Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar é van maakt? Dat schiet niet op.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 14:48 schreef markiemark het volgende:
daarom hun je htmlentities gebruiken lijkt me..
he?quote:Op donderdag 4 oktober 2007 15:06 schreef wonderer het volgende:
Ik bedacht met trouwens dat als ik & eacute; invoer, hij daar é van maakt? Dat schiet niet op.
Ik gebruik zelf de html entities om accenten in te voeren in die tabel, omdat mijn toetsenbord geen accenten doet en als ik het met ALT probeer wisselt ie van pagina vanwege de accesskeys. Maar als ik een & invoer met htmlentities(), wordt dat toch opgeslagen als &am;? En dan heb ik alsnog geen leesbare tekst.quote:
Heb je voldaan aan de vijf punten die ik eerder gaf? Je zei dat het werkte, maar dat kan soms alleen maar zo lijken.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:07 schreef wonderer het volgende:
Ik heb te vroeg gejuichtAls ik een ´ invoer, komt het er mooi te staan, in mijn browser, maar bij iemand anders als vraagteken, en als iemand anders apostrof e doet (ander toetsenbord) zie ik é en die ander gewoon een é
WTF?
lijkt me meer een javascript probleem, daar is een apart topic voorquote:Op donderdag 4 oktober 2007 21:55 schreef SvenM het volgende:
Kan ik hier ook terecht over vragen/problemen over php icm met AJAX? Heb een tutorial gedaan van w3schools, alleen op w3schools werkt ie gewoon terwijl ie bij mij een javascript error geeft met de melding "object wordt verwacht"
Ik denk dat JeRa met punt drie doelt op http://nl3.php.net/manual/en/ref.mbstring.php en de functies die daar staan. En bij htmlentities kun je een character set opgeven, als optie.quote:Op donderdag 4 oktober 2007 23:29 schreef wonderer het volgende:
Alleen punt drie snap ik niet goed. htmlentities() gebruik ik nu niet, dus ok geen juiste parameters.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | function getFirstDayOfWeek($year, $weeknr) { $offset = date('w', mktime(0,0,0,1,1,$year)); $offset = ($offset < 5) ? 1-$offset : 8-$offset; $monday = mktime(0,0,0,1,1+$offset,$year); return strtotime('+' . ($weeknr - 1) . ' weeks', $monday); } ?> |
| 1 2 3 4 | $timestamp = getFirstDayOfWeek($jaar,$weeknummer); $datum = date("Y-m-d", $timestamp); ?> |
| 1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK($datum) AND YEAR(datum) = YEAR($datum)"); ?> |
| 1 2 3 | mysql_query("SELECT * FROM absenties WHERE WEEK(datum) = WEEK(NOW()) AND YEAR(datum) = YEAR(NOW())"); ?> |
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 | // Functie om alle sumenu's en onderliggende op te halen uit // de tabel met de menustructuur/links function select_menu($menu_id='0',$counter='0') { global $domain; $output = ''; $menu_parent = ''; $menu_array = array(); if($counter === '0' && $menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_parent='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { while($row=mysql_fetch_array($result)) { $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } } } elseif($menu_id != 0) { $sql="select * FROM frontmenu WHERE frontmenu_id='".$menu_id."' ORDER BY frontmenu_name ASC"; //kijken of de query uitgevoerd wordt if($result = mysql_query($sql) or die(dberror($sql, __LINE__))) { $row=mysql_fetch_array($result); $menu_array[$counter][] = '<li class="active-link"><a href="'.$domain.'/'.$row['frontmenu_page'].$row['frontmenu_content'].'&level='.$row['frontmenu_id'].'">'.$row['frontmenu_name'].' </a></li>'; } if(!$row['frontmenu_parent']) { $menu_parent = 0; } else { $menu_parent = $row['frontmenu_parent']; } } if($menu_parent != 0) { $counter++; $menu_array[] = select_menu($menu_parent,$counter); } return $menu_array; } ?> |
quote:Op vrijdag 5 oktober 2007 10:07 schreef WyriHaximus het volgende:
Zit wat met me tags te kutten en heb de tags voor me screenshots in de title en alt attibutes gezet. Zit me nu af te vragen of dit de screenshots en blog posts beter vind baar gaat maken.
De enige tijden die je dan kunt opvragen zijn de fileatime, filectime en de filemtime.quote:Op maandag 8 oktober 2007 14:54 schreef Chandler het volgende:
Ik heb een 2 tal vragen.
1. Is het mogelijk zonder gebruik te maken van EXIF module om de datum van afbeeldingen uit te lezen?! heb gezocht maar kon hier niets over vinden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |