abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 september 2007 @ 16:54:02 #1
152583 Schlumberger
Voeten niet op de bank a.u.b.
pi_53075520
Vanmiddag moest ik weer eens naar het gemeentehuis. Dit keer om een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie te halen. Klusje van niets, want ze kijken alleen even naar je ID-kaart, en drukken dan op PRINT. Daarna moet je (in Apeldoorn) zes euro betalen, en mag je weer gaan. Totale tijdsduur: 1 minuut. En terwijl je vroeger tenminste nog zo'n luxueus gewatermerkt papiertje kreeg, moeten we het tegenwoordig doen met een wit a4tje dat eruitziet alsof het met Wordpad in elkaar geflanst is.

Nu vraag ik me af waarom dit zo duur is. Ik betaal toch belasting om het salaris van die ambtenaren te betalen? Waarom moet ik dan alsnog geld betalen voor iets dat ik niet voor mijn plezier koop? Er zijn mensen die een vol uur moeten werken om zo'n A4-tje te betalen. De volgende keer leg ik mijn exemplaar gewoon onder het kopieerapparaat...

Overigens weet ik dat er al eerder topics over dit onderwerp gemaakt zijn, maar niemand schijnt te weten waar de hoge kosten vandaan komen. Is er toevallig een insider die me kan inlichten?

Samenvatting: Waarom zijn uittreksels zo duur?
  maandag 10 september 2007 @ 16:58:58 #2
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53075577
Totale tijdsduur: 1 minuut? Apeldoorn moet wel de snelste ambtenaren van heel Nederland hebben
pi_53075580
Gewoon zeggen dat je je wilt opgeven voor de luchtmacht ofzo. Hier krijg je 'm dan gratis.
  maandag 10 september 2007 @ 17:01:34 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_53075636
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:59 schreef McFearless het volgende:
Gewoon zeggen dat je je wilt opgeven voor de luchtmacht ofzo. Hier krijg je 'm dan gratis.
En de gemeente Apeldoorn zich maar afvragen waarom er plotseling zoveel interesse voor de luchtmacht is.
  maandag 10 september 2007 @ 17:02:14 #5
164936 MrNGm
Een contaminologisme
pi_53075649
Ik zou er ongeveer 2 uur voor moeten werken

Wel een gekte ja, ik zal het eens bekijken hoe het hier geregeld is.

.... ¤7,30 . Voor 'n papiertje.
Want Gerrit gaat nogal vaak naar een prostituee heb ik begrepen?
Ach, vaak, vaak... De ene dag wat vaker dan de andere. - © Herman Finkers
  maandag 10 september 2007 @ 17:03:46 #6
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53075668
En jij vind 6 euro duur? De laatste keer dat ik er een nodig had was ik hier (Rotterdam) het dubbele kwijt.
So we just called him Fred
pi_53075687
zow en dan maar klagen :s laatste keer dat ik er een moest hebben betaalde ik iets van 15 euro
Gewoon n stuiterballetje
http://youtu.be/JI-o25K6B-E
pi_53075826
¤8.50 in Dordrecht... En die eikels wilde hem niet gratis geven. En ja het was voor de Luchtmacht

Maar wel een fancy papiertje met watermerk en hippe kleurtjes

Vind het sowieso idioot dat overal de prijzen anders zijn...
Have fun...
pi_53075844
Ik was hier ook het dubbele kwijt.
  maandag 10 september 2007 @ 17:15:09 #10
145708 4gent_Orang3
alle vrouwen zijn bi
pi_53075873
Deventer: E10,30

Geldklopperij zeg ik je
  maandag 10 september 2007 @ 17:15:41 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_53075881
quote:
Op maandag 10 september 2007 16:54 schreef Schlumberger het volgende:
Vanmiddag moest ik weer eens naar het gemeentehuis. Dit keer om een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie te halen. Klusje van niets, want ze kijken alleen even naar je ID-kaart, en drukken dan op PRINT. Daarna moet je (in Apeldoorn) zes euro betalen, en mag je weer gaan. Totale tijdsduur: 1 minuut. En terwijl je vroeger tenminste nog zo'n luxueus gewatermerkt papiertje kreeg, moeten we het tegenwoordig doen met een wit a4tje dat eruitziet alsof het met Wordpad in elkaar geflanst is.

Nu vraag ik me af waarom dit zo duur is. Ik betaal toch belasting om het salaris van die ambtenaren te betalen? Waarom moet ik dan alsnog geld betalen voor iets dat ik niet voor mijn plezier koop? Er zijn mensen die een vol uur moeten werken om zo'n A4-tje te betalen. De volgende keer leg ik mijn exemplaar gewoon onder het kopieerapparaat...

