abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53102737

Het blijkt nu dus (na uitgebreid email contact met paypal) dat het alleen nog mogelijk is om paypal via automagische afschrijving iets van je rekening te laten schrijven óf je rekening aan een creditcard te knopen.

De mogelijkheid om handmatig geld over te maken naar de 'Bank of Amerika in Amsterdam met je paypal code is opgeheven aangezien 'het te vaak fout ging'.

Lekker lullig dus, nu kan ik m'n paypal account opheffen aangezien ik m'n bankrekening (uit veiligheidsoverwegingen) heb laten afsluitenvoor automagische afschrijvingen, en ik heb geen credit card (en die wil ik ook niet)

PayPal weigert om bijv. even een e-acceptgiro met een code te verzinnen en een overschrijving op die manier te accepteren, of nog simpeler: Ideal te implementeren

Dit ZUIGT en daarom heb ik een petite opgezet waarmee ik paypal wil overhalen om even lekker 'web 2.0' te zijn en snel iets te verzinnen, want er zijn vast meer mensen die net als ik vinden dat het een *erg* onveilig gevoel geeft om een 'website' (ook al is het een erkende bank in de EU) zonder toestemming grote bedragen van je rekening af te laten trekken zonder daar op z'n minst een authenticatie viachallenge-response (via bijv. je rabo random reader en je pin-pas, of je postbank TAN-codes) voor te geven.

Mee eens?!??! -> http://www.petitiononline.com/Paypalnl/

[ Bericht 2% gewijzigd door Papa_Eend op 11-09-2007 20:13:17 ]
pi_53102765
Dus alleen Hans Kazan kan z'n bestellingen nog online doen?
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:20:15 #3
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_53102782
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb pas geleden nog ¤150,00 overgemaakt naar mijn paypal.
Je moet dan wel eerst je bankrekening koppelen aan je paypal account en dan klikken op geld toevoegen. Dan zie je in dat schermpje "Geld overschrijven van een bankrekening in Nederland".

Als ik bijvoorbeeld geld wil overmaken van mijn postbank account naar mijn paypal account, dan zal ik toch een TAN code moeten invullen. Vrij veilig als je het mij vraagt...
pi_53102814
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:19 schreef Agiath het volgende:
Dus alleen Hans Kazan kan z'n bestellingen nog online doen?
nee, iedere Hans Kazan die jouw paypal login en password te weet komt kan voor 500 euro van jouw rekening afschrijven...
pi_53102836
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:21 schreef Papa_Eend het volgende:

[..]

nee, iedere Hans Kazan die jouw paypal login en password te weet komt kan voor 500 euro van jouw rekening afschrijven...
Moet je dat niet aan iedereen vertellen
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_53102840
dit lijkt me juist handig
pi_53102851
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:20 schreef hugecooll het volgende:
Sinds wanneer is dat dan? Ik heb pas geleden nog ¤150,00 overgemaakt naar mijn paypal.
Je moet dan wel eerst je bankrekening koppelen aan je paypal account en dan klikken op geld storten.
Juist. en dan schrijven ze die ¤150,- automatisch van jouw rekening af, wat ik dus geblokkeerd heb want ik wil zelf de controle houden over wanneer er wat van mn bankrekening afgeschreven wordt.
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:25:27 #8
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_53102909
Hmm je hebt gelijk, ik kwam geen veiligheidscode of zo tegen (net ff gecheckt met een tientje)
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:34:20 #9
174520 BreakSpear
Sociaal & Liberaal
pi_53103085
Ik ben het met je eens. Het is dat ik persé iets wilde kopen op E-Bay, anders had ik het ook niet gedaan. Zodra ik het bedrag heb overgemaakt aan de verkoper, maak ik het restant over aan wikipedia of zo iets dergelijks, en dan hef ik mijn account op!
Als God het kwaad wil voorkomen maar daar niet toe in staat is, dan is hij machteloos. Als hij dat kan, maar het niet wil is hij kwaadwillend. Als hij daartoe in staat is en het ook wil, waar komt dan het kwaad vandaan?
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:34:59 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53103107
Het werkt nog wel, gewoon de oude code blijven gebruiken!

Ontopic: ik ben blij met m'n creditcard. Machtigingen zijn veeeeeeeel te traag!
En vooral: het voordeel van Paypal was: DIRECT BETALEN! Ik kreeg pas een mailtje van ze "dat er een betaling 5 dagen kon duren, en ik vooral nog niks moest opsturen"... Na ruim een week was de betaling er! Dan zijn bankoverschrijvingen veel sneller, en zonder provisie!
censuur :O
pi_53103161
het magische antwoord is: iDeal

binnen een paar seconde geld overschrijven naar andere mensen met een paypal-account, werkt gewoon via paypal en je normale bank, zonder automatische afschrijving
pi_53103189
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Het werkt nog wel, gewoon de oude code blijven gebruiken!

Ontopic: ik ben blij met m'n creditcard. Machtigingen zijn veeeeeeeel te traag!
Als ze nou gewoon Ideal implementeren zijn ze in 1x klaar en weten ze altijd ze hun geld krijgen..
pi_53103214
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:36 schreef JoPiDo het volgende:
het magische antwoord is: iDeal

binnen een paar seconde geld overschrijven naar andere mensen met een paypal-account, werkt gewoon via paypal en je normale bank, zonder automatische afschrijving
Eh.. GMTA enzo
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:41:45 #14
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53103295
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:38 schreef Papa_Eend het volgende:

[..]

Als ze nou gewoon Ideal implementeren zijn ze in 1x klaar en weten ze altijd ze hun geld krijgen..
iDeal is ook vrij duur, en biedt geen enkele extra zekerheid t.o.v. zelf overmaken.
  Spellchecker dinsdag 11 september 2007 @ 19:42:00 #15
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_53103299
iDeal
Tevens -purist.
pi_53103338
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:41 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

iDeal is ook vrij duur, en biedt geen enkele extra zekerheid t.o.v. zelf overmaken.
*PROEST* jahoor, hahaha

ik verslikte me in mijn net ingeschonken drinken
  dinsdag 11 september 2007 @ 20:45:50 #17
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_53104678
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:46 schreef JoPiDo het volgende:

[..]

*PROEST* jahoor, hahaha

ik verslikte me in mijn net ingeschonken drinken
Ben je in de reclame-hype getrapt, of heb je gewoon nooit de moeite genomen de voorwaarden te lezen?
Stel, je bestelt iets bij een webshop, betaalt met iDeal, en ontvangt niets. Dan hoef je echt niet aan te kloppen bij iDeal!
pi_53106304
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ben je in de reclame-hype getrapt, of heb je gewoon nooit de moeite genomen de voorwaarden te lezen?
Stel, je bestelt iets bij een webshop, betaalt met iDeal, en ontvangt niets. Dan hoef je echt niet aan te kloppen bij iDeal!
Nee, nou én? Dat pretenderen ze toch helemaal niet? Ideal is niet voor louche zaakjes, want alle gegevens zijn bekend bij de bank. Dat is voor échte webshops en bedoeld om geld over te maken van de ene partij naar de andere. Dat heeft geen kopersbescherming nodig omdat het niet via particulieren gaat én minder fraudegevoelig is
pi_53107615
wat jammer is van Ideal, is dat het nog lang niet bij iedere webwinkel te gebruiken is.
pi_53113603
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:29 schreef broodjekipkerrie het volgende:
wat jammer is van Ideal, is dat het nog lang niet bij iedere webwinkel te gebruiken is.
Dat ligt dan eerder aan die webwinkels dan aan ideal
pi_53117621
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ik heb het zelf ooit aangevraagd voor mijn webshop, het werkt perfect en kost bijna niets per transactie
pi_53125702
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:13 schreef Papa_Eend het volgende:

[..]

Dat ligt dan eerder aan die webwinkels dan aan ideal
helemaal eens =)
maar ach laat maar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')