quote:Ga lekker buiten spelen joh
Op zondag 17 februari 2002 11:26 schreef DuchessX het volgende:
Eindhoven & Heerlen
Utrecht vind ik verder een lelijke stad... maar misschien geld daar wel hetzelfde als ik over Eindhoven zeg...
quote:Groot is het niet, maar wel 1 en al incest ja.
Op zondag 17 februari 2002 11:47 schreef makaken het volgende:
Maasdijk
het grootste incestdorp van nederland.
quote:Ik kan het weten omdat ik er woon
Op zondag 17 februari 2002 11:43 schreef kwanten het volgende:[..]
Ga lekker buiten spelen joh
, Eindhoven is echt wel een relaxede stad
dat zal ik jou vertellen. ik kom er bijne elke dag. en het is dus echt wel ff een dolle stad!
quote:Zie je wel, Heerlen is een vieze smerige junkiestad
Op zondag 17 februari 2002 11:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Heerlen!
quote:Net als Helmond
Op zondag 17 februari 2002 11:58 schreef DuchessX het volgende:[..]
Zie je wel, Heerlen is een vieze smerige junkiestad
quote:Jah ik ben blij dat ik er (net) niet woon
Zie je wel, Heerlen is een vieze smerige junkiestad
quote:Schiedam heeft juist nog wel een leuke binnenstad. Eerder Vlaardingen dan.
Op zondag 17 februari 2002 12:00 schreef Vork het volgende:
Ow Almereis ookal genoemd.. niet vergeten...
en Schiedam is ookal een treurnis.
quote:Ik ben blij dat ik er niet meer woon. En als het even kan, kom ik er ook niet.
Op zondag 17 februari 2002 11:59 schreef Mini_rulez het volgende:[..]
Jah ik ben blij dat ik er (net) niet woon
quote:Ik vind al die Verpauperde voorsteden van Rotterdam niet echt aantrekkelijk eik.
Op zondag 17 februari 2002 12:02 schreef Kaczynsky het volgende:
Schiedam heeft juist nog wel een leuke binnenstad. Eerder Vlaardingen dan.
quote:Maassluis is mooi. Schitterende 16-de eeuwse gebouwen, en een mooie haven.
Op zondag 17 februari 2002 12:06 schreef Vork het volgende:[..]
Ik vind al die Verpauperde voorsteden van Rotterdam niet echt aantrekkelijk eik.
Mooi is dat hé?
Oja, ik nomineer Waalwijk en Oss.
quote:Welke straat?
Ik kan het weten omdat ik er woon
quote:Ik maak er geen gewoonte van
Op zondag 17 februari 2002 12:11 schreef the-O het volgende:
Iemand hier die wel eens met de auto of trein over de waalbrug bij Nijmegen binnen komt rijden?
hoewel ik niet weet hoe het er tegenwoordig uitziet omdat ik er al 7 jaar ofzo niet meer ben geweest maar het zal nog steeds wel zo lelijk zijn..
En dan nog die namen voor de winkelcentra daar in Julianadorp.. "Drooghe Bol" hoe komen ze erop..
Almere 4
Den Helder 4
Ede 1
Eindhoven 1
Heerhugowaard 1
Heerlen 3
Helmond 1
Julianadorp 3
Lelystad 1
Maasdijk 1
Naaldwijk 1
Nieuw Vennep 1
Oss 1
Purmerend 1
Rotterdam 2
Schiedam 1
Utrecht 1
Vlaardingen 1
Waalwijk 1
Zoetermeer 1
quote:jamaar Vlaardingen.. Schiedam.. Maassluis ben ik overgens nog nooit geweest en daar kan ik derhalve dus ook niet over oordelen.
Op zondag 17 februari 2002 12:10 schreef Kaczynsky het volgende:
Maassluis is mooi. Schitterende 16-de eeuwse gebouwen, en een mooie haven.
Maar ik denk het niet, dus nog een stem voor Schiedam.
quote:wat isser toch zo erg aan den helder ?
Op zondag 17 februari 2002 11:57 schreef SunChaser het volgende:
Den Helder
quote:Dat wil je niet weten..
Op zondag 17 februari 2002 12:23 schreef caatje het volgende:[..]
wat isser toch zo erg aan den helder ?
DH =
quote:Ik ben pas om 5 uur 's nachts shoarma wezen eten in Schiedam, omdat er verder nergens iets open was. Maar de binnenstad leek me wel mooi. Oude gebouwen enzo, maar ja het was natuurlijk wel donker.
Op zondag 17 februari 2002 12:19 schreef Ketel_1 het volgende:
Ik woon d'r zelf, maar Schiedam is echt verschrikkelijk... ze zijn nu wel volop aan het verbouwen, maar het knapt niet echt op. Ze gaan wel een hele wijk platgooien en opnieuw bebouwen, dus misschien komt het nog goedMaar ik denk het niet, dus nog een stem voor Schiedam.
quote:Ja, maar heeft elke stad ook iets wat wél mooi is?
Op zondag 17 februari 2002 12:24 schreef Yinyang het volgende:
Elke stad/dorp heeft wel iets dat minder mooi is..
quote:Naaldwijk moet omhoog, wie helpt?
Op zondag 17 februari 2002 12:16 schreef Dionysus1975 het volgende:
Stand tot nu toe als ik het goed geteld heb:Almere 4
Den Helder 4
Ede 1
Eindhoven 1
Heerhugowaard 1
Heerlen 3
Helmond 1
Julianadorp 3
Lelystad 1
Maasdijk 1
Naaldwijk 1
Nieuw Vennep 1
Oss 1
Purmerend 1
Rotterdam 2
Schiedam 1
Utrecht 1
Vlaardingen 1
Waalwijk 1
Zoetermeer 1
quote:dan kan je dus beter een mooiste dorp/stad van NL topic maken?
Op zondag 17 februari 2002 12:27 schreef Cynix ® het volgende:[..]
Ja, maar heeft elke stad ook iets wat wél mooi is?
quote:Nu je het zegt! Vroeger wsa het hier veel mooier!! Ik nomineer mijn eigen dorpie!
Op zondag 17 februari 2002 12:29 schreef Cynix ® het volgende:
Ik nomineer:
- Leeuwarden
- Drachten
- Den Helder
- Helmond
- Lelystad
quote:In principe is de binnenstad van Schiedam ook niet lelijk. Veel oude gebouwen inderdaad, maar het probleem is dat ze compleet niet onderhouden worden... in het centrum staan bijna meer winkelpanden leeg dan dat er winkels zijn en de straten zijn bezaaid met vuil.
Op zondag 17 februari 2002 12:26 schreef Kaczynsky het volgende:[..]
Ik ben pas om 5 uur 's nachts shoarma wezen eten in Schiedam, omdat er verder nergens iets open was. Maar de binnenstad leek me wel mooi. Oude gebouwen enzo, maar ja het was natuurlijk wel donker.
De wijk Nieuwland is helemaal een ramp, maar die zijn ze nu ook aan het opknappen (lees: platgooien en opnieuw bouwen ).
Bovendien valt er in Schiedam verder ook niks te beleven. Geen leuke cafe's of andere uitgaangelegenheden (behalve de Havana, maar dat is ook best fout eigenlijk )
quote:Maak die dan even?
Op zondag 17 februari 2002 12:28 schreef Yinyang het volgende:[..]
dan kan je dus beter een mooiste dorp/stad van NL topic maken?
quote:Oh over oost gespoken, Oostdorp mag er ook (niet) wezen! Bah wat een kale vijandige kloteplek!
Op zondag 17 februari 2002 12:30 schreef Vork het volgende:
ow.. en Oosthuizen (ja een dorp ja) mag er ook wel bij dan.
quote:Den Haag is echt wel mooi. Vooral de kant van Scheveningen en Wassenaar op. Statige panden, misschien ga ik er wel wonen later
Op zondag 17 februari 2002 12:35 schreef Brupje het volgende:
waarom is den-haag nog niet genoemd? nou bij deze
LELYSTAD!!!!!!!
quote:Sijbekarspel ook.
Op zondag 17 februari 2002 12:53 schreef MrWizzard het volgende:
Benningbroek: het dorp waar het altijd stinkt!
quote:inderdaad!
Op zondag 17 februari 2002 12:54 schreef Vork het volgende:[..]
Sijbekarspel ook.
[edit]Weet 't al.. Hoorn, maar dan nog, een gemiddeld persoon uit Hoorn, is nog nooit in Benningbroek geweest .[/edit]
quote:Hoorn
Op zondag 17 februari 2002 12:59 schreef MrWizzard het volgende:
inderdaad!, maar ehhh... waar kom jij ergens vandaan?
Een gemiddeld persoon weet niet dat Benningbroek en Sijbekarspel naast elkaar liggen.
quote:ja, maar zijn zat stukken waar je overdag al niet graag loopt
Op zondag 17 februari 2002 12:46 schreef Kaczynsky het volgende:[..]
Den Haag is echt wel mooi. Vooral de kant van Scheveningen en Wassenaar op. Statige panden, misschien ga ik er wel wonen later
quote:Nee dat klopt waar de fuck ligt dat
Op zondag 17 februari 2002 12:59 schreef MrWizzard het volgende:[..]
[edit]Weet 't al.. Hoorn, maar dan nog, een gemiddeld persoon uit Hoorn, is nog nooit in Benningbroek geweest.[/edit]
quote:Boven Wognum...
Op zondag 17 februari 2002 13:08 schreef trance40 het volgende:[..]
Nee dat klopt waar de fuck ligt dat
Hoorn>Zwaag>Wognum>Benningbroek
quote:Ken uwe omgeving...
Op zondag 17 februari 2002 13:08 schreef trance40 het volgende:
Nee dat klopt waar de fuck ligt dat
quote:Wognum.. als je het dan toch over lelijke dorpen gaat hebben...
Op zondag 17 februari 2002 13:10 schreef MrWizzard het volgende:
Boven Wognum...Hoorn>Zwaag>Wognum>Benningbroek
quote:ik ken het Dorp
Op zondag 17 februari 2002 13:10 schreef Vork het volgende:[..]
Wognum.. als je het dan toch over lelijke dorpen gaat hebben...
[Dit bericht is gewijzigd door Yinyang op 17-02-2002 14:10]
quote:De Weere, Abbekerk, Lambertschaag, Midwoud, Oostwoud, Hauwert, Wervershoof, Onderdijk, Andijk, Nibbixwoud, Oosterblokker... etc.
Op zondag 17 februari 2002 13:10 schreef Vork het volgende:[..]
Wognum.. als je het dan toch over lelijke dorpen gaat hebben...
quote:De Drooghe bol is het buurthuis gevalletje.. het winkel centrum heet Dorper weert
Op zondag 17 februari 2002 12:15 schreef KOE het volgende:
Den Helder en Julianadorp..hoewel ik niet weet hoe het er tegenwoordig uitziet omdat ik er al 7 jaar ofzo niet meer ben geweest maar het zal nog steeds wel zo lelijk zijn..
En dan nog die namen voor de winkelcentra daar in Julianadorp.. "Drooghe Bol" hoe komen ze erop..
quote:Klopt, maar het is ook een winkelcentrum..
Op zondag 17 februari 2002 13:27 schreef moussy het volgende:[..]
De Drooghe bol is het buurthuis gevalletje.. het winkel centrum heet Dorper weert
* KOE heeft er 2 straten verderop gewoond..
op de kruiszwin.. (ook al zo'n rare naam)
quote:Nou, dan ben je nog wel ff bezig
Op zondag 17 februari 2002 13:27 schreef Vork het volgende:
Jahoor.. heel Westfriesland komt weer effe voorbij
quote:Hello, ik woon er ook en het geen lelijke stad... Ok, niet alles is even mooi, maar het is een chille stad! En wordt netjes onderhouden...
Ik kan het weten omdat ik er woon
quote:Helmond wordt steeds mooier. We hebben hier geen zwervers/junkies/vandalisten (bijna geen dan)
Op zondag 17 februari 2002 11:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Net als Helmond
En de binnenstad wordt ook steeds mooier gerenoveerd.
afgezien van dat het een saaie uitgaansstad is woon ik er graag
quote:wat zei je... Rotterdam?
Op zondag 17 februari 2002 13:46 schreef boezzzel het volgende:
Vlissingen!
Heeft wel mooie gebouwen staan, maar is zo'n mismaakt mengsel van oud en modern dat het geheel een grote verschrikking is. Junks in overvloed en het geheel is niet al te best onderhouden.
waarschijnlijk kent toch niemand het maar CUIJK is toch echt met stip het meest saaie dorp wat er bestaat in NL.
en ja helaas woon ik daar dus
van juliana dorp snap ik het wel he koe volgens mij is er in jiulana dorp maar een straat en dat is de kruizwin die gaat van nummer 1 tot ongeveer 50 miljoen he he lol en alles lijkt er op mekaar den helder heb temisnte nog wat historie en gezellig
quote:moet je nagaaan hoe het is om er daadwerkelijk te wonen
Op zondag 17 februari 2002 12:50 schreef Robar het volgende:
Ik ben er vorige week voor het eerst geweest en ik had gelijk zoiets van nee, hier zou ik nooooooooooooooit willen wonen!!!!LELYSTAD!!!!!!!
Het centrum is bagger, maar de wijken zijn lekker ruim en overzichtelijk opgezet. Voor de rest is het hier klote.. maar jah, wat doe je er aan..
Anekdote: Het is zo overzichtelijk aangelegd met allemaal rechte wegen door de stad en overal rotondes dat je hier geen rijexamen mag afleggen het is temakkelijk
quote:Bedoel je niet Epe?
Op zondag 17 februari 2002 11:47 schreef makaken het volgende:
Maasdijk
het grootste incestdorp van nederland.
Ik vind Almere geen f*ck aan
Apeldoorn trouwens ook niet
quote:ff een aanvullingkie...
Op zondag 17 februari 2002 13:12 schreef MrWizzard het volgende:[..]
De Weere, Abbekerk, Lambertschaag, Midwoud, Oostwoud, Hauwert, Wervershoof, Onderdijk, Andijk, Nibbixwoud, Oosterblokker... etc.
quote:Aantal inwoners: 20
Op zondag 17 februari 2002 13:36 schreef KOE het volgende:
Wadway
quote:Nee. In Epe had je maar 1 Jolanda, maar Maasdijk is een heel dorp vol Jolanda's.
Op zondag 17 februari 2002 14:29 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
Bedoel je niet Epe?
Ik vind Almere geen f*ck aan
Apeldoorn trouwens ook niet
quote:Je noemt nou gewoon ale dorpen op.. maar ik vin Schellinkhout welweer wat hebben.. mooie ligging ook.. en Zwaagdijk vanwege de dorpsvorm... toch al gauw een weg van een kilometertje of 15... toch best bijzonder.
Op zondag 17 februari 2002 14:35 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
ff een aanvullingkie...
Westwoud, Blokker, Hoogkarspel, Oosterblokker, Venhuizen, Hem, Wijdenes, Schellinkhout, Stede Broec, Avenhorn, Zwaagdijk etc...
quote:Helmond zuigt idd
Op zondag 17 februari 2002 11:59 schreef SunChaser het volgende:[..]
Net als Helmond
in dat geval kun je nog beter in Eindhoven wonen
quote:Wat maakt dat nou weer uit?
Op zondag 17 februari 2002 12:13 schreef kwanten het volgende:[..]
Welke straat?
quote:*nomineert Roosendaal ook*
Op zondag 17 februari 2002 12:33 schreef nomad het volgende:
Hou maar op! Roosendaal is dus echt the Number Onestad! Poe he! Die Nieuwe Markt daaro, verbazingwekkend
!
Wat is dat een vreselijk saaie en lelijke stad waar niets te beleven is
quote:
Op zondag 17 februari 2002 12:28 schreef Kaczynsky het volgende:[..]
Naaldwijk moet omhoog, wie helpt?
Ik vind Maasdijk pas lelijk.. dat is pas echt vervallen!
quote:Wat wordt netjes onderhouden? De fietspaden, de wegen, de kleine beetjes natuur die we hier hebben? Ach kom nou toch!
Op zondag 17 februari 2002 13:39 schreef Crispy1 het volgende:[..]
Hello, ik woon er ook en het geen lelijke stad... Ok, niet alles is even mooi, maar het is een chille stad! En wordt netjes onderhouden...
Al eens bij de Karpendonkse plassen (bijvoorbeeld) gewandeld? Nou nou wat een fantastisch onderhoud! (Niet dus)
Eindhoven is de vijfde stad van Nederland en alleen maar uit op prestige. Een goed voorbeeld van geldverkwisting: de afschuwelijke 'Flying Pins' bij het station.
"De totale realisering van de Flying Pins kost rond de 2,4 miljoen gulden. De gemeente Eindhoven heeft F.750.000,- bijgedragen. Het lokale bedrijfsleven en instellingen hebben zo'n 1,7 miljoen gulden bijgedragen."
Bron: www.eindhoven.nl
Heb je al eens gelet op de gaten in de wegen (Huizingalaan, Dr. Cuijperlaan, Michelangelolaan enzovoort enzovoort)? Tis gewoon verschrikkelijk. Laten we het over fietspaden en fatsoenlijke hondenuitlaatplaatsen maar niet hebben
Ow ja het nieuwste project dat miljoenen gaat kosten: Het (olympisch) zwemstadion. Tjee wat ben ik daar blij mee zeg!
"Kosten
Het nieuwe nationale zwemstadion gaat 19,8 miljoen euro kosten. Omdat het college groot belang hecht aan een goede landschappelijke inpassing van het bad komt daar nog 2,1 miljoen euro bij.
Bron: www.eindhoven.nl
Ben niet boos op jou hoor, maar wel op de gemeente waar een hoop van mijn centjes naar toe gaan en ik niks van terugzie
Mss wel een beetje offtopic om over het gemeentebeleid en de uitvoering ervan te beginnen, maar vind toch wel dat het samenhangt met of een stad mooi is of niet. Eindhoven is zeke niet mooi, maar wel praktisch, vrijwel alles is binnen handbereik en te doen. Dus wat dat betreft wel een pluspunt, maar dat mag ook wel voor een stad van dergelijk formaat.
[Dit bericht is gewijzigd door DuchessX op 17-02-2002 17:37]
quote:Brrr
Op zondag 17 februari 2002 11:59 schreef Trainspotter het volgende:
Zoetahmeah.
Zoetermeer zuigt ernstig ja
quote:
Op zondag 17 februari 2002 17:35 schreef brechtje het volgende:
Den haag.
quote:* ik woon er nu ergens
Op zondag 17 februari 2002 13:33 schreef KOE het volgende:[..]
Klopt, maar het is ook een winkelcentrum..
* KOE heeft er 2 straten verderop gewoond..
op de kruiszwin.. (ook al zo'n rare naam)
quote:Dat is nou net de bedoeling van de gemeente eindhoven. In dat opzicht zijn ze geslaagd.
Op zondag 17 februari 2002 17:43 schreef Vork het volgende:
Die Flying Pins.. T alleen valt wel op.
quote:Iets kleiner had misschien wel gemogen.. en eeuh niet op die plek waar t nu staat.. alleen heb ik geen flauw idee waar die anders zou kunnen staan.. heeft ook vrij wienig met Eindhoven verder te maken.. ook dat is danwelweer zo, maar ik blijf erbij dat het opzichzelf geen lelijk object is.
Op zondag 17 februari 2002 17:55 schreef Juup© het volgende:
Dat is nou net de bedoeling van de gemeente eindhoven. In dat opzicht zijn ze geslaagd.
quote:Owja, helemaal vergeten.. de marine en al die oorlog zut.
Op zondag 17 februari 2002 14:08 schreef kikkerlikker het volgende:parel en sunchaser en dyonisus en koe en cynix goed mischien is niet alles aan den helder mooi maar het heb ze mooie kanten zoals de meeuwen de zee de haven met ze visdsersschepen en de haven met ze oorlogschepen
En je hebt best wel gelijk, het is ook er ook wel mooi..
Het strand met alle kwallen lag ook erg dicht bij.. (loopafstand)
* KOE denkt terug aan de keer dat ie in een kwal trapte
En dan die wind.. als het hier in westfriesland stormt, is dat maar een zacht briesje vergeleken bij hoe hard het dan waait in Den Helder...
meestal iig..
quote:Nah, zijn nog veel meer straten hoor
van juliana dorp snap ik het wel he koe volgens mij is er in jiulana dorp maar een straat en dat is de kruizwin die gaat van nummer 1 tot ongeveer 50 miljoen he he lolen alles lijkt er op mekaar den helder heb temisnte nog wat historie en gezellig
Heb ook nog op de doorzwin gewoond.. en dan zijn er nog straten als boterzwin, wierbalg, en nog meer van dat soort vage namen.. (Loopuytpark anyone?)
En de bioscoop in Den Helder (met die oranje letters, aan dat grote plein waarvan ik nu ff niet meer op de naam kan komen) heeft de hardste stoelen die je je maar kan voorstellen..
En waarom moest die jaarlijke (de grote) kermis nou verplaatst worden van dat ene plein (waar het veel beter/centraler stond) naar dat nieuwere gedeelte?
Leuk zeg, al die herinneringen aan de 'mooiste' stad van NL
Ik kan maar 1 ding over DH zeggen, als je ergens anders hebt gewoond dan DH wil je er nooooit meer naar terug
[/rant]
quote:
Op zondag 17 februari 2002 11:26 schreef DuchessX het volgende:
Heerlen
quote:Hoeveel stemmen heeft Heerlen nu al?
Op zondag 17 februari 2002 19:11 schreef Assimilator het volgende:[..]
quote:Jaaaaaah westfriesland is het hélémaal
Op zondag 17 februari 2002 18:29 schreef KOE het volgende:[..]
En dan die wind.. als het hier in westfriesland stormt, is dat maar een zacht briesje vergeleken bij hoe hard het dan waait in Den Helder...
quote:Rialto.. heeft nieuwe stoelen.
En de bioscoop in Den Helder (met die oranje letters, aan dat grote plein waarvan ik nu ff niet meer op de naam kan komen) heeft de hardste stoelen die je je maar kan voorstellen..
quote:Ik woon niet al mn hele leven lang in Den Helder/Julianadorp, maar er is erger hoor.
Ik kan maar 1 ding over DH zeggen, als je ergens anders hebt gewoond dan DH wil je er nooooit meer naar terug
Neem nou een anna paulowna of een breezand. Of euhm ergens anders.. Alblasserdam... Dat zijn plaatsen waar ik dus echt niet meer wil wonen. Ik vind Den Helder ook niet alles, maar toch tig keer beter dan dat.
quote:Jah nou toevallig... eeuh niet.
Op zondag 17 februari 2002 19:17 schreef moussy het volgende:
Jaaaaaah westfriesland is het hélémaal
quote:Helemaal vergeten
Op zondag 17 februari 2002 20:57 schreef Black_Rainbow het volgende:
Almere![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:is in ieder geval niet meer zo verpauperd als vroeger, sinds ze een beetje verbouwd hebben daar voor de Hema en bij Blue Basic. Vroeger was het helemaal
Op zondag 17 februari 2002 18:34 schreef miss_bleu het volgende:
mijdrecht
verder is Tilburg ook om op te schieten, net zoals Enschede, Eindhoven en de halve randstad...
quote:Bij Wijk bij duurstede? Vind ik erg mooi iig met die molen zie je niet veel meer
Op maandag 18 februari 2002 14:32 schreef Darkmind het volgende:
cothen
Ik nomineer Kattenbroek *ril* al is dat eerder een buitenwijk van Amersfoort wat ik danweer wel een mooie stad vind Nu m'n zus er net samen is gaan wonen moet ik dit wel zeggen natuurlijk
En dan de stad waar ik nu woon: Tilburg
Wat stad betreft vind ik er niets aan, allemaal recht, hoekig en sfeerloos. Het winkelcentrum bestaat uit één lange straat. Maar ik heb hier een hele leuke vriendenkring opgebouwd, dus ik blijf hier voorlopig nog wel wonen.
Breda vind ik één van de mooiste steden trouwens.
quote:Ach jah...maar ik ken iemand uit het Zuiden, die hier vaak komt, en die tulpenvelden prachtig vindt, en het ijselmeer.
Op zondag 17 februari 2002 14:35 schreef HenkieSpankie het volgende:[..]
ff een aanvullingkie...
Westwoud, Blokker, Hoogkarspel, Oosterblokker, Venhuizen, Hem, Wijdenes, Schellinkhout, Stede Broec, Avenhorn, Zwaagdijk etc...
Echt lelijk vind ik Almere etc. Die echte nieuwbouw, oude huisjes stralen toch meer uit. (ik vraag me wel eens af of mensen dat over 50 jaar over de nieuwbouwhuizen denken "Oh, wat gezellig oud.")
quote:Wat je zegt, sfeer is nog moeilijk te creëren schijnt....
Op zondag 17 februari 2002 12:04 schreef Dionysus1975 het volgende:
Almere, Lelystad zijn vooral lelijk omdat het bijna alleen maar nieuwbouw is. Deze twee steden hebben ook totaal geen stijl zoals je in plaatsen als Amsterdam tegenkomt. Architectuur is hier wel te zien, maar het is allemaal moderne architectuur. In dat geval vind ik de oude architectuur toch mooier.
Eens ff denken of er buiten de polder nog lelijke plaatsen zijn. Den Helder, dat is ook zo'n typische plaats die totaal geen sfeer uitademd
quote:Je ken ook van Enkhuizen naar Medemblik fietsen over de dijk (Enkhuizen - Oosterdijk - Andijk - Wervershoof - Onderdijk - Medemblik)
Op maandag 18 februari 2002 22:53 schreef ~Anja~ het volgende:[..]
Ach jah...maar ik ken iemand uit het Zuiden, die hier vaak komt, en die tulpenvelden prachtig vindt, en het ijselmeer.
Het is natuurlijk een kwestie van smaak en net wat je gewend bent.
Ik vind die hele koepoort ook geen flikker aan, kan er elke dag naar kijken als ik wil, maar kan me wel voorstellen dat iemand anders hem best aardig vindt.
Als je trouwens in de zomer langs het ijselmeer fietst, bijv. van andijk, langs enkhuizen naar stede broec, kom je echt wel langs leuke stukjes, ik vind het niet echt lelijk, maar gewoon supersaai om hier te wonen.
En de Koepoort blijft mooi
Waar kom je zelf eigenlijk vandaan
En als je een taxi in jou buurt neemt.. welk bedrijf bel je dan??
quote:Ter Apel kan er best mee door hoor
Op zondag 17 februari 2002 17:56 schreef Vork het volgende:
Omdat niet iedereen weet hoe Ter apel eruit ziet.. Maar de naam zegt iig al voldoende wat mij betreft.. zolang ik er niet moet wezen of er niets te zoeken heb zal ik daar ook niet zo gauw heengaan.
Een goede tweede is Hardenberg!
----------
Over Eindhoven gesproken: weinig sfeer in de binnenstad wat pleinen en winkelstraatjes betreft.
bedoelt lelijkst maar wil geen ruzie schoppen
quote:precies
Op zondag 03 maart 2002 13:31 schreef ChiPMaN het volgende:
Rotterdam met afstand de lelijkste.
quote:Ga dan in Breda wonen...
Op maandag 18 februari 2002 18:02 schreef La_Chatte_Noir het volgende:
En dan de stad waar ik nu woon: Tilburg
Wat stad betreft vind ik er niets aan, allemaal recht, hoekig en sfeerloos. Het winkelcentrum bestaat uit één lange straat. Maar ik heb hier een hele leuke vriendenkring opgebouwd, dus ik blijf hier voorlopig nog wel wonen.Breda vind ik één van de mooiste steden trouwens.
Verder vind ik Amsterdam ook niet zo denderend, maar Breda moet weg, aan België verkopen ofzo...
Cart,
WEL LELIJKE KUTDORPEN:
* Rotterdam
* Almere
* Zoetermeer
* Rijswijk
* Veenendaal
verder weet ik het ff niet
quote:Hee, daar ga ik a.s. donderdag heen.
Op zondag 17 februari 2002 11:56 schreef -Ma3stro- het volgende:
Nieuw Vennep!
yak!
Een kotspoel van verveling en vastgeroeste CDA-ers. Er is geen centrum, alleen maar gedecentraliseerde winkelstraatjes die mooier zijn als je ze besmeurd met uitwerpselen. Vanaf het moment dat je het dorp inrijdt bekruipt je een gevoel van intense depressiviteit en onderhuidse kansloosheid. Een zwart gat waar streng gelovigen en boerenpummels alles wat voor vernieuwing en verbetering staat beschimpen. De 30 kerken die Waddinxveen geselen en onderdrukken zijn de heersende macht die als een katalysator werkt voor de calvinistische reli's. Elke zondag trekken hele volksstammen erop uit om hun geliefde Jezus te vereren. De straatstenen zijn besmeurd met de hypocrietheid en harteloosheid van de vergankelijkheid van geloof. De Petteplas is een centrum waar gebroken en kansloze jongeren hun tijd doorkomen door samen te klitten in hermetische afgesloten bloworgies.
Waddinxveen is zonder twijfel erger dan een door Israelische tanks platgewalst dorp in Beiroet, erger dan een naar lijm geurend metrostation in een buitenwijk van Moskou, erger dan een stoffig mijnenveld bij Mogadishu, erger dan een door maden geplaagde nederzetting in de Amazone.
Verder stem ik voor eerder genoemd Heerhugowaard en Huizen (NH)
Ik las hier net dat iemand Vlaardingen niets vond, maar dat valt mee (vind ik dan), toch nog een best leuk centrumpje...
En van Nieuwegein krijg ik ook jeuk op moeilijk bereikbare plaatsen. Sorry als ik hiermee vrienden uit Nieuwegein beledig...
quote:Zucht, waarom vinden mensen die in Amsterdam wonen Rotterdam per definitie een lelijke stad? Ook al weten ze niet waar ze het over hebben?!
Op dinsdag 05 maart 2002 23:12 schreef -roys- het volgende:[..]
precies
Slaat toch nergens op
quote:A/ omdat Krotterdam een lelijke stad is misschien?
Op dinsdag 02 april 2002 14:16 schreef portier het volgende:[..]
Zucht, waarom vinden mensen die in Amsterdam wonen Rotterdam per definitie een lelijke stad? Ook al weten ze niet waar ze het over hebben?!
Slaat toch nergens op
![]()
Voor de bombardementen was krotterdam trouwens best mooi. jammer.
quote:ik zeg niet dat amsterdam lelijk is, ik zeg alleen dat het nergens voor nodig is om Rotterdam af te kraken for no reason. Het is dan misschien niet de mooiste stad van Nederland (Amsterdam trouwens ook niet), maar het is zeker geen teringstad ofzo!
Op dinsdag 02 april 2002 14:28 schreef kamagurka het volgende:jij draait de zaken dus om...
quote:Nee. Tja, als je Rotterdam Zuid als voorbeeld neemt. Amsterdam Zuid-Oost is ook niet echt je-van-het. Om maar over de Bijlmer te zwijgen (dat is ook Amsterdam). Amsterdam heeft alleen dat kutgrachtengordeltje (wat wel heel gezellig en mooi is).
Op dinsdag 02 april 2002 14:28 schreef kamagurka het volgende:[..]
A/ omdat Krotterdam een lelijke stad is misschien?
quote:Het CENTRUM van Amsterdam. De rest is net zo kut als de rest van Nederland of zelfs slechter. Echt elke Amsterdammer doet alsof de grachtengordel heel Amsterdam is en alles wat daarbuiten zit bestaat niet, dan kunnen ze met hun walgelijke diarree accent vol overgave zeggen hoe mooi 'de binnenstjad isj'.
B/ omdat Amsterdam dat overduidelijk niet is, tenzij je plakken stront in je ogen hebt.
quote:Nee, JIJ draait de zaken om. Als die stink-Amsterdammers hun teringzooi opruimen dan zou ik niet die ranzige fuckstank ruiken als je op het Damrak komt. Of anders die sletterige paphoeren zien bij de Wallen, of blowende turken en dronken Engelsen, afgelikte slettenbakken in steriele 'loungebars', BN-ers die hun kleren bij de eerste de beste crea-slet kopen die 'hip' bevonden is, een air-bar waar je frisse lucht kan inademen tussen de rijke kakkerlakken. Het aantal plastic mensen in Amsterdam is enorm, jammer dat die mooie grachtenpanden worden bewoond door dit soort lage onderkruipels die nog niet eens de achterkant van een schoen waard zijn. De eeuwenoude stenen in de pittoreske straatjes van Amsterdam worden bevuild, door 'hipheid' en fucktoeristen die de eerste beste kans aangrijpen om een Amsterdammetje te molesteren met hun bolletjesslikkerreet..
C/ omdat het merendeel van krotterdammers die ook nog nooit buiten hun eigen vuilnisbelt zijn geweest altijd meteen afgeven op de mooiste stad van dit land, jij draait de zaken dus om...
quote:Ja, idd.
Voor de bombardementen was krotterdam trouwens best mooi. jammer.
quote:Ondanks dat ik je toch wel een geschikte vent vind, zit je hier te raaskallen. Amsterdam-Zuid (nee, niet zuid-oost), alhoewel een kakplaats bij uitstek, is wel erg mooi vind ik. Plan Berlage enzow. Vondelpark, rijksmuseum, van gogh ea. ligt in zuid bijv. Geweest?
Op dinsdag 02 april 2002 14:48 schreef zodiaque het volgende:
Het CENTRUM van Amsterdam. De rest is net zo kut als de rest van Nederland of zelfs slechter. Echt elke Amsterdammer doet alsof de grachtengordel heel Amsterdam is en alles wat daarbuiten zit bestaat niet, dan kunnen ze met hun walgelijke diarree accent vol overgave zeggen hoe mooi 'de binnenstjad isj'.
quote:
Nee, JIJ draait de zaken om. Als die stink-Amsterdammers hun teringzooi opruimen dan zou ik niet die ranzige fuckstank ruiken als je op het Damrak komt. Of anders die sletterige paphoeren zien bij de Wallen, of blowende turken en dronken Engelsen, afgelikte slettenbakken in steriele 'loungebars', BN-ers die hun kleren bij de eerste de beste crea-slet kopen die 'hip' bevonden is, een air-bar waar je frisse lucht kan inademen tussen de rijke kakkerlakken. Het aantal plastic mensen in Amsterdam is enorm, jammer dat die mooie grachtenpanden worden bewoond door dit soort lage onderkruipels die nog niet eens de achterkant van een schoen waard zijn. De eeuwenoude stenen in de pittoreske straatjes van Amsterdam worden bevuild, door 'hipheid' en fucktoeristen die de eerste beste kans aangrijpen om een Amsterdammetje te molesteren met hun bolletjesslikkerreet..
