FOK!forum / Klaagbaak / 'De grote treinstoring' Utrecht vanavond..
Janetjedinsdag 11 september 2007 @ 00:54
19.15 - Janetje loopt naar de trein.
19.30 - Goh, een storing in Utrecht, nou jaaaaaa... valt vast mee.
20.00 - Er wordt omgeroepen: Storing opgelost, instappen maar. Woei!
20.15 - Janetje staat vast op Hilversum, trein gaat niet verder
20.30 - Janetje staat een uurtje gelijk een sardientje in de streekbus naar Utrecht centraal (er zijn geen NS-bussen ingeschakeld)
22.10 - Goh, er rijden nog steeds geen treinen vanuit Utrecht
22.30 - Jaaaa trein naar den Bosch, rennen!
22.40 - Jaaaa.. trein naar Tilburg om 22.50!
22.52 - De trein is vervallen, maar niet getreurd, om 23.00 gaat er nog een..
23.04 - De trein is vervallen.. grmbl, maar niet getreurd, om 23.30 gaat er nog een!
23.30 - Het wordt nu echt te gek
23.50 - Jaaaa.. eindelijk in de trein! Maar hij gaat maar naar Tilburg centraal.. er staat een goederentrein te lekken tussen Tilburg en Tilburg West !
00.40 - Thuis!!

En in tussentijd vond ik het zó zielig voor de NS-medewerkers die er stonden. Iedereen was chagrijnig, iedereen zat op ze te schelden. DAT HELPT NIET!! Je kan wel boos worden op mensen die gewoon hun werk doen, maar daar komt die trein echt niet eerder van.

Maar:

- Geen NS-bussen ingeschakeld 'want de storing duurt toch niet zo lang'
- Geen informatie-medewerkers op station Hilversum 'zoek het zelf maar uit' --> Uiteindelijk met 130 man in een streekbus
- Informatie-medewerkers die je verder ook niks kunnen vertellen omdat ze niks weten en het ook maar moeten hebben van de omroepberichten
- Op Den Bosch werden de treinen gewoon van de borden gehaald, zonder mededeling. Om 22.59 staan ze nog wel op het bord, om 23.00 is de trein vervangen door een andere trein, een half uur later, zonder omroepbericht.


Kom op, hoe moeilijk kan het zijn om je medewerkers te informeren als je treinen laat uitvallen? En wanneer je toezegt dat een trein zal rijden om laten we zeggen 23.00, doe dat dan ook!

Samenvatting: Grrrrr...

[ Bericht 2% gewijzigd door Janetje op 11-09-2007 01:37:15 ]
philanadinsdag 11 september 2007 @ 00:57
uhg... klinkt bekend..blij dat ik vandaag nergens heen ben geweest met de trein.. slaap lekker zo dan maar he?
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 00:58
Dat zal je leren om met het OV te gaan.
MASDdinsdag 11 september 2007 @ 00:58
kut voor je!
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 00:59
Ik hoorde het toen ik langs het station liep in Alphen a/d Rijn.

NS
Janetjedinsdag 11 september 2007 @ 00:59
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:58 schreef OldJeller het volgende:
Dat zal je leren om met het OV te gaan.
Ja.. ik zal het nooit meer doen!
Oh.. wacht..
Dubbeldrankdinsdag 11 september 2007 @ 01:01
Die goederentrein doet het hem
Janetjedinsdag 11 september 2007 @ 01:01
Mwah op zich, die storingen, kan gebeuren... moet niet kunnen gebeuren, maar het gebeurt. Hetgeen waar ik me echt vreselijk aan kan storen is de bar en barslechte informatievoorziening.. Je moet maar wachten en niemand die je wat kan vertellen omdat ze geen informatie krijgen van bovenaf.. Dat moet toch beter kunnen.
MissHobjedinsdag 11 september 2007 @ 01:01
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:59 schreef vrolijke-frits het volgende:
Ik hoorde het toen ik langs het station liep in Alphen a/d Rijn.

NS
Je kon gaan lopen dus

Verdulleme nog an toe NS..
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 01:02
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:01 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Je kon gaan lopen dus

Verdulleme nog an toe NS..
Nee nee, ik was al lang en breed klaar met de NS vandaag. Ik moest langs het station omdat ik mijn auto van de parkeerplaats ging halen
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 01:02
quote:
23.04 - De trein is vervallen.. grmbl, maar niet getreurd, om 22.30 gaat er nog een!
22.30 - De trein is vervallen.. Ach.. who fucking cares om 23.00 gaat er nog een!
23.00 - Het wordt nu echt te gek...
Huh

Kloppen die tijden niet, of moet ik nodig gaan slapen
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 01:03
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:02 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Huh

Kloppen die tijden niet, of moet ik nodig gaan slapen
Zo fucked up is de NS dus!
MissHobjedinsdag 11 september 2007 @ 01:03
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:02 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Nee nee, ik was al lang en breed klaar met de NS vandaag. Ik moest langs het station omdat ik mijn auto van de parkeerplaats ging halen
Oh is dat jouw auto steeds
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 01:04
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:03 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Zo fucked up is de NS dus!
Haha, de NS gaat zelfs met de tijd klooien, de rotzakken
Pauldinsdag 11 september 2007 @ 01:06
Daardoor heb je dus wel gewoon fokradio gemist
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 01:06
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:03 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Oh is dat jou auto steeds
Jij woont in Alphen hè. Ik wilde vanochtend parkeren op de plaats waar het 'oude' parkeerplaatsje lag, aan de kant van Kerk & Zanen. Toen kwam er een vrouw terugrijden en zei me dat ze boetes hadden gegeven aan iedereen die er stond, vanaf vandaag was het daar verboden te parkeren.
Dus heb ik mijn wagen bij de Gamma neergezet. Toch maar ff ¤ 50,- in mijn zak gehouden!
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 01:07
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:04 schreef Bravebart het volgende:

[..]

Haha, de NS gaat zelfs met de tijd klooien, de rotzakken
Ja joh! Fucking bastards!
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 01:08
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:07 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Ja joh! Fucking bastards!
Ik vind het echt niet kunnen Ik zal morgen eens fiks boos kijken tegen de machinist als hij weer eens 10 minuten te laat aan komt rijden

Dat zal helpen!
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 01:08
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 00:59 schreef Janetje het volgende:

[..]

Ja.. ik zal het nooit meer doen!
Oh.. wacht..
In elk geval niet zo laat. Stel je voor dat je op het station moest slapen.
Janetjedinsdag 11 september 2007 @ 01:10
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

In elk geval niet zo laat. Stel je voor dat je op het station moest slapen.
Laat? Ik vertrok om 7 uur
Het is (normaal gesproken) een reis van in totaal 1,5 uur.
-skippybal-dinsdag 11 september 2007 @ 01:10
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:08 schreef OldJeller het volgende:

[..]

In elk geval niet zo laat. Stel je voor dat je op het station moest slapen.

Dat is best tof hoor. Gewoon met een zooitje wazige studenten die daarna nooit meer ziet gaan zuipen en een beetje kaarten. Geweldige nachten beleefd op Utrecht CS
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 01:11
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:10 schreef Janetje het volgende:

[..]

Laat? Ik vertrok om 7 uur
Het is (normaal gesproken) een reis van in totaal 1,5 uur.
Ja, daar heb je het gedonder al.. je neemt het allemaal niet zo serieus.
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 01:12
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:10 schreef -skippybal- het volgende:

[..]


Dat is best tof hoor. Gewoon met een zooitje wazige studenten die daarna nooit meer ziet gaan zuipen en een beetje kaarten. Geweldige nachten beleefd op Utrecht CS
Ja, meestal ken je ook nog wel studenten waar je kan crashen en dáár kan zuipen, maar een Janetje helemaal alleen wil waarschijnlijk niet op U-CS zitten 'snachts.
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 01:13
Ik vermaak me altijd prima 's nachts op Utrecht CS; beetje tegen die man van de Kiosk aanlullen, beetje rare mensen kijken en die schoonmakers irriteren als ze irritant zijn, of praatje mee maken als het relaxte gasten zijn
Pauldinsdag 11 september 2007 @ 01:14
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:13 schreef Bravebart het volgende:
Ik vermaak me altijd prima 's nachts op Utrecht CS; beetje tegen die man van de Kiosk aanlullen, beetje rare mensen kijken en die schoonmakers irriteren als ze irritant zijn, of praatje mee maken als het relaxte gasten zijn
Wow respect enzo
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 01:15
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:10 schreef -skippybal- het volgende:

[..]


Dat is best tof hoor. Gewoon met een zooitje wazige studenten die daarna nooit meer ziet gaan zuipen en een beetje kaarten. Geweldige nachten beleefd op Utrecht CS
Goed punt!
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 01:17
Overigens als jouw trein niet rijdt, pak dan een trein die op het nachtnet is aangesloten, ga lekker uit in Amsterdam en neem de eerste trein weer terug.
Pauldinsdag 11 september 2007 @ 01:18
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:17 schreef OldJeller het volgende:
Overigens als jouw trein niet rijdt, pak dan een trein die op het nachtnet is aangesloten, ga lekker uit in Amsterdam en neem de eerste trein weer terug.
Sommige mensen moeten ook nog werken hoor of naar school
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 01:19
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:18 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten ook nog werken hoor of naar school
Kan je mooi gelijk door

* ervaring mee heeft
-skippybal-dinsdag 11 september 2007 @ 01:19
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:18 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten ook nog werken hoor of naar school

Als je toch de hele nacht vastzit op Utrecht CS boeit dat ook niet meer. Kan je er maar beter het beste van maken he
OldJellerdinsdag 11 september 2007 @ 01:20
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:18 schreef paultjuhhh het volgende:

[..]

Sommige mensen moeten ook nog werken hoor of naar school
School? Dagje vrijnemen dus.
Werk? Een grotere hoeveelheid koffie naar binnen werken.

Welkom op deze wereld breezertjuh, misschien zal jij ook ooit eens ontdekken hoe het er aan toe gaat.
Janetjedinsdag 11 september 2007 @ 01:30
Naja, op zich had ik dan niet vastgestaan op Utrecht CS, maar op Den Bosch CS... Dás wel kut.
PDOAdinsdag 11 september 2007 @ 01:33
Volgende keer als de trein te laat is door een storing pak je je bijl en hak je in op de eerste de beste conducteur/machinist! Dan luisteren ze wel hoor!!!
Barachemdinsdag 11 september 2007 @ 01:59
In Japan heb je vertraging met openbaar vervoer wanneer er een natuurramp is of er iemand voor de trein gesprongen is.
Daarbij is het daar ook allemaal geprivatiseerd.

Maar bedrijven splitsen a la NS, Prorail en weet ik niet wat voor andere bedrijven hebben ze daar niet, alleen voor andere gebieden andere bedrijven.
Zou heel wat mensen tot zelfmoord drijven als ze zo'n vertragingen als de NS daar hadden.

Zegt genoeg over de deplorable toestand van ons openbaar vervoer.
Noshdinsdag 11 september 2007 @ 08:10
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 01:13 schreef Bravebart het volgende:
Ik vermaak me altijd prima 's nachts op Utrecht CS; beetje tegen die man van de Kiosk aanlullen, beetje rare mensen kijken en die schoonmakers irriteren als ze irritant zijn, of praatje mee maken als het relaxte gasten zijn
En in het uiterste geval leg je je hoofd op de ene leuning, en de rest van je lichaam over de andere heen.

Kost je minstens je rug, nek, en benen, maar dan líg je wel!
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 10:10
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 08:10 schreef Nosh het volgende:

[..]

En in het uiterste geval leg je je hoofd op de ene leuning, en de rest van je lichaam over de andere heen.

Kost je minstens je rug, nek, en benen, maar dan líg je wel!
Ja, dat kan in het uiterste geval
HeatWavedinsdag 11 september 2007 @ 10:11
Ach, alles kan in Nederland op dat gebied. De NS faalt al jaren volledig, maar moet kunnen .
BadKeukenTegeldinsdag 11 september 2007 @ 10:28
Ik had gehoopt dat je op het station moest overnachten.
#ANONIEMdinsdag 11 september 2007 @ 10:33
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:11 schreef HeatWave het volgende:
Ach, alles kan in Nederland op dat gebied. De NS faalt al jaren volledig, maar moet kunnen .
ProRail moet gewoon eens de computersystemen dubbel uitvoeren. Maar dat gaat nog tot 2012 duren...
Sirolfdinsdag 11 september 2007 @ 11:12
Het ergste in dit verhaal vind ik nog wel die NS-medewerkers die half verrot worden gescholden, terwijl zelfs de NS in het geheel er niks aan kan doen.

ProRail (volledig overheids-eigendom) is degene die al jaren gigantisch loopt te prutsen, waar deze storingen door komen. De berichten dat treinen opeens wel rijden en dan weer niet komt dus door verkeerde informatie van PrutsRail.

