Echt??quote:Op woensdag 12 september 2007 08:54 schreef DoNirvana het volgende:
Kat castreren en over is het probleem
De mijne ondertussen niet meer. Na een paar keer het bed van mn dochter en ons bed onder gezeken te hebben was voor mij echt de maat vol.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
Elke dag....quote:Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Lariekoek het volgende:
Verschoon je de kattenbak wel op tijd?
quote:
Ja sorry voor de kaap, maar ik heb precies hetzelfde probleem... vandaar...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef senesta het volgende:
[..]
Jij neemt het hele topic over
![]()
Getver Metro, dat is minder.
Maar aangezien blaas en nier problemen bij katten best vaak voorkomen is het misschien wijs om na te gaan of daar het probleem niet legt.
Er zijn al eerder topics over geweest waar misschien nog wat tips in staan, ik ga even voor je zoeken..
Hij mag alleen 's avonds naar buiten als ik thuis ben, anders zit ie gewoon binnen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:12 schreef maffemuts het volgende:
anders pampertje omdoen tot de oorzaak bekend is
Dat helpt dus niet.... Met een hond kan je dat volgens mij doen, maar een kat snapt dat niet. Het is dus totaal zinloos, alhoewel het helpt jou om een beetje van je gefrustreerde gevoel af te komen.quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
quote:Op woensdag 12 september 2007 09:18 schreef sangdrax het volgende:
Kat castreren is geen garantie, maar als ze niet gecastreerd zijn is dat wel het eerste wat je probeert. Het is bekend dat ongecastreerde katers het huis besproeien.
Onze kat plaste ook, maar er is zoveel verandert dat het moeilijk is de vinger erop te leggen. In ieder geval, mocht je er iets aan hebben:
1) 2 kattenbakken (we hebben meerdere katten, waarvan eentje zowat een bioaanval pleegt als hij poept, geen wonder dat de andere kat liever op de bank plast als ze dan nodig moet)
2) klontjes-vormend grint (schep & schoon van de AH, maar er zijn meer merken)
3) verhuizing (niet vanwege de kat, maar toch)
Ook valt het me op dat de katten altijd naar de dichtsbijzijnde kattenbak gaan, luie donderstralen. Je kan proberen de kattenbak wat meer in de buurt te zetten?
Dat werkt niet als je het pas later ontdekt.. de kat zal geen verband leggen tussen oorzaak en gevolg (tenminste, mijn kat was daar te dom voor, bovenstaande heb ik jaren geprobeerd). Daarnaast hebben katten de neiging om er twee sets regels op na te houden: gedrag als baasje er is, en gedrag als baasje er niet is...quote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
Doe even normaal zegquote:Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |