Of anders naar een van de beste epigonen van BoC: Ten and Tracer. Ik ken Bloody Valentine trouwens niet, maar ik vind 'Dawn Chorus' zo goed, omdat het zo beklemmend klinkt. Geogaddi vind ik ook beklemmender dan MHTRTC, op die eerste plaat was er veel meer ruimte voor losse dromerigheid. Trouwens, wat EP's betreft, In A Bautiful Place Out In The Country is verreweg de allerbeste ep die ik ooit gehoord heb. Vier ongelooflijke tracks.quote:Op zondag 17 juli 2005 20:55 schreef spacemangraig het volgende:
Beste nr. van Geogaddi vind ik Dawn Chorus, dat duidelijk beinvloed is door de shoegaze van My Bloody Valentine. Ik kan iedereen die graag naar BoC luistert het album Our Noise, van Herrmann und Kleine aanbevelen.
Als je dat nummer goed vind, moet je zeker is wat van My Bloody Valentine gaan luisteren.quote:Op zondag 17 juli 2005 21:13 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Of anders naar een van de beste epigonen van BoC: Ten and Tracer. Ik ken Bloody Valentine trouwens niet, maar ik vind 'Dawn Chorus' zo goed, omdat het zo beklemmend klinkt.
quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:50 schreef BJB het volgende:
We hebben een titel + cover!
[afbeelding]
Aan de titel zal het in ieder geval niet liggen. Een mooie omschrijving van het BoC-gevoel
ik hoop het ook, music has the right vind ik liefquote:Op donderdag 11 augustus 2005 14:12 schreef skoop het volgende:
cover design doet me denken aan music has the right to children. ik ben benieuwd of de muziek ook zo gaat klinken
Oew, sexy cover en titel hoor, can't wait.quote:Op woensdag 10 augustus 2005 21:50 schreef BJB het volgende:
We hebben een titel + cover!
[afbeelding]
Aan de titel zal het in ieder geval niet liggen. Een mooie omschrijving van het BoC-gevoel
Nee hoor, hier nog zoeenquote:Op vrijdag 12 augustus 2005 23:30 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ben ik de enige die Geogaddi beter vind dan Music has...?
Ja, begrijp me niet verkeerd, hoor... Music has the right to children is natuurlijk een subliem album...quote:Op zaterdag 13 augustus 2005 09:48 schreef BJB het volgende:
[..]
Nee hoor, hier nog zoeen
Al heeft het er ook mee te maken dat Geogaddi voor mij echt een eye opener was, dé plaat die m'n muzieksmaak een enorme boost heeft gegeven.
Wat heb je?quote:Op woensdag 17 augustus 2005 00:10 schreef Faxie het volgende:
Ik heb 'm ondertussenMoet 'm nog wel even luisteren enzo...
![]()
Ah ok, had eerst 10 nog es aangezet dus was dr nog niet aan toegekomen..quote:Op woensdag 17 augustus 2005 02:05 schreef Faxie het volgende:
Nee nee, die's niet 20 minuten, dat zijn 2 tracks als het goed is. Hidden track zit er bij. hoelang ze afzonderlijk duren weet ik nog niet...
Het lijkt me wel moeilijk hoorquote:Op donderdag 18 augustus 2005 11:51 schreef BJB het volgende:
Ja, het klinkt allemaal zo digitaal, zo glitchy ook. Best mooi, maar tegelijk ook zooo inwisselbaar. Chromakey Dreamcoat en nog wat stukken tussendoor hebben wel die ietwat zompige analoge feel, dus "het zou zomaar kunnen", maarja.. ik weet het ook niet
rattattatattaaatattaa !!quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Schiet me neer als ik er naast zit, maar vallen Autechre en Venetian Snares ook een beetje in deze catagorie. Van die 2 groepen wil ik namelijk nog altijd eens wat werk aanschaffen
ik duw ze beide in het hokje rock of ze willen of nietquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:40 schreef Laton het volgende:
[..]
rattattatattaaatattaa !!
beetje rage against the machine met franz ferdinand vergelijken omdat ze allebei een gitaar gebruiken
boards of canada goed? Check dan eens de IDM en Ambient topics hier in muzquote:Op woensdag 15 februari 2006 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik duw ze beide in het hokje rock of ze willen of niet
Zeg !quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:45 schreef Beathoven het volgende:
[..]
ik duw ze beide in het hokje rock of ze willen of niet
Ja jij bent lekker !quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:19 schreef Laton het volgende:
het nieuwe album doet me steeds minder
Ik heb dat echt totaal niet he, die kindertijd gevoelens bij deze muziek.quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:28 schreef corc het volgende:
Als er bij Autechre al nostalgie optreed, dan is die niet naar de kindertijd (als bij BOC)
het oude werk is goddelijkquote:Op woensdag 15 februari 2006 01:15 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Ja jij bent lekker !
Ik ben ze net aan het ontdekken door jou !![]()
Nee muziek is gevoel en dus chaos !quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:35 schreef corc het volgende:
En hokjes zijn goed, ordnung muss sein!
Nee, die vallen echt in een hele andere categorie. Je kan beter naar de desbetreffende Autechre en Venetian Snares topics gaan en daar je vraag stellen. Dit is het Boards Of Canada sanctuary. Een plek van devote stilte en af en toe een zacht schuifelende aanbidder. Daarom laat ik mijn kogel niet door deze kerk schieten, maar misschien ergens in een achterafsteeg van het Venetian Snares topic (een steeg met verroeste olievaten waar een fikkie in gestookt is, zwervers met tuberculose en transseksuele hoeren).quote:Op woensdag 15 februari 2006 00:23 schreef Beathoven het volgende:
Schiet me neer als ik er naast zit, maar vallen Autechre en Venetian Snares ook een beetje in deze catagorie. Van die 2 groepen wil ik namelijk nog altijd eens wat werk aanschaffen
Ja en nu weer over Boards Of Canada praten, corc. Een beetje iemand Venetian Snares aanraden in een Boards Of Canada-topic, je zou je eigenlijk diep moeten schamen en kaalgeschoren door de straat moeten lopen met 'moffenhoer' op je voorhoofd gestift.quote:Op woensdag 15 februari 2006 01:35 schreef corc het volgende:
Qua VS zou ik bij het laatste album beginnen. Bij Rossz Csillag Alatt Született en daarna het heel erg goede Huge Chrome Cylinder Box Unfolding uit 2004. Voor een taste van de snoeiharde VS zit daartussen het agressieve album 'Winnipeg is a frozen shithole', dat lijkt meer op de oudere VS.
En hokjes zijn goed, ordnung muss sein!
Ik op vinylquote:Op vrijdag 17 februari 2006 23:08 schreef Cascade het volgende:
Wie heeft onlangs de High Hopes EP / Skam re-release aangeschaft?
[afbeelding]
Als niet-oplettende volgeling had ik niet door dat het 'oud' was. Maar wel leuke nummers.
interesant wel.quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:23 schreef BJB het volgende:
6 juni komt er een nieuwe Boards of Canada EP bij Warp
Trans Canada Highway
[afbeelding]
1. Dayvan Cowboy
2. Left Side Drive
3. Heard from Telegraph Lines
4. Skyliner
5. Under the Coke Sign
6. Dayvan Cowboy [Odd Nosdam Remix]
quote:Op donderdag 16 maart 2006 16:23 schreef BJB het volgende:
6 juni komt er een nieuwe Boards of Canada EP bij Warp
Trans Canada Highway
[afbeelding]
1. Dayvan Cowboy
2. Left Side Drive
3. Heard from Telegraph Lines
4. Skyliner
5. Under the Coke Sign
6. Dayvan Cowboy [Odd Nosdam Remix]
quote:"More Trans Canada Highway Info
BoC's upcoming EP, Trans Canada Highway, will be out June 6th, and features all new tracks (with the exception of the Dayvan Cowboy single), and the video for Dayvan Cowboy (best described as 'lo fi') may be included with the EP from some outlets. Overall running time is a half hour (the EP, not the video), and the vinyl version may end up being a coloured version verus the regular old black slab we all know and love.
In addition, BoC have been working since last summer (2005) on their next album, and hopefully details regarding it will make themselves known soon."
Klinkt steeds beter.quote:"BOARDS OF CANADA:
Will be releasing a 6-track EP, Trans Canada Highway,
featuring the single Dayvan Cowboy. Offering 5 new darkly
psychedelic tracks, it has already caused furore amongst
fans on the net!
Dayvan Cowboy comes with a breath taking video that plays
out the concept behind the EP, a journey of desolation and
exploration. The video presents real footage of the highest
descent ever recorded from the edge of space by Joseph
Kittinger in 1960, skydiving from a height of 102,800 feet
in a space suit. With complications on the way down, he was
convinced he had not survived the jump and hallucinated
falling through hell. This music video will not fail to
impress anyone with a curiosity for adventure!
DVD and 2 track EP promo available soon - out 06/06/06."
had van mij best 2 maanden eerder gemogenquote:Op woensdag 5 april 2006 19:19 schreef SHE het volgende:
Kan niet wachten...het kon niet op een beter moment komen![]()
Gruwelijk voorspelbaar van ze, maar ik ben toch ook wel erg nieuwsgierig naar het nieuwe materiaal ...quote:out 06/06/06
www.warpmart.comquote:
IMPORTANT INFORMATION: With each Copy of this E.P. you will recieve NTSC Region 0 DVD of the beautiful promo video for the track Track Dayvan Cowboy, Directed by Melissa Olson. Plus on top of this Warpmart customers will recieve a rather nice exclusive sticker too.
Extending from the last years Campfire Headphase album, the Trans Canada Highway EP which features 5 new tracks including a great remix from Cloudead's Odd Nosdam plays out a hallucinogenic road trip of desolation, isolation and exploration.
With the Boards of Canada traits of intricacy and ethereality, Trans Canada Highway visits a darker place, “a glacial place” as Boards of Canada put it,away from the warmth and light of The Campfire Headphase.
Oh maar das toch simpel, dat betekent ... ehmmmm ... dat de BoC lui zich een ongeluk zitten te lachen om iedereen die er iets van probeert te maken waarschijnlijk ...quote:g60h p5-2omh g2h2.t 0-n
Kan ook inderdaad. Je weet maar nooit met BOC.quote:Op woensdag 5 april 2006 23:30 schreef Weakling het volgende:
[..]
Oh maar das toch simpel, dat betekent ... ehmmmm ... dat de BoC lui zich een ongeluk zitten te lachen om iedereen die er iets van probeert te maken waarschijnlijk ...
In de soulseek-rooms nog niemand en die zijn altijd goed bij de pinken wat dat betreft. Dus helaas.quote:Op maandag 10 april 2006 12:49 schreef SHE het volgende:
kick
niemand die al meer nrs heeft gevonden..per ongeluk? ergens?
SHE, inzake ongeduld
Video is nu gratis te downloaden op http://www.warprecords.com/dayvancowboy/quote:Op woensdag 29 maart 2006 15:55 schreef Evil_Koekje het volgende:
[..]
![]()
Eindelijk de eerste officieele BOC video, ben heeel erg benieuwd.Ook naar de nieuwe tracks uiteraard. En kennelijk komt er dus een ltd. version met de video er op, en een gewone versie zonder ("and the video for Dayvan Cowboy (best described as 'lo fi') may be included with the EP from some outlets.") lijkt me.
Ow en een gekleurde Vinyl klinkt goed, hoop dat 'ie er komt. Zou m'n eerste BOC op vinyl zijn.
En www.boardsofcanada.com / www.music70.com is geupdate, incl. achtergrond beatje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |