abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53113807
Mijn kat plast de laatste tijd steeds in de woonkamer iedere keer op hetzelfde plekje en het is begonnen sinds ik terug ben van vakantie (3 weken geleden nu ongeveer). Er is verder niks veranderd aan de opstelling vd kamer oid , alleen heeft de kat nu tijdelijk ander kattebakgrind (maar hij pieste ook al in de kamer toen ik nog het oude grind had wat ik altijd gebruik)>

Kan ik iets in die hoek neerleggen waar katten een hekel aan hebben ofzo? of hoe kan ik dit verhelpen? het is echt vervelend.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_53113898
Laat zijn urine checken op blaasontsteking en bloed op nierfalen voor alle zekerheid.
Niet schoonmaken met water waar bleekmiddel in zit, a;ufolie zou kunnen helpen alleen de kans dat het beest een ander hoekje gaat zoeken zit er in.
Misschien helpt heropvoeden ?
pi_53113981
zet gewoon je kattenbak in die hoek....
A..
pi_53113994
Is je kat geholpen???

Wij hebben hetzelfde probleem, daarom mogen de katten bij ons niet meer uit de woonkamer. Nu wordt de hele keuken onder gezeken... anders is dat dus het hele huis. Heel vervelend.

Ze hebben altijd een schone bak, ik heb al van alles geprobeerd. Op de plekken waar gepiest wordt eten neergezet, maar dan wordt er gewoon een andere plek gekozen. Het is echt super vervelend, en het is ook nog eens dagelijks!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 12 september 2007 @ 08:54:31 #5
139154 DoNirvana
Nir fucking vana
pi_53114057
Kat castreren en over is het probleem
[TK] Marshall valvestate 8200e
Marshalls to da bône
pi_53114166
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:54 schreef DoNirvana het volgende:
Kat castreren en over is het probleem
Echt??

Als dat het is, dan moeten ook wij snel een afspraak gaan maken. Dit is namelijk te zot voor woorden. Mn laminaat in de keuken is gewoon helemaal naar de klote door dat beest.
pi_53114181
mijn kat is al gecastreerd
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 12 september 2007 @ 09:01:54 #8
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_53114195
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
pi_53114212
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Het is een kwestie van aandacht vragen. De mijne had het probleem rond oud en nieuw, bang voor vuurwerk enzo. Kan de kat vrij in en uit lopen?
De mijne ondertussen niet meer. Na een paar keer het bed van mn dochter en ons bed onder gezeken te hebben was voor mij echt de maat vol.
  woensdag 12 september 2007 @ 09:03:39 #10
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_53114231
Verschoon je de kattenbak wel op tijd?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_53114258
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:03 schreef Lariekoek het volgende:
Verschoon je de kattenbak wel op tijd?
Elke dag....
  woensdag 12 september 2007 @ 09:04:52 #12
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_53114260
Mijn eerste gedachte is ook een blaasontsteking.
Beter ga je even met 'm naar de dierenarts.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
  Moderator woensdag 12 september 2007 @ 09:09:54 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53114365
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:04 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Elke dag....
Jij neemt het hele topic over

Getver Metro, dat is minder.
Maar aangezien blaas en nier problemen bij katten best vaak voorkomen is het misschien wijs om na te gaan of daar het probleem niet legt.

Er zijn al eerder topics over geweest waar misschien nog wat tips in staan, ik ga even voor je zoeken..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53114377
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:09 schreef senesta het volgende:

[..]

Jij neemt het hele topic over

Getver Metro, dat is minder.
Maar aangezien blaas en nier problemen bij katten best vaak voorkomen is het misschien wijs om na te gaan of daar het probleem niet legt.

Er zijn al eerder topics over geweest waar misschien nog wat tips in staan, ik ga even voor je zoeken..
Ja sorry voor de kaap, maar ik heb precies hetzelfde probleem... vandaar...
pi_53114378
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:01 schreef Hi_flyer het volgende:
Hij mag alleen 's avonds naar buiten als ik thuis ben, anders zit ie gewoon binnen.
Aandacht vragen zou kunnen want hij is vreselijk zeurderig om aandacht. als ik ergens ga zitten springt ie gelijk op schoot en hij loopt constant achter mijn reet aan.

Ik las dat citronella oid zou helpen om dat op de plekjes te spuiten, zijn er nog meer middeltjes te bedenken waar katten een hekel aan hebben en waar juist niet aan
pi_53114406
anders pampertje omdoen tot de oorzaak bekend is
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
  Moderator woensdag 12 september 2007 @ 09:15:46 #17
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53114458
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:12 schreef maffemuts het volgende:
anders pampertje omdoen tot de oorzaak bekend is

Anyway, hier heb ik nog een soortgelijk topic waar een aantal tips en andere linkjes in staan:

Help! Onze kat piest op de deurmat!
pi_53114503
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_53114508
Kat castreren is geen garantie, maar als ze niet gecastreerd zijn is dat wel het eerste wat je probeert. Het is bekend dat ongecastreerde katers het huis besproeien.

Onze kat plaste ook, maar er is zoveel verandert dat het moeilijk is de vinger erop te leggen. In ieder geval, mocht je er iets aan hebben:
1) 2 kattenbakken (we hebben meerdere katten, waarvan eentje zowat een bioaanval pleegt als hij poept, geen wonder dat de andere kat liever op de bank plast als ze dan nodig moet)
2) klontjes-vormend grint (schep & schoon van de AH, maar er zijn meer merken)
3) verhuizing (niet vanwege de kat, maar toch)

Ook valt het me op dat de katten altijd naar de dichtsbijzijnde kattenbak gaan, luie donderstralen. Je kan proberen de kattenbak wat meer in de buurt te zetten?
pi_53114530
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:17 schreef AlphaOmega het volgende:
Druk hem steeds weer met zijn bek in zijn eigen pis en flikker hem vervolgens buiten. Dan leert hij het vast wel af.
Dat helpt dus niet.... Met een hond kan je dat volgens mij doen, maar een kat snapt dat niet. Het is dus totaal zinloos, alhoewel het helpt jou om een beetje van je gefrustreerde gevoel af te komen.
pi_53114554
quote:
Op woensdag 12 september 2007 09:18 schreef sangdrax het volgende:
Kat castreren is geen garantie, maar als ze niet gecastreerd zijn is dat wel het eerste wat je probeert. Het is bekend dat ongecastreerde katers het huis besproeien.

Onze kat plaste ook, maar er is zoveel verandert dat het moeilijk is de vinger erop te leggen. In ieder geval, mocht je er iets aan hebben:
1) 2 kattenbakken (we hebben meerdere katten, waarvan eentje zowat een bioaanval pleegt als hij poept, geen wonder dat de andere kat liever op de bank plast als ze dan nodig moet)
2) klontjes-vormend grint (schep & schoon van de AH, maar er zijn meer merken)
3) verhuizing (niet vanwege de kat, maar toch)

Ook valt het me op dat de katten altijd naar de dichtsbijzijnde kattenbak gaan, luie donderstralen. Je kan proberen de kattenbak wat meer in de buurt te zetten?
pi_53114568
quote:
Dat werkt niet als je het pas later ontdekt.. de kat zal geen verband leggen tussen oorzaak en gevolg (tenminste, mijn kat was daar te dom voor, bovenstaande heb ik jaren geprobeerd). Daarnaast hebben katten de neiging om er twee sets regels op na te houden: gedrag als baasje er is, en gedrag als baasje er niet is...
  Moderator woensdag 12 september 2007 @ 09:22:40 #23
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53114609
quote:
Doe even normaal zeg
Het enige wat je bereikt is dat het beestje bang van je word.
Dit soort methodes zijn gewoon dierenmishandeling
pi_53114670
Bij ons maakt het de poes niet uit of we er wel of niet zijn. Zo had ik gister mijn vest op de stoel gehangen, dat is dan dus nieuw in de woonkamer, en bij de stoel wordt er dan dus ook gepiest.

Zelfde gebeurt met spullen die op tafel blijven liggen... of sokken die je 's avonds uittrekt onder de tafel mikt en vergeet in de wasmand te gooien.

Verder blijft de keuken een populaire plek. Ik maak het schoon met chloor en daarna met een ander schoonmaakmiddel, zodat de chloorgeur weg is. Maar mijn man wil maar niet geloven dat je de pies niet met bleekwater alleen moet opruimen. Dus die blijft alleen met chloor in de weer, daardoor wordt het alleen maar erger.
pi_53114748
Sommige katten zijn erg gevoelig voor een vieze kattenbak.
Bij ons hielp het om hem om de 2~3 dagen gewoon te verschonen.

Verder draait het bij katten om geuren.
Hij doet het waarschijnlijk daar omdat het niet zijn geur heeft.
Als je het met chloor schoonmaakt dan wis je de geur weer en doet ie het zo weer.
Aluminiumfolie helpt alleen bij krabben van de muren.....

Als je 2 katten hebt, dan zijn 2 kattenbakken soms ook een oplossing.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')