Altijd VVD gestemd hierquote:Op donderdag 13 september 2007 15:29 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toen Dijkstal lijsttrekker was heb ik voor het laatst VVD gestemd.
Ben benieuwd voor de gevolgen voor de VVD van deze actie want Verdonk was alleen al goed voor 600.000 stemmen (= 10 zetels)quote:Op donderdag 13 september 2007 17:18 schreef Hexagon het volgende:
Oftewel Rutte voert een Kamikaze actie uit om zijn VVD te redden
de D'66ers binnen de VVDquote:Op donderdag 13 september 2007 18:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over Dijkstal gesproken, nu op EenVandaag. Trekt partij voor Rutte.
En dan? Afsplitsing Geert, Afsplitising Verdonk, en de VVD? Allemaal een aandeel, maar allemaal niet sterk genoeg voor regeringsdeelname. Verdonk zal stemmen zowel bij de PVV en de VVD weghalen, en wat schiet je er uiteindelijk mee op? Helemaal niets.quote:Op donderdag 13 september 2007 14:13 schreef Ippon het volgende:
Eindelijk heeft Rita haar VVD-ketenen van zich af kunnen werpen. Zij zal nu een 1-'mans'-fractie gaan starten maar de verwachting is dat veel VVD-fractieleden zullen overstappen.
Wat schiet je ermee op? Als ze zowel bij de PVV en de VVD stemmen weghaalt, dan heb je een kleine extreem-rechtse Wilders-fractie en een Verdonk-fractie. Ik denk dat er best vraag is naar die fractie, zoals ik mij zo een voorstel: rechts, conservatief, streng, maar zonder het quasi-fascisme van Wilders en de neigingen naar links en sociaal-liberalisme van de VVD. Het zal heus een aantal mensen aanspreken en misschien wel duidelijkheid scheppen.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan? Afsplitsing Geert, Afsplitising Verdonk, en de VVD? Allemaal een aandeel, maar allemaal niet sterk genoeg voor regeringsdeelname. Verdonk zal stemmen zowel bij de PVV en de VVD weghalen, en wat schiet je er uiteindelijk mee op? Helemaal niets.
Alsof dat de enige andere partijen zijn. Je vergeet Groenlinks, ChristenUnie, D66, etc.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:41 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan? Afsplitsing Geert, Afsplitising Verdonk, en de VVD? Allemaal een aandeel, maar allemaal niet sterk genoeg voor regeringsdeelname. Verdonk zal stemmen zowel bij de PVV en de VVD weghalen, en wat schiet je er uiteindelijk mee op? Helemaal niets.
En wat is dat nou met die rechtse partijen? De LPF is geheel opgeheven, en de VVD brokkelt af in andere partijtjes. Als dat zo doorgaat hebben we straks een PvdA/SP/CDA regering.....
Verrassendquote:Op donderdag 13 september 2007 18:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
Alleen Bolkestein slaagde daar aardig in. En tsja, waarom doet hij dat? Ik denk dat hij erg graag in het middelpunt van de belangstelling staat.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom doet hij dat toch? Zijn er eigenlijk periodes geweest dat de politiek leider van de VVD Wiegel onschadelijk heeft gemaakt?
Op welke manier deed Bolkestein dat? Kon hij echt af dwingen dat Wiegel zijn muil hield? Hoe ging dat in z'n werk? Op google kan ik niets vinden over een strijd tussen Wiegel en Bolkestein.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Alleen Bolkestein slaagde daar aardig in. En tsja, waarom doet hij dat? Ik denk dat hij erg graag in het middelpunt van de belangstelling staat.![]()
Bolkestein was een sterk en succesvol leider en dat is voldoende om Wiegel de pas af te snijden. Wiegel is natuurlijk niet dom en wist ook wel dat hij op dat moment alleen maar zichzelf belachelijk zou maken.quote:Op donderdag 13 september 2007 19:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Op welke manier deed Bolkestein dat? Kon hij echt af dwingen dat Wiegel zijn muil hield? Hoe ging dat in z'n werk? Op google kan ik niets vinden over een strijd tussen Wiegel en Bolkestein.
Wel binnen het kader van de VVD. Ik ken zat mensen die niet op haar gestemd hadden als ze niet bij de VVD zouden zitten.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:33 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben benieuwd voor de gevolgen voor de VVD van deze actie want Verdonk was alleen al goed voor 600.000 stemmen (= 10 zetels)
Zelfs Vonhoff trekt partij voor Rute terwijl Henk toch echt van de rechterflank is.quote:Op donderdag 13 september 2007 18:30 schreef PietjePuk007 het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |