quote:Op maandag 10 september 2007 16:59 schreef McFearless het volgende:
Gewoon zeggen dat je je wilt opgeven voor de luchtmacht ofzo. Hier krijg je 'm dan gratis.
De kosten zitten natuurlijk niet in dat A4'tje maar in het syteem erachter. Ik vind het eigenlijk wel normaal dat je dat systeem bekostigd door op deze manier geld te vragen ipv via de algemene belastingen.quote:Op maandag 10 september 2007 16:54 schreef Schlumberger het volgende:
Vanmiddag moest ik weer eens naar het gemeentehuis. Dit keer om een uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie te halen. Klusje van niets, want ze kijken alleen even naar je ID-kaart, en drukken dan op PRINT. Daarna moet je (in Apeldoorn) zes euro betalen, en mag je weer gaan. Totale tijdsduur: 1 minuut. En terwijl je vroeger tenminste nog zo'n luxueus gewatermerkt papiertje kreeg, moeten we het tegenwoordig doen met een wit a4tje dat eruitziet alsof het met Wordpad in elkaar geflanst is.
Nu vraag ik me af waarom dit zo duur is. Ik betaal toch belasting om het salaris van die ambtenaren te betalen? Waarom moet ik dan alsnog geld betalen voor iets dat ik niet voor mijn plezier koop? Er zijn mensen die een vol uur moeten werken om zo'n A4-tje te betalen. De volgende keer leg ik mijn exemplaar gewoon onder het kopieerapparaat...
Overigens weet ik dat er al eerder topics over dit onderwerp gemaakt zijn, maar niemand schijnt te weten waar de hoge kosten vandaan komen. Is er toevallig een insider die me kan inlichten?
Samenvatting: Waarom zijn uittreksels zo duur?
Moest ik ook inleveren bij een nieuwe baan.... iets van 38 euri ofzo wat ik me kan herinnerenquote:Op maandag 10 september 2007 17:31 schreef Isegrim het volgende:
Weet je wat een verklaring omtrent gedrag kost?
Echt hè... Ik vraag er niet om dat zij het recht hebben om al mijn gegevens te registreren en als ik ze dan wil opvragen, informatie over mezelf, dan moet ik er nog voor dokken ook. Ik betaal ook nog niet genoeg belasting natuurlijk!
Het lijkt me niet meer dan terecht dat dergelijke kosten worden betaald door de mensen die die dienst nodig hebben, en niet door de rest. Dan kom je inderdaad uit op een prijs die hoog lijkt, maar dat in de praktijk niet is.quote:Op maandag 10 september 2007 16:54 schreef Schlumberger het volgende:
Samenvatting: Waarom zijn uittreksels zo duur?
Hoeveel kosten worden er dan gemaakt bij het afdrukken van een uittreksel?quote:Op woensdag 12 september 2007 15:19 schreef 700MB het volgende:
[..]
Het lijkt me niet meer dan terecht dat dergelijke kosten worden betaald door de mensen die die dienst nodig hebben, en niet door de rest. Dan kom je inderdaad uit op een prijs die hoog lijkt, maar dat in de praktijk niet is.
Pff, ik zou blij zijn als het hier in Groningen ook zo ging. Een uittreksel basisadministratie kost hier ¤10,95 en dan moet je ook nog minstens een halfuur in de rij.quote:Op maandag 10 september 2007 16:54 schreef Schlumberger het volgende:
Daarna moet je (in Apeldoorn) zes euro betalen, en mag je weer gaan. Totale tijdsduur: 1 minuut.
In dit geval gemiddeld 6 euro per keer dus (maar in de praktijk wel meer).quote:Op woensdag 12 september 2007 16:42 schreef Schlumberger het volgende:
Hoeveel kosten worden er dan gemaakt bij het afdrukken van een uittreksel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |