betalen voor de rekening een beetje een non-argument is geworden; maak me sterk dat je voor menig bank rekening anno nu ook niks meer hoeft te betalen.

En je krijgt effectief ook wel wat rente op je girorekening, maar da's astronomisch laag. Op elke 'bank'rekening krijg je meer.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 13 september 2007 @ 22:02:12 #16
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_53157448
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:40 schreef ExTec het volgende:
Op elke 'bank'rekening krijg je meer.
Nee hoor, uitzonderingen daargelaten krijg je op betaalrekeningen geen rente. Wel op spaarrekeningen.
pi_53159680
quote:
Op donderdag 13 september 2007 21:40 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat het niet hoeven betalen voor de rekening een beetje een non-argument is geworden; maak me sterk dat je voor menig bank rekening anno nu ook niks meer hoeft te betalen.
Andersom. Voor iedere rekening betaal je (tenzij student). Zelfs voor een giro. Nou ja, technisch gezien alleen voor het pasje, maar wie wil nou een rekening zonder pinpas.
  vrijdag 14 september 2007 @ 00:03:10 #18
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53160836
Ik kan me herinneren dat ik vroeger altijd rente kreeg toen ik nog een EasyBluerekening had. Astronomisch laag, inderdaad, maar het was er wel
pi_53197696
Een girorekening zelf vind ik onhandig omdat de betalingen veel minder snel worden verwerkt.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
  zaterdag 15 september 2007 @ 15:58:51 #20
128384 mcwops
gat in je glas
pi_53198112
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef samjustme het volgende:
Een girorekening zelf vind ik onhandig omdat de betalingen veel minder snel worden verwerkt.
bullshit!
wkipedia
pi_53198132
Al dat gezeik dat de giro langzamer is
Dat is achterhaald mensen, postbank is tegenwoordig vrijwel evensnel als alle andere banken
I like my coffee black, just like my metal.
pi_53204794
quote:
Op zaterdag 15 september 2007 15:58 schreef mcwops het volgende:

[..]

bullshit!
wkipedia
Nee, niks geen bullshit! De vertraging bij postbank heeft inderdaad niet met valutering te maken, maar gewoon met waardeloze systemen.
Het zou voor banken veel makkelijker zijn om dingen samen te doen (zoals die josti van een Ferd Crone wil), maar ja, Postbank werkt met vage systemen waar je niets mee kunt.
Da gao nie nou!
pi_53208532
Postbank versus Rabobank?
pi_53218787
Raar, mijn postbankrekening maakt geld binnen enkele seconden over, mijn bankrekening daarentegen doet er 3 werkdagen over.
  zondag 16 september 2007 @ 14:42:50 #25
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_53218867
quote:
Op zondag 16 september 2007 14:39 schreef Renger19 het volgende:
Raar, mijn postbankrekening maakt geld binnen enkele seconden over, mijn bankrekening daarentegen doet er 3 werkdagen over.
Ik heb het dus andersom .

Tussen bank en giro zit idd nog een verschil, maar waar dat vandaan komt, geen flauw idee. Enige nare aan de giro vind ik dat ze geld rekenen voor het verzilveren van een cheque (is dat nog steeds zo Litso?).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')