Prima stuk! Heeft alleen weinig met de schoonheid van de gebouwen te maken en des te meer met de atmosfeer en bewoners/toeristen van de stad. In die zin (het laatstgenoemde) heb je zeker enkele sterke punten!
quote:Ok je hebt gelijk
Op dinsdag 02 april 2002 15:03 schreef kamagurka het volgende:
Ondanks dat ik je toch wel een geschikte vent vind, zit je hier te raaskallen. Amsterdam-Zuid (nee, niet zuid-oost), alhoewel een kakplaats bij uitstek, is wel erg mooi vind ik. Plan Berlage enzow. Vondelpark, rijksmuseum, van gogh ea. ligt in zuid bijv. Geweest?
Amsterdam Oost vind ik dus ook erg mooi, tropenmuseum, artis, oosterpark, die buurt.
Amsterdam west heeft aardige stekjes, maar eigenlijk alleen oud-west is echt het aanzien waard (veel onbekende grachtjes).
Het centrum is ook wel wat meer dan alleen die 4 grachten... westerpark, Haarlemmerdijk, prinseneiland, allerlei uitbreiding die erg mooi is en nog een flink end uit 't centrum liggen.
Am*dam is gewoon best een mooie stad, maar door de omvang trekt ze helaas ook veel mindere elementen aan.
Ik woon er met veel plezier en zou in Nederland nergens anders willen wonen, maar ook ik erger me aan allerlei ongewenste elementen.
Maar door de bank genomen is het wel een mooi plekje om je tijd te verdoen hoor.
Lelijk vind ik vooral de gemaakte steden als Almere en Lelystad. Rotterdam gaat nog wel, (jajaja ik zeg dat als Amsterdammer) moderne architectuur heeft ook wel wat.
quote:WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Op dinsdag 02 april 2002 14:13 schreef SEMTEX het volgende:
Haarlem
[ademhaalt]
WHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA
Je hebt gelijk!
quote:Ach joh. Bijna heel Nederland is toch een grote Vinex- eenheidsworst.
Op dinsdag 02 april 2002 16:42 schreef Detroit het volgende:
Houten.... Yugh, wat is dat een lelijk nieuwbouwdorp zeg. Neem de trein van Den Bosch naar Utreg en net voor Utreg tref je Houten aan, de ene na de andere vinex-wijk wordt aldaar uit de grond gestampt en het ziet er vreselijk uit...
quote:Heb je ook wel enigzins gelijk in ja. Ik woon er niet al te ver vandaan. Als het donker is en ik loop daar in mijn eentje over straat (de Osse bioscoop is voor mij verreweg degenen die het dichtstbij ligt) sta ik constant angstig om me heen te kijken of er niemand met een mes achter me aan zit (bij wijze van spreken dan). Verder ook een bijzonder saaie plaats.
Op zondag 03 maart 2002 13:46 schreef chillv het volgende:
Oss, dit is een linke stad, met een saai centrum, een voetbalclub die op nr 18 in de GG divisie staat en bijna failliet is, er zijn een paar mooie straten maar voor de rest is het een en al nieuwbouw en heeel veel geweld en criminaliteit (voor een stad met ±70000 inwoners dan).
quote:Ik ken de plaats verder niet, maar qua treinstation in ieder geval wel. Wat een troosteloze bouwput (met ook nog wat vervallen gebouwtjes die er voorlopig volgens mij nog wel staan) is dat station, niet normaal meer.
Op maandag 25 februari 2002 13:39 schreef Statler het volgende:
Schiedam!
ALPHEN AAN DEN RIJN!!!!!
en Heerhugowaard mag ook heeeel erg hoog op de lijst wat Kwagga betreft.
quote:dacht dat dat volendam was...
Op zondag 17 februari 2002 11:57 schreef Kaczynsky het volgende:[..]
Groot is het niet, maar wel 1 en al incest ja.
1) Buren
2) Asch
3) Zoelmond
4) Culemborg
5) Geldermalsen
6) TIEL
Allemaal 3x niks
quote:Goddamn
Op maandag 01 april 2002 23:04 schreef zodiaque het volgende:
Waddinxveen.Een kotspoel van verveling en vastgeroeste CDA-ers. Er is geen centrum, alleen maar gedecentraliseerde winkelstraatjes die mooier zijn als je ze besmeurd met uitwerpselen. Vanaf het moment dat je het dorp inrijdt bekruipt je een gevoel van intense depressiviteit en onderhuidse kansloosheid. Een zwart gat waar streng gelovigen en boerenpummels alles wat voor vernieuwing en verbetering staat beschimpen. De 30 kerken die Waddinxveen geselen en onderdrukken zijn de heersende macht die als een katalysator werkt voor de calvinistische reli's. Elke zondag trekken hele volksstammen erop uit om hun geliefde Jezus te vereren. De straatstenen zijn besmeurd met de hypocrietheid en harteloosheid van de vergankelijkheid van geloof. De Petteplas is een centrum waar gebroken en kansloze jongeren hun tijd doorkomen door samen te klitten in hermetische afgesloten bloworgies.
Waddinxveen is zonder twijfel erger dan een door Israelische tanks platgewalst dorp in Beiroet, erger dan een naar lijm geurend metrostation in een buitenwijk van Moskou, erger dan een stoffig mijnenveld bij Mogadishu, erger dan een door maden geplaagde nederzetting in de Amazone.
Mijn nominatie: Heerlen.
En mijn zeer gewaardeerde collega 'TisAuch wil graag met stip Grevenbicht (=inspiratie voor geboortebeperking ) nomineren. Dat alle Grevenbichtse *^#@&*#! namen te weten: Kitzen, Schreurs, Salden, Teunissen voor eeuwig mogen zwijgen en viooltjes op hun buik mogen kweken (lees: 3m zand + bovenlaag happen). Ik heb gesproken
[Dit bericht is gewijzigd door JaJoah op 03-04-2002 18:17]
quote:Agossie! Nou heeft flipje het ook nog gedaan
Op woensdag 03 april 2002 17:46 schreef macmouse het volgende:
Nog een rijtje klote dorpjes + steden:1) Buren
2) Asch
3) Zoelmond
4) Culemborg
5) Geldermalsen
6) TIELAllemaal 3x niks
quote:Eerder het van der Valk Motel wat weer stiekem is begonnen met verbouwen
Op woensdag 03 april 2002 18:21 schreef kamagurka het volgende:[..]
Agossie! Nou heeft flipje het ook nog gedaan
quote:Kut v/d valk
Op woensdag 03 april 2002 18:49 schreef macmouse het volgende:[..]
Eerder het van der Valk Motel wat weer stiekem is begonnen met verbouwen
http://nu.nl/document?n=54605
1. Amsterdam (vies, onveilig, lelijk, arrogant, en bovendien met slechts 650.000 inw. niet de wereldstad die ze pretendeert te zijn)
2. Helmond - Den Helder- Tilburg - Eindhoven (steden die beter dorp hadden kunnen blijven)
3. Rotterdam (zie onder 1. maar dan met nog minder inwoners)
4. Almere - Lelystad (tja....een living hell lijkt me zo)
5. Heerlen (omdat ik er geboren ben staat ie op een 5e plaats, maar lelijk is het er wel)
quote:Wat vind je dan in hemelsnaam de mooiste stad?
Op donderdag 04 april 2002 00:31 schreef Oakey het volgende:
Oei, dat is toch wel moeilijk kiezen uit al die kandidaten. Hier mijn top 5:1. Amsterdam (vies, onveilig, lelijk, arrogant, en bovendien met slechts 650.000 inw. niet de wereldstad die ze pretendeert te zijn)
Wereldstad is een breed begrip overigens, niet noodzakelijk verbonden aan het inwonersaantal. Heeft meer met een internationale faam en naam en daarmee aantrekkingskracht te maken. Daarover heeft Mokum niets te klagen.
quote:Zo zie je maar, smaken verschillen. Ik ben net verhuisd van Amsterdam Oost (10 jaar gewoond) naar Lelystad en ik vind het geweldig! Heb nu een gigantisch huis met tuin en park erachter in plaats van een kamertje 3 hoog achter zonder zelfs een balkon. Bovendien is het hier een stuk schoner. Ik zou zeggen, Robar, kom eens langs!
Door Robar - zondag 17 februari 2002 12:50--------------------------------------------------------------------------------
Ik ben er vorige week voor het eerst geweest en ik had gelijk zoiets van nee, hier zou ik nooooooooooooooit willen wonen!!!!
LELYSTAD!!!!!!!
quote:Ja, Volendam en Gouda zijn ook echt internationale metropolen.
Op donderdag 04 april 2002 14:07 schreef kamagurka het volgende:
Heeft meer met een internationale faam en naam en daarmee aantrekkingskracht te maken. Daarover heeft Mokum niets te klagen.
Bah, ik krijg al uitslag als ik aan dat dorp denk. Ze lopen er nog in klederdracht en om maar zo veel mogelijk een "authentiek" dorp te blijven, spreken ze er een onverstaanbaar dialect.
Woorden met iets godsdienstelijks erin mogen niet. Zo is een lieveheersbeestje een kukelesaantje.
BAH!
quote:Je begrijpt best wat ik bedoel, sarcast
Op donderdag 04 april 2002 16:03 schreef zodiaque het volgende:[..]
Ja, Volendam en Gouda zijn ook echt internationale metropolen.
Wil niet zeggen dat ik a'dam een wereldstad vind, 't heeft alleen een wereldfaam (iedereen in het buitenland heeft er wel iets over gehoord, geldt voor geen enkele ander NL stad. !echt waar! Ga 't maar eens testen deze zomer, in welk willekeurig land je ook bent)
Tis vergeleken bij andere grote europese steden verder natuurlijk een klein pestdorpje
Amsterdam lelijk? Neej man daar ben ik het dus echt NIET mee eens.. prachtige stad..
Ik nomineer Rotterdam... modern, maar ik ga meer voor de sfeer, en die heb ik daar niet gevonden
1. Hoofddorp ( saai, sfeerloos, saai, sfeerloos )
2. Abbenes ( een gehucht waar de politie op varkens rijden)
3. Nieuw-Vennep ( hier komen de agenten uit abbenes vandaan)
4. Hillegom ( is gewoon een kut dorp)
5. Rotterdam ( heb gewoon een hekel aan R'dam )
quote:Misschien dat je 's voorbij Hoog Catherijne moet kijken... (Dat is inderdaad spuuglelijk!).
Op zondag 17 februari 2002 11:52 schreef Theuno het volgende:
Eindhoven is zeker mooi, alleen je moet er wel weten waar je ervan kunt genieten. Als je van een stuk Eindhoven niet houd moe je er niet komen, maar dit heb je ook in A'dam en dergelijke.Utrecht vind ik verder een lelijke stad... maar misschien geld daar wel hetzelfde als ik over Eindhoven zeg...
En ze zijn de singels weer aan het opengooien! Het deel wat al gedaan is ziet er prima uit!!
Nee, Utrecht is zeker niet lelijk!
Den Haag, DAT is een lelijke stad.
quote:Rij elke dag die brug over en dat is een prettig gevoel na een dag werken in Arnhem.
Op zondag 17 februari 2002 12:11 schreef the-O het volgende:
Iemand hier die wel eens met de auto of trein over de waalbrug bij Nijmegen binnen komt rijden?
Mooi is dat hé?
Oja, ik nomineer Waalwijk en Oss.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |