quote:Op donderdag 8 november 2007 09:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ga eens naar System, Administration, en dan Restricted Drivers Management. Kijken of je daar iets aan kan zetten.
quote:Op donderdag 8 november 2007 11:17 schreef mgerben het volgende:
[..]
Restricted drivers aanzetten.
En daarbij instellen dat-ie ook echt de proprietary driver moet gebruiken.
Voorbeeld: Ik heb Kubuntu en een nVidia kaart. In de system settings onder 'monitor' staat onder de hardware dat de kaart standaard de 'nv' driver gebruikt. Die verander ik dus in ' proprietary' en dan heb ik een echte driver, met 3d acceleratie (leuk voor Google Earth).
Hoe dat precies in Ubuntu gaat weet ik niet maar mogelijk dat je daar ook bij de beeldscherm-settings moet aangeven dat hij die driver moet gebruiken.
veel klikkenquote:Op zaterdag 10 november 2007 14:14 schreef Pie.cr het volgende:
pfff, net geupdate naar 7.10 geeft ie geen geluid meer.
Hebben meer mensen hier problemen mee gehad? en hoe is dit op te lossen.
verholpen, vraag me niet hoe.
Jep. Daarom heb ik nog een Windows PC. Al zit ik er al een tijdje over na te denken om Cedega aan te schaffen.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:20 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
Doe gewoon net als ik en speel alleen TTD
Volgens mij is dit het probleem wat veel meer mensen tegenhoudt om volledig over te stappen op Linux...
Er staat nu kubuntu 6.06 dapper drake opquote:Op zaterdag 10 november 2007 20:49 schreef suijkerbuijk het volgende:
wat zijn nu de systeem eisen van deze linux versie?
Ben bezig met een laptop met deze hardware
1x6g harddisk
1x128mb sdr
1x64mb sdr
1xvideokaart 256bit met 2mb geheugen
pentium2 366mhz
Ik heb ook al besloten dat ik op mijn hoofd PC gewoon Windows blijf gebruiken, en op mijn Server dus Linux. Zo kan ik de serverkracht van Linux gebruiken, en spelletjes gewoon op Windows spelen.quote:Op maandag 12 november 2007 11:10 schreef slacker_nl het volgende:
Jep. Daarom heb ik nog een Windows PC. Al zit ik er al een tijdje over na te denken om Cedega aan te schaffen.
Tja, dat is het enige nadeel van Linux..... ik heb ook wel eens wat rare probleempjes, en dan bestaat de oplossing meestal uit iets van: "just simply" edit <long-path-to-config-file> and then "simply" use <a-very-long-command-line-entry> to fix the problem!"quote:
Zet in ieder geval /home op een aparte partitie, dan kan je je data behouden bij een nieuwe installatie van wat voor een linux dan ook. Verder kan deze versie van Ubuntu je bestanden op NTFS en FAT32 partities gewoon lezen en schrijvenquote:Op zaterdag 17 november 2007 03:15 schreef pfaf het volgende:
Hey mannen!
Voor m'n studie werk ik al een tijdje zo-nu-en-dan met Linux (Fedora is hier geinstalleerd) en nu wil ik het eigenlijk wel een proberen op m'n thuispc-tje. Dual-boot dus.
Maar alvorens ik me daar aan waag een paar vraagjes: Hoe bevelen jullie mij de partities aan? Soort van half-half, of ook een gedeelde partitie voor films, muziek ed met FAT bijvoorbeeld?
Dat is imho inderdaad het grootste voordeel tov 7.04quote:Op zaterdag 17 november 2007 03:40 schreef pfaf het volgende:
Kijk, dus Ubuntu 7.10 kan gewoon NFTS schrijven! Dat wist ik helegaar niet!![]()
![]()
Ow dat ik de naam kan gebruiken komt waarschijnlijk doordat ik pandora met IP adres heb toegevoegd aan de Windows hosts filequote:Op zaterdag 17 november 2007 19:40 schreef Slarioux het volgende:
Dat heb ik ook, maar dan ook nog zonder namen, maar alleen IP-adressen. Behoorlijk annoying.
welk programma?quote:Op zondag 18 november 2007 23:42 schreef pfaf het volgende:
Maar heeft iemand enig idee hoe het met programma's zit die ik zowel onder Ubuntu als Vista wil draaien? Kan dat zonder ze twee keer te installeren?
Matlab vooral.quote:
Matlab draait bij mij inderdaad ook uitstekend onder Ubuntu (hoewel ik het alleen vanuit een terminal kan starten, en er geen terminal-loos linkje op de desktop van kan maken...) Anyway, dat moet ik nog uitzoekenquote:Op dinsdag 20 november 2007 03:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Matlab vooral.
Maar ik ben een beetje aan het zoeken geweest op http://ubuntuforums.org/forumdisplay.php?f=169, en de programma's die ik het meest gebruik voor studie ( Matlab, Maple, Ansys ) draaien prima onder Linux / Ubuntu. Dus eigenlijk heb ik m'n windows dual-boot dan alleen nog maar nodig voor Civilization en kan ik gewoon standaard Ubuntu gebruiken...
Een beetje laat, maar alle apt-* utils zijn specifiek voor Debian en daarvan afgeleide distro’s, die zul je dus nooit aantreffen bij SuSE, wat YaST gebruikt voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 13 november 2007 18:50 schreef maartena het volgende:
Hmm.... heb mijn server voorzien van OpenSUSE 10.3, maar ben er toch niet tevreden over. Met name veel command line utilities (zoals apt) ontbreken standaard bijvoorbeeld,
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |