FOK!forum / Klaagbaak / Overvolle bussen door scholieren
Thrackandinsdag 11 september 2007 @ 11:03
Wil je als werkende mensch een beetje de weg ontlasten, ga je met de bus. Alles leuk en aardig, totdat dat klote schooljaar weer begint.
Vanmorgen in de eerste bus zo vol gestaan dat ik niet meer om kón vallen, en in de tweede bus pas kunnen staan nadat ik twee propvolle bussen heb moeten laten gaan!
Dan kan je klachten indienen bij Connexxion en de RET, maar er gebeurt gewoon weer niks aan.
Leuk hoor, dat iedereen met het OV moet van de overheid

Klacht: Promotie van het Openbaar Vervoer terwijl er niemand meer bij kan.

Overigens is het BUITEN het schooljaar weer zo dat ze een "vakantiedienstregeling" invoeren, waardoor je ook nog eens een kloteverbinding hebt, naast een volle bus omdat er minder rijden.
Just_Shut_Updinsdag 11 september 2007 @ 11:04
Godver, het is elke keer feest in utrecht
JonKeLdinsdag 11 september 2007 @ 11:04
Het ov is gewoon kut geregeld. Het is jammer maar waar.
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 11:05
Tja, zelfs LTS Putjesscheppen is tegenwoordig genoeg voor een gratis OV-pasje van de staat.

Lang leve de fiets. Binnen de stad ben je nog sneller ook .
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 11:06
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:04 schreef Just_Shut_Up het volgende:
Godver, het is elke keer feest in utrecht

Dat blijft verbazend ja. Elke 2 minuten rijdt er zo;n 25 meter hok, en vól dat ze zitten!
Thrackandinsdag 11 september 2007 @ 11:06
Laten we met Fok! MASSAAL klachten indienen! Kijken of we die mannetjes daar plat kunnen krijgen
Rickocumdinsdag 11 september 2007 @ 11:06
Fijn om van het CS over te stappen naar je school
EggsTCdinsdag 11 september 2007 @ 11:10
Echt irritant ja. Ook bij de NS staan in 1 keer die perron's extreem vol. Je kan niet eens meer normaal staan, laat staan zitten. En dan plannen ze om nog minder treinen in te gaan zetten terwijl er meer reizigers zijn. Rofl op traject Breda >> Denhaag HS moet je écht niet tijdens de spits reizen.
N.ickadinsdag 11 september 2007 @ 11:11
Kunnen die kutkinderen niet meer fietsen ?
Athmozzdinsdag 11 september 2007 @ 11:12
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:05 schreef JDude het volgende:
Lang leve de fiets. Binnen de stad ben je nog sneller ook .
Dat dus. Met de auto tot de stadrand, en van daar verder met de fiets (of als het regent gewoon ook met de auto). Ik sta liever een half uurtje in de file aan te schuiven terwijl ik op mijn gemakje neerzit, dan dat ik een kwartiertje uurtje samengestampt op een bus sta die om de 5 minuten stopt, en daardoor zelfs op een lege baan amper sneller gaat dan jij zelf met je auto in de file.

Wat een betere oplossing is, is werken op niet standaard uren (maar dat moet natuurlijk kunnen bij je werk). Ik begin vb om 7u15, maar ik stop wel al om 3u45, waardoor ik 's ochtends voor de eigenlijke spits ben, en 's avonds ook. Het is wel al wat drukker op de baan, maar je staat tenminste niet in de file.
Dicht bij je werk wonen is natuurlijk ook handig, maar ook dat moet natuurlijk kunnen. Ik zit op 5km van het werk, dus dat is in de zomer met de fiets te doen & in de winter hoogstens een kwartiertje rijden.
Freddinsdag 11 september 2007 @ 11:15
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:11 schreef N.icka het volgende:
Kunnen die kutkinderen niet meer fietsen ?
Das toch veel te gevaarlijk tegenwoordig. Er zijn zoveel auto's op de weg. Vooral in de ochtend, als ouders hun kinderen naar school toe brengen met de auto omdat ze het gevaarlijk vinden dat hun kinderen moeten fietsen tussen al die auto's van ouders die hun kinderen met de auto naar school brengen.

En dat is dan de basisschool, kinderen leren dan niet meer om te gaan met drukte op te weg, met als gevolg dat ze ook op de middelbare school niet gaan fietsen.

En je moet natuurlijk wel meedoen met de mode, dus fietsen is er niet bij, want dan word je niet dik genoeg door te weinig beweging.
Lucifer_Doosjedinsdag 11 september 2007 @ 11:16
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:11 schreef N.icka het volgende:
Kunnen die kutkinderen niet meer fietsen ?
Alsjeblieft niet zeg. Dan kun je als automobilist niet meer normaal rijden omdat die kutkoters niet normaal kunnen fietsen.
Freddinsdag 11 september 2007 @ 11:20
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:12 schreef Athmozz het volgende:
Wat een betere oplossing is, is werken op niet standaard uren (maar dat moet natuurlijk kunnen bij je werk).
Dat is dus het hele probleem. De meeste mensen moeten tegelijk op hun werk zijn. Waarvan 75% van alle mensen vervolgens achter een computer gaat zitten om daar alleen maar vandaan te komen als ze moeten drinken, eten of naar het toilet moeten. En dat kunnen ze thuis ook allemaal.

Als al die mensen nou eens thuis gingen werken (al was het maar een paar dagen per week (en dan niet allemaal dezelfde dag nemen natuurlijk)) dan scheelt dat enorm aan files.
Helaas wil dat thuiswerken nog niet helemaal inburgeren.
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 11:24
Vanaf volgende week woon ik op 3 km. fietsen van mijn werk. .
Thrackandinsdag 11 september 2007 @ 11:30
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:24 schreef JDude het volgende:
Vanaf volgende week woon ik op 3 km. fietsen van mijn werk. .
Ik ben jaloers bij mij past er nog een nulletje á een vijfje achter (30-35km)

En inderdaad, al die koters, zeker die met de RET (laatste stukkie voor mij) gaan, hoeven nog geen 5 kilometer te fietsen. Zolang ze dat niet doen, leren ze ook nooit normaal fietsen en blijven ze toch wel een gevaar in het verkeer (zeker als ze ook nog eens mogen gaan autorijden straks!)
Ik pleit voor verplicht fietsen/lopen binnen 5 kilometer, en dan ben ik nog mild. Opbokken van mijn stoeltje!
Athmozzdinsdag 11 september 2007 @ 11:32
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:20 schreef FredvZ het volgende:
Als al die mensen nou eens thuis gingen werken (al was het maar een paar dagen per week (en dan niet allemaal dezelfde dag nemen natuurlijk)) dan scheelt dat enorm aan files.
Dat komt me overbekend voor. Waar ik werk heeft er ongeveer een man of 800 gedaan om 5u (wij zijn de enige externe firma die vroeger stopt), en als je toch eens wat langer moet blijven zie je om 5u al die mensen naar hun auto spurten om toch maar als eerste in die auto te zitten, en daarna lijkt de parking wel een dragstrip, mensen die instappen & daar gewoon die auto volledig tot het einde gooien, mislukte schakelpogingen & krakende versnellingsbakken...

Elke dag moeten daar namelijk zo'n 500 auto's van die parking afrijden, en die moeten grotendeels (350 man ofzo) door 1 poort ter breedte van 1 auto waar dan nog een slagboom staat waar je moet badgen om buiten te rijden. gelukkig gaat dat systeem wel best vlot, maar tegen dat de laatste alleen maar buiten raakt, is hij toch een uurtje aan het wachten (dat verklaard ook de dragstrip-acties op die parking, als je 5 minuten vroeger in het rijtje staat kan dat probleemloos een half uur schelen). Als je dat bezig ziet, dan denk je toch ff aan de luxe die jij hebt door daarvoor te kunnen vertrekken (man of 20, dus geen lange files).
BoukeFdinsdag 11 september 2007 @ 11:32
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:12 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Dat dus. Met de auto tot de stadrand, en van daar verder met de fiets (of als het regent gewoon ook met de auto). Ik sta liever een half uurtje in de file aan te schuiven terwijl ik op mijn gemakje neerzit, dan dat ik een kwartiertje uurtje samengestampt op een bus sta die om de 5 minuten stopt, en daardoor zelfs op een lege baan amper sneller gaat dan jij zelf met je auto in de file.