Overigens weet ik dat er al eerder topics over dit onderwerp gemaakt zijn, maar niemand schijnt te weten waar de hoge kosten vandaan komen. Is er toevallig een insider die me kan inlichten?

De kosten zitten natuurlijk niet in dat A4'tje maar in het syteem erachter. Ik vind het eigenlijk wel normaal dat je dat systeem bekostigd door op deze manier geld te vragen ipv via de algemene belastingen.

Daarnaast zijn dit soort dingen een heerlijke melkkoe voor gemeentes. Met 6 euro kom je nog goed weg.
pi_53076025
Helaas kun je nergens anders terecht voor dat papiertje dus kunnen ze vragen wat ze willen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_53076214
Gore uitzuigers zijn het bij de gemeente. En dan zijn ze meestal ook nog eens voor 3 uur alweer naar huis.
pi_53076262
Weet je wat een verklaring omtrent gedrag kost?

Echt hè... Ik vraag er niet om dat zij het recht hebben om al mijn gegevens te registreren en als ik ze dan wil opvragen, informatie over mezelf, dan moet ik er nog voor dokken ook. Ik betaal ook nog niet genoeg belasting natuurlijk!
pi_53076653
quote:
Op maandag 10 september 2007 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Weet je wat een verklaring omtrent gedrag kost?

Echt hè... Ik vraag er niet om dat zij het recht hebben om al mijn gegevens te registreren en als ik ze dan wil opvragen, informatie over mezelf, dan moet ik er nog voor dokken ook. Ik betaal ook nog niet genoeg belasting natuurlijk!
Moest ik ook inleveren bij een nieuwe baan.... iets van 38 euri ofzo wat ik me kan herinneren
uhuh@woei
  maandag 10 september 2007 @ 18:37:08 #16
152583 Schlumberger
pi_53077652
Ik weet dat 6 euro relatief erg goedkoop is.

Maar dan nog! WTF! Zes (of twaalf, in FredvZ's geval) euro's om gewoon een blaadje uit te printen! Waar gaat dat geld heen? Zoals ik al zei was de ambtenaar in kwestie er een minuut (oké, misschien twee) mee bezig om mijn gegevens te checken en op print te drukken. Het stukje papier en de inkt kosten misschien een cent of twee. En de rest dan...?

Overigens vond ik het ook bijzonder vreemd dat ik meteen door kon lopen, terwijl andere mensen gewoon moesten wachten. Het was natuurlijk niet vervelend, maar eerlijk is anders.
pi_53120939
Hier was het idd ook veel meer. Echt zo belachelijk :/
pi_53121717
Je moet juist blij zijn, hoe meer zo'n uittreksel kost, hoe lager je OZB is.
Their eyes opaque.
pi_53122731
quote:
Het lijkt me niet meer dan terecht dat dergelijke kosten worden betaald door de mensen die die dienst nodig hebben, en niet door de rest. Dan kom je inderdaad uit op een prijs die hoog lijkt, maar dat in de praktijk niet is.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 12 september 2007 @ 16:42:29 #20
152583 Schlumberger
pi_53124533
quote:
Op woensdag 12 september 2007 15:19 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het lijkt me niet meer dan terecht dat dergelijke kosten worden betaald door de mensen die die dienst nodig hebben, en niet door de rest. Dan kom je inderdaad uit op een prijs die hoog lijkt, maar dat in de praktijk niet is.
Hoeveel kosten worden er dan gemaakt bij het afdrukken van een uittreksel?
pi_53124726
quote:

Daarna moet je (in Apeldoorn) zes euro betalen, en mag je weer gaan. Totale tijdsduur: 1 minuut.
Pff, ik zou blij zijn als het hier in Groningen ook zo ging. Een uittreksel basisadministratie kost hier ¤10,95 en dan moet je ook nog minstens een halfuur in de rij.
pi_53127400
had je maar niet geboren moeten worden , had je ook geen uitreksel nodig
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_53127720
quote:
Op woensdag 12 september 2007 16:42 schreef Schlumberger het volgende:
Hoeveel kosten worden er dan gemaakt bij het afdrukken van een uittreksel?
In dit geval gemiddeld 6 euro per keer dus (maar in de praktijk wel meer).
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  woensdag 12 september 2007 @ 19:39:21 #24
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_53128962
Die gegevens houden ze toch wel bij, anders kunnen ze je niet vinden voor de gemeentelijk belastingen
pi_53129492
¤6,05. Ik schijn goedkoop uit te zijn. Gemeente Midden-delfland .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')