abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53693243
daarom hun je htmlentities gebruiken lijkt me..
Amsterdam, stad van hash en coke,
Waar de vrouwen zich vrouwelijk gedragen..
En de mannen ook..
pi_53693478
ja, dat kan dan inderdaad

Alleen dat heb je wel & eacute; in je database staan, als je die nog eens exporteert naar Excel gaat dat ongetwijfeld stuk
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:06:05 #253
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53693657
collation veranderd en het werkt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 4 oktober 2007 @ 15:06:54 #254
71919 wonderer
pi_53693669
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 14:48 schreef markiemark het volgende:
daarom hun je htmlentities gebruiken lijkt me..
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar é van maakt? Dat schiet niet op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_53694037
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:06 schreef wonderer het volgende:
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar &ampeacute; van maakt? Dat schiet niet op.
he?
pi_53694610
Paar stelregels voor character collations en sets:
1) De webpagina moet de juiste Content-Type charset doorgeven (bijvoorbeeld utf-8)
2) De database moet de tekstuele contents onaangepast (géén htmlentities) opslaan met dezelfde collation
3) PHP moet alle relevante string operaties doen met de gekozen character set in het achterhoofd (zie de mb_* functies)
4) De communicatie tussen PHP en de database moet ook via de juiste character set verlopen, zie voor MySQL bijvoorbeeld SET CHARACTER SET en SET NAMES.
5) Bij het weergeven van gegevens op de webpagina moet je functies als htmlentities() aanroepen met de juiste parameters om de juiste character set te selecteren.

Hou je hieraan (geen wetten overigens, zijn maar voorbeelden ) en het kan moeilijk fout gaan
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:09:22 #257
71919 wonderer
pi_53695039
Thanks, JeRa. Ik weet niet meer precies waar het fout is gegaan (het zijn gekopieerde tabellen dus ik zal bij het invoeren wel iets verkeerd hebben ingesteld of zo). Maar nu werkt het.
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 15:23 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

he?
Ik gebruik zelf de html entities om accenten in te voeren in die tabel, omdat mijn toetsenbord geen accenten doet en als ik het met ALT probeer wisselt ie van pagina vanwege de accesskeys. Maar als ik een & invoer met htmlentities(), wordt dat toch opgeslagen als &am;? En dan heb ik alsnog geen leesbare tekst.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 16:10:46 #258
71919 wonderer
pi_53695065
Fok doet trouwens ook redelijk moeilijk met die entities zeg Beetje voorbeeld maken is een ramp.
  donderdag 4 oktober 2007 @ 21:07:03 #259
71919 wonderer
pi_53702972
Ik heb te vroeg gejuicht Als ik een ´ invoer, komt het er mooi te staan, in mijn browser, maar bij iemand anders als vraagteken, en als iemand anders apostrof e doet (ander toetsenbord) zie ik é en die ander gewoon een é

WTF?
pi_53704483
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:07 schreef wonderer het volgende:
Ik heb te vroeg gejuicht Als ik een ´ invoer, komt het er mooi te staan, in mijn browser, maar bij iemand anders als vraagteken, en als iemand anders apostrof e doet (ander toetsenbord) zie ik é en die ander gewoon een é

WTF?
Heb je voldaan aan de vijf punten die ik eerder gaf? Je zei dat het werkte, maar dat kan soms alleen maar zo lijken.
pi_53704854
Kan ik hier ook terecht over vragen/problemen over php icm met AJAX? Heb een tutorial gedaan van w3schools, alleen op w3schools werkt ie gewoon terwijl ie bij mij een javascript error geeft met de melding "object wordt verwacht"
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  donderdag 4 oktober 2007 @ 22:06:47 #262
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53705287
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 21:55 schreef SvenM het volgende:
Kan ik hier ook terecht over vragen/problemen over php icm met AJAX? Heb een tutorial gedaan van w3schools, alleen op w3schools werkt ie gewoon terwijl ie bij mij een javascript error geeft met de melding "object wordt verwacht"
lijkt me meer een javascript probleem, daar is een apart topic voor
pi_53705409
Ja, zover was ik ook al . Bedankt iig
Lieutenant General Omar Bradley
"I have returned many times to honour the valiant men who died…every man who set foot on Omaha Beach was a hero."
  donderdag 4 oktober 2007 @ 23:29:12 #264
71919 wonderer
pi_53708670
Alleen punt drie snap ik niet goed. htmlentities() gebruik ik nu niet, dus ok geen juiste parameters.
pi_53709689
quote:
Op donderdag 4 oktober 2007 23:29 schreef wonderer het volgende:
Alleen punt drie snap ik niet goed. htmlentities() gebruik ik nu niet, dus ok geen juiste parameters.
Ik denk dat JeRa met punt drie doelt op http://nl3.php.net/manual/en/ref.mbstring.php en de functies die daar staan. En bij htmlentities kun je een character set opgeven, als optie.
pi_53713901
Hoe zet ik een weeknummer naar de begindatum om? Ik heb een formulier waar je een weeknummer en een jaar kan kiezen en dan haalt een query alle gegevens van die week uit de database. De query heb ik al , nu nog de code om een weeknummer naar de begindatum van die week om te zetten.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 10:07:44 #267
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_53714071
Zit wat met me tags te kutten en heb de tags voor me screenshots in de title en alt attibutes gezet. Zit me nu af te vragen of dit de screenshots en blog posts beter vind baar gaat maken .

(Ow en wist niet echt wat de beste plek was om dat te posten dus dan maar hier .)
phluphy for president!
pi_53715597
oke mijn probleem is wat geavanceerder geworden :+

Ik heb de volgende code nu om een weeknummer om te zetten naar de begindatum (timestamp):

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function getFirstDayOfWeek($year$weeknr)
{
$offset date('w'mktime(0,0,0,1,1,$year));
$offset = ($offset 5) ? 1-$offset 8-$offset;
$monday mktime(0,0,0,1,1+$offset,$year);

return 
strtotime('+' . ($weeknr 1) . ' weeks'$monday);
}
?>

Dan de functie aanroepen en de timestamp omzetten:

1
2
3
4
<?php
$timestamp 
getFirstDayOfWeek($jaar,$weeknummer);
$datum date("Y-m-d"$timestamp);
?>

Hierna met een query de benodigde gegevens uit de database halen:

1
2
3
<?php
mysql_query
("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK($datum) AND YEAR(datum) = YEAR($datum)");
?>

En bij de code hierboven gaat het fout. Hij weergeeft niks, als ik bijv. week 40 selecteer, en in de database staan iets van 10 records van in week 40. De week is goed omgezet naar een timestamp en de timestamp weer naar een datum (even ge-echo'd voor de test).

iig, ik heb nog even getest, en al zet ik NOW() in WEEK() , dan pakt ie wel alle records uit week 40.

1
2
3
<?php
mysql_query
("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK(NOW()) AND YEAR(datum) = YEAR(NOW())");
?>

weet iemand wat er aan de hand is? Ik denk zelf dat ik een ander format dan Y-m-d in WEEK() moet zetten, maar op de MySQL site staat dit: mysql> SELECT WEEK('1998-02-20');
pi_53715660
lol ben de komma's vergeten bij $datum in WEEK() . kom ik dus 1 minuut na het posten achter.
pi_53715671
@broodmonkeh

Ik zie geen apostrofes in de query staan bij de WEEK-functie

edit: yay solved.
  vrijdag 5 oktober 2007 @ 11:12:20 #271
85514 ralfie
!Yvan eht nioj
pi_53715712
edit: lamaar
pi_53759923
Ik probeer een functie op te zetten om een menu te creeeren. Hoofddoel is te tonen waar de bezoeker zich bevind. Afhankelijk van de pagina ID doorploopt deze recusrieve functie een tabel en haalt alle menu's op van het zelfde level, en de enkele bovenliggende menu's tot aan de root. Dit werkt (bijna) perfect. Het probleem is dat dit achterstevoren werkt. Het begint bij de onderste submenu's en bouwt uit naar de root. Dit moet natuurlijk andersom. DIt wil ikbereiken door alle sin een array te stoppen en simpelweg de array achterstevoren doorlopen. Bij het opbouwen van de array gaat het mis.
Ik wil een structuur als
0 --> 0 --> root
1 --> 0 --> sub-root
2 --> 0 --> submenu1
2 --> 1 --> submenu2
2 --> 2 --> submenu3
2 --> 3 --> submenu4

Wat ik krijg is dit
Array( [0] => Array
(
[0] => submenu1

[1] => submenu2
)

[1] => Array
(
[1] => Array
(
[0] => submenu
)

[2] => Array
(
[2] => Array
(
[0] => root
)
)
)
)
Dit heeft te maken met een foutieve opbouw van de array. Maar hoe moet het dan wel?
De foutieve volgorde is niet het probleem, dat draai ik op de een of ander emanier wel om.

Onderstaand de functie om de array op te bouwen.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
<?php
// Functie om alle sumenu's en onderliggende op te halen uit
// de tabel met de menustructuur/links
function select_menu($menu_id='0',$counter='0')
 {
  global $domain;
  $output = '';
  $menu_parent = '';
  $menu_array = array();
  if($counter === '0' && $menu_id != 0)
   {
    $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_parent='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC";
    //kijken of de query uitgevoerd wordt
    if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__)))
     {
      while($row=mysql_fetch_array($result))
       {
        $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>';
        if(!$row['frontmenu_parent'])
         {
          $menu_parent = 0;
         }
        else
         {
          $menu_parent = $row['frontmenu_parent'];
         }
       }
     }
   }
  elseif($menu_id != 0)
   {
    $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_id='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC";
    //kijken of de query uitgevoerd wordt
    if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__)))
     {
      $row=mysql_fetch_array($result);
      $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>';
     }
    if(!$row['frontmenu_parent'])
     {
      $menu_parent = 0;
     }
    else
     {
      $menu_parent = $row['frontmenu_parent'];
     }
   }
  if($menu_parent != 0)
   {
    $counter++;
    $menu_array[] = select_menu($menu_parent,$counter);
   }
  return $menu_array;
 }
?>
  zondag 7 oktober 2007 @ 12:59:06 #273
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_53761147
quote:
Op vrijdag 5 oktober 2007 10:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Zit wat met me tags te kutten en heb de tags voor me screenshots in de title en alt attibutes gezet. Zit me nu af te vragen of dit de screenshots en blog posts beter vind baar gaat maken .

Aangenomen dat je het over de HTML hebt: ja, dit maakt ze beter vindbaar. Alt-tekst gebruik je overigens als alt-tekst: dus niet een rijtje tags maar een beschrijving van wat er te zien is in de afbeelding. Het is voor user agents die de afbeeldingen niet kunnen zien.
pi_53791379
Ik heb een 2 tal vragen.

1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden

2. Voor een bestel systeem met maten ben ik opzoek naar iets wat aanpasbaar is (uitleg).

Nu heb ik een vast systeem met maten voor personen en kledingstukken maar wil deze om gaan zetten naar een systeem dat simpel is aan te passen.

Bv. 40 maten per persoon.
Bv 5 produkten waarvan 3 voor de man en 2 voor vrouwen.
Ieder produkt heeft vaste maten waarbij iedere maat weer aparte maten heeft.

Hoe zou ik dit bovenstaande het beste naar SQL kunnen vertalen? meer info geef ik graag
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_53797795
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.

1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
De enige tijden die je dan kunt opvragen zijn de fileatime, filectime en de filemtime.

Die laatste zou je wellicht kunnen gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')