Dat inderdaad.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:29 schreef UnderTheWingsOfLove het volgende:
Giro is postbank ,bankrekening zijn van de overige banken
En de een heeft een beroerdere service (smaak in geval van cola) dan de ander.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:14 schreef __Saviour__ het volgende:
net zoals cola en pepsi. hetzelfde, maar van iemand anders.
Volgens mij is het de 'elf proef'. Interessant verhaal verder!quote:Op donderdag 13 september 2007 20:55 schreef mcwops het volgende:
giro is een naam nog uit de tijd van de voorloper van de Postbank, PC&GD. De Post Cheque en Girodienst. De PC&GD wilden naast de bank giraal geldverkeer uitbreiden. Inmiddels is iedere bank 'giraal' bezig en heeft de Postbank zich als bank geprofileerd. Nog erger met die blauwe leeuw willen ze zich als hypotheekbank neerzetten. De pc7gd zat in een minimaal postkantoor, terwijl een bank toen al uitpakte met grote gebouwen, veel mensen en dure inrichting. De 'giro' had enkel de postkantoortjes en 3 grote kantoren (den haag, leeuwarden en arnhem (als ik me niet vergis))
Vroegah moest je een tussennummer opschrijven als je van giro naar bank of andersom geld wilde overmaken. tegenwoordig is dat allemaal hetzelfde. giro is een naam die hoort bij de huidige Postbank. DIe postbank werd in de volksmond 'de giro' werd genoemd
heeft niks met chipknip of dergelijke te maken. een aantal jaren geleden was er de strijd om de plastic portemonnee, toen was er de chipper (=postbank) en de chipknip (de banken), tegenwoordig is er alleen maar de chipknip (maar hoeland die er nog zal zijn)
bankrekening heeft 9 cijfers , daar laten ze de 9proef op los om te kijken of het een geldig (uitgegeven) nummer is. inderdaad de postbank/gironummers uit Arnhem hebben 6 cijfers, de andere kantoren 7.
ja klopt : 11 proef dus.quote:Op donderdag 13 september 2007 20:59 schreef FloggingMolly het volgende:
[..]
Volgens mij is het de 'elf proef'. Interessant verhaal verder!
Nee hoor, uitzonderingen daargelaten krijg je op betaalrekeningen geen rente. Wel op spaarrekeningen.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:40 schreef ExTec het volgende:
Op elke 'bank'rekening krijg je meer.
Andersom. Voor iedere rekening betaal je (tenzij student). Zelfs voor een giro. Nou ja, technisch gezien alleen voor het pasje, maar wie wil nou een rekening zonder pinpas.quote:Op donderdag 13 september 2007 21:40 schreef ExTec het volgende:
Ik denk dat het niet hoeven betalen voor de rekening een beetje een non-argument is geworden; maak me sterk dat je voor menig bank rekening anno nu ook niks meer hoeft te betalen.
bullshit!quote:Op zaterdag 15 september 2007 15:36 schreef samjustme het volgende:
Een girorekening zelf vind ik onhandig omdat de betalingen veel minder snel worden verwerkt.
Nee, niks geen bullshit! De vertraging bij postbank heeft inderdaad niet met valutering te maken, maar gewoon met waardeloze systemen.quote:
Ik heb het dus andersomquote:Op zondag 16 september 2007 14:39 schreef Renger19 het volgende:
Raar, mijn postbankrekening maakt geld binnen enkele seconden over, mijn bankrekening daarentegen doet er 3 werkdagen over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |