abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53101227
Ik twijfel of ik optionele module 'rechtsbijstandverzekering' ga nemen bij mijn nieuwe autoverzekering. Vorige keren dat ik in schades verwikkeld was hebben ze vrij weinig voor me gedaan, andere personen gaven gewoon meteen toe en ik kreeg mijn geld. Een keer dat het niet zo was e een behoorlijke discussie ontstond hebben ze het juist verneukt zodat ik uiteindelijk een hoop geld verloren heb, ze hadden namelijk iets doorgegeven waar ik zelf nooit akkoord mee was en als ik zelf direct zonder hun tussenkomst had gecorrespondeerd had ik zeer waarschijnlijk een beter resultaat...

Maar wat ik me nu afvraag, wat gebeurt er bij schades als je geen rechtsbijstandverzekering hebt, verkijk ik me ergens op of zijn ze eigenlijk compleet overbodig behalve bij complexe claims? Overigens gaat mijn voorkeur uit naar zelf afhandelen van die complexe gevallen juist vanwege slechte ervaringen in t verleden.

Mijn 2e vraag voor iedereen die reageert.. goede ervaringen met Unive? ik overweeg naar hun over te stappen omdat ze goedkoop zijn met gunstige voorwaarden.. maar zijn er addertjes?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_53101824
ik zou er wel een afsluiten. Mocht je een keer een ongeluk maken op een onduidelijke situatie, dan heb je tenminste iemand met kennis die achter je staat. Het scheelt je ook een heleboel rompslomp.

Je kan wel zeggen andere personen geven gewoon toe, maar het is de verzekeraar die uiteindelijk beslist en betaald. Niet de veroorzaker!

Ik heb trouwens mijn rechtsbijstand los van de autoverzekering.
pi_53102082
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:34 schreef postzegellikker het volgende:
ik zou er wel een afsluiten. Mocht je een keer een ongeluk maken op een onduidelijke situatie, dan heb je tenminste iemand met kennis die achter je staat. Het scheelt je ook een heleboel rompslomp.

Je kan wel zeggen andere personen geven gewoon toe, maar het is de verzekeraar die uiteindelijk beslist en betaald. Niet de veroorzaker!

Ik heb trouwens mijn rechtsbijstand los van de autoverzekering.
ja maar dat is t m nou juist, die ene keer dat er een onduidelijke situatie was hebben die gasten van rechtbijstand het juist verpest! Ik heb ze met duidelijke informatie voorzien dat ze niet iets moeten beslissen zonder mij en dat ze bij mij aanvullende info en bewijs kunnen krijgen indien nodig. Door een slordigheidsfout heeft iemand gewoon gemakszuchtig mijn schuld toegegeven aan tegenpartij en dan ook nog eens vergeten mij te informeren! Ik kwam er achter toen mijn premie verhoogd werd!! Het heeft juist ontzettend veel moeite gekost om zaken enigszins weer recht te trekken, niveau van rechtsbijstand is bij unigarant in ieder geval bedroevend...

Dus als er weer een complexe schade voorkomt ga ik het sowieso ZELF afhandelen omdat ik ze niet vertrouw.
Het gaat me juist meer om simpele zaakjes, kosten die ook veel moeite en correspondentie als ik geen rechtsbijstand heb?

Wat betaal je voor rechtsbijstand los?
I see dumb people! They are everywhere, walking around, not even knowing they are dumb!
pi_53103615
Als je voor een geeltje (dat kost het 'bij ons') per jaar niet eens zoiets erbij wilt nemen (neemt je een hoop werk af!) maar wel voor een dik bedrag een auto (met navenante benzinekosten en de verzekering an sich) koopt, dan moet je je wel afvragen of je wel een auto kan betalen....

Oftewel een kort: ja je moet het erbij nemen
pi_53104151
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 20:00 schreef miech het volgende:
Als je voor een geeltje (dat kost het 'bij ons') per jaar niet eens zoiets erbij wilt nemen (neemt je een hoop werk af!) maar wel voor een dik bedrag een auto (met navenante benzinekosten en de verzekering an sich) koopt, dan moet je je wel afvragen of je wel een auto kan betalen....

Oftewel een kort: ja je moet het erbij nemen
ik kan een auto betalen en gemiddeld 4 vakanties per jaar.. en een van de redenen dat ik het kan betalen is omdat ik als parttimeworking student geen geld aan onzin uitgeef, hoe klein de weggegooide bedragen ook zijn. Bijvoorbeeld mijn huidige creditacard; 25 euro per jaar.. zelfde kan ik voor 10 euro krijgen, dus opzeggen en nieuwe aanvragen.. 10 min moeite en 15 euro bespaard...
Zelfde logica hanteer ik hier.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:24:48 #6
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_53109484
Wel doen! Altijd! Waarom? Eigen ervaring: ik zit nu sinds 10 februari thuis na een aanrijding. Aansprakelijkheid is duidelijk: 3 auto's achterop mijn auto geknald. De aansprakelijkheid is ook gewoon erkend door de verzekeraars van de tegenpartijen, dat is het punt niet.

Maar dan: ik heb een zgn. dubbele whiplash. Na de eerste klap (waarbij m'n hoofd naar voren en naar achteren sloeg) keek ik om naar m'n zoontje op de achterbank die huilde. Op het moment dat ik gedraaid (maar goddank nog wel met m'n gordel om) naar m'n zoontje keek, knalden er nog twee auto's achterop waardoor m'n hoofd zijwaarts geslingerd werd.

Of ik m'n baan ooit weer kan uitoefenen is maar de vraag. Of ik ooit zelf het huishouden weer kan doen is maar de vraag. Of ik ooit weer langer als 15 minuten aan een stuk in de auto kan zitten (als passagier) is maar de vraag. Fijn als je familie 150 km verderop woont. Hopelijk mag ik eind deze maand gaan revalideren (da's na ruim zeven maanden dus pas). Intussen heb ik 3 keer per week fysiotherapie, 1 keer per week een consult bij een medisch psycholoog, om de 3 weken een afspraak bij de anesthesist die dan 7 spuiten in m'n nekspier jast en zit ik minstens 1 keer per maand bij de revalidatie-arts.

Ik heb m'n assurantie-B diploma en de nodige ervaring, dus ik weet prima hoe het geregeld moet worden allemaal. Dat had ik, qua kennis dan, ook best zelf kunnen doen en een schadevergoeding kunnen uitonderhandelen. Maar het definitieve bedrag zal op z'n vroegst 2 jaar na de ongevalsdatum worden vastgesteld waarschijnlijk, omdat dat de datum is dat ik (op dit moment 70% kans) in de WIA ga en vooral m'n achteruitgang in inkomen dan pas goed uit te rekenen is.

Echt waar, ik dank god op m'n blote knietjes dat ik een rechtsbijstandverzekering heb. Ik moet er niet aan denken dat ik alles zelf moet regelen, naast alle pogingen om te herstellen en m'n leven weer op te pakken.

Geloof me: die besparing nu (die ik op zich best kan begrijpen, iedere euro is er 1) kan je achteraf heel duur komen te staan.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
pi_53109585
Overigens is een aanvulling van een bestaande rechtsbijstandverzekering (met een module "Verkeer) meestal goedkoper dan een aanvulling bij een autoverzekering. En dat terwijl de dekking dan veel ruimer is. (het geldt immers voor alle verkeerssituaties waar je in verzeild zou kunnen raken)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_53197837
Dat klopt indereaad, al is het totaalplaatje wel duurder (maar wel prettig als je consumenten en woonzaken erbij hebt)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')