Wat een betere oplossing is, is werken op niet standaard uren (maar dat moet natuurlijk kunnen bij je werk). Ik begin vb om 7u15, maar ik stop wel al om 3u45, waardoor ik 's ochtends voor de eigenlijke spits ben, en 's avonds ook. Het is wel al wat drukker op de baan, maar je staat tenminste niet in de file.
Dicht bij je werk wonen is natuurlijk ook handig, maar ook dat moet natuurlijk kunnen. Ik zit op 5km van het werk, dus dat is in de zomer met de fiets te doen & in de winter hoogstens een kwartiertje rijden.
5km en dan met de auto naar de stadrand? en zo vroeg beginnen om de spits te vermijden?
welk klein stadje heeft te maken met zoveel file op dat korte stukje?
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 11:32
5?
Zeven jaar lang, elke dag, door weer en wind bijna 10 kilometer over een winderige rivierdijk. De middelbare school, dát waren nog eens tijden. .
MrManiakdinsdag 11 september 2007 @ 11:36
Dronten Busstation naar Zwolle CS op maandagmorgen....
afcajosdinsdag 11 september 2007 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:03 schreef Thrackan het volgende:
Wil je als werkende mensch een beetje de weg ontlasten, ga je met de bus. Alles leuk en aardig, totdat dat klote schooljaar weer begint.
Vanmorgen in de eerste bus zo vol gestaan dat ik niet meer om kón vallen, en in de tweede bus pas kunnen staan nadat ik twee propvolle bussen heb moeten laten gaan!
Dan kan je klachten indienen bij Connexxion en de RET, maar er gebeurt gewoon weer niks aan.
Leuk hoor, dat iedereen met het OV moet van de overheid

Klacht: Promotie van het Openbaar Vervoer terwijl er niemand meer bij kan.

Overigens is het BUITEN het schooljaar weer zo dat ze een "vakantiedienstregeling" invoeren, waardoor je ook nog eens een kloteverbinding hebt, naast een volle bus omdat er minder rijden.
kun je je als palletsorteerder geen auto veroorloven?
Athmozzdinsdag 11 september 2007 @ 11:39
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef BoukeF het volgende:

[..]

5km en dan met de auto naar de stadrand? en zo vroeg beginnen om de spits te vermijden?
welk klein stadje heeft te maken met zoveel file op dat korte stukje?
Gewoon je baan goed kiezen kan al veel helpen hoor, ik kan zelfs in de spits door Gent rijden zonder ergens echt vast te staan, terwijl de kleine ring dan sowieso vast zit. Het komt er gewoon op aan om goed je baan te kennen. Snelwegen zitten ook vaak blok, maar ook daar kan je met een klein omwegje vaak de file's vermijden. Stad is trouwens Gent.

Zo vroeg beginnen om de spits te vermijden vind ik juist ideaal, tegen dat ik thuis kom is het 4u, dus dan heb je eigenlijk nog de helft van je namiddag & je hele avond vrij om iets te doen, terwijl je het toch niet echt merkt dat je 's ochtends wat vroeger vertrekt, het is toch altijd te vroeg.

Liever dat ik 's ochtends wat vroeger moet vertrekken & beginnen werken, dan dat ik zowel 's ochtens als 's avonds een half uur langer onder de baan ben omdat ik in de file sta hoor. Wat heb je nog aan je dag als je om 5u gedaan hebt met werken & nog tot 6u onder de baan bent, tegen dat je thuis bent moet je al direct beginnen koken om tegen 6u30 eten op tafel te hebben, dan eten & afwassen en tegen dat je klaar bent is het al gauw 7u30 voor je ook nog maar iets gedaan hebt die dag...

@JDude, ik doe nu ook elke schooldag die ik ga 8km gaan en 8km keren met mijn fietsje, maar waar ik vroeger elke dag ging, ga ik nu ook niet meer als het regent hoor. Ik ga me echt niet laten natregenen & daar als een verzopen kat toekomen als het op een andere manier normaal & droog kan.
Thrackandinsdag 11 september 2007 @ 11:40
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef JDude het volgende:
5?
Zeven jaar lang, elke dag, door weer en wind bijna 10 kilometer over een winderige rivierdijk. De middelbare school, dát waren nog eens tijden. .
Ik zeg nog, ik ben mild, 7 jaar lang 10km gefietst, dus ja, ik ben het wel met je eens
Maar laten we die kindertjes niet meteen hartstoornissen bezorgen, anders krijgen we weer een zorgprobleem en verplicht OV en zo.
Thrackandinsdag 11 september 2007 @ 11:41
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:39 schreef afcajos het volgende:

[..]