De enige storingen waar de NS wat aan kan doen zijn defecte treinen, onvoldoende materieel of onvoorziene omstandigheden (treinen die moeten wachten op een ambulance bijvoorbeeld, of een machinist die er een zooitje van maakt en bijv. niet op komt dagen). De rest is bijna altijd de schuld van ProRail (zoals seinstoringen) of is gewoonweg niet te voorkomen (zoals treinspringers en heel erg slecht weer).

* Sirolf is blij dat 'ie gisteren niet in de omgeving Utrecht is geweest.
Intergalactrickdinsdag 11 september 2007 @ 13:51
Ben ik even blij dat ik rond 6 uur de trein had vanaf Utrecht.
ImTheBasedinsdag 11 september 2007 @ 14:18
Mijn trein van arnhem naar nijmegen had '15 minuten' (als in 5 min, toen 10 min, toen 15 min, ) vertraging, maar meer niet gelukkig.
mutzenbacherdinsdag 11 september 2007 @ 14:19
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 13:51 schreef Intergalactrick het volgende:
Ben ik even blij dat ik rond 6 uur de trein had vanaf Utrecht.
die mazzel had ik ook
Lente_ninjadinsdag 11 september 2007 @ 14:26
Ik mocht vanochtend genieten van de nasleep... "De trein naar Den Haag Centraal van zeven uur zoveel, rijd vandaag....*tromroffel*... niet! Ga maar lekker lopen, stelletje paupers, whehehe! "

Okee, misschien niet precies in die woorden
Ulreazjdinsdag 11 september 2007 @ 15:26
Bij Utrecht is het altijd mis.
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 15:28
Mijn trein van Leiden naar Delft reed opeens naar DH CS ipv HS, waarna er werd omgeroepen dat 'deze trein niet voor personenvervoer was' en of we allemaal uit wilden stappen Daar sta je dan
danosdinsdag 11 september 2007 @ 16:02
ik heb h et wel eens gehad op Rotterdam Centraal, kon je gratis koffie halen, ik bestel een grote koffie, moet ik daar wel voor betalen want alleen de kleintjes zijn gratis , ja zo komt die HSL er wel
_Xbox_Master_dinsdag 11 september 2007 @ 20:32
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 10:33 schreef Igen het volgende:

[..]

ProRail moet gewoon eens de computersystemen dubbel uitvoeren. Maar dat gaat nog tot 2012 duren...
Jep, ProRail is het probleem, niet de NS.
Ze werken daar met 20 jaar oude VAX systemen
#ANONIEMdinsdag 11 september 2007 @ 22:00
Met VAX is niks mis. Sterker nog, VAX+VMS is juist speciaal ontworpen om met dubbel uitgevoerde systemen een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid te bereiken.

"Uit veiligheidsoogpunt hebben we de systeemkasten dichtgelast. Een VAX-computer gaat immers toch nooit stuk." meen ik ooit eens gelezen te hebben.
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 23:07
Vanavond was het weer raak rond Amsterdam, met een kapotte brug ofso; fiks minder treinverkeer richting Schiphol, Den Haag, Alkmaar, Lelystad en Utrecht

2 uur over een stuk van normaal 1 uur gedaan
BadKeukenTegeldinsdag 11 september 2007 @ 23:15
Lelystad 4 shizzle gek!
Bravebartdinsdag 11 september 2007 @ 23:16
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:15 schreef BadKeukenTegel het volgende:
Lelystad 4 shizzle gek!
Jeweet zelluf
vrolijke-fritsdinsdag 11 september 2007 @ 23:17
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:07 schreef Bravebart het volgende:
Vanavond was het weer raak rond Amsterdam, met een kapotte brug ofso; fiks minder treinverkeer richting Schiphol, Den Haag, Alkmaar, Lelystad en Utrecht

2 uur over een stuk van normaal 1 uur gedaan
Ik een keer 3 en een half uur over een traject van een half uurtje

Vandaag overigens, 0 vertraging gehad
_Xbox_Master_donderdag 13 september 2007 @ 07:27
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:00 schreef Igen het volgende:
Met VAX is niks mis. Sterker nog, VAX+VMS is juist speciaal ontworpen om met dubbel uitgevoerde systemen een zo hoog mogelijke betrouwbaarheid te bereiken.

"Uit veiligheidsoogpunt hebben we de systeemkasten dichtgelast. Een VAX-computer gaat immers toch nooit stuk." meen ik ooit eens gelezen te hebben.
Maar ondertussen groeit het aantal treinen elk jaar en hebben die systemen op een gegeven moment niet meer genoeg cappaciteit. Het houd een keer op