abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53089973
Zijn er hier op Fok fans te vinden van de Franse prog-rock groep Magma? Wat vinden jullie van deze band?

De band werd opgericht door Christian Vander (drummer-zanger) in 1969. Hun muziek combineert klassieke muziek, jazz en rock met een psychidelische tint.
De meeste teksten zijn geschreven in een fictieve taal (Kobaïaans) gecreëerd door Christian Vander.
Christian Vander staat ook wel bekend om z'n formidabele drumkwaliteiten en 'vreemde gelaatsuitdrukkingen' en 'stuiptrekkingen' tijdens concerten.

Hier zijn twee van hun beste songs:

Mekanik Destruktiw Kommandoh 1977..Part One..
Mekanik Destruktiw kommandoh Part two.( Good Quality)
Magma. Mekanik Destruktiw kommandoh Part.3.

Hhai

en een Drumsolo van Christian Vander

Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_53114488
?
Zijn er geen mensen op Fok die Magma kennen?
Jullie stellen me teleur... Ik dacht dat er op Fok toch wel mensen zouden zijn met muziekkennis
Wrong guess I guess
  woensdag 12 september 2007 @ 21:08:56 #3
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_53131807
Magma staat al heel lang op de lijst om eens wat cd's van aan te schaffen. Is er nog steeds niet van gekomen.
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
pi_68902333
Het is al enige tijd geleden maar eeeuh, zijn er fans? of in ieder geval mensen die het kennen?

Mekanik Destruktiw kommandoh!

maandag 11 mei 2009 @ 16:46:12 #5
255078 Luc12
don van vliet
pi_68909682
Dit topic zou veel, veel liefde moeten krijgen.

Ik luister Mekanïk Destruktïw Kommandöh de laatste tijd best veel. Hele vette band.
www.lifeasarehearsal.blogspot.com
kalm doch hysterisch.
  maandag 11 mei 2009 @ 23:13:14 #6
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_68923684
quote:
Op woensdag 12 september 2007 21:08 schreef fripper het volgende:
Magma staat al heel lang op de lijst om eens wat cd's van aan te schaffen. Is er nog steeds niet van gekomen.
Ondertussen wel dus

Deze staat sinds enige tijd in de kast

Ja , erg de moeite waard. MDK is inderdaad erg goed , maar de rest mag er ook wezen ...
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  maandag 29 juni 2009 @ 16:22:54 #7
105263 Litso
Interlectueel.
pi_70482713
Ik zat gister en vandaag weer eens gruwelijk van de plaat Attahk te genieten, maar ik kon me maar niet herinneren waar ik de band in godsnaam van kende. Ik denk dat ik ooit dit topic heb gezien en het heb gedownload

Ik vind het erg lekker inderdaad. Iemand die me meer muziek als dit kan aanraden?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_70485333
quote:
Op maandag 29 juni 2009 16:22 schreef Litso het volgende:
Ik zat gister en vandaag weer eens gruwelijk van de plaat Attahk te genieten, maar ik kon me maar niet herinneren waar ik de band in godsnaam van kende. Ik denk dat ik ooit dit topic heb gezien en het heb gedownload

Ik vind het erg lekker inderdaad. Iemand die me meer muziek als dit kan aanraden?
Tof om te horen dat er nog mensen zijn die van Magma genieten! Attahk is idd een te genieten nummer
pi_70485347
quote:
Op maandag 11 mei 2009 23:13 schreef fripper het volgende:

[..]

Ondertussen wel dus

Deze staat sinds enige tijd in de kast

[ afbeelding ]

Ja , erg de moeite waard. MDK is inderdaad erg goed , maar de rest mag er ook wezen ...
chill
pi_70485374
Een kort filmpje van het Franse nieuws met clips van toen en nu

maandag 29 juni 2009 @ 17:40:32 #11
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_70485527
Wie van jullie wist dat Magma in een film is verschenen "Moi Y En A Vouloir Des Sous?" Een obscure film uit 1972

pi_70485624
En dan nog een filmpje van een concert uit 2005, gefilmd vanuit de drummer (Christian Vander) pojnt of view
see Christian Vander at his best!

MAGMA

maandag 29 juni 2009 @ 17:56:04 #14
105263 Litso
Interlectueel.
pi_70485878
Hehe, wat een enthousiasme
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_70487002
Relatief aparte muziek, maar toch erg tof
pi_70495164
Aangezien de helft van mijn openingspost is verdwenen, even een goedmakertje

Magma is een Franse prog-rock band die in 1969 opgericht werd door Christian Vander, drummer en zanger van de groep. De band werd twee jaar na de dood van jazz-saxofonist John Coltrane, voor wie Christian Vander een grote bewondering had, gesticht. Diens invloed is dan ook goed te merken in de muziek van Magma.

De inspiratie voor Magma komt uit een droom over de spirituele en ecologische toekomst van de mensheid die Christian Vander had. In hun eerste album vertellen ze het verhaal van een groep mensen die de gedoemde aarde verlaten en zich vestigen op de planeet Kobaïa. Wanneer de afstammelingen van deze kolonisten andere vluchtelingen van de aarde ontmoeten ontstaan er conflicten. Christian Vander heeft hiervoor een fictieve taal gecreëerd, het Kobaïaans (Frans Kobaïen, Engels Kobaian). De meeste teksten van Magma zijn in deze taal geschreven. Bovendien worden Magma en de groepen die zich door hen hebben laten inspireren, verzameld in het genre Zeuhl. Dit is een Kobaïaans woord en betekent 'hemels'.

Hun muziek combineert klassieke muziek, jazz en rock. Typerend zijn repititieve motieven, een Orff-achtige koor en vreemde ritmes. Het geheel is vaak symfonisch, bombastisch en minimalistisch tegelijkertijd. Magma is voornamelijk een live band.

Door de jaren heen hebben veel muzikanten bij Magma gespeeld:

(Wikipedia)

dinsdag 30 juni 2009 @ 12:24:09 #17
169377 Syb-rund.
Music connects us all
pi_70510667
magma, op fok! wat leuk
fire, fire, your thieving spark stopped this fire.
pi_76739881
Mekanïk Desktruktïw Kommandöh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')