kun je je als palletsorteerder geen auto veroorloven?
Ik kan me als iemand die tijdens zijn studie geen geld had voor een rijbewijs me nu eindelijk eens lessen veroorloven Binnenkort de eerste
mrboxdinsdag 11 september 2007 @ 11:50
We zouden gewoon alle mensen die schreeuwen van "Ga met het OV daar sta je niet in de file" uit de eerste klas moeten sleuren of dienstauto. Waarna ze zelf mogen genieten van het OV zoals het werkelijk is
karr-1dinsdag 11 september 2007 @ 11:53
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:10 schreef EggsTC het volgende:
Echt irritant ja. Ook bij de NS staan in 1 keer die perron's extreem vol. Je kan niet eens meer normaal staan, laat staan zitten. En dan plannen ze om nog minder treinen in te gaan zetten terwijl er meer reizigers zijn. Rofl op traject Breda >> Denhaag HS moet je écht niet tijdens de spits reizen.
helaas heb ik weinig andere keuze, aangezien ik werk in Rotterdam en mijn baas me toch echt op de normale kantoortijden verwacht.
Athmozzdinsdag 11 september 2007 @ 11:53
mja, ik raad anderen ook altijd aan om met het OV te gaan hoor, en benadruk altijd hoe goedkoop het is.

Hoe meer er het OV nemen, hoe meer plek ik heb om met de auto te rijden
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 11:59
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:50 schreef mrbox het volgende:
Waarna ze zelf mogen genieten van het OV zoals het werkelijk is

Zoals jij het ervaart, bedoel je?
karr-1dinsdag 11 september 2007 @ 12:58
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:59 schreef JDude het volgende:

[..]


Zoals jij het ervaart, bedoel je?
Als het echt druk is merk ik geen verschil tussen eerste en tweede klas hoor, je moet allebei staan.
hoerezooidinsdag 11 september 2007 @ 15:22
treinen met1e klas overal staan de gangpaden vol en zit iedereen tege de deur geplet behalve in de 1e klas waar nog 30 van de 40 stoelen leeg zijn

Afschaffen die bende. Als je het geld hebt om 1e klas te rijzen kan je ook een fatsoenlijke auto kopen
Noodlydinsdag 11 september 2007 @ 15:26
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef JDude het volgende:
5?
Zeven jaar lang, elke dag, door weer en wind bijna 10 kilometer over een winderige rivierdijk. De middelbare school, dát waren nog eens tijden. .
bijna 20 kilometer, heen en terug. Nu jij weer
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 15:26
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:22 schreef hoerezooi het volgende:

Afschaffen die bende. Als je het geld hebt om 1e klas te rijzen kan je ook een fatsoenlijke auto kopen

Reizen. En nee, houden zo, die eerste klas .
Is er tenminste nog één plek in de trein zonder kutherrie van bellende breezers en idioten met hiphop op hun brakke telefoonluidsprekertjes .
floris.spdinsdag 11 september 2007 @ 15:32
Moet Leuk he als al die scholieren een OV krijgen:P
JDudedinsdag 11 september 2007 @ 15:37
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef Noodly het volgende:

bijna 20 kilometer, heen en terug. Nu jij weer

20 km. enkele reis? Respect!
kipknotsdinsdag 11 september 2007 @ 15:38
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 11:32 schreef JDude het volgende:
5?
Zeven jaar lang, elke dag, door weer en wind bijna 10 kilometer over een winderige rivierdijk. De middelbare school, dát waren nog eens tijden. .
10 km maar? 2x 18 km per dag, 6 jaar lang, weer of geen weer. Zelfs als het 20 graden vroor zat ik nog op de fiets.

Maar nu zit ik 26 km bij mijn afstudeerplaats vandaan en pak ik ook maar de bus en trein. Van de een op de andere dag zat het inderdaad propvol.
karr-1dinsdag 11 september 2007 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:26 schreef JDude het volgende:

[..]


Reizen. En nee, houden zo, die eerste klas .
Is er tenminste nog één plek in de trein zonder kutherrie van bellende breezers en idioten met hiphop op hun brakke telefoonluidsprekertjes .
Helemaal mee eens.
karr-1dinsdag 11 september 2007 @ 15:41
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 15:22 schreef hoerezooi het volgende:
treinen met1e klas overal staan de gangpaden vol en zit iedereen tege de deur geplet behalve in de 1e klas waar nog 30 van de 40 stoelen leeg zijn

Afschaffen die bende. Als je het geld hebt om 1e klas te rijzen kan je ook een fatsoenlijke auto kopen
Mijn baas betaald mijn treinkaartjes, dus daar kan ik geen auto van kopen. Op normaal woon-werk verkeer reis ik 2de klas, voor dienstreizen 1ste klas.
Sjibbledinsdag 11 september 2007 @ 16:09
Wacht maar tot ze hun rijbewijs hebben jongen, dikke files all the way!!!